Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hallepalle2 skrev (1 time siden):

Kan vi (meg selv inkludert) nå prøve å ikke la oss lokke utpå av de som stadig prøver å vri diskusjonen til noe den ikke er? 

De oppnår kun å få tråden stengt et døgns tid, hva hensikten med det er skjønner jeg ikke helt. Men uansett, skal vi prøve å ignorere forsøk på brukerdebatt og kverulering, og heller bli bedre på å bruke rapporteringsknappen 🙌🏼😍

Veldig enig i dette, ignorering av enkelte er det beste. Sikkert mindre morsomt for dem det gjelder også. 😄

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fibonacci skrev (1 time siden):

Det gjør meg så trist å se at barn nok en gang figurerer i reklamen som denne bedriften legger ut.

Lurer på om de annonsørene som benytter seg av CBE gjør seg noen tanker om dette? Vet de om at barna kommer til å delta i reklamen? Oppmuntrer de også til dette? Høyst uetisk, i så fall. 

Registrerer også at alkohol er til stede på svært mange av bildene på Instastory, også på de som jeg går ut fra er reklame/samarbeid. Igjen spør jeg meg om annonsørene er helt blinde, ikke vet om regelverket eller bare ikke bryr seg. Bedriften bryr seg i hvert fall ikke.

Det er en risiko for bedrifter som kjøper reklameplasseringer hos påvirkere å ikke etterse at lover og regler overholdes.

Helsedirektoratet har vel gått direkte på påvirker ved brudd på alkohollovgivningen. Men Forbrukertilsynet anser reklamekjøper som den profesjonelle part, og har ved flere anledninger gitt bedrifter som ikke sørger for at deres reklame i påvirkeres sendeflater er innenfor lovverket refs. Nå også tvangsmulkt:

https://www.tv2.no/a/11816125/

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei2016 skrev (På 3.8.2021 den 22.04):

Känns det ändå inte lite skumt att du, bara genom allt som delas av familjen i SOME, vet så mycket om en familj du inte känner att du kan göra upp dig meningarna du presenterar över? 

Så mye? Kaller du det jeg skriver her å vite MYE om noen??  Hvis man ikke er blind eller døv, så er det rart om man ikke får et såpass inntrykk gjennom bla tv-skjermen. Altså 🙂 og gjennom videoklipp og bilder. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (På 3.8.2021 den 21.56):

Det meste du skriver er jo ikke et diskusjonstema her. Vi vet ikke noe om det og det blir kun gjetting. Diskusjonen går på at eksponering er skadelig og ikke til barns beste, det er et uomtvistelig faktum. 

Det er viktig å kunne se nyanser. Det er graden av eksponering en må ta i betraktning. Og ikke minst hvilke situasjoner en eksponerer. Og det CBE deler er neppe skadelig for noen som helst. Uomtvistelig faktum var da voldsomt. Det stemmer ikke. Det er som nevnt graden av det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge drikker det som tilsynelatende er alkohol på bakeriet i Lom i går (kilde.  instastory).. og deretter kjører de videre til neste reisemål..

Screenshot_20210805-071415_Instagram.jpg

Screenshot_20210804-211624_Instagram.jpg

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pasha skrev (9 minutter siden):

Begge drikker det som tilsynelatende er alkohol på bakeriet i Lom i går (kilde.  instastory).. og deretter kjører de videre til neste reisemål..

Screenshot_20210805-071415_Instagram.jpg

Screenshot_20210804-211624_Instagram.jpg

Du tror ikke seriøst at de drikker alkohol og så kjører? Nå må du roe ned spekulasjoner her. Snakk om å gå over alle grenser. Det fins mye alkoholfritt. Det er så mye snakk om alkohol i denne tråden. Hva kommer det av? Vi ser et vinglass på bilder, thats it. Ett glass vin pr dag skader ikke en sjel, og det er voksne folk som følger henne. Det er absolutt ingen grunn til hysteri! Og normalt har ingen nordmenn så anstrengt forhold til alkohol! Så hvorfor det er så mye snakk om det her, er noe å stille spørsmål ved. Og nei, barn tar ikke snev av skade om foreldre drikker ett glass vin eller to.

Men å spekulere i om de kjører etter å ha drukket alkohol er å gå virkelig for langt. Du og flere her, eier ikke skrupler. Ta deg sammen. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pasha skrev (3 minutter siden):

Det står nå alkohol prosent på ølen til LKE. 

vinen til Caroline kan så klart være uten alkohol,  men det kan ikke vi vite og dermed gir de inntrykk av å kjøre etter å ha drukket 

Vær så snill?  Gir de inntrykk av å kjøre etter å ha drukket alkohol fordi voksne folk ikke tenker at det selvfølgelig er alkoholfritt? Hvor sprøtt kan ting bli egentlig? 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (4 minutter siden):

Vær så snill?  Gir de inntrykk av å kjøre etter å ha drukket alkohol fordi voksne folk ikke tenker at det selvfølgelig er alkoholfritt? Hvor sprøtt kan ting bli egentlig? 

med deres forhistorie rundt alkohol er det vel dette inntrykket de ønsker å gi.

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pasha skrev (5 minutter siden):

med deres forhistorie rundt alkohol er det vel dette inntrykket de ønsker å gi.

De ønsker å gi inntrykk av at de kjører etter å ha drukket alkohol? Er du seriøs?  

Endret av SoWhat?
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (21 minutter siden):

Du tror ikke seriøst at de drikker alkohol og så kjører? Nå må du roe ned spekulasjoner her. Snakk om å gå over alle grenser. Det fins mye alkoholfritt. Det er så mye snakk om alkohol i denne tråden. Hva kommer det av? Vi ser et vinglass på bilder, thats it. Ett glass vin pr dag skader ikke en sjel, og det er voksne folk som følger henne. Det er absolutt ingen grunn til hysteri! Og normalt har ingen nordmenn så anstrengt forhold til alkohol! Så hvorfor det er så mye snakk om det her, er noe å stille spørsmål ved. Og nei, barn tar ikke snev av skade om foreldre drikker ett glass vin eller to.

Men å spekulere i om de kjører etter å ha drukket alkohol er å gå virkelig for langt. Du og flere her, eier ikke skrupler. Ta deg sammen. 

Bruk rapporteringsfunksjonen isteden 😊

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MacBeth skrev (2 minutter siden):

Det kan godt tenkes at en person drakk begge enhetene, det kan godt være at det som ser ut som vin ikke er vin, det kan godt tenkes at det gikk "mange" timer mellom en enhet og til dem kjørte, og det kan godt være at dem testet seg før de kjørte videre, og det kan godt tenkes at det er innafor å kjøre med en enhet. Det tar i følge google maps 45 minutter å kjøre fra Sentralen Kafe og Isbar hvor storyen er tagget, til Sjåk Sæter. Uti fra hennes IG story så er bildene lagt ut med tre timers mellomrom, så kanskje dem er innafor med en enhet og kjøring.  Det kan også godt tenkes at disse bildene ble tatt med lengre mellomrom. Det kan til og med være at en av dem ikke drakk sin enhet, ingenting av dette er relevant. Det er en offentlig influenser konto, så virkeligheten er irrelevant, det er inntrykket dem gir utad, hva dem forteller med sin story som er det eneste relevante. 

Man må og se på storiene isolert, det er ikke sikkert alt alle som følger CBE.no følger LKE, så da ser man bare en enhet, ingen vet hva som faktisk skjedde men hva følgere får inntrykk av. Følger man LKE  og CBE.no, er inntrykket at begge inntok en enhet og kjørte videre, følger man CBE.no så var det inntak av en enhet og så gikk turen videre, men hvem som kjørte er uvisst. 

Dette er lagt ut på instastory, fra en bedriftskonto som er tilgjengelig for alle, ikke bare "voksne", som har formål å inspirere og påvirke. Det er inntrykket utad som man ser, ikke virkeligheten bak. Alkohol, eller tilsynelatende alkohol er gjentakende på flere av bedriftens stories, ikke bare når dem er på "ferie" men også ellers. Er dette bra påvirkning? Er det nødvendig å ha med vinglass med innhold i fokus? 

Normale mennesker skjønner veldig godt at ingen er så idiot i hodet at de legger ut at de drikker alkohol og så kjører i Norge. Haha, hvem er så dum at de ikke tenker lenger??? Mygod! 

Og det vinglasset som ofte er med gjør ingen skade på noensomhelst måte!! Det er helt ok å være åpen om at man kan ta et glass vin! Det er omtrent like naturlig og ufarlig som et glass brus. Eller en kopp kaffe. Hvorfor i all verden skal de skjule sånt for voksne mennesker? Skal de ta hensyn til de som er alkoholikere eller noe? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (På 3.8.2021 den 13.37):

Når det gjelder alkohol. Ett glass vin foran barn gjør ingenting. Men, det slår meg hvor ofte ett glass vin er med på bilder. Det har blitt svært ofte. Jeg tror ikke CBE.no - paret nødvendigvis drikker mer enn det glasset, kanskje ikke mer enn et par slurker. Men det å vise " et lite glass" som en del av en lykkelig og harmonisk tilværelse kan sende feil signaler. Det er ikke farlig at de drikker de glassene, men vi kjenner alle til de personene som deler titt og ofte at "nå koser jeg meg med et lite glass rødt" - men så vet man at de egentlig hverken koser seg, eller at det blir ETT glass (det er ikke CBE.no jeg viser til nå, for jeg tror de har full kontroll faktisk) 

Men, det at en stor påvirkerbedrift (eller TV-serie for den saks skyld, jeg ser at det ofte forekommer i filmer og serier også) hele tiden bruker et glass vin i  slappe-av setting, kan gjøre at noen som ikke har kontroll blir påvirket til at "når de gjør det, så kan jo jeg og". Mange har ikke helt kontroll på hva som er bruk og misbruk, og leter etter å sammenligne seg med "normalbruk" hos andre for å forsvare egne vaner. 

Det å ha vin som "rekvisitt" er også påvirkning. 

🙌👍👏

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (1 time siden):

Dette er narrativet som bedriften ønsker å fremstille. Du tror vel ikke at de gjør det tilfeldig? Alt for å skape engasjement..

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Marsh skrev (1 minutt siden):

Dette er narrativet som bedriften ønsker å fremstille. Du tror vel ikke at de gjør det tilfeldig? Alt for å skape engasjement..

🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (1 time siden):

Det er viktig å kunne se nyanser. Det er graden av eksponering en må ta i betraktning. Og ikke minst hvilke situasjoner en eksponerer. Og det CBE deler er neppe skadelig for noen som helst. Uomtvistelig faktum var da voldsomt. Det stemmer ikke. Det er som nevnt graden av det. 

💅🏼

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder av vakker natur er fint, men jeg skulle ønske at man fikk sett litt mer av løsningene i vognen, jeg syns de virker spennende å feriere på den måten. Oppgradering fra telt, liksom. 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det sånn at cbe må merke hotellet de var på som reklame, mens lke ikke trenger det? Eller han har i hvertfall ikke gjort det på sin instastory. 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...