KikiEco Skrevet 5. januar 2022 #55061 Skrevet 5. januar 2022 Kosemose skrev (3 timer siden): Når det gjelder forbruk og hvor lite lønn man kan klare seg på: all mat de legger ut bilde av på blogg el insta kan vel utgiftsføres, så om de kjøper inn og lager skalldyrsaften til venner på hyttetur og legger ut et bilde av maten på bloggen, så vips- føres all maten opp som utgift for firmaet. Dokumenterer man det meste på insta er det vel knapt noe som ikke kan utgiftsføres? Tror du har rett i dette, men jeg lurer på hvordan dette er bærekraftig på sikt? Hvordan klarer man å tjene opp til en pensjon f.eks dersom man har minimal lønn? 13
Blondinbolla Skrevet 5. januar 2022 #55062 Skrevet 5. januar 2022 Mener de tidligere har sagt at de sparer til pensjon og investerer i div. ved siden av arbeidet (les: «arbeidet»). For noen år siden fikk også leserne deres egne sparetips med masse god krangling i kommentarfeltet om hvorvidt CBE og LK var skikket til å gi råd og om rådene var gode: https://www.carolinebergeriksen.no/2017/06/06/vi-selger-leilighet-noen-sparetips/ Anbefales! Den kverulante, bedrevitende holdningen til alle tema er grunnen til at jeg begynte å lese kommentarfeltet i bloggen i utgangspunktet. 28
Elina123 Skrevet 5. januar 2022 #55063 Skrevet 5. januar 2022 Blondinbolla skrev (28 minutter siden): Mener de tidligere har sagt at de sparer til pensjon og investerer i div. ved siden av arbeidet (les: «arbeidet»). For noen år siden fikk også leserne deres egne sparetips med masse god krangling i kommentarfeltet om hvorvidt CBE og LK var skikket til å gi råd og om rådene var gode: https://www.carolinebergeriksen.no/2017/06/06/vi-selger-leilighet-noen-sparetips/ Anbefales! Den kverulante, bedrevitende holdningen til alle tema er grunnen til at jeg begynte å lese kommentarfeltet i bloggen i utgangspunktet. Litt (nei, mye!) mer liv i kommentarfeltet da… 8
h/k Skrevet 5. januar 2022 #55064 Skrevet 5. januar 2022 Blondinbolla skrev (1 time siden): Mener de tidligere har sagt at de sparer til pensjon og investerer i div. ved siden av arbeidet (les: «arbeidet»). For noen år siden fikk også leserne deres egne sparetips med masse god krangling i kommentarfeltet om hvorvidt CBE og LK var skikket til å gi råd og om rådene var gode: https://www.carolinebergeriksen.no/2017/06/06/vi-selger-leilighet-noen-sparetips/ Anbefales! Den kverulante, bedrevitende holdningen til alle tema er grunnen til at jeg begynte å lese kommentarfeltet i bloggen i utgangspunktet. Leiligheten ble lagt ut for 4.800.000 og solgt for 4.350.000 ett år etter denne annonsen var utløpt. Ikke så enkelt å selge allikevel? Innlegget er fra juni 2017 og boligen ble solgt juni 2018. 28
minimymlen Skrevet 5. januar 2022 #55065 Skrevet 5. januar 2022 pøbelsara skrev (På 2.1.2022 den 10.52): Det var mange reaksjoner fra svært mange hold på post-partum-bildene til CBE. For meg handler det om hva slags forventninger som formidles på samfunnsnivå, og jeg er ganske sikkert på at det var årsaken til at det ble debattert og kritisert. Ikke evt misunnelse hos de enkelte. Det er et enormt fokus på kvinners utseende, og det er ganske trange rammer for hvordan man skal se ut. SoMe har forsterket dette til det ekstreme, det er liksom greit at utseende er det som genererer enormt med følgere og like enormt med inntekter, jfr Kardashians. Bildene av CBE fire dager etter fødsel, fokuserte på det samme som bildene av CBE alltid gjør - kropp posert i tradisjonell kvinne-som-objekt-positur. Folk som har svangerskap og fødsel og familier og helse (psykisk og fysisk) som profesjon, reagerte på at det som ble fremhevet som prestasjonen etter å ha født barn, var at man altså kunne posere på sedvanlig vis rett etter fødsel. Mange fremhevet at presset på og fokuset på kvinners utseende, ikke var noe kvinner burde ha fokus på i barseltiden. Man fikk tilsvarende reaksjoner da Camilla Pihl poserte ammende i cocktailkjole, hæler med slørete blikk på fotografen, mens hun også tilsynelatende ammet sitt nakne barn - ett barn som fremsto som en rekvisitt, på forsiden av et motemagasin. Noen jublet for at hun normaliserte amming, andre reagerte med vantro på hvordan mor poserte og hvordan barnet fremsto som en rekvisitt i en fremstilling av moren som poserte som tradisjonelt sexy objekt. Noen mente det var en prestasjon at CP var både sexy og ammet på en gang, og at dette var ekte girl-power, mens andre var sjokkert over budskapet i fotografiet. Jeg tror misunnelse har veldig lite med kritikken å gjøre. Jeg tror kritikken handler om at utseende fokus og -krav ikke skal være en del av forventningene til kvinners prestasjoner rundt graviditet og fødsler. Hvis det viktigste er å bli pen og tynn igjen etter å ha født barn, er vi virkelig LANGT ute på viddene av hva som er viktig her i verden. I 2017 planla Sanitetsforeningen et frokostmøte i samaarbeid med bla Villa Sult pga bekymring rundt det de oppfattet som "trendy" visse kretser å få små barn. Tittelen var "En baby er ingen chihuahua. Dessverre ble dette møtet utsatt på ubestemt tid, og deretter ikke gjennomført. Men de så tydelig et behov for å snakke om det. https://www.facebook.com/page/300127442096/search/?q=chihuahua Det første post partum-bildet til CBE var i 2013, deretter fulgte Anja Johansen opp i 2014 og fremdeles dette fokuset på kropp og bruk av barn som rekvisitter. Det er bare trist! 29
Pusern3 Skrevet 5. januar 2022 #55066 Skrevet 5. januar 2022 KikiEco skrev (4 timer siden): Tror du har rett i dette, men jeg lurer på hvordan dette er bærekraftig på sikt? Hvordan klarer man å tjene opp til en pensjon f.eks dersom man har minimal lønn? med lever nok i nuet… og uansett utrolig at det er tillatt med slik «sleip» markedsføring… 2
Pusern3 Skrevet 5. januar 2022 #55067 Skrevet 5. januar 2022 minimymlen skrev (1 time siden): I 2017 planla Sanitetsforeningen et frokostmøte i samaarbeid med bla Villa Sult pga bekymring rundt det de oppfattet som "trendy" visse kretser å få små barn. Tittelen var "En baby er ingen chihuahua. Dessverre ble dette møtet utsatt på ubestemt tid, og deretter ikke gjennomført. Men de så tydelig et behov for å snakke om det. https://www.facebook.com/page/300127442096/search/?q=chihuahua Det første post partum-bildet til CBE var i 2013, deretter fulgte Anja Johansen opp i 2014 og fremdeles dette fokuset på kropp og bruk av barn som rekvisitter. Det er bare trist! både veldig trist og ikke minst skummelt når dette formidles fritt i sosiale medier.. er jo virkelig ikke noe medisinske eksperter støtter 5
Xmasclovn Skrevet 5. januar 2022 #55068 Skrevet 5. januar 2022 Blondinbolla skrev (4 timer siden): Mener de tidligere har sagt at de sparer til pensjon og investerer i div. ved siden av arbeidet (les: «arbeidet»). For noen år siden fikk også leserne deres egne sparetips med masse god krangling i kommentarfeltet om hvorvidt CBE og LK var skikket til å gi råd og om rådene var gode: https://www.carolinebergeriksen.no/2017/06/06/vi-selger-leilighet-noen-sparetips/ Anbefales! Den kverulante, bedrevitende holdningen til alle tema er grunnen til at jeg begynte å lese kommentarfeltet i bloggen i utgangspunktet. Disse er jo tydeligvis ikke skikket til å gi økonomisk rådgivning, heller ikke hva gjelder boliginvestering. Ser de solgte denne leiligheten for 4 350 000, altså 450K under prisantydning. I tillegg tjente de «kun» rett i underkant av 1 million på de 4 årene den var i deres eie. Det er dårlig for Oslo å være. 23
Gjest Era Vulgaris Skrevet 5. januar 2022 #55069 Skrevet 5. januar 2022 neon_sun skrev (18 timer siden): Den insta en til gymlærer Eriksen er jo nesten pinligere enn konas. Har ikke vært innom der på en stund og gikk litt bakoversveis over utviklingen. Han har god ansiktsmimikk da, ingen botox der iallefall 😁 Til sammenlikning kan man se en meget høygravid Funkygine på hennes Instagram, to dager over termin, faktisk utføre en treningsøkt som alle klarer følge. Det er helt klar både mer imponerende og inspirerende enn selfies av CBE i kjelleren etter påstått løping på mølle.
Gjest SnowBells Skrevet 5. januar 2022 #55070 Skrevet 5. januar 2022 (endret) Era Vulgaris skrev (17 minutter siden): Til sammenlikning kan man se en meget høygravid Funkygine på hennes Instagram, to dager over termin, faktisk utføre en treningsøkt som alle klarer følge. Det er helt klar både mer imponerende og inspirerende enn selfies av CBE i kjelleren etter påstått løping på mølle. Jeg håper LKE har den nye hunden deres på flotte ski- og løpeturer og gir den nok av mental stimuli og mental trening. CBE bor jo i kjelleren foran speilet og hos frisøren/manikyristen, og har tydeligvis ingen planer om å bidra. Hun dokumenterer tross alt hver eneste lille kaffekopp og hadde aldri katt sjansen gått fra seg til å skryte dersom hun var ute på fin tur med hunden eller gav den spennende mental trening. Tenk at Funkygine som er høygravid med nr 4 og drifter merkenavnet sitt helt alene orker så mye mer enn CBE... Endret 5. januar 2022 av SnowBells
Hilde444 Skrevet 5. januar 2022 #55071 Skrevet 5. januar 2022 h/k skrev (4 timer siden): Leiligheten ble lagt ut for 4.800.000 og solgt for 4.350.000 ett år etter denne annonsen var utløpt. Ikke så enkelt å selge allikevel? Innlegget er fra juni 2017 og boligen ble solgt juni 2018. Nettopp. Og trekker man fra meglerutgifter og kjøpsomkostninger samt skatt av gevinst så er ikke sluttsummen så all verden. 13
Gjest SnowBells Skrevet 5. januar 2022 #55073 Skrevet 5. januar 2022 NewStart87 skrev (43 minutter siden): Ikke til å kjenne igjen. Sjekk som hun suger inn pusten og strammer alt hun kan for å se så tynn ut som mulig. Og ansiktet ligner ikke på CBE, det ligner på Sophie Elise. Gratulerer med den 🙃
Rev. Revenge Skrevet 5. januar 2022 #55074 Skrevet 5. januar 2022 Det gøyeste her er alle de rare lyse partiene på feil sted i bildet og den totale mangelen på speilbildet i speilbildet som hun har satt seg i veien for. Mindre å redigere, si? Voksen, troverdig og profesjonell firmaeier som selger annonseplass fra kjelleren i Sarpsborg der, altså. 32
bun9 Skrevet 5. januar 2022 #55075 Skrevet 5. januar 2022 I motsetning til flere andre her, så tror jeg ikke hun bruker rumpepute eller padding for å få større rumpe. Ut ifra bilder ser det ut som hun ikke har ett fettprosent for mye, snarere tvert imot. Og rumpa hennes er jo godt trent, som betyr at det er mye muskel, som gjør at rumpa kan se "kantete" ut når det kommer i klem med andre kroppsdeler, som på bildet som er postet over her. Til og med jeg kan få til en fyldig bubble butt på mobilbilder, og jeg har en relativt flat, utrent hjemmekontor-rumpe. Jeg tror kombinasjonen av kameravinkel og posering er nøkkelen her. På andre bilder, hvor baken ser mindre ut, er det bare fordi vinkelen er endret eller at hun ikke poserer så hardt. Perspektiv, perspektiv. 19
Gjest sukkerspinndilla Skrevet 5. januar 2022 #55076 Skrevet 5. januar 2022 NewStart87 skrev (2 timer siden): Ikke til å kjenne igjen. Visste ikke at det hjalp å holde nesen når jeg var trøtt
Populært innlegg Keaton Skrevet 5. januar 2022 Populært innlegg #55077 Skrevet 5. januar 2022 Nei, men se så søt jeg er selv når jeg er trøtt. Og tynn! Sjekk, da! Se! Se på meg! WTAF. 😳 75
EmilieH Skrevet 5. januar 2022 #55078 Skrevet 5. januar 2022 Hvem i denne verden lager så mye styr bare fordi hunden fyller 1 år? Hun har ALT for mye dødtid! 48
h/k Skrevet 5. januar 2022 #55079 Skrevet 5. januar 2022 EmilieH skrev (18 minutter siden): Hvem i denne verden lager så mye styr bare fordi hunden fyller 1 år? Hun har ALT for mye dødtid! Dette har hun gjort siden de forrige hundene var små og så lenge bloggen har levd. Synes det er litt teit og litt søtt 😅 sikkert veldig gøy for unga. 8
Gjest sukkerspinndilla Skrevet 5. januar 2022 #55080 Skrevet 5. januar 2022 h/k skrev (13 minutter siden): Dette har hun gjort siden de forrige hundene var små og så lenge bloggen har levd. Synes det er litt teit og litt søtt 😅 sikkert veldig gøy for unga. Jeg gjorde det samme for min hund når jeg var 12🙃
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå