Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hut skrev (På 25.4.2021 den 16.35):

Det var vel noe han gjorde anonymt på nett i forbindelse med kommentarfeltsaken for mange år siden. Ikke noe han oppførte på LinkedIn profilen sin. 

Jeg forstår hva du mener med at det er mer uredelig å skrive opp en utdanning man ikke har på Linkedin, og nå viser det seg jo at det er akkurat det han har gjort (se de to bildebevisene fra kommentarfelt der CBE skriver at bachelor ikke er gjennomført). Hva tenker du om situasjonen nå? 

• Liker 36
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Mymble skrev (1 time siden):

Igjen unngår hun å svare direkte på spørsmål, men kommer med dårlige unnskyldninger og bortforklaringer. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor hun godkjenner slike kommentarer når hun ikke greier å svare ordentlig for seg 😌

Screenshot_20210426_202245.thumb.jpg.b089d3a6dc94edce6e4e366c90ed1992.jpg

Hentet fra https://www.carolinebergeriksen.no/2021/04/25/helgens-tur-tvetervann/#comments

Jeg synes vel ikke det er et godt argument å ha mistet login-infoen til LinkedIn, heller ikke at han i utgangspunktet bløffet på seg en utdannelse da han skrev det. 

• Liker 46
Skrevet
Orly skrev (57 minutter siden):

Å nok en gang , dere er svært dømmende. En drøss av folk følger ikke influencere men kjøper likevel produktene  fordi de liker de. 

Og det er helt greit, men turfolk som i TURFOLK bruker ikke merket (vil jeg hevde). 

• Liker 19
Skrevet

Hvis man har mistet login-informasjonen til LinkedIn, er det veldig enkelt å få tilsendt et nytt passord. Har gjort det selv. 😉

• Liker 38
Skrevet
Kollontaj skrev (1 minutt siden):

Og det er helt greit, men turfolk som i TURFOLK bruker ikke merket (vil jeg hevde). 

Tull sier jeg da siden jeg kjenner flere turfolk som bruker merket 

• Liker 5
Skrevet
Mymble skrev (1 time siden):

Igjen unngår hun å svare direkte på spørsmål, men kommer med dårlige unnskyldninger og bortforklaringer. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor hun godkjenner slike kommentarer når hun ikke greier å svare ordentlig for seg 😌

Screenshot_20210426_202245.thumb.jpg.b089d3a6dc94edce6e4e366c90ed1992.jpg

Hentet fra https://www.carolinebergeriksen.no/2021/04/25/helgens-tur-tvetervann/#comments

Ingen som utdannes til ernæringsfysiolog lenger? Hva er dette, da?

"Klinisk ernæring (master - 5 år) - Universitetet i Oslo" https://www.uio.no/studier/program/ernering-5aar/

• Liker 38
Gjest Maayaaa
Skrevet
Kollontaj skrev (3 minutter siden):

Det er helt greit! ☺️ Jeg hadde nok likevel aldri kjøpt ei teknisk bukse som bare er vannavstøtende og vindavstøtende hvis jeg skulle hatt ny teknisk turbukse. 

https://www.twentyfour.no/twentyfour/536474/1222-shape-bukse-d-teknisk-formsydd-turbukse-til-dame

Jeg kjenner også mange som gjerne bruker rimelig, men "moteriktig" turtøy på turer som folk gikk i søndagsklærne sine for noen tiår siden (som på Fløyen i Bergen). 

For å presisere for @Orly; vi som ikke synes Twentyfour har klær som er gode nok for tur, snakker gjerne om turer under helt andre forhold enn eksempelvis CBE presenterer. Dårlig vær, krevende terreng, svette og avkjøling om hverandre vil kreve annet tøy enn tynne polyester/elastanblandinger. Det er ikke dermed sagt at ikke Twentyfour sine klær holder fint til koseturer i nærområdet, som faktisk er det klærne er produsert for (se nettsiden deres).

Skrevet

Man kan faktisk være "turfolk" og bruke Norrøna eller Fjällräven på langturer i ruskevær og samtidig eie klær fra Twentyfour og bruke disse på korte markaturer. 

Så neste gang jeg møter folk i skogen skal jeg tenke at alle mener jeg er påvirka av CBE - og på pur f posere med bloggerfot i Twentyfourbukse og Hoka-sko 😄

• Liker 13
Skrevet
Maayaaa skrev (8 minutter siden):

Jeg kjenner også mange som gjerne bruker rimelig, men "moteriktig" turtøy på turer som folk gikk i søndagsklærne sine for noen tiår siden (som på Fløyen i Bergen). 

For å presisere for @Orly; vi som ikke synes Twentyfour har klær som er gode nok for tur, snakker gjerne om turer under helt andre forhold enn eksempelvis CBE presenterer. Dårlig vær, krevende terreng, svette og avkjøling om hverandre vil kreve annet tøy enn tynne polyester/elastanblandinger. Det er ikke dermed sagt at ikke Twentyfour sine klær holder fint til koseturer i nærområdet, som faktisk er det klærne er produsert for (se nettsiden deres).

Du sa det bedre enn meg. 👍

• Liker 12
Skrevet

Blir hekt nytteløst å diskutere når argumenter som lettlurt og kosetur er det som brukes.

Jeg får være glad jeg kan bruke de både på fjellturer, skogsturer, dagsturer og hele dagen ute på jobb jeg da, men det er vel bare koseturer det antar jeg ..

• Liker 10
Skrevet
Revenge o'Cavatina skrev (22 minutter siden):

"Klinisk ernæring (master - 5 år) - Universitetet i Oslo" https://www.uio.no/studier/program/ernering-5aar/

Uten at det presiseres, tror hun kanskje at siden skolen LKE gikk på ikke har den utdanningen nå, så finnes den ikke? 

• Liker 25
Skrevet

Nå synes jeg det tar litt av her. Ikke alle drar på turer a la 71 grader nord. Små turer er også store, som Stormberg sier. Ikke alle kan kjøpe Norrøna jakker til 10 000 kroner. Forøvrig synes jeg det merket er kraftig overpriset. 
Jeg har en Twentyfour jakke selv den kjøpte jeg før Caroline Berg Eriksen dro på tur med en jakke i hver farge. 
Jeg elsker den jakka uavhengig av at hun bruker det. Men min jakke har glidelås, ikke anorakk som må over hodet. 

• Liker 23
Skrevet
Lopploella skrev (36 minutter siden):

Hvis man har mistet login-informasjonen til LinkedIn, er det veldig enkelt å få tilsendt et nytt passord. Har gjort det selv. 😉

Men det ville jo bli å innrømme at de tar feil...og det gjør de jo ikke i Villa Kulås. 

Revenge o'Cavatina skrev (28 minutter siden):

De VET de har dritt på draget her. Og da er det enklere å bortforklare og lyve. Svarene hun gir i siste kommentarfelt på bloggen er så ulne og tåkete at det blir latterlig. 

• Liker 29
Gjest Maayaaa
Skrevet
ella morax skrev (12 minutter siden):

Man kan faktisk være "turfolk" og bruke Norrøna eller Fjällräven på langturer i ruskevær og samtidig eie klær fra Twentyfour og bruke disse på korte markaturer. 

Så neste gang jeg møter folk i skogen skal jeg tenke at alle mener jeg er påvirka av CBE - og på pur f posere med bloggerfot i Twentyfourbukse og Hoka-sko 😄

Hihi, hadde jeg møtt deg da, så hadde jeg faktisk ledd med deg, ikke av deg. 😄

La oss nå avrunde diskusjonen om hva som er "ekte" tur, det er et sidespor.

Skrevet
Maayaaa skrev (6 minutter siden):

"Jeg synes folk som bruker twf er lettlurte."

"TURFOLK  bruker ikke twentyfour."

"TWF er egnet til kosetur."

"Jeg er så sprek at jeg må ha ordentlig turtøy, for jeg er så tøff at jeg er ute i all slags vær og i krevende terreng". 

Dette er fritt gjenfortalt og tolket av meg (ikke kun av dine påstander). Jeg synes det virker som om man skal "Disse" cbe ved å si at produktene hun velger å reklamere for er elendig. Føler det blir lite objektivitet mtp på produktene og føler at hva man synes om selve produktet blir svært farget av at man ikke liker cbe. Kunne ønske fokuset heller lå på at de har valgt cbe og hva hun står for som ambassadør.

• Liker 15
Skrevet
Maayaaa skrev (17 minutter siden):

Vi er nok enig om at bruksområdet for en Twentyfour-jakke og en teknisk jakke som koster 4x så mye vil være forskjellig, særlig ved høy aktivitet. Men det fremstår veldig arrogant å se ned på de som velger rimeligere alternativ og som i det daglige holder seg på tur i nærområdet (hvorfor kalle det kosetur? Tror du alle som går i marka med TF bare er på tur for å grille pølse på bål?)

Når virker jeg sikkert veldig fornærmet på CBE og TF sine vegne, men det er nok på mine egne og andre turfolk sine vegne jeg blir litt irritert😅 Er så lei av å bli møtt av andre friluftsfolk som dømmer etter utstyret.

Twentyfour sine klær er gode nok for tur, hvis turen er god nok for deg.

• Liker 21
Skrevet
Maayaaa skrev (7 minutter siden):

Hihi, hadde jeg møtt deg da, så hadde jeg faktisk ledd med deg, ikke av deg. 😄

La oss nå avrunde diskusjonen om hva som er "ekte" tur, det er et sidespor.

Haha, det er bra da, er sikkert på at min bloggerfot er magisk!😄 Særlig på ski, uten stålkanter.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...