Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, Felis skrev:

Man kan følge med på CBE uten å følge henne.

Ved å lese den tråden her får man med seg hovedtrekkene. Jeg føler ikke at hun blir kritisert ned til minste detalj (som hevdes innimellom), men bilderedigering og eksponering av barn blir grundig belyst. Videre blir det påpekt at kart og terreng ikke samsvarer, blant annet når miljøengasjementet blir overskygget av at hun pusher billig plast-ræl og billigklær produsert i land som ikke nødvendigvis tar vare på verken mennesker eller miljø. For ikke å snakke om reisene og alle unnskyldningene for å reise som hun gjør. Flyturene var allerede bestilt, og tog kan hun ikke ta fordi hun kanskje må sitte med ryggen mot kjøreretningen, og toget kanskje er forsinket. Det oppfattes sikkert som en uendelig lang klagetråd, men dette er faktisk berettiget kritikk. At ting tas opp igjen (og igjen og igjen) skyldes jo at hun gjør de samme feilene igjen (og igjen og igjen). Forøvrig synes jeg brukerne her inne er flinke til å irettesette og rapportere innlegg som går ut over dette.

CBE og ikke minst mannen hennes er også godt synlige i andre medier enn egne kanaler, så man får jo med seg hva de gjør, selv uten KG. Det er ingen hemmelighet at LKE raider kommentarfelt på en lite sympatisk måte (og nei, det hjelper ikke å slette etterpå!). Latterliggjøring, personangrep, ufine kvinnelige karakteristikker og ren stalking av kunder, hjelper ikke på inntrykket.

Pga eksponering av barn følger jeg ikke Funkygine heller. For jeg er helt enig med deg, hun er ikke et hakk bedre enn CBE der. Men jeg har en teori på hvorfor hun kommer lettere unna med det. Også her på KG, hvor tråden ikke på langt nær er like aktiv som denne. Kan det være fordi kart og terreng samsvarer bedre hos henne? Hun redigerer tilsynelatende ikke bilder, hun skryter ikke på seg ting som hun ikke kan stå inne for og hun er ikke nebbete mot kundene sine (eller tilfeldig forbipasserende på Ig og FB. Det er rett og slett mer kjøtt på beina for kritikerene hos CBE, derav holdes engasjementet oppe. 

Jeg har fått med meg at CBE en gang lurte på om hun hadde et dra-til-tryne. Det synes jeg ikke, men oppførselen grenser til dra-til-oppførsel. Det er kanskje litt urettferdig at feilene hennes kommenteres oftere enn andre, men vi er bare mennesker. Også på Kvinneguiden.

Hva mener du med dra - til oppførsel? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Uglesjel skrev:

Når det kommer til Funkygine's eksponering av sine barn så hylles hun overhode ikke på det. Hun får faktisk kritikk for det i tråden som omhandler henne. Men på den andre siden så hylles hun for den påtrivende treningskraft hun har. Hun verken lyver eller redigere bildene av kroppen sin. Hun er 100% ekte fra A til Å. Det er dessvere noe man ikke kan si det samme om CBE.. Skal man fronte både trening og hudpleieserie så er det absolutt en fordel at man er optimalt ærlig med leserne, følgerne sine. Vil si at CBE har en laang vei og gå på akkurat det. 

Funkygine har vært åpen om silikonimplantater etter barnefødsler. Her skal man ikke dømme noen som helst tenker nå jeg. Kroppen forandrer seg etter barnefødsler, og for noen mer enn andre, og det må være helt opp til den enkelte. Dette er faktisk privat og heller ikke noen hun trengte å være åpen om, men dette valgte Funkygine. 

At hun har treningskraft som du kaller det, skulle bare mangle. Hun er PT. CBE er ikke PT, men viser at hun kan ha en sunn, trent og flott kropp allikevel. Det at en « vanlig» person tar vare på kroppen sin, tror jeg kan ha større gjennomslagskraft i forhold til en PT.

Det at hun også er mor og prioriterer  trening som egentid, kan være inspirende for andre småbarnsmødre. Det å være i aktiviteter er sunt for både kropp og sjel. At CBE ikke er ærlig mot leserne sine, er bare spekulasjoner. En kan ikke holde på i 10 år som toppblogger hvis hun ikke hadde tillit, eller at mange opplevde henne som uærlig. Enkelte her inne klarer ikke å legge vekk gamle synder som denne bloggeren har gjort, og fortsetter å terpe på dette. Andre og jeg vil si flesteparten har gått videre. Har man litt livserfaring, så vet man at ingen er feilfrie. At en håndfull her inne mener at hun ikke er ærlig, har jo ikke noe å si for der store bildet av merkevaren Caroline Berg Eriksen.

Det å ikke gi opp, var noe hun trakk frem som formelen til hennes suksess. Så selv om det alltid vil være noen som kritiserere det hun gjør, og går på person og ikke sak, så har hun holdt fokus på å gjøre en god jobb og levert til sine dedikerte følgere. Det å si at kritikken handler om bedriften og ikke personen, er noe en kan gjemme seg bak for å legitimere all slaks kritikk. Bloggen er om Caroline Berg Eriksen liv i små doser hver dag, og så tjener hun penger på reklame, da dette også er jobben hennes. Dette går i hverandre. 

Endret av Levina
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Linda A skrev:

Hva mener du med dra - til oppførsel? 

Det er noe CBE selv har uttalt i et intervju... i hine hårde dager (?)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Linda A skrev:

Hva mener du med dra - til oppførsel? 

Jeg tenker på da CBE sporet opp en kritikker og outet henne med fullt navn (og skrev at hun burde vite bedre som var ettellerannet yrke). Eller da hun og mannen sto på sidelinjen og heiet da en instagrambruker som brukte forbrukermakten sin, ble hetset på det groveste på sidene til Kremmerhuset. Eller at de lar følgerne kalle andre følgere "drittkjærring" i eget kommentarfelt. Husk at de godkjenner hver kommentar, så dette var en aktiv handling. LKE har kalt en kritikker "psykobitch" og "nesevise drittkjærring".

Jeg kan komme med flere eksempler, men jeg antar dette forklarer hva jeg mente.

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Levina skrev:

Funkygine har vært åpen om silikonimplantater etter barnefødsler. Her skal man ikke dømme noen som helst tenker nå jeg. Kroppen forandrer seg etter barnefødsler, og for noen mer enn andre, og det må være helt opp til den enkelte. Dette er faktisk privat og heller ikke noen hun trengte å være åpen om, men dette valgte Funkygine. 

At hun har treningskraft som du kaller det, skulle bare mangle. Hun er PT. CBE er ikke PT, men viser at hun kan ha en sunn, trent og flott kropp allikevel. Det at en « vanlig» person tar vare på kroppen sin, tror jeg kan ha større gjennomslagskraft i forhold til en PT.

Det at hun også er mor og prioriter trening som egentid, kan være inspirende for andre småbarnsmødre. Det å være i aktiviteter er sunt for både kropp og sjel. At CBE ikke er ærlig mot leserne sine, er bare spekulasjonene. En kan ikke holde på i 10 år som toppbloggere hvis hun ikke hadde tillit, eller at mange opplevde henne som uærlig. Enkelte her inne klarer ikke å legge vekk gamle synder som denne bloggeren har gjort, og fortsetter å terpe på dette. Andre og jeg vil si flesteparten har gått videre. Har man litt livserfaring, så vet man at ingen er feilfrie. At en håndfull her inne mener at hun ikke er ærlig, har jo ikke noe å si for der store bildet av merkevaren Caroline Berg Eriksen.

Det å ikke gi opp, var noe hun trakk frem som formelen til hennes suksess. Så selv om det alltid vil være noen som kritiserere det hun gjør, og går på person og ikke sak, så har hun holdt fokus på å gjøre en god jobb og levert til sine dedikerte følgere. Det å si at kritikken handler om bedriften og ikke personen, er noe en kan gjemme seg bak for å legitimere all slaks kritikk. Bloggen er om Caroline Berg Eriksen liv i små doser hver dag, og så tjener hun penger på reklame, da dette også er jobben hennes. Dette går i hverandre. 

Jeg har full forståelser for at du ikke vil erkjenner alle de tidligere linkene til kilder som har blitt lagt ut ang avsløringene på CBE.. Fruen har overhode ikke endret seg. Hun har derimot blitt verre og verre med årene. At du til stadighet kommer med forsvarstaler når det har blitt  lagt fram klare og tydelige dokumentasjoner for hva CBE har bedrevet med er helt ut av min fatning. Du går rundt deg selv veldig ofte her i tråden uten å kunne vedlegge dokumentasjoner på dine påstander og utsagner. Feilen har jeg selv gjort men jeg lærer i det minste av dem. CBE finnes ikke ærlig med leserne, følgerne sine på noen av sine sosiale medier  kanaler. Hun blir til stadighet avslørt. Jeg anbefaler deg at du tar deg tid og Google opp alle sakene om henne. Så vil du forstå hvorfor folk er så himmelende kritiske til henne. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Levina skrev:

Funkygine har vært åpen om silikonimplantater etter barnefødsler. Her skal man ikke dømme noen som helst tenker nå jeg. Kroppen forandrer seg etter barnefødsler, og for noen mer enn andre, og det må være helt opp til den enkelte. Dette er faktisk privat og heller ikke noen hun trengte å være åpen om, men dette valgte Funkygine. 

At hun har treningskraft som du kaller det, skulle bare mangle. Hun er PT. CBE er ikke PT, men viser at hun kan ha en sunn, trent og flott kropp allikevel. Det at en « vanlig» person tar vare på kroppen sin, tror jeg kan ha større gjennomslagskraft i forhold til en PT.

Det at hun også er mor og prioriterer  trening som egentid, kan være inspirende for andre småbarnsmødre. Det å være i aktiviteter er sunt for både kropp og sjel. At CBE ikke er ærlig mot leserne sine, er bare spekulasjoner. En kan ikke holde på i 10 år som toppblogger hvis hun ikke hadde tillit, eller at mange opplevde henne som uærlig. Enkelte her inne klarer ikke å legge vekk gamle synder som denne bloggeren har gjort, og fortsetter å terpe på dette. Andre og jeg vil si flesteparten har gått videre. Har man litt livserfaring, så vet man at ingen er feilfrie. At en håndfull her inne mener at hun ikke er ærlig, har jo ikke noe å si for der store bildet av merkevaren Caroline Berg Eriksen.

Det å ikke gi opp, var noe hun trakk frem som formelen til hennes suksess. Så selv om det alltid vil være noen som kritiserere det hun gjør, og går på person og ikke sak, så har hun holdt fokus på å gjøre en god jobb og levert til sine dedikerte følgere. Det å si at kritikken handler om bedriften og ikke personen, er noe en kan gjemme seg bak for å legitimere all slaks kritikk. Bloggen er om Caroline Berg Eriksen liv i små doser hver dag, og så tjener hun penger på reklame, da dette også er jobben hennes. Dette går i hverandre. 

Funkygine har ikke silikonimplantater. 

https://www.funkygine.com/2017/05/19/brystoperasjon/

Endret av Malum
Skrivefeil
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Felis skrev:

Jeg tenker på da CBE sporet opp en kritikker og outet henne med fullt navn (og skrev at hun burde vite bedre som var ettellerannet yrke). Eller da hun og mannen sto på sidelinjen og heiet da en instagrambruker som brukte forbrukermakten sin, ble hetset på det groveste på sidene til Kremmerhuset. Eller at de lar følgerne kalle andre følgere "drittkjærring" i eget kommentarfelt. Husk at de godkjenner hver kommentar, så dette var en aktiv handling. LKE har kalt en kritikker "psykobitch" og "nesevise drittkjærring".

Jeg kan komme med flere eksempler, men jeg antar dette forklarer hva jeg 

Nå mente jeg hva du mente helt eksakt med selve uttrykket?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uæh, tenker hun ikke på nettvett og sikkerhet? Mtp at hun gir ut informasjon om at barneskolen pusses opp og skolestart ble utsatt en uke - nå vet alle som ønsker det hvilken skole det eldste barnet går på. Gir hun det ikke én tanke?

Nesten så hun skulle ha opplevd noe ekkelt på nært hånd for å merke på kroppen hvor farlig slik informasjon er, men så har hun jo det. De bloggleserne som møtte opp på døra og de som ville titte i vognen, hun opplevde det som ubehagelig. Hun viet et helt blogginnlegg om privatliv og at det var å gå over streken. Er det glemt?

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Linda A skrev:

Nå mente jeg hva du mente helt eksakt med selve uttrykket?

CBE skrev at hun muligens hadde et "dra-til-tryne". Hvis jeg ikke tolker uttrykket feil, så betyr det at hun har et oppsyn folk bare ikke liker, derav kritikken Jeg tror ikke det er der problemet ligger. Men begge har en oppførsel man bare ikke liker. Forskjellen ligger i at det første får man ikke gjort noe med, det andre kan man fint gjøre noe med.

Jeg sier ikke at dette gjelder CBE, men om du ikke blir likt så er det kanskje lettere å skylde på ting som er utenfor din kontroll (som at folk ikke liker en pga utseendet). Hvis man er perfeksjonist, best i klassen og har alltid rett, så er det kanskje vanskelig å ta inn over seg at det er oppførselen man blir mislikt for. Og det er synd, for den kan man gjøre noe med.

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Eevee skrev:

Uæh, tenker hun ikke på nettvett og sikkerhet? Mtp at hun gir ut informasjon om at barneskolen pusses opp og skolestart ble utsatt en uke - nå vet alle som ønsker det hvilken skole det eldste barnet går på. Gir hun det ikke én tanke?

Nesten så hun skulle ha opplevd noe ekkelt på nært hånd for å merke på kroppen hvor farlig slik informasjon er, men så har hun jo det. De bloggleserne som møtte opp på døra og de som ville titte i vognen, hun opplevde det som ubehagelig. Hun viet et helt blogginnlegg om privatliv og at det var å gå over streken. Er det glemt?

Hun har tidligere blogget om en hendelse der en fremmende mann dukket opp ved hennes tidligere bolig når eldstedatteren var baby. At hun ikke har tatt noe lærdom av det er veldig uforståelig for meg. Hun setter sin egen datter i fare med å gi ut den slags opplysninger.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
20 minutter siden, Eevee skrev:

Uæh, tenker hun ikke på nettvett og sikkerhet? Mtp at hun gir ut informasjon om at barneskolen pusses opp og skolestart ble utsatt en uke - nå vet alle som ønsker det hvilken skole det eldste barnet går på. Gir hun det ikke én tanke?

Nesten så hun skulle ha opplevd noe ekkelt på nært hånd for å merke på kroppen hvor farlig slik informasjon er, men så har hun jo det. De bloggleserne som møtte opp på døra og de som ville titte i vognen, hun opplevde det som ubehagelig. Hun viet et helt blogginnlegg om privatliv og at det var å gå over streken. Er det glemt?

Hun gir ikke sikkerheten til barna en tanke, da hadde hun ikke delt alt om dette. Skolestartinfo er noe av det mest irrelevante jeg har sett på denne reklamekanalen i det siste, utenom rumpa  som forandrer seg fra bilde til bilde. Og dette burde vært nok til å tenke seg om den «delikate» delingen https://www.sa.no/kulåsparken (mannen er på frifot igjen).

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, frukapteinAmerika skrev:

Hun gir ikke sikkerheten til barna en tanke, da hadde hun ikke delt alt om dette. Skolestartinfo er noe av det mest irrelevante jeg har sett på denne reklamekanalen i det siste, utenom rumpa  som forandrer seg fra bilde til bilde. 

Når politiet går ut og si at foreldrer ikke burde gi ut info hvilken bhg eller skole barna går i så er det ikke fordi politiet vil være vanskelige. Men det gjøres pga det er barn som bor på hemmelige adresser og dermed skal det ikke komme fram hvilken skole eller bhg dem eventuelt går på/i. Men dette er jo noe CBE gir blanke faen i. For henne så er det penger atter penger som gjelder. Og ikke datterens og andre barns sikkerhet. Så tomt og svarte natten er det faktisk hos CBE&co.

https://www.tv2.no/a/10792749/

Endret av Uglesjel
Vedlagt link til kilde
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Levina skrev:

-----snip --------- Det å si at kritikken handler om bedriften og ikke personen, er noe en kan gjemme seg bak for å legitimere all slaks kritikk. Bloggen er om Caroline Berg Eriksen liv i små doser hver dag, og så tjener hun penger på reklame, da dette også er jobben hennes. Dette går i hverandre. 

Mens det å ha en kommersiell virksomhet som heter det samme som hun gjør i folkeregisteret og som er en salig sammenblanding av privatliv ispedd "kjøp dette! Og dette!" IKKE er gyldig grunn til å ikke ta til seg høyst berettiget kritikk.

CBE har en track-record med noen elleville saker som for alltid vil være en stor rift i det polerte, glatte imaget hun fronter. Fortsatt driver både hun og mannen med kamikaze.oppførsel i some når noe går dem i mot. Det er nok hovedårsaken til at hun får så mye pes. Jeg kjenner henne ikke, men jeg synes hun er ganske utrolig uetisk i svært mye av det hun gjør.

 

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, Linda A skrev:

Nå mente jeg hva du mente helt eksakt med selve uttrykket?

I dette intervjuet i DN sier hun det:

Sitat

 

Hun smiler.

– Jeg vet ikke hvorfor de blir så provosert. Kanskje jeg bare har et sånt dra til-tryne?

Der ikke annet er angitt, er utdragene i kursiv hentet fra kommentarfeltet på Caroline Berg Eriksens blogg.

ette intervjuet sier hun det -

 

Kilde: https://www.dn.no/magasinet/intervjuet/trondheim/oslo/medier/bak-fasaden/1-1-5289023

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der kom det sukkersøte, lykkelige, men AKK så vemodig førsteskoledag-innleggget. Det er komisk å lese innlegg som til de grader er så grunne at det ikke inneholder annet en superlativer. 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
17 minutter siden, 123Frustrert skrev:

Og der kom det sukkersøte, lykkelige, men AKK så vemodig førsteskoledag-innleggget. Det er komisk å lese innlegg som til de grader er så grunne at det ikke inneholder annet en superlativer. 

Penger trumfer alt tydeligvis. Når det gjelder kommentaren om at de «skjermer barna» så er tydeligvis deres definisjon annerledes enn andres.  

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 minutter siden, 123Frustrert skrev:

Og der kom det sukkersøte, lykkelige, men AKK så vemodig førsteskoledag-innleggget. Det er komisk å lese innlegg som til de grader er så grunne at det ikke inneholder annet en superlativer. 

Kommer ikke til å lese det, dette går over alle støvleskaft. Tenk å ha så lite respekt for sitt eget barn. 

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
4 minutter siden, Kalunka skrev:

Kommer ikke til å lese det, dette går over alle støvleskaft. Tenk å ha så lite respekt for sitt eget barn. 

Og i tillegg så har man da tatt det valget å krysse barnets rett til privatliv for å generere likes, klikk og kosemose kommentarer fra folk som på tror at de har et spesielt forhold til denne salgskanalen som skal inspirere andre til overforbruk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, *Emma* skrev:

Helt idiotisk kommentar av ham. Men det det er 10 år siden.

Det er mange som mener ting når de er 20, som de ikke lenger står inne for når de er 30.
Just saying…..

Joda, men han har fortsatt ikke vett nok til å klappe igjen der han burde, jamfør Kremmerhus-debatten tidligere i sommer. Der slang han ganske kraftig med leppa til dem som kritiserte kona. Det er bare ett av flere eksempler. Han er grell i det han skriver. 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Malum skrev:

Vel, det er ikke fett å være blogger lenger, så de har vel funnet ut at de er nødt til å begynne å følge enkelte trender, for å holde seg aktuelle?

Legger ved en artig sak i media hvor fotballfruemannen uttaler at han mener Kim Kardashian (som var en av dem som startet stor rumpe-trenden) og Beyoncé (!) er overvektige. Ekte body shaming der, altså.

https://www.rb.no/lsk-magasinet/hun-veier-15-20-kilo-for-mye/s/1-95-4692564

Et godt eksempel på at ingenting forsvinner fra Internett.. 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...