Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ennå et punkt hvor CBE vil være som meg og jeg ikke skjønner hvorfor. Håret mitt har alltid vokst enormt fort. Det er superirriterende. Kan dra til frisøren og bli skikkelig fornøyd, så går det et par uker og så er halve håret originalfargen igjen og håret dobbelt så langt. Hva er motivasjonen for å få det sånn? Jeg skulle gjerne kunne senket hastigheten om det var mulig.

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat dette: Håret mitt vokser så fort at jeg ikke har råd til å reise til frisør hver måned når det gror så fort som det gror. Hemmeligheten bak midjelangt, tykt hår? Aner ikke. Genetikk og særs sunt kosthold sammen med lufttørking, kanskje? Uansett, jevnlig oppdatering på hårvekstfronten med bilder og tekst ville fått mine nære til å undres over om alt var helt på stell.

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina
123Frustrert skrev (2 timer siden):

og når man snakker om folkehelse.. eller ikke snakker da.. Hvilke vanlige folk vet hvor mange karbs man spiser pr måltid? Da er du langt unna folkehelse perspektivet.. 

EC82D1D2-26C3-4304-8609-C931674091C9.png

Hvem er personen på bilde? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sukkerspinndilla
Felis skrev (7 timer siden):

Jeg er ikke et sekund i tvil om at de konstruerer disse spørsmålene selv, så LKE kan briljere med alt han lærte på PT-kurset sitt. I tillegg var den første artikkelen som kom opp da jeg googlet Copenhagen Adduction fotballrelatert….

Men jeg tror også «kabel mellom beina» er Lars Kristians eget lille bidrag til influencer-konstruerte skavanker, skapt for å gi folk komplekser, i likhet med hip dips, thigh gap og høyt hårfeste bak ørene. Dette er i hvert fall skavanker jeg aldri reflekterte over før influencer-æraen, og jeg overlevde tidlig 2000-tallet med sine superlave bukselinninger og går stadig vekk med hestehale.

Caroline Berg Eriksen er et forbilde, det er faktisk jobbeskrivelsen hennes. Hennes oppdragsgivere betaler for at forbrukere skal strekke seg etter hennes standarder. Nå har hun vist frem sitt pølsefrie underliv på jevnlig basis i flere år, og nå kommer altså mannen hennes og setter ord på et problem ingen ante at de hadde. Og jeg må gratulere Lasse, for da jeg leste denne posten tok jeg meg i å gå foran speilet for å se hva han mente. Jeg droppet buksa og studerte innsiden av låret mitt både forfra og bakfra, for å identifisere en uønsket pølse. Og selv om jeg ikke følger Netfit, CBE eller LKE, så er et lite frø sådd. Det er slik influencer-marketing fungerer, nemlig, man påvirkes selv om man faktisk er kritisk til innholdet. Derfor er det viktig med en diskusjon rundt kroppshysteri, thinspo, alkoholkonsum, uønsket reklame osv osv. Det er ikke bare å «la være å følge», «bruke tiden på noe nyttigere» eller «jobbe med seg selv». Det er naivt å tro at folk ikke påvirkes, selv om man ikke følger, ikke er enig, eller tror man ikke bryr seg. Paret på Kulås er ikke fritatt for ansvar, bare fordi målgruppen deres er eldre enn målgruppen til Sophie Elise! 
 

Nå gjenstår det bare å finne et mer fengende navn på den nye skavanken enn Pølse mellom beina» (jeg er sikker på at pølsa har et fengende latinsk navn, bare Lasse får googlet litt) så kan de føye seg inn i rekken av influencer-verstinger når det kommer til dårlige forbilder. 

 

Kabel mellom beina??? Hva annet er det enn bæsj?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sukkerspinndilla skrev (8 minutter siden):

Dette blir for hjernedødt Caroline, kom deg av kg nå

Du mener vel heller kom deg/dere ut av den bobla dere lever i og skaff dere en ordentlig jobb 😄

 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sukkerspinndilla
Skrottefar skrev (1 minutt siden):

Du mener vel heller kom deg/dere ut av den bobla dere lever i og skaff dere en ordentlig jobb 😄

 

Du har helt rett, din konstruktive vinkling var mye finere😀

ser du Åge? Jeg tok konstruktiv kritikk og lærte uten å rante

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sukkerspinndilla skrev (1 minutt siden):

Du har helt rett, din konstruktive vinkling var mye finere😀

ser du Åge? Jeg tok konstruktiv kritikk og lærte uten å rante

Det vil ikke Åge og fru klare, har boble-psykose etter for mange år i sin egen verden hvor de alltid, i følge dem selv, har rett og de som mener noe annet er bare dumme og misunnelige 😛

 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Embla82 skrev (På 24.1.2022 den 17.11):

Jeg har ovalt/avlangt ansikt, og da jeg var yngre skulle jeg ønske jeg hadde et søtt rundt ansikt, mer ala CBE sitt. Det er jo typisk at man ønsker seg det motsatte av det man har. Jeg hadde også gjerne byttet mitt strie blonde hår med krøller/fall eller mørkere trekk. Så blir man eldre og vant til å være seg selv, og etter hvert hadde man ikke villet våkne med noe annet en dag om man så hadde hatt muligheten, selv uten kirurgi (med kirurgi har jo de fleste muligheten, jeg har i alle fall økonomi til det uten lån eller sparing om jeg hadde ønsket det, og de jeg kjenner som har operert har ikke hatt god økonomi på det tidspunktet, men fått det til allikevel). Og det å bli trygg på seg selv er vidundelig. Jeg hadde aldri gått tilbake til å være ung og usikker, selv om jeg var "penere" og slankere da. Og jeg synes det er trist med kvinner på min egen alder som virker mer usikre enn noen gang. 

Jeg ønsker ikke lengre å ut som noe annet enn meg selv. Men CBE som er såvidt yngre enn meg, hun ønsker seg et annet utseende så hardt ennå at hun legger ut bilder av seg selv hvor hun ikke ser ut som seg selv. Det rareste for meg er at hun velger et filter som får henne til å se mer ut som meg enn som seg selv. Og jeg synes helt oppriktig at hun er penere som seg selv, selv om jeg er fornøyd med eget utseende som det er. 

Det er mange influensere med langt større suksess enn CBE som ser mye mer ut som seg selv i egne kanaler. Altså både mer suksess og mer trygg på seg selv. Hvorfor er det CBE det alltid skal mistenkes at folk er misunnelig på? Hvorfor ikke Funkygine, Martine Lunde, Kristin Gjelsvik (jeg hadde gjerne tatt huset hennes)? 

Disse får også kritikk og stygge kommentarer, men de lar seg ikke påvirke på samme måte. De skylder ikke på "haterne" for at de redigerer seg tynnere eller at de faker kommentarer i eget kommentarfelt. De hever seg bare over det og fortsetter å være seg. Det er mer beundringsverdig enn det CBE og co holder på med. 

Jeg tror kritikk treffer mye hardere når man innerst inne vet at det er mye sannhet i den.

Endret av moroklompen
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vigdis000 skrev (32 minutter siden):

Jeg skulle likt å se Caroline gjennomføre en treningsøkt sammen med Funkygine jeg 

Den utfordringen hadde Caroline aldri tatt, ei heller klart å gjennomføre!

  • Liker 37
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vigdis000 skrev (1 time siden):

Jeg skulle likt å se Caroline gjennomføre en treningsøkt sammen med Funkygine jeg 

Eller Treningsfrue! Hun er råsterk! 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva er poenget med å utlevere hva hun gjør sammen med yngstemann? På hvilken måte gagner det bedriften..? #skjønnerikke

  • Liker 33
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (4 timer siden):

Jeg dauer!!!

Screenshot_20220125-180420_Instagram.jpg

Kommer vel snart en reklame for et kosttilskudd fruen har brukt i lang tid som lover at håret kommer til å vokse raskere. 

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (11 timer siden):

Det vil ikke Åge og fru klare, har boble-psykose etter for mange år i sin egen verden hvor de alltid, i følge dem selv, har rett og de som mener noe annet er bare dumme og misunnelige 😛

 

.. Og ressurssvake, feite og trygdede.

Synet de har på andre mennesker sier mye om dem. De har et sterkt ønske om å fremstå glamorøse, men "Åge i mørten"-opplegget deres er nok slik de egentlig er. 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...