pøbelsara Skrevet 26. april 2021 #40721 Skrevet 26. april 2021 (endret) Jeg er veldig enig @Revenge o'Cavatina Jeg har skrvet om det før i flere av influenser-trådene. Dette er altså unge kvinner som selger fortellingen om et ytre som de ikke klarer å leve opp til selv engang, uten bruk av filter, injeksjoner og i noe tilfeller faktiske operasjoner. HVordan kan dette være sunne forbilder? Jeg skjønner det ikke. Jeg tenker at CBE og andre influensene ofte er ofre for sine egne, umulige idealer. De skaper et enormt kropps- og utseendpress for andre, men klarer ikke selv å leve opp til det samme, og må korrigere enten på bilder enn i virkeligheten for å oppnå idealet. For meg er det uforståelig at de ønsker å være med på å videreføre slike umulige idealer til andre. Når KKardashian setter himmel og jord i bevegelse for å fjerne et uredigert bilde fra nett, så tenker jeg at det er sjokkerende og brude være et gigantisk wake-up-call ikke bare for Khloe, men også for resten av bransjen. Endret 26. april 2021 av pøbelsara 48
Jegmener Skrevet 26. april 2021 #40722 Skrevet 26. april 2021 Ser noen spør i kommentarfeltet på bloggen hvor anorakkene til jentene er fra. Svarer hun på det.... Neida! På et reklameinnlegg for twentyfour. Skjønner ikke at de gidder å bruke henne... ikke merket siste innlegg med video fra turen (eller skal vi si jobbtur) på insta med reklame heller. Enda alle tre er avbildet med anorakkene. 31
NewStart87 Skrevet 26. april 2021 #40723 Skrevet 26. april 2021 Hilde444 skrev (6 timer siden): Samme her. Tenk at søndagsturen gjennomføres fordi de må reklamere for det merket. Bare trist. Og nå er vi i gang med dagen og som vanlig bilde av kaffekoppen. Herremin hvor lite oppfinnsom hun er. Travle dager. 17
pøbelsara Skrevet 26. april 2021 #40724 Skrevet 26. april 2021 Jegmener skrev (33 minutter siden): Ser noen spør i kommentarfeltet på bloggen hvor anorakkene til jentene er fra. Svarer hun på det.... Neida! På et reklameinnlegg for twentyfour. Skjønner ikke at de gidder å bruke henne... ikke merket siste innlegg med video fra turen (eller skal vi si jobbtur) på insta med reklame heller. Enda alle tre er avbildet med anorakkene. Kanskje det er en måte å kamuflere at hun bruker barna til reklame på? Venter hun på at noen andre skal svare, kanskje? 24
Gresshoppa Skrevet 26. april 2021 #40725 Skrevet 26. april 2021 Anonym90059005 skrev (19 timer siden): Har hun innlegg? Ser jo så unaturlig ut. Innlegg både foran og bak, ser det ut til. 16
pøbelsara Skrevet 26. april 2021 #40726 Skrevet 26. april 2021 pøbelsara skrev (11 minutter siden): Kanskje det er en måte å kamuflere at hun bruker barna til reklame på? Venter hun på at noen andre skal svare, kanskje? Svarer meg selv: Jeg har sett på innlegget nå, og det er tydelige "Twentyfour"-merking på klærne barna har på seg. Så da bruker hun barna i reklame da. Eller er det bare det faktum at hun har barn som gjør at disse anorakkene lander på disse overeksponerte barna? 49
Gjest Timeplan Skrevet 26. april 2021 #40727 Skrevet 26. april 2021 7 hours ago, odipodis said: Barna på jobb på bloggen i jakker fra Twentyfour. Har fått skikkelig avsmak på det merket etter at CBE begynte å reklamere for det, kommer ikke til å kjøpe noe derfra noen gang. Jeg kjenner veldig på at produsenter som velger denne typen annonsering fort oppfattes som veldig uprofesjonelle i mine øyne. Nå kan jeg ikke så mye om verken Twentyfour spesifikt, eller turklær generelt, men jeg nærmest antar at de leverer klær av dårlig kvalitet. Jeg ser ikke på dem som et firma som leverer turklær, jeg ser på dem som et firma knyttet til influencerbransjen. De havner sånn sett, i mitt hode, i samme kategori som My muse, som jeg antar leverer overpriset undertøy i samme kvalitet som jeg kan bestille på Ebay. Det er godt mulig jeg tar feil, sannsynligvis, men sant og si så kommer jeg ikke til å bry meg om å sjekke det heller. Det finnes tross alt nok av andre som selger turklær, og Twentyfour blir valg bort nærmest på automatikk.
Keaton Skrevet 26. april 2021 #40728 Skrevet 26. april 2021 pøbelsara skrev (29 minutter siden): Svarer meg selv: Jeg har sett på innlegget nå, og det er tydelige "Twentyfour"-merking på klærne barna har på seg. Så da bruker hun barna i reklame da. Eller er det bare det faktum at hun har barn som gjør at disse anorakkene lander på disse overeksponerte barna? Veldig tydelig, men kunne greit vært unngått dersom ikke hensikten er reklame. Barna brukes i reklame. Punktum. 37
pøbelsara Skrevet 26. april 2021 #40729 Skrevet 26. april 2021 Ja. Jeg kjøper ikke barneklær eller -utstyr av produsenter som benytter overeksponerte influenserbarn til markedsføring. rett og slett. 40
Gjest Lin11 Skrevet 26. april 2021 #40730 Skrevet 26. april 2021 (endret) Timeplan skrev (21 minutter siden): Jeg kjenner veldig på at produsenter som velger denne typen annonsering fort oppfattes som veldig uprofesjonelle i mine øyne. Nå kan jeg ikke så mye om verken Twentyfour spesifikt, eller turklær generelt, men jeg nærmest antar at de leverer klær av dårlig kvalitet. Jeg ser ikke på dem som et firma som leverer turklær, jeg ser på dem som et firma knyttet til influencerbransjen. De havner sånn sett, i mitt hode, i samme kategori som My muse, som jeg antar leverer overpriset undertøy i samme kvalitet som jeg kan bestille på Ebay. Det er godt mulig jeg tar feil, sannsynligvis, men sant og si så kommer jeg ikke til å bry meg om å sjekke det heller. Det finnes tross alt nok av andre som selger turklær, og Twentyfour blir valg bort nærmest på automatikk. 100 prosent enig med deg , når det gjelder Twenty four og MyMuse. Endret 26. april 2021 av Lin11
Inocybe Skrevet 26. april 2021 #40731 Skrevet 26. april 2021 pøbelsara skrev (30 minutter siden): Svarer meg selv: Jeg har sett på innlegget nå, og det er tydelige "Twentyfour"-merking på klærne barna har på seg. Så da bruker hun barna i reklame da. Eller er det bare det faktum at hun har barn som gjør at disse anorakkene lander på disse overeksponerte barna? Er det ikke sånn at CBE, i følge eget utsagn, ikke kan skjule hun har barn? Hva så enn det betyr. Argumentasjonen til den barne-privatlivs-utnyttende-uetiske-influenceren Caroline Berg Eriksen henger ikke på grep. Minner om denne gode og dessverre fortsatt like aktuelle kommentaren: https://www.aftenposten.no/kultur/i/K5O2o/kommentar-caroline-berg-eriksen-bruker-sin-egen-datter-som-annonse-d Etter denne ble barna ikke brukt direkte i reklame på en stund. Så det er tydelig CBE og LKE egentlig vet bedre men aktivt velger å la være å ta det gode valget for barna sine. Det smaker veldig av at penger betyr mer for dem enn barna deres. Lurer på hvordan penger før barn passer inn i narrativet om gode familieverdier. Nei jeg kjøper heller ikke fra produsenter som bryter barns rettigheter ved å bruke dem i influencerreklame som vi ser hos Treasures. Jeg er midt i blinken for turklær, men jeg vil ikke støtte eller ha gjenstander som assosieres til utnytting av umyndige barn. 44
Jegmener Skrevet 26. april 2021 #40732 Skrevet 26. april 2021 Etter at jeg kommenterte det her inne istad ble plutselig innlegget med video fra turen på instagram merket med reklame også 25
Populært innlegg odipodis Skrevet 26. april 2021 Populært innlegg #40733 Skrevet 26. april 2021 (endret) "Vi har langlinen innenfor rekkevidde hele tiden" Vil ikke si at langlina i bakgrunnen på bildet av LKE er innenfor rekkevidde. Ikke følger de med på hunden heller, bare opptatt av å ta bilder av hverandre - som vanlig. Selv om barna er der fremme, er det vel ikke de som bør ha ansvaret for at hunden ikke løper til skogs? https://www.carolinebergeriksen.no/2021/04/25/helgens-tur-tvetervann/#comments Endret 26. april 2021 av odipodis skriveleifer 51
Populært innlegg Mymble Skrevet 26. april 2021 Populært innlegg #40734 Skrevet 26. april 2021 odipodis skrev (2 minutter siden): "Vi har langlinen innenfor rekkevidde hele tiden" Vil ikke si at langlina i bakgrunn på bildet av LKE er innenfor rekkevidde. Ikke følger det med på hunden heller, bare opptatt av å ta bilder av hverandre - som vanlig. Selv om barna er der framme, er det vel ikke de som bør ha ansvaret for at hunden ikke løper til skogs? https://www.carolinebergeriksen.no/2021/04/25/helgens-tur-tvetervann/#comments LKE har sikkert vokst opp med hund i langline, så det går nok bra 😉 114
Populært innlegg MarianneE Skrevet 26. april 2021 Populært innlegg #40735 Skrevet 26. april 2021 Mymble skrev (4 minutter siden): LKE har sikkert vokst opp med hund i langline, så det går nok bra 😉 Akkurat her og nå er jeg ikke noe bedre menneske enn at dette fikk meg til å le høyt 73
Populært innlegg Christiane_W Skrevet 26. april 2021 Populært innlegg #40736 Skrevet 26. april 2021 I kommentarfeltet på innlegget "helgens tur: tvetervann", som er merket med "reklame for klær fra twentyfour", ligger det to konkrete spørsmål om nettopp klærne det reklameres for. Først har Monika spurt hvilken modell buksa til CBE er (for ca 17 timer siden) og Sirill lurer på hvor anorakkene til småjentene er fra (for ca 6 timer siden). Sirill kommenterte også at Ozo vokser fort og at han ser tung ut, så CBE må slutte å løfte ham. CBE har svart Sirill at Ozo begynner å bli tung. CBE har også tatt seg tid til å svare Synne som lurer på om det er greit å gå så lang tur med en valp og Monica som påpekte at det er båndtvang. Det er så uprofesjonelt at hun (eller evt. gemalen) sitter å småkrangler med de som påpeker at de kanskje går litt for langt for en liten valp eller at det ikke er innafor å ha langlina innenfor rekkevidde når det er båndtvang, men unnlater å svare på spørsmål om produktene innlegget er reklame for. 63
Populært innlegg Pust Skrevet 26. april 2021 Populært innlegg #40737 Skrevet 26. april 2021 Lurer på hva det er som er så vanskelig å forstå ved ordet «båndtvang». De er ikke alene om å ha slike problemer, men som påvirkere bør de tenke seg om. 52
Ugresset Skrevet 26. april 2021 #40738 Skrevet 26. april 2021 (endret) Den dama får langt ifra nok hvile, jeg blir sliten av å se på dette! Timesvis på gåtur med familien, etterfulgt av 99 MINUTTER intervalløkt, startet dagen med løping, etterfulgt av coreøvelser og i ettermiddag bilder/videoopptak til netfit. Kjenner vi henne rett har hun nok tid til ei økt før leggeTI i kveld. Hun kommer til å møte veggen og det hardt, og det er i grunn ganske vondt å se på! Endret 26. april 2021 av Ugresset 35
Populært innlegg LilleSnupp Skrevet 26. april 2021 Populært innlegg #40739 Skrevet 26. april 2021 odipodis skrev (1 time siden): "Vi har langlinen innenfor rekkevidde hele tiden" Vil ikke si at langlina i bakgrunnen på bildet av LKE er innenfor rekkevidde. Ikke følger de med på hunden heller, bare opptatt av å ta bilder av hverandre - som vanlig. Selv om barna er der fremme, er det vel ikke de som bør ha ansvaret for at hunden ikke løper til skogs? https://www.carolinebergeriksen.no/2021/04/25/helgens-tur-tvetervann/#comments Føyer seg pent inn i rekken av alt annet; blomsterplukking i park, bading med reir, ATV kjøring uten hjelm, stålkanter på skitur med valp, osv osv. De fremstår bare som lite opplyst og ignorante. 73
minimymlen Skrevet 26. april 2021 #40740 Skrevet 26. april 2021 Hilde444 skrev (9 timer siden): Samme her. Tenk at søndagsturen gjennomføres fordi de må reklamere for det merket. Bare trist. Og nå er vi i gang med dagen og som vanlig bilde av kaffekoppen. Herremin hvor lite oppfinnsom hun er. Kan ikke dra på tur for turens skyld, men for at man skal vise frem produkter. Minner om en "tur" der de frenetisk pakket sekken for å komme seg ut på tur for å drikke kakao fra Mummikopper eller lignende. 25
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå