Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

22 minutter siden, pøbelsara skrev:

Jeg synes det er veldig ugreit at hun fortsetter å dokumentere hendelser i barnets liv - da hun ikke postet noe forrige mandag, håpet jeg at hun skulle slutte nå ved skolestart. Men så var det bare at skolestart var en uke senere som var årsaken.

Alle vet hvem disse barna er. De vises frem titt og ofte - så et bilde bakfra er overhodet ikke anonymt - det er bare ekkelt og alt ugreit å snikfotografert en glad unge bakfra og legge ut til et ukjent antall mennesker på det store internettet.

Jeg fatter og begriper ikke at selskapet fortsetter å legge ut film og bilder av ungene dag ut og dag inn. Bakfra og blurret ut hjelper jo ikke når de vises frem forfra med jevne mellomrom - og har vært med i tre(?) sesonger av en dokusåpe. 

Hun hevder at hun ikke lenger skal bruke ungene i reklame - men barna er alltid med i Foto-Knutsen-reklamene. Alltid. Det som tilsynelatende er en personlig tekst som beskriver familiens sommerferie, avbildes og legges ut så alle kan lese.

 

jeg hadde trodd at de skulle slutte å eksponere nå som eldste har begynt på skolen. Jeg synes det er veldig trist at de fortsetter. Og jeg synes det er helt elendig dømmekraft av de voksne i familien å drive på sånn. Ingenting av det de har vist frem kan gjøres ugjort. Jeg fatter ikke at de vil og jeg fatter ikke at de tør. 

 

Men at de har helt blurrede bilder av andres unger som aldri har vært vist på bloggen og som vi ikke vet hvem er, har jeg ikke noe problem med. Hadde de gjort på samme måten med egne barn, hadde det vært adskillig mindre problematisk.

Men at de ikke ser paradokset at de må anonymisere andres barn mens de helt (tilsynelatende) helt ukritisk eksponerer egne barn på nesten daglig basis?!?! 

De skjønner (?) at andre ikke vil at deres barn skal vises på bloggen, men de overfører det ikke til sine egne... det er nesten ikke til å tro. 

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Halle-Palle skrev:

Men at de ikke ser paradokset at de må anonymisere andres barn mens de helt (tilsynelatende) helt ukritisk eksponerer egne barn på nesten daglig basis?!?! 

De skjønner (?) at andre ikke vil at deres barn skal vises på bloggen, men de overfører det ikke til sine egne... det er nesten ikke til å tro. 

Kan ikke se at de ukritisk eksponer egne barn på nesten daglig basis. En ser at de skjermer barna, men de skjuler ikke at de har barn. Det er en stor forskjell. Det er vel bare her inne en klarer å lire av seg en sånn påstand. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Inocybe skrev:

Ikke utenkelig. For noen år tilbake laget hun jo en ganske svulstig coffetablebook av seg selv på blomsterhuske i undertøy eller drapert med laken 🙈. I følge CBE var den perfekt å ha på sofabordet så gjestene hadde noe å bla i.

Ja, meg, meg, meg! Se på meg!!!!

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Levina skrev:

Kan ikke se at de ukritisk eksponer egne barn på nesten daglig basis. En ser at de skjermer barna, men de skjuler ikke at de har barn. Det er en stor forskjell. Det er vel bare her inne en klarer å lire av seg en sånn påstand. 

Dette høres ut som noe bedriften fint kunne lirt av seg. 

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Levina skrev:

Kan ikke se at de ukritisk eksponer egne barn på nesten daglig basis. En ser at de skjermer barna, men de skjuler ikke at de har barn. Det er en stor forskjell. Det er vel bare her inne en klarer å lire av seg en sånn påstand. 

🔄🤦‍♀️

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Storelille
På 21.8.2019 den 19.56, Levina skrev:

Iscenesatt? ........ 

Det er ikke slik at man ser på bilder, og så ser man henne « live» og så er det stor forskjell. Det er for meg uærlighet, når dette ikke samsvarer. 

 

På 22.8.2019 den 23.46, Storelille skrev:

@Levina samsvarer dette med bildene som Caroline Berg Eriksen legger ut?

 

På 23.8.2019 den 0.01, Storelille skrev:

Bilde tatt av en annen fotograf, der Caroline Berg Eriksen ser annerledes ut enn i deres SoMe-kanaler:

https://images.dn.no/image/RTN3RzJiRElQdms1VCtyZDR1Q2t3dz09/nhst/binary/962f6ff5b6094fe5118b0d401eaab05f

Fra https://www.dn.no/magasinet/intervjuet/trondheim/oslo/medier/bak-fasaden/1-1-5289023

Tilføyelse: @Levina er Caroline Berg Eriksen uærlig, når bilde tatt av annen fotograf ikke samsvarer med det de selv presenterer? Jf. https://forum.kvinneguiden.no/topic/1256153-carolinebergeriksenno/?do=findComment&comment=23922941

Håper du kan svare på dette @Levina.

Endret av Storelille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjuler heller ikke at jeg har barn, men jeg legger ikke ut bilde av de heller. Folk vet at jeg har barn, og det holder massevis. Det burde det gjøre for CBE også.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Storelille
På 22.8.2019 den 21.08, Mippi skrev:

På "God sommer Norge" i kveld var frua gjest.

Fyyyyyy fader så mye sminke! Det så helt helt grusomt ut!!! Kontureringen så skitten ut, altfor mørk og kontrastene var for store. Huden glinset og man så alle urenheter veldig godt pga dette. Det er ikke feil å ha uren hud, men det viser hvor sinnsykt mye de redigerer bildene av frua!! 

Og de som sier de har sluttet med det... vel vel... et bilde sier mer enn tusen ord.

(Linnea Myhre var også med og satt ved siden av frua, hun lignet helt på seg selv, så dette handler ikke om dårlig lys).

Screenshot_20190822-210606_Gallery.jpg

 

På 22.8.2019 den 23.46, Storelille skrev:

 

 

@Levina samsvarer dette med bildene som Caroline Berg Eriksen legger ut?

Fikk ikke med meg det jeg siterte... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Levina skrev:

Kan ikke se at de ukritisk eksponer egne barn på nesten daglig basis. En ser at de skjermer barna, men de skjuler ikke at de har barn. Det er en stor forskjell. Det er vel bare her inne en klarer å lire av seg en sånn påstand. 

Det er flere som offentlig har kritisert Berg Eriksens bruk av barn på bloggen, noe som burde være godt kjent nå, her er et eksempel: https://www.aftenposten.no/kultur/i/K5O2o/Kommentar-Caroline-Berg-Eriksen-bruker-sin-egen-datter-som-annonse-Det-er-kanskje-lov_-men-ikke-greit--Sarah-Sorheim

Dagens IG-post der barn brukes i reklame for Foto-Knudsen viser at kritikken dessverre fremdeles har aktualitet. Hvordan det ikke er å eksponere og bruke barn må du gjerne utdype, altså. Forsåvidt også hvordan første skoledag dokumentert på IG-stories bare er å "ikke skjule at man har barn". 

I det hele tatt skulle jeg gjerne hørt deg utdype hva du konkret legger i det å "ikke skjule at man har barn" i kommersielle SoMe-kanaler, samt hvorfor det er så ønskverdig og uproblematisk. 

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Levina skrev:

Kan ikke se at de ukritisk eksponer egne barn på nesten daglig basis. En ser at de skjermer barna, men de skjuler ikke at de har barn. Det er en stor forskjell. Det er vel bare her inne en klarer å lire av seg en sånn påstand. 

Via Instagram ser og hører man barna hyppig. Jeg kunne kjent dem igjen blant mange kun ved at jeg er innom kontoen til blogger Caroline Berg Eriksen. Det kaller jeg massiv eksponering. 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for krenkende innlegg, persondebatt og brudd på opphavsrett.

Måne, admin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, Storelille skrev:

 

 

Håper du kan svare på dette @Levina.

Jeg har aldri reagert eller sett forskjell på henne via bilder kontra « live» på TV, snap e.l. Hun har også sagt at hun har tatt lærdom av det hun gjorde dengang. En vet at flere benytter seg av redigeringsapper, som gjør de smalere. Noen har blitt avslørt fordi armen eller låret ser mye smalere ut, eller en kan se det er stor forskjell på bilder man legger ut og se de i virkeligheten eller i levende bilder. Det er virkelighet kritikkverdig, men dessverre et press på SoMe å ha den «perfekte» kroppen, som for mange er å være tynn på de «riktige» plassene. CBE har en flott, trent kropp. Hun har tidligere hatt innlegg på bloggen om fokus på rompeøvelser, så er ikke så overrasket at det har vært fremgang der. En stram olabukse med stretch kan jo gi en noe annen fasong enn en annen type bukse. Ikke så uvanlig og ikke noe rart med det. Spekulasjoner om rumpeimplantater og pads blir...bare spekulasjoner. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Storelille
32 minutter siden, Levina skrev:

.....

Du svarer på "rumpeimplanter", men det var ikke det jeg viste til...

Mener du bilder fra tv-skjerm (se over) og Dagens Næringsliv.(https://images.dn.no/image/RTN3RzJiRElQdms1VCtyZDR1Q2t3dz09/nhst/binary/962f6ff5b6094fe5118b0d401eaab05f - fra https://www.dn.no/magasinet/intervjuet/trondheim/oslo/medier/bak-fasaden/1-1-5289023) viser den samme som på bedriftens SoMe-kanaler?

Tilføyelse: CBE reklamerer for en hudpleieserie,  og da bør de være ærlige på om huden blir redigert. 

For min del samsvarer ikke bilder de selv legger ut, med ovennevnte bilder.

Endret av Storelille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Nobile skrev:

Caroline er villig til å dele fra barnets første skoledag hvis leserne vil. 

Og jeg skrev en kommentar til det inne på bloggen, der jeg sa nei takk, og at det burde forbli en privat dag og privatsak barnet burde få ha i fred. 

Den kommentaren ble ikke godkjent, gitt.

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest lillesnøfnugg
18 minutter siden, Levina skrev:

Jeg har aldri reagert eller sett forskjell på henne via bilder kontra « live» på TV, snap e.l. Hun har også sagt at hun har tatt lærdom av det hun gjorde dengang. En vet at flere benytter seg av redigeringsapper, som gjør de smalere. Noen har blitt avslørt fordi armen eller låret ser mye smalere ut, eller en kan se det er stor forskjell på bilder man legger ut og se de i virkeligheten eller i levende bilder. Det er virkelighet kritikkverdig, men dessverre et press på SoMe å ha den «perfekte» kroppen, som for mange er å være tynn på de «riktige» plassene. CBE har en flott, trent kropp. Hun har tidligere hatt innlegg på bloggen om fokus på rompeøvelser, så er ikke så overrasket at det har vært fremgang der. En stram olabukse med stretch kan jo gi en noe annen fasong enn en annen type bukse. Ikke så uvanlig og ikke noe rart med det. Spekulasjoner om rumpeimplantater og pads blir...bare spekulasjoner. 

Det er også spekulasjoner at hun er trent og har fokusert på rompeøvelser, hvordan vet du det? Og ingen har snakket om rumpeimplantanter, det er bare løgn fra din side. 

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Levina skrev:

Jeg har aldri reagert eller sett forskjell på henne via bilder kontra « live» på TV, snap e.l. Hun har også sagt at hun har tatt lærdom av det hun gjorde dengang. En vet at flere benytter seg av redigeringsapper, som gjør de smalere. Noen har blitt avslørt fordi armen eller låret ser mye smalere ut, eller en kan se det er stor forskjell på bilder man legger ut og se de i virkeligheten eller i levende bilder. Det er virkelighet kritikkverdig, men dessverre et press på SoMe å ha den «perfekte» kroppen, som for mange er å være tynn på de «riktige» plassene. CBE har en flott, trent kropp. Hun har tidligere hatt innlegg på bloggen om fokus på rompeøvelser, så er ikke så overrasket at det har vært fremgang der. En stram olabukse med stretch kan jo gi en noe annen fasong enn en annen type bukse. Ikke så uvanlig og ikke noe rart med det. Spekulasjoner om rumpeimplantater og pads blir...bare spekulasjoner. 

Jeg lurer litt på dette her. Alltid så pro CBE. Alltid. Jeg kan være både for og mot, men dine poster er altså alltid ren forhelligelse. Og bare om CBE. 

Jada, hun har fin kropp. Den er bare ikke så veldig lik på alle bilder.

Endret av CabinCruiser
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Levina skrev:

Kan ikke se at de ukritisk eksponer egne barn på nesten daglig basis. En ser at de skjermer barna, men de skjuler ikke at de har barn. Det er en stor forskjell. Det er vel bare her inne en klarer å lire av seg en sånn påstand. 

De eksponerer barna. Har du ikke sett Bloggerne? I dag har hun lagt ut filmsnutt av en hoppende liten helt fersk skolejente. jeg fatter og begriper ikke hvorfor hun gjør det. Barnet har rett til privatliv - og den forvaltes ved at det legges ut bilder og film av barna i SoMe omtrent hver eneste dag - i tillegg til at barna altså er med i dokusåpeserien Bloggerne. Hvor og når de skjermes, klarer jeg virkelig ikke å se.

Endret av pøbelsara
  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...