MissLucy Skrevet 25. august 2019 Forfatter #7141 Skrevet 25. august 2019 2 timer siden, virkelig skrev: De tar ut lønn ettersom jeg har forstått, eller var vel 1,4 ifjor . Noe som ikke akkurat er hverken mye eller millioner. Så tar de vel ut ytbytte som også skattes. Vi kan jo ikke svare hva hun skatter, det har jo med diverse å gjøre, og det hun skattet i 2018 er jo ikke det samme som det hun kanskje skatter i 2019. vi vet at de ikke tok ut utbytte i 2018. GIYF. 5
Kollontaj Skrevet 25. august 2019 #7142 Skrevet 25. august 2019 (endret) 15 minutter siden, MissLucy skrev: vi vet at de ikke tok ut utbytte i 2018. GIYF. Riktig, det er kjent info: https://imgur.com/gallery/EXSw3ha Tok ut noe mer lønn i 2018, men ikke noe utbytte. Tatt ut utbytte hvert år fom 2014, men ikke i 2018. (Kilde er Proff og står oppgitt i imguren.) Endret 25. august 2019 av Kollontaj 10
MaleficentAurora Skrevet 25. august 2019 #7143 Skrevet 25. august 2019 2 minutter siden, Kollontaj skrev: Riktig, det er kjent info: https://imgur.com/gallery/EXSw3ha Tok ut noe mer lønn i 2018, men ikke noe utbytte. Tatt ut utbytte hvert år fom 2014, men ikke i 2018. Hva vil det si og ta ut utbytte?
Kollontaj Skrevet 25. august 2019 #7144 Skrevet 25. august 2019 11 minutter siden, Uglesjel skrev: Hva vil det si og ta ut utbytte? https://starte.as/lonn-eller-utbytte/ 5
Inocybe Skrevet 25. august 2019 #7145 Skrevet 25. august 2019 1 time siden, CecilieX skrev: Artikkelen om at hun poserte naken stod i VG den 23.08. https://www.vg.no/rampelys/i/LAe9rP/caroline-berg-eriksen-delte-nakenbilder-av-seg-selv-jeg-maatte-gaa-noen-runder Så kan man jo spørre seg om disse nye følgerne er av type som er interessante for annonsørene. Min tanke også. Har på følelsen at denne typen følgere ikke er dem som kjøper perlehårspenner og pyntestæsj fra Kremmerhuset. 😂 (Neppe heller dem man ønsker skal introduseres til badetøybilder av barn, men det er en mye mer alvorlig del av historien) 39
pøbelsara Skrevet 25. august 2019 #7146 Skrevet 25. august 2019 2 timer siden, Adrielle skrev: Tja, hvis man ser på Socialblade har hun en formidabel økning i antall følgere på Instagram de siste to ukene, så noen liker tydeligvis nakenbilder...? Hun har kanskje endret målgruppe? Jeg tviler på at høyt utdannede, kjøpesterke kvinner iler til og følger etter en artikkel om nakenbilder i VG. 29
Gjest CecilieX Skrevet 25. august 2019 #7147 Skrevet 25. august 2019 Det er kanskje litt på siden, men så et klipp fra da Isabel Raad «roastet» Mads Hansen. Der omtalte hun uten å blunke den delen av sitt publikum som de som «runket til bildene hennes», som det mest naturlige i verden. Så hun er i alle fall bevisst på hva slags følgere som tiltrekkes av slike bilder. Vil anta at bloggingens grand old woman ikke har et lavere refleksjonsnivå og er dette like bevisst.
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 25. august 2019 #7148 Skrevet 25. august 2019 (endret) 34 minutter siden, pøbelsara skrev: Hun har kanskje endret målgruppe? Jeg tviler på at høyt utdannede, kjøpesterke kvinner iler til og følger etter en artikkel om nakenbilder i VG. Denne bloggeren går bakover i utvikling og har mest sannsynlig brent merkevaren sin med disse «shady» metodene hun har brukt. Denne bloggeren beveger seg fremover og er på vei opp, forbi CBE og det uten plastisk kirurgi og flashing av redigert kropp i ukurante situasjoner (hadde fulgt henne hvis ikke det var for utleveringen av mindreårige uten samtykkekompetanse) https://www.dn.no/medier/tv-2/jorgine-vasstrand/blogg/tv-2-satser-tungt-pa-funkygine-og-familien-sikrer-rettigheter-til-treningsklar-og-radgivning/2-1-658691 Endret 25. august 2019 av lillesnøfnugg Drittmobil
Alice123 Skrevet 25. august 2019 #7149 Skrevet 25. august 2019 12 timer siden, loveli skrev: I know, derfor skrev jeg at hun tilsynelatende ikke er med venninner, ikke at hun aldri er med venner. Men hvis Maren også blogger er det vel winwin for begge om de poster bilder av hverandre? Er vel som du sier, det passer seg ikke. Da missforsto jeg innlegget ditt, beklager 1
Aquarius04 Skrevet 26. august 2019 #7150 Skrevet 26. august 2019 Ser reklame for Fotoknudsen i siste innlegg. Greit nok det. Og selv om hun viser fram boka og samme bilder som i blogginnlegget om turen til Dovre, så er det tekst med der hun direkte skriver til jentene sine. Det blir så vanvittig personlig! Jeg hadde vært så lei meg om moren min hadde brettet ut bilder av meg og tekst hun har skrevet til meg i mine album. Bare et hjertesukk. Vet bedriften gjør alt for å tjene penger på barna, og det er usigelig trist. Kilde: https://www.carolinebergeriksen.no/2019/08/25/samler-pa-minner/ 30
123Frustrert Skrevet 26. august 2019 #7151 Skrevet 26. august 2019 17 timer siden, Revenge o'Cavatina skrev: Og med dette skal altså prosjektet Netfit selges inn. #snakeoil Jeg får ikke opp bildet. Har det blitt slettet? 1
Gjest CecilieX Skrevet 26. august 2019 #7152 Skrevet 26. august 2019 Jeg opplever at mye av diskusjonen om bloggere generelt og CBE spesielt er spørsmål som handler om troverdighet. Man analyserer innlegg og bilder og er i tvil om det man får presentert er sannheten. Kom over denne saken om en influenser som la ut bilde av sin egen motorsykkelulykke med en strategisk plassert flaske «merkevann» i fokus. Følgere ble umiddelbart i tvil om dette var iscenesatt og debatten gikk varm. I forlengelsen av dette ble denne kronikken publisert: https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2019/aug/21/instagram-tifforelie-motorcycle-photos-influencer Her påpekes fallet for bransjens troverdighet. Det som engang var en bransje der man stolte på bloggeren, er nå, av bransjen selv, redusert til er medium få stoler på. Fordi vi over tid har opplevd at de lyver om det meste. Det er altså ikke bare på KG at folk ikke stoler på influensere.
CabinCruiser Skrevet 26. august 2019 #7153 Skrevet 26. august 2019 14 timer siden, Minnie Mus skrev: Hvorfor er ikke LKE ute i jobb? Må jo bli et enormt kjedelig og lite givende liv å kun ta bilder av kona si? Hvor lenge kan dem leve av dette narrativet tro? Kan tenke meg de har et rimelig stort huslån og diverse å betale på, så synes det er merkelig at ingen av dem er i jobb. Ang det med at frua engasjerte seg i miljø, er så idiotisk som det kan bli! Blir direkte provosert av forbruket og alle flyreiser. Hun kunne latt være å late som om dem plukker søppel og er intr i miljøet, for dette var bare et spill for galleriet, som med alt annet dem holder på med. Det neste blir vel privatfly, for frua må jo ha det komfortabelt må vite. De har jo begge jobb!! Det er bare ikke en jobb alle syns er en "ordentlig jobb" 7
Gjest Adrielle Skrevet 26. august 2019 #7154 Skrevet 26. august 2019 12 timer siden, CecilieX skrev: Det er kanskje litt på siden, men så et klipp fra da Isabel Raad «roastet» Mads Hansen. Der omtalte hun uten å blunke den delen av sitt publikum som de som «runket til bildene hennes», som det mest naturlige i verden. Så hun er i alle fall bevisst på hva slags følgere som tiltrekkes av slike bilder. Vil anta at bloggingens grand old woman ikke har et lavere refleksjonsnivå og er dette like bevisst. Selvsagt er de klar over dette. Sophie Elise har også nevnt denne typen følgere, men har uttalt at det spiller ingen rolle, da det ikke påvirker hennes hverdag Hakket mer spesielt at en tobarnsmor i trettiåra tar et slikt valg. Og det som er enda mer spesielt er at det er hennes egen ektemann som tar disse bildene, og bifaller kommentarer som "We want to see more booty pics" på Instagram. Så å peile seg inn på disse runkefølgerne er de sammen om disse to. I en kommenar lover CBE at neste år blir det "null skille", så bare å glede seg.
Rev. Revenge Skrevet 26. august 2019 #7155 Skrevet 26. august 2019 47 minutter siden, 123Frustrert skrev: Jeg får ikke opp bildet. Har det blitt slettet? Nei, det opprinnelige innlegget er blitt endret i henhold til reglene 3
Kleenex Skrevet 26. august 2019 #7156 Skrevet 26. august 2019 15 timer siden, Minnie Mus skrev: Hvorfor er ikke LKE ute i jobb? Må jo bli et enormt kjedelig og lite givende liv å kun ta bilder av kona si? Hvor lenge kan dem leve av dette narrativet tro? Kan tenke meg de har et rimelig stort huslån og diverse å betale på, så synes det er merkelig at ingen av dem er i jobb. Ang det med at frua engasjerte seg i miljø, er så idiotisk som det kan bli! Blir direkte provosert av forbruket og alle flyreiser. Hun kunne latt være å late som om dem plukker søppel og er intr i miljøet, for dette var bare et spill for galleriet, som med alt annet dem holder på med. Det neste blir vel privatfly, for frua må jo ha det komfortabelt må vite. Det er vel et behagelig liv da det å dasse etter kona med kamera? Narrative har forlengst gått opp i limingen jf inntektsnedgang siste året. 10
Bendie Skrevet 26. august 2019 #7157 Skrevet 26. august 2019 21 timer siden, Aquarius04 skrev: Kommentar om «samme rompe» finner du her: https://www.carolinebergeriksen.no/2019/08/01/fra-fallet-nordre-til-lokken-fjellgard/#comments eksempel på blåst opp rompe her: https://www.carolinebergeriksen.no/2019/07/27/fra-grimsdalen-til-grimsdalshytta/ eksempel på vanlig rompe her: https://www.carolinebergeriksen.no/2019/08/22/hostlansering-med-tv2-2019/ Gjør deg opp din egen mening, men det er ikke mulig å trene seg opp en Kardashian-rompe og så forsvinner den mystisk igjen kort tid etterpå, slik som på Bloggerne. Skjønner de ikke sjøl at løgnene innhenter dem? Folk har jo øyne, og kan se selv. Hmm, og jeg som trodde hun hadde fokus på løping? Synes vel ikke kroppen hennes bærer preg av styrketrening, sånn generelt? «Godt trent» er hun i alle fall ikke. Jeg ser ikke bevis på juks her? Selvfølgelig fremheves rompa etter hva du har på deg og en flink fotograf vet hvordan bildene bør tas for å fremheve hva en ønsker på et motiv.Tipper det er så enkelt som det. Det er sikkert avhengig av øyet som ser. Er en bestemt på å finne feil, påvirkes en selvfølgelig av dette. For ordens skyld jeg er ingen»blodfan» og har et ganske avslappet forhold til bloggere generelt. Generelt mener jeg en skal være varsom med å komme med beskyldninger som ikke kan dokumenteres. 9
Sol79 Skrevet 26. august 2019 #7158 Skrevet 26. august 2019 (endret) 6 timer siden, Aquarius04 skrev: Ser reklame for Fotoknudsen i siste innlegg. Greit nok det. Og selv om hun viser fram boka og samme bilder som i blogginnlegget om turen til Dovre, så er det tekst med der hun direkte skriver til jentene sine. Det blir så vanvittig personlig! Jeg hadde vært så lei meg om moren min hadde brettet ut bilder av meg og tekst hun har skrevet til meg i mine album. Bare et hjertesukk. Vet bedriften gjør alt for å tjene penger på barna, og det er usigelig trist. Kilde: https://www.carolinebergeriksen.no/2019/08/25/samler-pa-minner/ Leser ikke noe annet der enn hva hun allerede har skrevet på bloggen, men henger meg mer opp i antall skrivefeil, tastefeil og ordstillingsfeil. Har skjønt at hun ikke korrekturleser blogginnleggene sine, men utrolig merkelig å ikke lese korrektur på en fotobok. Endret 26. august 2019 av Sol79 17
Surikatt Skrevet 26. august 2019 #7159 Skrevet 26. august 2019 6 timer siden, Aquarius04 skrev: Ser reklame for Fotoknudsen i siste innlegg. Greit nok det. Og selv om hun viser fram boka og samme bilder som i blogginnlegget om turen til Dovre, så er det tekst med der hun direkte skriver til jentene sine. Det blir så vanvittig personlig! Jeg hadde vært så lei meg om moren min hadde brettet ut bilder av meg og tekst hun har skrevet til meg i mine album. Bare et hjertesukk. Vet bedriften gjør alt for å tjene penger på barna, og det er usigelig trist. Kilde: https://www.carolinebergeriksen.no/2019/08/25/samler-pa-minner/ Her bruker hun barna i reklame. Sykt. 25
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 26. august 2019 #7160 Skrevet 26. august 2019 33 minutter siden, Surikatt skrev: Her bruker hun barna i reklame. Sykt. Sykt at de ikke kan ha ferie uten at de må være med å tjene penger for firma til foreldrene. I sommer har det vært innspilling til bloggerne, og to ferieturer hvor de har måtte bidra til bloggfyll/reklame.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå