pøbelsara Skrevet 6. januar 2022 #55101 Skrevet 6. januar 2022 (endret) Jeg glemmer bursdagen til husets firbente her, men heier på hundeeksponering og hundebursdag hos CBE. Flott avveksling fra speilselfier og kaffekopper. Bare synd at barna også er med på bursdagsfeiringen på story. Endret 6. januar 2022 av pøbelsara 41
Inocybe Skrevet 6. januar 2022 #55102 Skrevet 6. januar 2022 pøbelsara skrev (1 time siden): Jeg glemmer bursdagen til husets firbente her, men heier på hundeeksponering og hundebursdag hos CBE. Flott avveksling fra speilselfier og kaffekopper. Bare synd at barna også er med på bursdagsfeiringen på story. Enig. Heier på innhold som ikke har barn eller thinspo som tema. Selv vokste jeg fra kjæledyrs-bursdag og lignende for rundt 20 år siden, men CBE har så uinteressant hverdag jeg skjønner hun må gripe anledningen. 26
Luckie Skrevet 6. januar 2022 #55103 Skrevet 6. januar 2022 Jeg synes det er litt søtt og artig å feire hundebursdag, men hadde ikke delt det med tusenvis av ukjente. 6
Hallepalle2 Skrevet 6. januar 2022 #55104 Skrevet 6. januar 2022 Det bildet av hund med hatt og innpakket gave - hva med å la dyr være dyr og slutte å menneskeliggjøre dem? Hundebursdag er greit, men må alt være så fjollete? 32
Gull vaffel Skrevet 6. januar 2022 #55105 Skrevet 6. januar 2022 Hallepalle2 skrev (34 minutter siden): Det bildet av hund med hatt og innpakket gave - hva med å la dyr være dyr og slutte å menneskeliggjøre dem? Hundebursdag er greit, men må alt være så fjollete? Mye man kan kritisere henne på men dette er ikke en av de, fjollete ja men hyggelig med hund i monitor og sikkert artig for barna 15
Populært innlegg Sarah93 Skrevet 6. januar 2022 Populært innlegg #55106 Skrevet 6. januar 2022 Jeg mener ikke så mye om hvordan hun stikker ut rumpa på treningsbilder, eller hvor bredskuldret mannen hennes er. Hun bidrar sikkert til kroppspress, men det er nok mest blant voksne damer (tror ikke unge følger henne), og selv om det er alvorlig nok, tenker jeg det er verre med f. eks Sophie Elise som påvirker svært unge jenter. Men måten barna blir eksponert, gjør meg veldig uvel. Det burde ikke vært lov. Jeg mener det: det burde vært retningslinjer mot eksponering av egne barn i sosiale medier, som ikke kan samtykke. Jeg håper virkelig jentene får lov til å rote til og skitne til kjolen når det ikke blir tatt bilder, men å vokse opp som rekvisitter til illustrasjoner av et "perfekt" ukeblad-liv, fortoner seg jo som en skrekkfilm sett utenfra. De har ikke valgt dette selv, og vet ikke hva det innebærer. En oppvekst med så mye fokus på fasade, utseende, posering... For å si det sånn, når jeg ser bilder av CBE, lurer jeg på om jeg ikke burde fikset neglene, og jeg er selvsikker og voksen. Hvordan er det for døtrene med en mor og en far som begge fremstår så opptatt av (særlig) morens utseende, og døtrenes fremtoning? Jeg har selv en sønn på døtrenes alder, og trener med ham, men for oss er det lek og moro, ikke noe faren står og filmer mens jeg poserer med rumpa i ulike vinkler. På julaften er vi opptatt av familie, mat og feiring, ikke hvordan vi kan ta perfekte bilder av oss selv og gutten. Selv om vi pynter oss og tar noen bilder, vi legger bare ut av oss voksne. Og dette er ikke noe jeg prøver å fremheve som prisverdig eller bra: det er bare helt normalt, de fleste har det sånn. Men CBE setter også presedens som kan bidra til å endre standarden og at andre kvinner vil fremstå like vellykket - og styler og kringkaster barna på samme måte. Det er uheldig for barna å bli eksponert som om de var en veskehund. Og barna kan i verste fall bli sårbare ofre for folk med onde hensikter, noe Kristine Getz har skrevet bra om i krimmen "Poppy", og som er en helt reell risiko. Legger man ut bilder av barn, selv om man bare er en vanlig familie, burde man ha lukket Instagram-konto. Men for barna til CBE er det enda/ mye mer skadelig fordi de har et mye større publikum enn kvinnen i gata. Det går ofte dårlig med barnemodeller, barnestjerner osv., og det er fordi eksponeringen og oppmerksomheten er skadelig. Men på noen måter kan det vel være enda mer skadelig når det å være barnestjerne ikke er en jobb (f. eks du er flink til å synge/ spille skuespill), men en slags foto-reality-serie av hjemmelivet ditt? Hva blir skillet mellom offentlig og privat da? Hva er din familieferie, og hva er til skue for hele landet? Jeg vet ingenting om LKE og CBE som foreldre, for alt jeg vet sprer de gode verdier og er gode til å være "avlogget" deler av tiden. Problemet er familiebedriften: at foreldrene har som jobb og selge og eksponere privatlivet sitt, særlig når barna er en del av produktet, kan være skadelig. Mange suksessfulle influensere skjermer barna i mye større grad, så jeg skjønner ikke hvorfor Berg Eriksen-bedriften MÅ kringkaste dem så mye. Hvordan vil det være for barna når de blir eldre? Hvordan er det nå? Sist, men ikke minst: da jeg var liten, var det gøy å leke prinsesse. Fordi det var en lek, og jeg kunne ta av meg tyllskjørtet og klatre i trær etterpå. Jeg håper disse jentene også "leker" prinsesser foran kamera - og ikke må gå rundt som perfekte dukkebarn hele dagen. Og at de får tilbakemeldinger på, og får utviklet, mye mer ved seg selv enn at de er søte. 63
Gjest SnowBells Skrevet 6. januar 2022 #55107 Skrevet 6. januar 2022 Jeg syns det er merkelig at CBE velger å spille så mye på seksualisert kropp i både stories og feed. Hun har tross alt massevis av barnefilmer og barnebilder i samme stories og feed. Hvorfor vil hun at menn som surfer på instagram etter damerumpe og silikonpupper samtidig skal få se masse bilder og filmer av ungene hennes? Jeg klarer rett og slett ikke å forstå hvorfor det er så viktig for henne å sammenblande dette innholdet, hun fremstiller seg selv som særdeles enkelt møblert i topplokket 🤯
Snødronninga Skrevet 6. januar 2022 #55108 Skrevet 6. januar 2022 (endret) Jeg lurer på om de fremdeles har ferie, for det virker ikke som de jobber i alle fall. Har lagt igjen en kommentar her og der på bloggen, men det blir ikke publisert. Avventer moderasjon, står det. Skulle tatt seg ut om de tok seg tid til bloggen, siden de har en så travel hverdag. Og for de som ble glade for at det handla om hund i stedet for barn på instastory, det varte ikke lenge. Virker som minstejenta er mer eksponert enn den eldste for tiden, kan det bety at hun er blitt såpass stor at hun ikke ønsker å bli filmet og fotografert? Endret 6. januar 2022 av Snødronninga 28
Hallepalle2 Skrevet 6. januar 2022 #55109 Skrevet 6. januar 2022 Gull vaffel skrev (1 time siden): Mye man kan kritisere henne på men dette er ikke en av de, fjollete ja men hyggelig med hund i monitor og sikkert artig for barna Skal du bestemme hva jeg kan reagere på? Det er ikke slik det virker, skjønner du. 14
Gjest Era Vulgaris Skrevet 6. januar 2022 #55110 Skrevet 6. januar 2022 Pusern3 skrev (18 timer siden): 1000 ganger mer inspirerende og motiverende og ikke minst sjarmerende. Jeg lot meg i hvert fall imponere av en Funky, to dager over termin, som filmer en live treningsøkt. Det er virkelig lysår mellom disse to. En selfie i speilet i en merkelig positur, som CBE leverer, blir en slags parodi.
Inocybe Skrevet 6. januar 2022 #55111 Skrevet 6. januar 2022 Maydis8 skrev (1 time siden): Holder hun seg på nesa fordi hun lukter? Forstår liksom ikke hvorfor hun har operert nesa så den ser ut som Sophie Elise sin... Ingen skjønner hvorfor hun holder seg for nesa. Bilde og tekst har ingen sammenheng. Nesen er ikke operert. Ikke lenge siden vi så den naturlige nesen på TV2. Så heftige "forandringer" kan man få når man overforbruker filter. 28
Gjest SnowBells Skrevet 6. januar 2022 #55112 Skrevet 6. januar 2022 (endret) Hvordan CBE liker å lure oss til å tro at hun ser ut: Hvordan CBE ser ut i virkeligheten, etter profesjonell sminking og styling: CBE, hva er greia? Hva er det som du syns er så "horribelt" med ditt naturlige utseende at du faker deg til ugjenkjennelig hud, en helt annen nese, helt annerledes kinnbein, faker en mye tynnere kropp enn vi så på TV2, og generelt et ansikt som ser mye mer ut som operasjonsbesatte Sophie Elise sitt enn ditt eget? Du har to døtre, kan du ikke i det minste gidde å prøve å være et godt forbilde for dem? øverste bilde hentet fra CBE sin instagram: https://instagram.com/carolinebergeriksenno?utm_medium=copy_link Nederste bilde hentet fra www.tv2.no Endret 6. januar 2022 av SnowBells
Orly Skrevet 6. januar 2022 #55113 Skrevet 6. januar 2022 Gull vaffel skrev (3 timer siden): Mye man kan kritisere henne på men dette er ikke en av de, fjollete ja men hyggelig med hund i monitor og sikkert artig for barna Enig , vi feirer forøvrig også hundebursdag , latterlig å reagere på det 7
