Snurrepurre Skrevet 18. april 2021 #40141 Skrevet 18. april 2021 Mrs Robinson skrev (Akkurat nå): Jeg husker fortsatt de bloggene jeg fulgte for 10-15 år siden. Jeg husker de idiotiske tingene de sa/gjorde, og anser dem fortsatt for like idiotiske den dag i dag. Selv om de sluttet å blogge for 10 år siden. Hadde lett gjenkjent dem i dag også. Jeg husker f.eks mammasilje! Husker ikke når hun la ned bloggen, men kan fremdeles se for meg ansiktet på ungene og husker hva de + foreldrene heter og personlige detaljer om ungene, som slektskap og helse. Egentlig helt sykt. 24
Xstrella Skrevet 18. april 2021 #40142 Skrevet 18. april 2021 (endret) Hun slutter aldri å blogge. Hun vil blogge til hun er 60 år. Da skal hun bevise at hun fortsatt ser ut som en nypolert 16 åring. Ingen må komme her å si frua forandrer seg eller gir opp. Så lenge folk klikker seg inn på showet, handler varer hun reklamerer for og digger henne rått så har hun inntekt frem til pensjonsalder. Hun blir ikke minstepensjonist for å si det slik. Endret 18. april 2021 av Xstrella 19
Gjest Lin11 Skrevet 18. april 2021 #40143 Skrevet 18. april 2021 (endret) SoWhat? skrev (1 time siden): Så hvem vil google denne familien/bedriften mener du? Og hvorfor?? Sara Grønvold (jurist og jobber i Redd barna) var på NRK nyhetene og snakket om denne problemstillingen. Barn kan bli mobbet på grunn av det foreldrene legger ut på nett om de. Så dobbeltkrenkelse fra foreldrene sin side, først selge barndommen for penger også utsette de for en ugrei situasjon senere livet. Det viser til at barn som har foreldre med høy utdanning (i motsetning til disse barneeksponerende menneskene som lever av sosiale medier)sjeldent utsetter barna sine for denne delingen av deres liv og respekterer barnas rett til privatliv og danne sin egen digitale identitet. Endret 18. april 2021 av Lin11
Kleenex Skrevet 18. april 2021 #40144 Skrevet 18. april 2021 LilleSnupp skrev (4 timer siden): Jf siste IG-reklame, så er barnas rom til salgs mtp siste ukers debatt. Tragisk og sørgelig for de minste... 22
Mrs Robinson Skrevet 18. april 2021 #40145 Skrevet 18. april 2021 Snurrepurre skrev (1 minutt siden): Jeg husker f.eks mammasilje! Husker ikke når hun la ned bloggen, men kan fremdeles se for meg ansiktet på ungene og husker hva de + foreldrene heter og personlige detaljer om ungene, som slektskap og helse. Egentlig helt sykt. Mammasilje, heidialexandra, julia nyland, siri Nyland.. Ganske kjedelig at tusenvis av mennesker har meninger om deg på bakgrunn av hva du gjorde for 10 år siden 16
Gjest Powerball Skrevet 18. april 2021 #40146 Skrevet 18. april 2021 Lin11 skrev (2 minutter siden): Sara Grønvold (jurist og jobber i Redd barna) var på NRK nyhetene og snakket om denne problemstillingen. Barn kan bli mobbet på grunn av det foreldrene legger ut på nett om de. Så dobbeltkrenkelse fra foreldrene sin side, først selge barndommen for penger også utsette de for en ugrei situasjon senere livet. Det viser til at barn som har foreldre med høy utdanning, sjelden utsetter barna sine for denne delingen av deres liv og respekterer barnas rett til privatliv og danne sin egen digitale identitet. Sara er sikkert bare et deprimert nettroll, slik som kripos og unicef 🙂
SoWhat? Skrevet 18. april 2021 #40147 Skrevet 18. april 2021 Snurrepurre skrev (10 minutter siden): Medelever som googler navn til andre medelever. Det gjør de allerede på barneskolen. Virkelig? Er det det barn googler? Sine venner? Medelever som de ser hver dag? Eh
Populært innlegg Aricia Skrevet 18. april 2021 Populært innlegg #40148 Skrevet 18. april 2021 SoWhat? skrev (35 minutter siden): Tenk om de bildene ikke henger der til daglig? 😮 hehe Nei, altså. Nå blir dette spekulasjoner. Men jeg tror disse foreldrene er ressurssterke, og kommuniserer nok det nødvendige til barna Om jobben og bloggen osv Dessuten kommer de nok til å gi seg før ungene er store tror jeg. Og hvem vil huske familien etter ett år? Hvem vil snakke om dem? Tror du denne tråden ruller og går da liksom? 🙂 Det første: Det forandrer da ingenting? Greia her er at noen forteller en historie om virkelige intetanende personers liv, og klistrer denne historien til deres folkeregistrerte navn. Gjennom år. Med hjelp av et enormt antall bilder og tekst. At du synes dette er noe å fnise av sier alt. Men du har jo også mange ganger vært helt åpen om at du ikke tar denne diskusjonen seriøst, og bare herjer i vei på Rampelyset for litt underholdning. Vel, her morer du deg ikke på bekostning av oss som deltar i diskusjonen, men på bekostning av bloggerbarn. Håper det er skikkelig gøy. Det andre: Det er du som spekulerer, det ser du vel, mens du tror og synser i vei? Argumentene om valg som ikke kan gjøres om handler om prinsipper, og om at enkelte valg ikke kan gjøres på andre individers vegne, særlig ikke dersom disse valgene er irreversible. Barn er ikke samtykkekompetente - enkelte valg kan man ikke gjøre for dem før de er i stand til å ta valgene selv. Dessuten: Hva ANDRE vil tenke på og snakke om er, igjen, saken helt uvedkommende. Det er de som har fått et narrativ klistret til sitt navn og sin identitet for all framtid som har noe de skulle ha sagt her - dette er deres valg å ta. Hva de en dag vil føle om valgene andre har tatt for dem mht digital identitet er det som betyr noe, ikke andres blikk eller interesse. (Skjønner ikke at jeg gidder). 57
enkefru Skrevet 18. april 2021 #40149 Skrevet 18. april 2021 Powerball skrev (2 minutter siden): Sara er sikkert bare et deprimert nettroll, slik som kripos og unicef 🙂 Hun er nok også veldig misunnelig .... 26
tantesofie Skrevet 18. april 2021 #40150 Skrevet 18. april 2021 SoWhat? skrev (16 minutter siden): Så hvem vil google denne familien/bedriften mener du? Og hvorfor?? Klassekamerater. Kjærester. Venner. Bekjente. Folk er nysgjerrige. Og disse barna kommer aldri til å slippe unna. 34
Pust Skrevet 18. april 2021 #40151 Skrevet 18. april 2021 SoWhat? skrev (2 minutter siden): Virkelig? Er det det barn googler? Sine venner? Medelever som de ser hver dag? Eh Selvsagt googler de hverandre. Og lærerne. Og kjæresten til storebror. Selvsagt gjør de det, det er bare gamliser som tror noe annet. 39
SoWhat? Skrevet 18. april 2021 #40152 Skrevet 18. april 2021 tantesofie skrev (1 minutt siden): Klassekamerater. Kjærester. Venner. Bekjente. Folk er nysgjerrige. Og disse barna kommer aldri til å slippe unna. For noe tull. Det tør jeg faktisk påstå. Det er ti tusener av døgnfluer til enhver tid, og så skal folk Google opp disse og huske dem og snakke om dem? Eh; nei Og hvis noen privatpersoner gjør, så tror jeg virkelig ikke de får noe sjokk av noe 🙂 2
SoWhat? Skrevet 18. april 2021 #40153 Skrevet 18. april 2021 Pust skrev (1 minutt siden): Selvsagt googler de hverandre. Og lærerne. Og kjæresten til storebror. Selvsagt gjør de det, det er bare gamliser som tror noe annet. Jeg ville nå heller sagt at det var gæmliser som googlet sånt. Jeg har flere unger rundt meg. De gidder virkelig ikke Google opp de dem kjenner altså 🙂 1
Pust Skrevet 18. april 2021 #40154 Skrevet 18. april 2021 SoWhat? skrev (1 minutt siden): For noe tull. Det tør jeg faktisk påstå. Det er ti tusener av døgnfluer til enhver tid, og så skal folk Google opp disse og huske dem og snakke om dem? Eh; nei Og hvis noen privatpersoner gjør, så tror jeg virkelig ikke de får noe sjokk av noe 🙂 Snakker vi ikke om googling av noen man kjenner? Og CBEs utlevering av umyndige har da vitterlig pågått i årevis! Ingen døgnflue, akkurat. 24
Kollontaj Skrevet 18. april 2021 #40155 Skrevet 18. april 2021 SoWhat? skrev (Akkurat nå): For noe tull. Det tør jeg faktisk påstå. Det er ti tusener av døgnfluer til enhver tid, og så skal folk Google opp disse og huske dem og snakke om dem? Eh; nei Og hvis noen privatpersoner gjør, så tror jeg virkelig ikke de får noe sjokk av noe 🙂 Carolinebergeriksen er vel ingen døgnflue, akkurat, er 10 eller 11 år hun har holdt på. Argumentet ditt holder ikke. 39
Pust Skrevet 18. april 2021 #40156 Skrevet 18. april 2021 SoWhat? skrev (1 minutt siden): Jeg ville nå heller sagt at det var gæmliser som googlet sånt. Jeg har flere unger rundt meg. De gidder virkelig ikke Google opp de dem kjenner altså 🙂 Det tror jeg ikke noe på. Selvsagt googler de, alt annet er naivt å anta. Hilsen en som har bred erfaring i arbeid med barn og unge. 36
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 18. april 2021 Populært innlegg #40157 Skrevet 18. april 2021 (endret) Jeg har møtt et bloggerbarn som var ute på tur med barnehagen sin. jeg så med en gang hvem det var. Anna Rasmussen fortelte en gang til media at datteren hennes ikke likte når fremmede mennesker kjente henne igjen og så Hei, //navnet til barnet//! Hun syntes det var ekkelt og skremmende. CBE har mer enn 300 000 følger på IG. Dessuten er kanalene hennes tilgjengelige for alle, også de som ikke følger henne. Det betyr at alle som vil, kan se bilder av barna. Folk som synes det er stas og synes de er skjønne og liker å følge med på hva de driver med. Folk som meg, som er kritiske til eksponering og skulle ønske barn hadde bedre beskyttelse. Folk som er snille, kloke folk, dumme folk, ubetenksomme folk, slemme folk og kriminelle folk. Foreldrene har ingen kontroll på hvem som ser, eller hvordan de bruker informasjonen de har tilgang på. Nei, folk flest sitter ikke å googler kjendiser eller barna deres. men noen gjør det, og hvis man gjør det, ligger det masse informasjon tilgjengelige for absolutt alle. Derfor syne jeg det er dårlig forvalting av barns interesser på både kort og lang sikt. HVorfor ikke bare skjerme barna fra slik oppmerksomhet? Innlegget er ryddet for sitering av slettet innlegg. Endret 19. april 2021 av Måne Rampelyset 60
Gjest Lin11 Skrevet 18. april 2021 #40158 Skrevet 18. april 2021 Pust skrev (2 minutter siden): Det tror jeg ikke noe på. Selvsagt googler de, alt annet er naivt å anta. Hilsen en som har bred erfaring i arbeid med barn og unge. Arbeidsgivere googler også. Men de er vel bare gæmliser 🙄
SoWhat? Skrevet 18. april 2021 #40159 Skrevet 18. april 2021 Pust skrev (Akkurat nå): Snakker vi ikke om googling av noen man kjenner? Og CBEs utlevering av umyndige har da vitterlig pågått i årevis! Ingen døgnflue, akkurat. Nå skal jeg bare si noe. Familien Berg Eriksen bør i en liten by. Det er en oversiktlig by, og man velger miljø lett. Barna går på privatskole, og foreldrene bor i et eksklusivt strøk i den byen. Begge foreldrene er i tillegg pene. Dette er sånt barn og ungdom ser. Det er sånt de ser opp til og har respekt for. Jeg husker selv "rikingene" fra min barndom. De er ikke dem noen velger å mobbe! Uansett bilder på nett. Dette er tvert i mot barn de andre barna vil bli venner med. Det er sånn det fungerer. Og debatten som foregår i dag om ditt og datt er glemt på grunn av andre aktuelle saker etter at de trekker seg tilbake.
Rubella Skrevet 18. april 2021 #40160 Skrevet 18. april 2021 SoWhat? skrev (5 minutter siden): Nå skal jeg bare si noe. Familien Berg Eriksen bør i en liten by. Det er en oversiktlig by, og man velger miljø lett. Barna går på privatskole, og foreldrene bor i et eksklusivt strøk i den byen. Begge foreldrene er i tillegg pene. Dette er sånt barn og ungdom ser. Det er sånt de ser opp til og har respekt for. Jeg husker selv "rikingene" fra min barndom. De er ikke dem noen velger å mobbe! Uansett bilder på nett. Dette er tvert i mot barn de andre barna vil bli venner med. Det er sånn det fungerer. Og debatten som foregår i dag om ditt og datt er glemt på grunn av andre aktuelle saker etter at de trekker seg tilbake. At hæ? 44
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå