Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

35 minutter siden, Kalunka skrev:

Kommer ikke til å lese det, dette går over alle støvleskaft. -snip-

Oppfordrer alle til å følge ditt eksempel og forbigå denne utleveringen på bloggen i fullstendig stillhet i respekt for bloggerbarns beste.

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

55 minutter siden, 123Frustrert skrev:

Og der kom det sukkersøte, lykkelige, men AKK så vemodig førsteskoledag-innleggget. Det er komisk å lese innlegg som til de grader er så grunne at det ikke inneholder annet en superlativer. 

Barna selges og selger sikkert bra i bloggverden. Takk gud for at jeg har en vanlig jobb der ingen barn må selges. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Aquarius04 skrev:

Joda, men han har fortsatt ikke vett nok til å klappe igjen der han burde, jamfør Kremmerhus-debatten tidligere i sommer. Der slang han ganske kraftig med leppa til dem som kritiserte kona. Det er bare ett av flere eksempler. Han er grell i det han skriver. 

Klar over det. Men kanskje nettopp derfor syns jeg det blir for dumt å dra opp ting som er sagt for 10 år siden.
Bare fordi det passer m tema....

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
4 timer siden, Levina skrev:

Funkygine har vært åpen om silikonimplantater etter barnefødsler. Her skal man ikke dømme noen som helst tenker nå jeg. Kroppen forandrer seg etter barnefødsler, og for noen mer enn andre, og det må være helt opp til den enkelte. Dette er faktisk privat og heller ikke noen hun trengte å være åpen om, men dette valgte Funkygine. 

At hun har treningskraft som du kaller det, skulle bare mangle. Hun er PT. CBE er ikke PT, men viser at hun kan ha en sunn, trent og flott kropp allikevel. Det at en « vanlig» person tar vare på kroppen sin, tror jeg kan ha større gjennomslagskraft i forhold til en PT.

Det at hun også er mor og prioriterer  trening som egentid, kan være inspirende for andre småbarnsmødre. Det å være i aktiviteter er sunt for både kropp og sjel. At CBE ikke er ærlig mot leserne sine, er bare spekulasjoner. En kan ikke holde på i 10 år som toppblogger hvis hun ikke hadde tillit, eller at mange opplevde henne som uærlig. Enkelte her inne klarer ikke å legge vekk gamle synder som denne bloggeren har gjort, og fortsetter å terpe på dette. Andre og jeg vil si flesteparten har gått videre. Har man litt livserfaring, så vet man at ingen er feilfrie. At en håndfull her inne mener at hun ikke er ærlig, har jo ikke noe å si for der store bildet av merkevaren Caroline Berg Eriksen.

Det å ikke gi opp, var noe hun trakk frem som formelen til hennes suksess. Så selv om det alltid vil være noen som kritiserere det hun gjør, og går på person og ikke sak, så har hun holdt fokus på å gjøre en god jobb og levert til sine dedikerte følgere. Det å si at kritikken handler om bedriften og ikke personen, er noe en kan gjemme seg bak for å legitimere all slaks kritikk. Bloggen er om Caroline Berg Eriksen liv i små doser hver dag, og så tjener hun penger på reklame, da dette også er jobben hennes. Dette går i hverandre. 

Hun har ikke tillit. 

I 2016, da hun fortsatt hadde mange lesere scoret hun elendig på en tillitsundersøkelse som kommunikasjonsbyrået Trigger gjorde. Den omfattet de fleste medier i Norge. Bloggerne scoret dårlig. Best ut kom Trine Sandberg som 10% hadde tillit til. 1,3% hadde tillit til CBE, av de store var det bare Anna Rasmussen som hadde verre score. 

https://hanspetter.info/mediapuls-58-tillitsundersokelsen-2016/

Tillit er noe man må gjøre seg fortjent til, og den er lett å miste. Da CBE fikk hederspris ble det sagt at hun var manges «guilty pleasure». Noe man leser som man egentlig ikke liker å innrømme. Ikke akkurat en kategori som «oser» tillit. 

Tilføyelse: Legger ved denne, som jeg har postet tidliger som handler om hvordan tilliten til influencere synker som en stein. De har med sin uærlighet, hang til å redigere, ikke merke og fremvise perfeksjon selv ødelagt sin troverdighet. 

https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2019/aug/21/instagram-tifforelie-motorcycle-photos-influencer

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
2 timer siden, *Emma* skrev:

Klar over det. Men kanskje nettopp derfor syns jeg det blir for dumt å dra opp ting som er sagt for 10 år siden.
Bare fordi det passer m tema....

Jeg tenker at det handler ikke om LKE sine personlige preferanser men mer hva som er i trendbildet om dagen, og at de skal selge inn et treningskonsept uten den faglige og visuelle tyngden som trengs for å gjøre dette. Da blir plutselig «feit»til noe som denne bedriften kan relatere seg til. Store rumper trender alle SoMe kanaler, og hvis denne bloggeren skal selge inn noe som helst så må de være på denne trenden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Kalunka skrev:

Kommer ikke til å lese det, dette går over alle støvleskaft. Tenk å ha så lite respekt for sitt eget barn. 

Jeg blir sittende og lure på om bloggeier er fullstendig blåst eller bare driter i eget barns privatliv så til de grader. Det innlegget, i likhet med morsdagsinnlegget er langt over streken!

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, *Emma* skrev:

Klar over det. Men kanskje nettopp derfor syns jeg det blir for dumt å dra opp ting som er sagt for 10 år siden.
Bare fordi det passer m tema....

Hvorfor dumt? Det er jo like relevant i dag? Han har jo ikke endret seg.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille_Krokodille
3 timer siden, Aquarius04 skrev:

Jeg blir sittende og lure på om bloggeier er fullstendig blåst eller bare driter i eget barns privatliv så til de grader. Det innlegget, i likhet med morsdagsinnlegget er langt over streken!

Antageligvis begge deler. Sosial intelligens finnes det ikke spor av, og at barnas privatliv er konstant til salgs vet vi jo. 

Når de sletter kommentarer der folk ber dem om ikke å poste om første skoledag for å lage en setting der «alle leserne ønsker å lese om», da er du så kynisk og spekulativ at.... Ja. Jeg har ikke ord. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Storelille

Er dette rett merking av reklame?

Det reklameres for en bikinitopp på instastory den 27.8.2019, 11:12:10 - http://web.archive.org/web/20190828045313/https://storiesig.com/stories/carolinebergeriksenno
Reklamen er merket med "Adlinks", selv om innholdet er på norsk.

Samme bikinitopp ble vist på blogg den 20.08.19 uten å merke - https://www.carolinebergeriksen.no/2019/08/20/na-kan-hosten-2019-starte/

Det kom spørsmål i kommentarfeltet hvor den er fra: https://www.carolinebergeriksen.no/2019/08/20/na-kan-hosten-2019-starte/#comment-907572
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Storelille skrev:

Er dette rett merking av reklame?

Det reklameres for en bikinitopp på instastory den 27.8.2019, 11:12:10 - http://web.archive.org/web/20190828045313/https://storiesig.com/stories/carolinebergeriksenno
Reklamen er merket med "Adlinks", selv om innholdet er på norsk.

Samme bikinitopp ble vist på blogg den 20.08.19 uten å merke - https://www.carolinebergeriksen.no/2019/08/20/na-kan-hosten-2019-starte/

Det kom spørsmål i kommentarfeltet hvor den er fra: https://www.carolinebergeriksen.no/2019/08/20/na-kan-hosten-2019-starte/#comment-907572
 

Trodde Caroline var best i klassen jeg. 

:ironi:

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken bedrift som vil blir at seriøst sender bilde av seg selv i senga med det ene benet dandert over dyna og skriver «god natt».. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, 123Frustrert said:

Hvilken bedrift som vil blir at seriøst sender bilde av seg selv i senga med det ene benet dandert over dyna og skriver «god natt».. 

Jeg ser sånn video fra butikksjefen på den lokale Kiwien stadig vekk.

;)

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, MoKath skrev:

Jeg ser sånn video fra butikksjefen på den lokale Kiwien stadig vekk.

;)

I forbindelse med jobb, da eller?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, MoKath skrev:

Jeg ser sånn video fra butikksjefen på den lokale Kiwien stadig vekk.

;)

😂😂😂😂 da antar jeg at det er kjæresten din 😁

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atheena
22 timer siden, virkelig skrev:

Hun slipper veldig billig unna det meste, både eksponering av barn, meget lettkledde bilder, string-bikini i reklame for Visa kort i sommer, mye spilles på kropp og veldig mye reklame, sponset i alle ender i huset bl.a Alt dette kritiseres på Caroline, men ikke et ord om funky for da følger de henne ikke, dette er tråden om CBE etc. Men det er vistnok kun lov av noen enkelte å dra frem funkygine når det kommer til treningsglede og forskjell på henne og C. Det er faktisk ikke alle som hverken ønsker eller kan trene seg til slik kropp funkygine har

Jeg er enig i at de andre influenserna slipper billigere unna. 

Noe jeg tror har mye med konseptet "fotballfrue" og perfeksjonisme å gjøre. Hun har holdt på i 10 år og har hele veien fremstilt seg som en perfeksjonist som ikke har noen feil. Med LKE i ryggen har de vist svært lite ydmykhet og også når man tenker på produktet hun har levert så har det handlet stort sett om seg selv. Det er lite hun egentlig gir leserne utover et inntrykk av et perfekt liv. Det å forbindes med proana blogger, flat mage 4 dager postpartum, samt at hun har fått kritikk av selveste Finn Skårderud. Han har uttalt flere ganger at han har pasienter som prøver å etterligne fotballfrues perfekte liv og av den grunn har utviklet spiseforstyrrelser. CBE har hele veien omtrent ikke svart på noe kritikk fordi hun gjør jo aldri feil. Hun er perfekt!

Så du har rett, hun har mange som er kritisk til fenomenet fotballfrue. Noe hun selv har skapt. Samt at det ikke har hjulpet på å bli tatt for kommentarjuks og bilderedigering. Oppi dette perfekte er hun ekstremt usympatisk for mange. Så dette er nok et sammensurie som har ført henne dit at hun er så mislikt. Hun uttaler seg sjeldent og går aldri inn i noen debatter. Selv om hun har skapt de selv. Det er også lite engasjement i aktuelle verdensproblemer. Eks. at hun ikke skriver en døyt om regnskogen, flyktningskrisen osv. Det har kun kommet noe når hun har fått massiv forespørsel fra leserne at dette må hun ta opp. Da kommer det noe. Det fremstår rett og slett som at hun er ekstremt selvopptatt og ikke har interesse for noe særlig annet. 

Når det gjelder eks. Funkygine så gir hun jo mer til leserne sine. De som er opptatt av trening får mye treningstips av å følge henne. Hun tør jo også å by mer på seg selv. Når hun fikk kritikk i sommer for å vise trent og brun kropp kom hun jo med dette slappe puppebilde hvor magen var full av strekkmerker. Hun tør å vise at hun ikke er perfekt. Samt at hun går mer i debatt og også møter kritikk på en bedre måte. Derfor fremstår hun så mye mer sympatisk. 

Det er rett og slett så enkelt at sympatiske mennesker får mer goodwill. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...