Klaraku78 Skrevet 27. april 2021 #40841 Skrevet 27. april 2021 Caroline1986 skrev (4 minutter siden): Jeg har googlet litt ang valp og tur i det siste, og de fleste mener at valper på 4 mnd fint klarer turer som er litt lengre så lenge turene er lagt opp til at de skal styre tempoet sitt selv. Jeg tror svært få ville vært enige i at en nesten to timer lang løpetur er altfor langt, men jeg vet ikke om det kommer frem av videoen at LK løp hele veien sammen med hunden? Nå ser man jo på video at hunden henger etter. LK løper jo for å trene, så da går jeg ut i fra at det er han som bestemmer tempoet. Om hunden var med på hele turen vet jeg ikke, men det er jo merkelig hvis CBE skal møte de inne i skogen for å ta med hunden hjem. Da kunne vel heller hun gått en tur med hunden. 28
Caroline1986 Skrevet 27. april 2021 #40842 Skrevet 27. april 2021 Klaraku78 skrev (17 minutter siden): Nå ser man jo på video at hunden henger etter. LK løper jo for å trene, så da går jeg ut i fra at det er han som bestemmer tempoet. Om hunden var med på hele turen vet jeg ikke, men det er jo merkelig hvis CBE skal møte de inne i skogen for å ta med hunden hjem. Da kunne vel heller hun gått en tur med hunden. Jeg har ikke sett videoen selv, hvor ligger den?
pøbelsara Skrevet 27. april 2021 #40843 Skrevet 27. april 2021 Det er en ærlig sak i ikke ha en utdanning eller å ikke fullføre det man starter på. det er en jævli UÆRLIG sak å lyve på seg ting, uansett om det er en bachelorgrad, at barna IKKE brukes i reklame eller //fyll inn alt det som passer//. 40
Klaraku78 Skrevet 27. april 2021 #40844 Skrevet 27. april 2021 Caroline1986 skrev (30 minutter siden): Jeg har ikke sett videoen selv, hvor ligger den? På tik tok under Coach_eriksen 3
Gjest CecilieX Skrevet 27. april 2021 #40845 Skrevet 27. april 2021 (endret) Jeg synes det vitner om desperasjon at de nå inntar Tik-tok. De halser etter hvor enn de finner et publikum. Og for hva? Fra er business-perspektiv virker det helt merkelig. Har de i det hele tatt en plan? Hva vil de oppnå? Hvordan ser de for seg å bruke denne plattformen til å tjene penger? Er det My Muse undertøy eller Anorakker de skal selge? Eller Netfit-abonnnementer? Til tenåringer? Det er mulig at det samme skjer med Tik-tok som med Facebook, at voksne tar over plattformen i samme tempo som ungdommen rømmer den, men enn så lenge virker satsingen merkelig, særlig med tanke på at de burde brukt all tid de har på Netfit-appen. De kastet seg over Youtube straks andre gjorde det, men utholdenheten var dårlig. Egen app har ingen utvikling. Fra å være den som var ledende i bransjen, er de nå de som ser til andre og etteraper det de ser. Jeg har sagt det før: CBE var på rett sted til rett tid da hun startet bloggen, men de har ikke hatt teft nok til å videreforedle det utrolig gode utgangspunktet. De sliter rett og slett med å henge med i tiden. Stemmer det at Snap er dødt også? Endret 27. april 2021 av CecilieX
Klementine Skrevet 27. april 2021 #40846 Skrevet 27. april 2021 CecilieX skrev (4 minutter siden): Jeg synes det vitner om desperasjon at de nå inntar Tik-tok. De halser etter hvor enn de finner et publikum. Og for hva? Fra er business-perspektiv virker det helt merkelig. Har de i det hele tatt en plan? Hva vil de oppnå? Hvordan ser de for seg å bruke denne plattformen til å tjene penger? Er det My Muse undertøy eller Anorakker de skal selge? Eller Netfit-abonnnementer? Til tenåringer? Det er mulig at det samme skjer med Tik-tok som med Facebook, at voksne tar over plattformen i samme tempo som ungdommen rømmer den, men enn så lenge virker satsingen merkelig, særlig med tanke på at de burde brukt all tid de har på Netfit-appen. De kastet seg over Youtube straks andre gjorde det, men utholdenheten var dårlig. Egen app har ingen utvikling. Fra å være den som var ledende i bransjen, er de nå de som ser til andre og etteraper det de ser. Jeg har sagt det før: CBE var på rett sted til rett tid da hun startet bloggen, men de har ikke hatt teft nok til å videreforedle det utrolig gode utgangspunktet. De sliter rett og slett med å henge med i tiden. Stemmer det at Snap er dødt også? Helt enig. De går baklengs på det meste. Mangler tilsynelatende både teft og interesse? ser jo på de andre influencerne det er smisking og nettverksbygging. Treasures drives jo med alt mulig annet. Med tanke på de andre som er involvert i Netfit og deres tilsynelatende teft for å tjene penger. Lå alle ting til rette, men det nytter ikke å sitte fast i startgropa gitt... 21
Klementine Skrevet 27. april 2021 #40847 Skrevet 27. april 2021 Annen ting. Det er løping, løping, løping. Hver dag. Flere ganger om dagen. Men hva løper de til? Er det glede? et mål? mest mulig kalorier? Noe å finne på? Hva er motivasjonen bak all denne løpingen... Mye jeg ikke skjønner. 35
Populært innlegg odipodis Skrevet 27. april 2021 Populært innlegg #40848 Skrevet 27. april 2021 https://www.carolinebergeriksen.no/2021/04/25/helgens-tur-tvetervann/#comments Jeg må bare le. For det første: filmen med LK som løper med Ozo er fra 12. april, i følge hans egen TikTok-profil. Båndtvangen gjelder vel fra 1. april. Nok et eksempel på at de lyver og/eller uttaler seg om ting de ikke har greie på. For det andre så er dette et godt eksempel hvorfor mange tenker at hunden ble anskaffet for å skape content. Om de ikke vil at folk skal tro det, skjønner jeg ikke hvorfor de legger ut sånne ting. 70
Gjest Lin11 Skrevet 27. april 2021 #40849 Skrevet 27. april 2021 Når det gjelder Balion og mangfold. Disse reklamebildene tilsier noe annet.
Gjest Lin11 Skrevet 27. april 2021 #40850 Skrevet 27. april 2021 odipodis skrev (2 minutter siden): https://www.carolinebergeriksen.no/2021/04/25/helgens-tur-tvetervann/#comments Jeg må bare le. For det første: filmen med LK som løper med Ozo er fra 12. april, i følge hans egen TikTok-profil. Båndtvangen gjelder vel fra 1. april. Nok et eksempel på at de lyver og/eller uttaler seg om ting de ikke har greie på. For det andre så er dette et godt eksempel hvorfor mange tenker at hunden ble anskaffet for å skape content. Om de ikke vil at folk skal tro det, skjønner jeg ikke hvorfor de legger ut sånne ting. Så det er leserne som skal gjette seg til at bildene er tatt før 1.april? Typisk CBE logikk.
odipodis Skrevet 27. april 2021 #40851 Skrevet 27. april 2021 Man kan forresten se videoene de legger ut uten å ha TikTok selv; https://www.tiktok.com/@carolinebergeriksenno?lang=en https://www.tiktok.com/@coach_eriksen? 17
halvehimmelen Skrevet 27. april 2021 #40852 Skrevet 27. april 2021 Mymble skrev (På 26.4.2021 den 7.08): Er ikke 7 km litt lang tur for en hund under 4 mnd? Jo! 13
MarianneE Skrevet 27. april 2021 #40853 Skrevet 27. april 2021 Lin11 skrev (32 minutter siden): Så det er leserne som skal gjette seg til at bildene er tatt før 1.april? Typisk CBE logikk. Og det gjør jo valpen enda yngre enn det den er nå og det gjør jo løpeturen enda verre 46
Populært innlegg Surikatt Skrevet 27. april 2021 Populært innlegg #40854 Skrevet 27. april 2021 De er selv ansvarlig for de klippene de legger ut i sosiale medier. Nok et eksempel på hvor dårlige de er på å kommunisere et budskap. Hvis mottakeren misforstår burde de gå i seg selv og se hva som gikk feil. Sosiale medier er jobben deres, hun har gått på skole for å lære om journalistikk men de er dårlige på formidlingen. Akkurat som tekst og bilde noen ganger er helt kræsj og formidler motsatt budskap av hva de hadde tenkt. De evner ikke å se utenfor sitt eget ego. 57
Populært innlegg Klaraku78 Skrevet 27. april 2021 Populært innlegg #40855 Skrevet 27. april 2021 odipodis skrev (33 minutter siden): https://www.carolinebergeriksen.no/2021/04/25/helgens-tur-tvetervann/#comments Jeg må bare le. For det første: filmen med LK som løper med Ozo er fra 12. april, i følge hans egen TikTok-profil. Båndtvangen gjelder vel fra 1. april. Nok et eksempel på at de lyver og/eller uttaler seg om ting de ikke har greie på. For det andre så er dette et godt eksempel hvorfor mange tenker at hunden ble anskaffet for å skape content. Om de ikke vil at folk skal tro det, skjønner jeg ikke hvorfor de legger ut sånne ting. Så det vil si at det er ikke noen sammenheng mellom video og tekst, som vanlig. Og disse to har levd av sosiale medier i over 10 år, så er de så ekstremt dårlig på å formidle ting. Så når de legger ut at dette har jeg trent i løpet av denne uka, med 5-6 videoer på tiktok eller instagram, så er det masse gamle videoer. Og det skal leserene skjønne. Da lurer jeg på hvordan hun mener vi skal skjønne det... 63
Populært innlegg odipodis Skrevet 27. april 2021 Populært innlegg #40856 Skrevet 27. april 2021 (endret) Klaraku78 skrev (6 minutter siden): Så det vil si at det er ikke noen sammenheng mellom video og tekst, som vanlig. Og disse to har levd av sosiale medier i over 10 år, så er de så ekstremt dårlig på å formidle ting. Så når de legger ut at dette har jeg trent i løpet av denne uka, med 5-6 videoer på tiktok eller instagram, så er det masse gamle videoer. Og det skal leserene skjønne. Da lurer jeg på hvordan hun mener vi skal skjønne det... Ja, de får det til å se ut som løpeturen var forrige uke på den ene TikTok-videoen. Tydeligvis er videoen fra en tidligere treningsøkt, denne har LKE lagt ut video fra den 12. april hvor han skriver "todays session". Treningen og været stemmer også overens med Strava-økta hans fra den dagen. I følge Caroline er videoen fra før 1. april. Så her er det ekstremt dårlig formidling og lyving i skjønn forening. Endret 27. april 2021 av odipodis 57
Populært innlegg Pippio Skrevet 27. april 2021 Populært innlegg #40857 Skrevet 27. april 2021 odipodis skrev (1 time siden): Man kan forresten se videoene de legger ut uten å ha TikTok selv; https://www.tiktok.com/@carolinebergeriksenno?lang=en https://www.tiktok.com/@coach_eriksen? Nominasjon til Gullbarbie neste år da? Siden de henvender seg til barn og unge. 53
Populært innlegg Klaraku78 Skrevet 27. april 2021 Populært innlegg #40858 Skrevet 27. april 2021 odipodis skrev (22 minutter siden): Ja, de får det til å se ut som løpeturen var forrige uke på den ene TikTok-videoen. Tydeligvis er videoen fra en tidligere treningsøkt, denne har LKE lagt ut video fra den 12. april hvor han skriver "todays session". Treningen og været stemmer også overens med Strava-økta hans fra den dagen. I følge Caroline er videoen fra før 1. april. Så her er det ekstremt dårlig formidling og lyving i skjønn forening. Enten juger jo CBE eller LK. Hvis videoen er fra før 1. april, så stemmer ikke videoen til LK. Hvis hun mener at det er greit at tekst og bilder/videoer ikke samsvarer, så kan man begynne å lure på hva som er egentlig er sannhet av de de forteller. Når hun legger ut at hun løper kl 6, skjedde det egentlig kl. 15 en annen dag... De har jo blitt tatt på det før. Husker hun la ut et blogginnlegg om at det var deilig å starte dagen i badekaret. Den gangen kunne man sjekke informasjonen på bildet, så fant man ut at bildene var tatt på ettermiddagen dagen før. Nå har de jo tatt bort all informasjonen på bildene, slik at det blir vanskeligere å sjekke om bildet og tekst samsvarer. Det må jo være slitsom å fake hverdagen hele tiden. 68
Frukthage Skrevet 27. april 2021 #40859 Skrevet 27. april 2021 (endret) Jeg har ikke kommentert i denne tråden på evigheter, men leser den til stadighet og er mektig imponert over det som påpekes her. For min egen del må jeg si at jeg ikke fatter og begriper hvorfor CBE/LKE er såpass aktive med hunden som de er nå? Det virker som at de ikke er klar over at risikoen for HD øker ved såpass store anstrengelser, eventuelt at de bare ikke bryr seg. I mine øyne blir det litt som at de feiler i Stanford marshmallow-eksperimentet; hvorfor klarer de ikke å vente med slike turer når de da potensielt vil få belønning i form av en HD-fri hund? Endret 27. april 2021 av Frukthage 48
Krakilsk Skrevet 27. april 2021 #40860 Skrevet 27. april 2021 Caroline1986 skrev (4 timer siden): Jeg har googlet litt ang valp og tur i det siste, og de fleste mener at valper på 4 mnd fint klarer turer som er litt lengre så lenge turene er lagt opp til at de skal styre tempoet sitt selv. Jeg tror svært få ville vært enige i at en nesten to timer lang løpetur er altfor langt, men jeg vet ikke om det kommer frem av videoen at LK løp hele veien sammen med hunden? Det er litt skummelt å Google om hund, fordi det er så mange forskjellige «skoler», hvorav de fleste er skrekkelig utdaterte (som dominansteorien feks). I det hundemiljøet jeg er del av (vitenskapelig oppdatert og belønningsbasert) vet jeg ikke om noen som ville vært enige i at en så lang løpetur er innenfor med en valp 😶 Når sant skal sies ville ingen av dem anbefalt å løpe med valp overhode, en valp skal løpe løs (i innhengning under båndtvangperioden) for å utvikle sunn muskulatur i eget tempo. 33
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå