Surikatt Skrevet 15. august 2022 #67181 Del Skrevet 15. august 2022 Storesøster skrev (21 minutter siden): Det er jo helt utrolig trist at kommentarfeltet på dagens innlegg fylles opp av kommentarer som nesten utelukkende går på beundring av utseende og fysiske attributter på barna. Lenger har vi ikke kommet. Godt hjulpet av influencere som CBE som nettopp fokuserer på ytre «verdier». Hun, som selv lot seg påvirke til å tenke negativt om egen kropp fordi media fokuserte på kjendiser, bærer bare enda mer ved til problematikken. Er evnen til refleksjon totalt fraværende? Jeg tror hun er så avhengig av komplimenter for de ungene at hun får en skikkelig godfølelse av dette. Hun lever jo av det, det er helt sykt. Det er det som er viktig, utseendet til barna på 1. skoledag. Nå må hun bli voksen. 35 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg skruf Skrevet 15. august 2022 Populært innlegg #67182 Del Skrevet 15. august 2022 De som liksom ikke deler sårbare øyeblikk av jentene……vil si at det bildet der en spent og garantert nervøs skolestarter lener seg mot faren for trygghet og trøst definitivt er ett sårbart og privat bilde. Ikke for 300 000 fremmede mennesker! 55 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rastebenk Skrevet 15. august 2022 #67183 Del Skrevet 15. august 2022 (endret) hvalstad45 skrev (1 time siden): Jeg pleier ikke å lure på hva folk tjener, men siden disse tilsynelatende ingenting dag ut og inn må jeg si jeg er nysgjerrig på hvordan det går opp. Har det ikke kommet noen saker i avisene om bloggerøkonomien ennå, eller blir hun ikke inkludert lenger? Uansett om det fortsatt går bra, tenker jeg det ikke kan vare veldig lenge. De har missa alle sjansene til å skape seg "et brand" og det er nok for sent nå. Da hun var på sitt største kunne hun virkelig ha fått en haug med ting opp å gå. Det er nesten utrolig at hun ikke har noen brands/faste kolleksjoner, hun var jo den største lenge. Men Anna har kanskje ikke klart å få noe særlig varige inntekstskilder heller, bortsett fra henne selv og barn? Treasures har overraskende nok karret seg litt opp fra 2020, hvor det så rimelig mørkt ut. Det er overraskende med bedre tall i 2021 fordi de hadde veldig få (merkede) reklamesamarbeid i fjor, og siden CBE røk ut allerede i andre episode av norges nye megahit, som vel var det eneste hun hadde på tapetet i 2021 utenom egen boble. Treasures har fremdeles langt igjen til de beste inntektsårene sine. Mens mange andre influensere renner over med spennende prosjekter og leverer rekordoverskudd for andre år på rad... 🤷♀️ CBEs blogg er død, netfit er uforløst for sjette året på rad og innholdsproduksjonen til bedriften er stort sett filmet med mobilen. IG-kontoen smetter straks under 300 000. Time will show, som Blodstrupmoen sa. Endret 15. august 2022 av Rastebenk 21 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 15. august 2022 #67184 Del Skrevet 15. august 2022 Første skoledag, milepæl og nesa i mobilen for å dokumentere. Tragisk og trist. Stakkars unger som ikke kan ha tilstedeværende foreldre på en sånn dag. Men «jobben» må vel gjøres, okke som. Blir mer og mer overbevist om at det er ganske så tomt i toppen 34 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gameon Skrevet 16. august 2022 #67185 Del Skrevet 16. august 2022 Stargaze skrev (7 timer siden): Første skoledag, milepæl og nesa i mobilen for å dokumentere. Tragisk og trist. Stakkars unger som ikke kan ha tilstedeværende foreldre på en sånn dag. Men «jobben» må vel gjøres, okke som. Blir mer og mer overbevist om at det er ganske så tomt i toppen Jeg har naturligvis blitt blokkert etter ett spørsmål.... Men gikk inn på picuki.com. Men der ligger ikke stories? Noen som vet? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevira Skrevet 16. august 2022 #67186 Del Skrevet 16. august 2022 Gameon skrev (43 minutter siden): Jeg har naturligvis blitt blokkert etter ett spørsmål.... Men gikk inn på picuki.com. Men der ligger ikke stories? Noen som vet? Samme her! Aner ikke hvorfor. Ikke hatt noen stories på leeenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lin10 Skrevet 16. august 2022 #67187 Del Skrevet 16. august 2022 Ellevira skrev (8 minutter siden): Samme her! Aner ikke hvorfor. Ikke hatt noen stories på leeenge. Aner ikke hvorfor..😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniBaguette Skrevet 16. august 2022 #67188 Del Skrevet 16. august 2022 https://istories.site/Carolinebergeriksenno Funker her, i hvertfall. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123Frustrert Skrevet 16. august 2022 #67189 Del Skrevet 16. august 2022 Gameon skrev (2 timer siden): Jeg har naturligvis blitt blokkert etter ett spørsmål.... Men gikk inn på picuki.com. Men der ligger ikke stories? Noen som vet? Jeg har også blitt blokkert og bruker picuki, ser storiene her noen ganger, men har ikke helt skjønt når jeg ser se og når jeg ikke ser de.. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevira Skrevet 16. august 2022 #67190 Del Skrevet 16. august 2022 123Frustrert skrev (36 minutter siden): Jeg har også blitt blokkert og bruker picuki, ser storiene her noen ganger, men har ikke helt skjønt når jeg ser se og når jeg ikke ser de.. Samme her. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lin10 Skrevet 16. august 2022 #67191 Del Skrevet 16. august 2022 Jeg synes det er bra at de har nulltoleranse for ufine kommenterer. Når folk ikke skjønner hvorfor de blir blokkert og innbiller seg at de bare har stilt et spørsmål, så undervurderer folk ekteparet. De spotter nok i løpet av et sekund hva slags agenda folk har med disse « spørsmålene». De har vel ikke interesse av noen som bare skal kritiser og lage dårlig stemning kamuflert i « bare et vanlig spørsmål». Godt at de tok grep etter at hun gikk ut offentlig mot de som jager i flokk. Så da vet dere det. De som bare er ute etter kvalm blir blokkert. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Kollontaj Skrevet 16. august 2022 Populært innlegg #67192 Del Skrevet 16. august 2022 Stakkars CBE i gullburet sitt ser at noen liker andres spørsmål eller kommentarer på andres kontoer og blokkerer dem. Da tåler du lite, særdeles lite. Sånne folk hadde ikke taklet 5 min i vanlig arbeidsliv. 68 2 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tullerikke Skrevet 16. august 2022 #67193 Del Skrevet 16. august 2022 Lin10 skrev (20 minutter siden): Jeg synes det er bra at de har nulltoleranse for ufine kommenterer. Når folk ikke skjønner hvorfor de blir blokkert og innbiller seg at de bare har stilt et spørsmål, så undervurderer folk ekteparet. De spotter nok i løpet av et sekund hva slags agenda folk har med disse « spørsmålene». De har vel ikke interesse av noen som bare skal kritiser og lage dårlig stemning kamuflert i « bare et vanlig spørsmål». Godt at de tok grep etter at hun gikk ut offentlig mot de som jager i flokk. Så da vet dere det. De som bare er ute etter kvalm blir blokkert. Den er grei ekteparet Berg Eriksen👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 16. august 2022 Populært innlegg #67194 Del Skrevet 16. august 2022 Lin10 skrev (29 minutter siden): Jeg synes det er bra at de har nulltoleranse for ufine kommenterer. Når folk ikke skjønner hvorfor de blir blokkert og innbiller seg at de bare har stilt et spørsmål, så undervurderer folk ekteparet. De spotter nok i løpet av et sekund hva slags agenda folk har med disse « spørsmålene». De har vel ikke interesse av noen som bare skal kritiser og lage dårlig stemning kamuflert i « bare et vanlig spørsmål». Godt at de tok grep etter at hun gikk ut offentlig mot de som jager i flokk. Så da vet dere det. De som bare er ute etter kvalm blir blokkert. Kommentarene i seg selv er ofte ikke ufine, heller helt vanlige spørsmål. For eksempel: "Burde ikke dette vært merket som reklame?" Det er jo et helt betimelig spørsmål til en bedrift som selger reklameplass og kommuniserer med forbrukere. Likevel blir slike spørsmål oppfattet som hets av paret selv. Og jeg kan forstå det, fordi: 1: Paret har knapt normale følgere igjen. Paret ser jo like godt som alle andre at det er en stor andel bots i følgermassen. Engasjementsraten kritisk lav og de kommentarene de får er ofte i kategorien I'll scratch your back, you scratcth mine, altså andre influencere som smisker i håp om å få en emoji tilbake. Så da gjenstår bare de feite kjerringene fra KG, som noen tydeligvis tror utgjør en enorm mengde mennesker. Litt trist må det være å ha så liten tro på egen bedrift, at man ikke kan tenke seg at det finnes folk uten baktanker der ute, men jeg skjønner paret godt, jeg tenker også sånn om Treasures. 2: Man er ekstra hårsår når man har dårlig samvittighet. Paret vet godt at de driver uetisk, og da sitter blokkeringene løst 3: De har ingen argumenter og ønsker ikke å gå i diskusjon, da må alle bevis på kritikk slettes. De trenger forøvrig ikke andre til å lage dårlig stemning, det klarer de (LKE) helt selv. Synes nesten det er litt søtt hvordan de forlanger at det skal være "god stemning" i eget kommentarfelt, samtidig som han troller rundt på nett... 59 2 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvalstad45 Skrevet 16. august 2022 #67195 Del Skrevet 16. august 2022 3 minutter siden, Felis said: Kommentarene i seg selv er ofte ikke ufine, heller helt vanlige spørsmål. For eksempel: "Burde ikke dette vært merket som reklame?" Det er jo et helt betimelig spørsmål til en bedrift som selger reklameplass og kommuniserer med forbrukere. Likevel blir slike spørsmål oppfattet som hets av paret selv. Og jeg kan forstå det, fordi: 1: Paret har knapt normale følgere igjen. Paret ser jo like godt som alle andre at det er en stor andel bots i følgermassen. Engasjementsraten kritisk lav og de kommentarene de får er ofte i kategorien I'll scratch your back, you scratcth mine, altså andre influencere som smisker i håp om å få en emoji tilbake. Så da gjenstår bare de feite kjerringene fra KG, som noen tydeligvis tror utgjør en enorm mengde mennesker. Litt trist må det være å ha så liten tro på egen bedrift, at man ikke kan tenke seg at det finnes folk uten baktanker der ute, men jeg skjønner paret godt, jeg tenker også sånn om Treasures. 2: Man er ekstra hårsår når man har dårlig samvittighet. Paret vet godt at de driver uetisk, og da sitter blokkeringene løst 3: De har ingen argumenter og ønsker ikke å gå i diskusjon, da må alle bevis på kritikk slettes. De trenger forøvrig ikke andre til å lage dårlig stemning, det klarer de (LKE) helt selv. Synes nesten det er litt søtt hvordan de forlanger at det skal være "god stemning" i eget kommentarfelt, samtidig som han troller rundt på nett... Og enda mer forunderlig når man husker hvordan de kritiske kommentarene på bloggen var en del av bloggens suksess! Det var jo kommentarfeltet som var gøy! Den gang skjønte de at sånt skaper engasjement og temperatur. Nå prøver de på det helt motsatte, sikkert fordi det ellers ser dårlig ut for annonsører på insta, men de skyter seg selv i foten, igjen. De får mindre engasjement, bot'ene syns mye bedre og kommentarfeltet er cringe-kjedelig. 27 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg FruJohansen Skrevet 16. august 2022 Populært innlegg #67196 Del Skrevet 16. august 2022 Over tid har en eller begge eierne av Treasures AS gitt innrykk av å ha et ekstremt behov for kontroll for hva slags meninger og opplysninger som kommer til overflaten i offentligheten. Det har de vist gjentatte ganger gjennom flere kommentarfelt. Der de har mulighet, sletter og blokkerer de. De går også inn i andres kommentarfelt og blokkerer de som trykker liker på kritiske uttalelser, en handling som framstår helt meningsløs, da det ikke verken hindrer innsyn i innhold eller bidrar til å stoppe kritikken. De, eller kanskje mest den ene, krangler, avsporer og kaller kritikere stygge ting i offentlige kommentarfelt. Når man legger ned så mye energi i å (fånyttes) prøve å kontrollere internett, kan man jo spørre seg hvorfor de gjør det. Nøyaktig hva er det som er så viktig at folk ikke skriver offentlig? Hva er de redd for? De gir jo flatt f. i hva folk mener om dem, de gjør til enhver tid det de mener er best, og gjør også narr av tidligere kontroverser, ref "det er ikke en Skoda" - kommentaren til LK nylig. De leser jo ikke "diverse forum", sier de, for det er bare troll og mobbing som skjer der. Likevel bruker de altså mye energi på å kneble kritikk. Så hvorfor dette kontrollbehovet? Har de noen digre skjeletter stående i et eller annet skap som kan ramle ut når som helst? I så fall sitter de i et korthus, for folk snakker med hverandre ellers også. 72 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isola2 Skrevet 16. august 2022 #67197 Del Skrevet 16. august 2022 Stargaze skrev (12 timer siden): Første skoledag, milepæl og nesa i mobilen for å dokumentere. Tragisk og trist. Stakkars unger som ikke kan ha tilstedeværende foreldre på en sånn dag. Men «jobben» må vel gjøres, okke som. Blir mer og mer overbevist om at det er ganske så tomt i toppen Dette gjelder mange av dagens foreldre og ikke bare Eriksens. SoMe fylles opp av førsteskoledager for tiden. Forskjellen er at hos Eriksens er det en kommersiell tanke bak og et større «publikum»..men dette er en uting i dagens samfunn. 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 16. august 2022 Populært innlegg #67198 Del Skrevet 16. august 2022 Rastebenk skrev (23 timer siden): Beckmann er et anerkjent merke som overhodet ikke hadde trengt å ty til omdiskuterte influensere som CBE. Og det er faktisk annonsøren Beckmann som har hovedansvaret nå når "regler gjelder ikke for meg"-CBE reklamerer for ungens skolesekk med både bilde og omtale i instastories uten reklamemerking. Her er jo også det identifiserbare barnet med i den umerkede reklamen. Det er ingen tvil om at eksponeringen av en lett gjenkjennbar Beckmann-sekk fremdeles har markedsverdi. Jeg anbefaler alle å melde fra til Forbrukertilsynet, her kan man også melde anonymt. Bare husk å skrive hvilken influenser og sak det gjelder: https://skjema.onacos.no/forbrukertilsynet/skjema/FO0028/Tips_oss Sakset inn fra Forbrukertilsynet: "Spørsmål: Hvor lenge etter at jeg har hatt en avtale om å eksponere et produkt må jeg fortsette å merke dette som reklame i nye innlegg? Svar: Du må merke nye innlegg som reklame så lenge det har markedsføringsverdi for annonsøren. Det er flere ting som spiller inn på om noe du legger ut har markedsføringsverdi. Jo sterkere produktet er eksponert i innlegget, jo høyere markedsføringsverdi har det." https://www.forbrukertilsynet.no/sos-reklame-some Jeg kan ikke fatte hvorfor Beckmann innledet samarbeid med Treasures, de hadde ingenting å vinne, men alt å tape på det samarbeidet. De er en velrennomerte bedrift med et godt produkt, hvorfor involvere seg med en bedrift med såpass frynsete rykte? En ting er at Beckmann tydeligvis er bakpå når det gjelder opinionen når det kommer til barneeksponering (til deres forsvar trodde de kanskje det var greit når det ikke var bilder av selve ungen), men visste de virkelig ikke hvordan Treasures opererer? Beckmann var en fjær i hatten for Treasures, etter lang tids tørke på annonnsørfronten, og stort sett bare jalla-produkter. Jeg kan forstå desperasjonen når kommentarfeltet utviklet seg som det gjorde. Men jeg forstår ikke fremgangsmåten. Ja, det er kjipt at folk ikke er enige i deres livsvalg, men å forfølge folk slik de gjorde i det kommentarfeltet hører ingen steder hjemme. Og at CBE i etterkant la seg i bloggerfosterstilling og hevdet seg mobbet og hetset i media, er faktisk bare flaut. Alle som leste det kommentarfeltet så at det var berettiget kritikk. Beckmann-gate var et veldig tydelig eksempel på hvordan paret opererer, og det strekker seg langt ut over eget kommentarfelt. Og vi har nok ikke hørt det siste om den saken. Skulle likt å vite Beckmanns tanker om det hele i dag... 52 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Ultiva Skrevet 16. august 2022 Populært innlegg #67199 Del Skrevet 16. august 2022 (endret) Lin10 skrev (På 16.8.2022 den 10.50): Jeg synes det er bra at de har nulltoleranse for ufine kommenterer. Når folk ikke skjønner hvorfor de blir blokkert og innbiller seg at de bare har stilt et spørsmål, så undervurderer folk ekteparet. De spotter nok i løpet av et sekund hva slags agenda folk har med disse « spørsmålene». De har vel ikke interesse av noen som bare skal kritiser og lage dårlig stemning kamuflert i « bare et vanlig spørsmål». Godt at de tok grep etter at hun gikk ut offentlig mot de som jager i flokk. Så da vet dere det. De som bare er ute etter kvalm blir blokkert. Da regner jeg med at CBE og LKE har blokkert f eks a-kjendisene Jenny Skavlan og Thomas Gullestad, som i følge din logikk mobber Treasures og jakter i flokk. Hvis du mener det er greit at Treasures blokkerer og henger ut folk som mobbere, dersom de har likt én kommentar på siden til et ryggsekkmerke som lyder: "jeg støtter ikke influensere som utleverer barna sine" så burde jo Treasures ha anmeldt Skavlan og Gullestad for massiv trakassering og hets av seg selv som privatpersoner med sine uttalelser. Skavlan: https://www.dagbladet.no/kjendis/reagerer-kraftig-det-foles-feil/76755654 "Konklusjonen er mest sannsynlig at det ikke er barnets beste. Det er det beste for mors algoritmer. Du kommer til å få shitloads av likes. Du kommer til å få shitloads av følgere, men hvis du virkelig er ærlig med deg selv, så handler det om din vinning. Barnet kan ikke vinne noe som helst på å bli eksponert i sosiale medier." Gullestad: https://www.tv2.no/a/10002018/ "Det å bruke barn til markedsføring av seg selv, som clickbait, for å få likes, det synes jeg er kvalmt. Og ikke minst folk som bruker barna sine til å promotere produkter." Treasures pilte jo ut med halen mellom beina når de fant ut at Gullestad skulle stille i samme God Sommer Norge-program som dem for noen år siden. Ei heller har de våget å komme med tilsvar de to gangene redaktør i Aftenposten Sarah Sørheim har tatt bladet fra munnen og kritisert parets bruk av barna som annonseplakater. Treasures vet så inderlig godt at de ikke har et eneste godt argument for hva de holder på med. De er konger inni rosabobla si innenfor egen dørstokk, men kommer til kort overalt ellers. Ikke rart at de takker nei til alt av offentlige debatter, "mister" invitasjoner osv. Endret 18. august 2022 av Ultiva 55 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snødronninga Skrevet 16. august 2022 #67200 Del Skrevet 16. august 2022 (endret) Lin10 skrev (3 timer siden): Jeg synes det er bra at de har nulltoleranse for ufine kommenterer. Når folk ikke skjønner hvorfor de blir blokkert og innbiller seg at de bare har stilt et spørsmål, så undervurderer folk ekteparet. De spotter nok i løpet av et sekund hva slags agenda folk har med disse « spørsmålene». De har vel ikke interesse av noen som bare skal kritiser og lage dårlig stemning kamuflert i « bare et vanlig spørsmål». Godt at de tok grep etter at hun gikk ut offentlig mot de som jager i flokk. Så da vet dere det. De som bare er ute etter kvalm blir blokkert. Nei det er faktisk ikke sånn at det bare er folk som "er ute etter kvalm", som blir blokkert. Som en bedrift kan de ikke blokkere alle kritiske eller undrende spørsmål, bare fordi de er villige til å leve i sin egen perfekte boble, der det kun er rom for ros. Om de ikke har lyst til å svare på enkelte spørsmål, så kan de i det minste få stå. Verden fungerer ikke slik at du kan blokkere ut alt som er negativt og ikke forholde deg til det. Dette er en bedrift som gjør flere kritikkverdige ting, selv om du ikke er enig. Måten de gjør det på, å blokkere brukere for den minste ting, er både barnslig og kritikkverdig i seg selv. Kommentarer og spørmål som virkelig ER ufine, er selvsagt ikke greit. Endret 16. august 2022 av Snødronninga 39 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå