Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Kollontaj skrev:

Tar gjerne i mot forklaring på utviklingen her:

 Kilder: Bildet høyre: carolinebergeriksenno (Instagram, workout-story) bildet i midten: carolinebergeriksenno (IG 30.7.19) bildet venstre: https://www.carolinebergeriksen.no/2019/08/22/hostlansering-med-tv2-2019/.

 

 

3A82C72C-4BC1-421E-A4FB-E3B40D1878F5.jpeg

@Lana01 @Bendie - kom gjerne med deres tanker rundt dette. Dette er bilder tatt om hverandre. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, Kaputt skrev:

Herregud. Hvis noen hadde sagt det til meg IRL ville jeg svimt av. "Gud, for en fin rumpe du har!" Jeg ville neppe taklet et slikt kompliment. Og er det forresten vanlig å komplimentere folk for diverse kroppsdeler? 😅

Folk flest synes nok det er litt på kanten å bemerke bakenden til folk, enten den er sånn eller slik. Da er det vel bare å gjøre det selv da, hvis ingen andre tør? Ref. mannens kommentar på instagram under et bilde fra sykkelturen detes..

 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Lana01 skrev:

Det flere holder på med her er typiske eksempler på body shaming , og er ikke pent å se på. Om hun spiller på kropp eller ikke . så er det ikke greit. Tror ikke man skal være så bekymrete for de unge leserne tviler på at så mange av de unge, følger CBE  Det florerer på Instagram folk som spiller på kropp og legger ut lettkledde bilder, vanskelig å skjermes fra det. Da må debatten starte et annet sted , ikke bare ta en enkelt.  

Så du mener at fordi det er så mange andre, så skal man se bort og ikke ta tak i det? CBE fremmer seg selv om en av de mest rutinerte i gamet, hun bør gå foran som et godt eksempel. Og spesielt som småbarnsmor!!! Hun er vel bikket 30 år, hva 19-åringene gjør kan ikke sammenlignes helt. CBE har en ferdig utviklet hjerne og forstår konsekvensene av sine valg (man antar at man er ferdig utviklet rundt 25-årsalder om jeg ikke husker feil). Jeg er enig i at at debatten må tas på et høyere nivå, men så vidt jeg vet er vel CBE invitert tidligere til debatter, men hun velger å avstå fra å kommentere og delta? Det virker (jeg sier ikke det er slik) for meg som at CBE elsker oppmerksomheten rundt hennes kropp og at hun driter i om det fremmer kroppspress. 

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Nebel86 skrev:

Hvorfor i alle dager skulle hun ha skrevet et innlegg om puppene sine som hun aldri har skrevet noe om før? Folk hviner jo i fryd her for å se den såkalte "ripplingen" og må gni det inn alt de makter. Det er temmelig lavmål å diskutere kroppen hennes slik det blir gjort her nå. Man kan mene hva man vil om at noen legger ut lettkledde bilder, men å gå på kroppsdeler og bli personlig hører ingensteds hjemme. Hva så om hun har "rippling"? Hva angår det dere?

(Unnskyldningen om at hun vil at folk skal diskutere kroppsdelene hennes fordi hun legger ut bilder eller at hun 'ber' om det når hun skal fremstå perfekt høres ut som noe enkelte slibrige menn unnskylder med når de trår over en grense..)

Nå legger du andre ord i munnen. Hvem er det som "hviner av fryd". Må være fryktelig mange siden du skriver "folk" og ikke nick.

Ripling har vært vist på veldig mange bilder i lang tid  så det er ingen hemmelighet. Neppe noen redigeringsglipp heller siden de ellers går nøye over bildene sine. Det jeg ser kommentert her er konstatering av at CBE har fått denne vanlige bivirkningen og at hun burde reklamere. Altså ingen mengder av skribenter som "hviner av fryd" 🙄. Ufin debattskikk å omskrive på den måten. 

Endret av Inocybe
  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at det at mange spiller på kropp, ikke unnskylder noen av dem som gjør det.

Dessuten er det ikke bare jenter og unge kvinner som påvirkes av et trangt skjønnhetsideal og stort kroppsfokus. Alle påvirkes av det. 

 

Jeg synes debatten vi har i landet, bør starte hos de største påvirkerne - de som tjener millioner i året på å posere og ta seg ut.  Hvis man er et forbilde og en influenser, når man ut til svært mange - så derfor bør folk nettopp de store reflektere ekstra rundt hvordan de påvirker andre og hva det gjør med samfunnet. Hvem ønsker at egne barn skal bruke timevis hver dag på å bekymre seg for hvordan de ser ilt og om de er bra nok? 

Både CBE og Se har tjent seg rike på å denne påvirkningen. Jeg mener de har et mye større moralsk ansvar for å prøve å snu dette en Kari Nordmann - fordi de har den posisjonen de har - og fordi de har endt opp som enormt økonomisk privilligert ved å påvirke til dette voldsomme utseende- og kroppsfokuset som særlig kvinner, men i økende grad alle unge, opplever i dag. 

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Nebel86 skrev:

Hvorfor i alle dager skulle hun ha skrevet et innlegg om puppene sine som hun aldri har skrevet noe om før? Folk hviner jo i fryd her for å se den såkalte "ripplingen" og må gni det inn alt de makter. Det er temmelig lavmål å diskutere kroppen hennes slik det blir gjort her nå. Man kan mene hva man vil om at noen legger ut lettkledde bilder, men å gå på kroppsdeler og bli personlig hører ingensteds hjemme. Hva så om hun har "rippling"? Hva angår det dere?

(Unnskyldningen om at hun vil at folk skal diskutere kroppsdelene hennes fordi hun legger ut bilder eller at hun 'ber' om det når hun skal fremstå perfekt høres ut som noe enkelte slibrige menn unnskylder med når de trår over en grense..)

Hvem gjør det? jeg synes du skal dokumentere denne påstanden - eller endre innlegget ditt. 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Nebel86 skrev:

Hvorfor i alle dager skulle hun ha skrevet et innlegg om puppene sine som hun aldri har skrevet noe om før?

Det hadde igrunn vært forfriskende og noe nytt at hun i det minste kom med et ærlig innlegg om det. At hun har fikset på brystene sine og så benekter på det er jo som og gå rett i ett tree, selv om man ser at det står et tree rett foran seg. Hun er dronningen av benektelser og løgner.  Leserne og følgerne er ikke blinde selv om hun i det høyeste grad tydeligvis håper at dem er det. Også er jo bedre at hun selv kommer med det, enn at det skal fronte en eller 2 av nettavisene for at hun så skal tørr og stå ved sannheten.

Endret av Uglesjel
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, MissLucy skrev:

Av mitt hjertes godhet delte jeg denne linken med bloggeren cbe. Trodde det kunne være av interesse, men det ble jammen ikke godkjent 🤪

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Halle-Palle skrev:

Av mitt hjertes godhet delte jeg denne linken med bloggeren cbe. Trodde det kunne være av interesse, men det ble jammen ikke godkjent 🤪

Altså - når man har tjent millioner på å oppfordre alle andre til overforbruk, skal man være rimelig idealistisk (og økonomisk uavhengig) for å bare si fra seg millionene. Særlig hvis man ikke har noe annet å falle tilbake på. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, pøbelsara skrev:

Altså - når man har tjent millioner på å oppfordre alle andre til overforbruk, skal man være rimelig idealistisk (og økonomisk uavhengig) for å bare si fra seg millionene. Særlig hvis man ikke har noe annet å falle tilbake på. 

Mulig det har blitt tatt opp.. Men hvor mye skatter CBE på det hun får av inntjening av bloggen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Uglesjel skrev:

Mulig det har blitt tatt opp.. Men hvor mye skatter CBE på det hun får av inntjening av bloggen?

Hvor mye folk skatter er jo en privatsak, det er ikke fasitsvar hva en person skatter, det kommer ann på flere faktorer. Hun tar ut lønn som hun skatter av på lik linje som deg og meg, skatter av ting som er sponset og så utbytte skatt av det de tar ut, eller om de tar ut utbytte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, virkelig skrev:

Hvor mye folk skatter er jo en privatsak, det er ikke fasitsvar hva en person skatter, det kommer ann på flere faktorer. Hun tar ut lønn som hun skatter av på lik linje som deg og meg, skatter av ting som er sponset og så utbytte skatt av det de tar ut, eller om de tar ut utbytte. 

Nei det er det ikke. Vi har åpne skattelister her i landet. Alle kan se hva alle skatter.

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, virkelig skrev:

Hvor mye folk skatter er jo en privatsak, det er ikke fasitsvar hva en person skatter, det kommer ann på flere faktorer. Hun tar ut lønn som hun skatter av på lik linje som deg og meg, skatter av ting som er sponset og så utbytte skatt av det de tar ut, eller om de tar ut utbytte. 

Hvordan kan det være en "privatsak" når skatteateten har en offentlig liste og oversikten over alle i Norge? Da skjønner du at begrepet "privat" ikke er treffende i CBE sin sak heller. Det hat jo komment fram hvordan SE skatter når hun ikke klarte å "skjule" at hun forsatt er folkeregistrert i hjembyen sin.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MissLucy skrev:

Nei det er det ikke. Vi har åpne skattelister her i landet. Alle kan se hva alle skatter.

Det står vel ikke hva folk har i skatt , eksakt hva du betaler  i kroner og ører ? og om noen går inn på skattelistene så kommer det beskjed til den en sjekker.. Men om Uglesjel ønsker så kan hun jo eventuelt gå inn og sjekke. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, virkelig skrev:

Det står vel ikke hva folk har i skatt , eksakt hva du betaler  i kroner og ører ? og om noen går inn på skattelistene så kommer det beskjed til den en sjekker.. Men om Uglesjel ønsker så kan hun jo eventuelt gå inn og sjekke. 

Jeg spurte om hvor mye hun skatter og ikke hva som står på skatteateten sin liste. For CBE og mannen tar jo ut millioner i lønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Uglesjel skrev:

Hvordan kan det være en "privatsak" når skatteateten har en offentlig liste og oversikten over alle i Norge? Da skjønner du at begrepet "privat" ikke er treffende i CBE sin sak heller. Det hat jo komment fram hvordan SE skatter når hun ikke klarte å "skjule" at hun forsatt er folkeregistrert i hjembyen sin.

Ja, men da kan du jo gå inn og sjekke. SE la vel ut Valgkort hvor det fremkom at hun fortsatt var adressert i hjembyen sin ? Mener jeg leste det et sted, leser ikke bloggen hennes så aner ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, virkelig skrev:

Ja, men da kan du jo gå inn og sjekke. SE la vel ut Valgkort hvor det fremkom at hun fortsatt var adressert i hjembyen sin ? Mener jeg leste det et sted, leser ikke bloggen hennes så aner ikke

Ja det stemmer at SE gjorde. Og dermed kom det fram at hun er forsatt har adresse i hjembyen pga i Nord-norge så betaler man mindre i skatt. Alt står i tråden om SE. Nei jeg går ikke inn og sjekke når jeg eventuelt kan få svar på det her.

Endret av Uglesjel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Uglesjel skrev:

Jeg spurte om hvor mye hun skatter og ikke hva som står på skatteateten sin liste. For CBE og mannen tar jo ut millioner i lønn.

De tar ut lønn ettersom jeg har forstått, eller var vel 1,4 ifjor . Noe som ikke akkurat er hverken mye eller millioner. Så tar de vel ut ytbytte som også skattes. Vi kan jo ikke svare hva hun skatter, det har jo med diverse å gjøre, og det hun skattet i 2018 er jo ikke det samme som det hun kanskje skatter i 2019. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...