Aquarius04 Skrevet 6. januar 2022 #55114 Skrevet 6. januar 2022 Blondinbolla skrev (På 5.1.2022 den 12.10): Mener de tidligere har sagt at de sparer til pensjon og investerer i div. ved siden av arbeidet (les: «arbeidet»). For noen år siden fikk også leserne deres egne sparetips med masse god krangling i kommentarfeltet om hvorvidt CBE og LK var skikket til å gi råd og om rådene var gode: https://www.carolinebergeriksen.no/2017/06/06/vi-selger-leilighet-noen-sparetips/ Anbefales! Den kverulante, bedrevitende holdningen til alle tema er grunnen til at jeg begynte å lese kommentarfeltet i bloggen i utgangspunktet. Gud bedre…økonomitips fra Caroline Berg Eriksen. Nå har jeg sett det også! De er virkelig eksperter på alt de to der… 14
Surikatt Skrevet 6. januar 2022 #55115 Skrevet 6. januar 2022 Hvorfor er Caroline Berg Eriksen ute og løper med hunden når jeg leser at store hunder skal være18 mnd gamle før man gjør det? Hvis det stemmer, hvorfor?? 19
solmåneogstjerner Skrevet 6. januar 2022 #55116 Skrevet 6. januar 2022 SnowBells skrev (1 time siden): Hvordan CBE liker å lure oss til å tro at hun ser ut: Hvordan CBE ser ut i virkeligheten, etter profesjonell sminking og styling: CBE, hva er greia? Hva er det som du syns er så "horribelt" med ditt naturlige utseende at du faker deg til en ugjenkjennelig nese, faker en mye tynnere kropp enn vi så på TV2, og generelt et ansikt som ser mye mer ut som operasjonsbesatte Sophie Elise sitt enn ditt eget? Du har to døtre, kan du ikke i det minste gidde å prøve å være et godt forbilde for dem? øverste bilde hentet fra CBE sin instagram: https://instagram.com/carolinebergeriksenno?utm_medium=copy_link Nederste bilde hentet fra www.tv2.no Ytterst merkelig. Har skrevet det flere ganger her før, men hun er da virkelig myyye penere når hun ikke redigerer bildene ihjel/bruker filter/viser merkelige thinspo-positurer. 23
Skrottefar Skrevet 6. januar 2022 #55117 Skrevet 6. januar 2022 SnowBells skrev (1 time siden): CBE, hva er greia? Hva er det som du syns er så "horribelt" med ditt naturlige utseende at du faker deg til en ugjenkjennelig nese, faker en mye tynnere kropp enn vi så på TV2, og generelt et ansikt som ser mye mer ut som operasjonsbesatte Sophie Elise sitt enn ditt eget? Her tror jeg faktisk LKE er den man bør skylde på, for noe sier meg at han er den som står for alt av redigering, photoshopping og whatever for å få fruen til å se ut slik han vil at hun skal se ut. Og om han ikke har gjort alt så har han sikkert lært fruen det som er av triks og tips ang. det. Og ja, det er sikkert spekulering, men allikevel så kan man jo undres om hvorfor det bare blir mer og mer ekstremt det de legger ut av retusjerte/redigerte bilder, det har jo aldri vært så ille som det er nå 18
Snødronninga Skrevet 6. januar 2022 #55118 Skrevet 6. januar 2022 Skrottefar skrev (32 minutter siden): Her tror jeg faktisk LKE er den man bør skylde på, for noe sier meg at han er den som står for alt av redigering, photoshopping og whatever for å få fruen til å se ut slik han vil at hun skal se ut. Og om han ikke har gjort alt så har han sikkert lært fruen det som er av triks og tips ang. det. Og ja, det er sikkert spekulering, men allikevel så kan man jo undres om hvorfor det bare blir mer og mer ekstremt det de legger ut av retusjerte/redigerte bilder, det har jo aldri vært så ille som det er nå Nå bruker hun stadig vekk filter på instastory, så jeg vet ikke om jeg nødvendigvis ville lagt skylden på han. 39
Keaton Skrevet 6. januar 2022 #55119 Skrevet 6. januar 2022 Snødronninga skrev (8 minutter siden): Nå bruker hun stadig vekk filter på instastory, så jeg vet ikke om jeg nødvendigvis ville lagt skylden på han. Enig med deg. 12
Skrottefar Skrevet 6. januar 2022 #55120 Skrevet 6. januar 2022 Snødronninga skrev (15 minutter siden): Nå bruker hun stadig vekk filter på instastory, så jeg vet ikke om jeg nødvendigvis ville lagt skylden på han. Kollontaj skrev (5 minutter siden): Enig med deg. Joda, jeg ser den, men et sted må det ha begynt og hun har fått det for seg at det er sånn det skal være, pluss det faktum at hun tidligere har sagt at hun ikke skjønte seg på det med redigering/retusjering, uten at jeg kan henvise til det med noen linker eller noe. Husker bare at jeg har sett det en eller annen gang. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå