Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Storesøster skrev (21 minutter siden):

Det er jo helt utrolig trist at kommentarfeltet på dagens innlegg fylles opp av kommentarer som nesten utelukkende går på beundring av utseende og fysiske attributter på barna. Lenger har vi ikke kommet. Godt hjulpet av influencere som CBE som nettopp fokuserer på ytre «verdier». 

Hun, som selv lot seg påvirke til å tenke negativt om egen kropp fordi media fokuserte på kjendiser, bærer bare enda mer ved til problematikken. Er evnen til refleksjon totalt fraværende? 

Jeg tror hun er så avhengig av komplimenter for de ungene at hun får en skikkelig godfølelse av dette. Hun lever jo av det, det er helt sykt. Det er det som er viktig, utseendet til barna på 1. skoledag. Nå må hun bli voksen. 

• Liker 35
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvalstad45 skrev (1 time siden):

Jeg pleier ikke å lure på hva folk tjener, men siden disse tilsynelatende ingenting dag ut og inn må jeg si jeg er nysgjerrig på hvordan det går opp. Har det ikke kommet noen saker i avisene om bloggerøkonomien ennå, eller blir hun ikke inkludert lenger?
Uansett om det fortsatt går bra, tenker jeg det ikke kan vare veldig lenge. De har missa alle sjansene til å skape seg "et brand" og det er nok for sent nå. Da hun var på sitt største kunne hun virkelig ha fått en haug med ting opp å gå. Det er nesten utrolig at hun ikke har noen brands/faste kolleksjoner, hun var jo den største lenge. Men Anna har kanskje ikke klart å få noe særlig varige inntekstskilder heller, bortsett fra henne selv og barn?

Treasures har overraskende nok karret seg litt opp fra 2020, hvor det så rimelig mørkt ut. Det er overraskende med bedre tall i 2021 fordi de hadde veldig få (merkede) reklamesamarbeid i fjor, og siden CBE røk ut allerede i andre episode av norges nye megahit, som vel var det eneste hun hadde på tapetet i 2021 utenom egen boble. Treasures har fremdeles langt igjen til de beste inntektsårene sine. Mens mange andre influensere renner over med spennende prosjekter og leverer rekordoverskudd for andre år på rad... 🤷‍♀️ CBEs blogg er død, netfit er uforløst for sjette året på rad og innholdsproduksjonen til bedriften er stort sett filmet med mobilen. IG-kontoen smetter straks under 300 000. Time will show, som Blodstrupmoen sa.

Endret av Rastebenk
  • Liker 21
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første skoledag, milepæl og nesa i mobilen for å dokumentere. Tragisk og trist. Stakkars unger som ikke kan ha tilstedeværende foreldre på en sånn dag. Men «jobben» må vel gjøres, okke som.

Blir mer og mer overbevist om at det er ganske så tomt i toppen

• Liker 34
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (7 timer siden):

Første skoledag, milepæl og nesa i mobilen for å dokumentere. Tragisk og trist. Stakkars unger som ikke kan ha tilstedeværende foreldre på en sånn dag. Men «jobben» må vel gjøres, okke som.

Jeg har naturligvis blitt blokkert etter ett spørsmål.... Men gikk inn på picuki.com.  Men der ligger ikke stories? Noen som vet? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gameon skrev (43 minutter siden):

Jeg har naturligvis blitt blokkert etter ett spørsmål.... Men gikk inn på picuki.com.  Men der ligger ikke stories? Noen som vet? 

Samme her! Aner ikke hvorfor. Ikke hatt noen stories på leeenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ellevira skrev (8 minutter siden):

Samme her! Aner ikke hvorfor. Ikke hatt noen stories på leeenge. 

Aner ikke hvorfor..😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gameon skrev (2 timer siden):

Jeg har også blitt blokkert og bruker picuki, ser storiene her noen ganger, men har ikke helt skjønt når jeg ser se og når jeg ikke ser de.. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

123Frustrert skrev (36 minutter siden):

Jeg har også blitt blokkert og bruker picuki, ser storiene her noen ganger, men har ikke helt skjønt når jeg ser se og når jeg ikke ser de.. 

Samme her.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er bra at de har nulltoleranse for ufine kommenterer. Når folk ikke skjønner hvorfor de blir blokkert og innbiller seg at de bare har stilt et spørsmål, så undervurderer folk ekteparet. De spotter nok i løpet av et sekund hva slags agenda folk har med disse « spørsmålene». De har vel ikke interesse av noen som bare skal kritiser og lage dårlig stemning kamuflert i « bare et vanlig spørsmål». Godt at de tok grep etter at hun gikk ut offentlig mot de som jager i flokk. Så da vet dere det. De som bare er ute etter kvalm blir blokkert. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullerikke
Lin10 skrev (20 minutter siden):

Jeg synes det er bra at de har nulltoleranse for ufine kommenterer. Når folk ikke skjønner hvorfor de blir blokkert og innbiller seg at de bare har stilt et spørsmål, så undervurderer folk ekteparet. De spotter nok i løpet av et sekund hva slags agenda folk har med disse « spørsmålene». De har vel ikke interesse av noen som bare skal kritiser og lage dårlig stemning kamuflert i « bare et vanlig spørsmål». Godt at de tok grep etter at hun gikk ut offentlig mot de som jager i flokk. Så da vet dere det. De som bare er ute etter kvalm blir blokkert. 

Den er grei ekteparet Berg Eriksen👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Felis said:

Kommentarene i seg selv er ofte ikke ufine, heller helt vanlige spørsmål. For eksempel: "Burde ikke dette vært merket som reklame?" Det er jo et helt betimelig spørsmål til en bedrift som selger reklameplass og kommuniserer med forbrukere. Likevel blir slike spørsmål oppfattet som hets av paret selv. Og jeg kan forstå det, fordi:

1: Paret har knapt normale følgere igjen. Paret ser jo like godt som alle andre at det er en stor andel bots i følgermassen. Engasjementsraten kritisk lav og de kommentarene de får er ofte i kategorien I'll scratch your back, you scratcth mine, altså andre influencere som smisker i håp om å få en emoji tilbake. Så da gjenstår bare de feite kjerringene fra KG, som noen tydeligvis tror utgjør en enorm mengde mennesker. Litt trist må det være å ha så liten tro på egen bedrift, at man ikke kan tenke seg at det finnes folk uten baktanker der ute, men jeg skjønner paret godt, jeg tenker også sånn om Treasures.

2: Man er ekstra hårsår når man har dårlig samvittighet. Paret vet godt at de driver uetisk, og da sitter blokkeringene løst

3: De har ingen argumenter og ønsker ikke å gå i diskusjon, da må alle bevis på kritikk slettes.

De trenger forøvrig ikke andre til å lage dårlig stemning, det klarer de (LKE) helt selv. Synes nesten det er litt søtt hvordan de forlanger at det skal være "god stemning" i eget kommentarfelt, samtidig som han troller rundt på nett...

Og enda mer forunderlig når man husker hvordan de kritiske kommentarene på bloggen var en del av bloggens suksess! Det var jo kommentarfeltet som var gøy! Den gang skjønte de at sånt skaper engasjement og temperatur. Nå prøver de på det helt motsatte, sikkert fordi det ellers ser dårlig ut for annonsører på insta, men de skyter seg selv i foten, igjen. De får mindre engasjement, bot'ene syns mye bedre og kommentarfeltet er cringe-kjedelig.

• Liker 27
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Stargaze skrev (12 timer siden):

Dette gjelder mange av dagens foreldre og ikke bare Eriksens. SoMe fylles opp av førsteskoledager for tiden. Forskjellen er at hos Eriksens er det en kommersiell tanke bak og et større «publikum»..men dette er en uting i dagens samfunn.

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lin10 skrev (3 timer siden):

Nei det er faktisk ikke sånn at det bare er folk som "er ute etter kvalm", som blir blokkert. Som en bedrift kan de ikke blokkere alle kritiske eller undrende spørsmål, bare fordi de er villige til å leve i sin egen perfekte boble, der det kun er rom for ros. Om de ikke har lyst til å svare på enkelte spørsmål, så kan de i det minste få stå. 

Verden fungerer ikke slik at du kan blokkere ut alt som er negativt og ikke forholde deg til det. Dette er en bedrift som gjør flere kritikkverdige ting, selv om du ikke er enig. Måten de gjør det på, å blokkere brukere for den minste ting, er både barnslig og kritikkverdig i seg selv. Kommentarer og spørmål som virkelig ER ufine, er selvsagt ikke greit. 

Endret av Snødronninga
  • Liker 39
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...