Boletta Skrevet 6. april 2021 #39181 Skrevet 6. april 2021 Godt for dem at andre bryr seg om å følge med på andres liv. Uten det hadde de jo ikke hatt inntekt på bloggen 😅 27
Rev. Revenge Skrevet 6. april 2021 #39182 Skrevet 6. april 2021 (endret) pøbelsara skrev (23 minutter siden): Han vet jo helt sikkert at det han svarer ikke er innafor, siden han velger PM og ikke bare poster spørsmål og svar kommentarfeltet. Likevel syns jeg det er rart at en 40-årig selvstendig næringsdrivende ennå ikke har lært at det finnes noe som heter skjermdump. Uansett, han har jo ikke akkurat gitt et annet inntrykk av seg verken i FB-gruppa Stort og smått om Some, eller ved tidligere PM'er, som da ei ungjente kritiserte den gamle smykkebutikken deres. Apropos smykkebutikk, det gikk ikke så bra med caroline berg eriksen heller da hun eksploderte overfor journalisten Tommy Brakstad som avslørte den svimlende avansen de tok for ræl fra Kina. "«Fotballfrue» raser mot journalist" https://www.tv2.no/a/3524368 ."Toppblogger i harnisk over Dagbladet - vargas12.com" https://www.vargas12.com/toppblogger-i-harnisk-over-dagbladet/ Endret 6. april 2021 av Revenge o'Cavatina 42
pøbelsara Skrevet 6. april 2021 #39183 Skrevet 6. april 2021 Boletta skrev (13 minutter siden): Godt for dem at andre bryr seg om å følge med på andres liv. Uten det hadde de jo ikke hatt inntekt på bloggen 😅 ikke sant? Det er så uendelig ironisk at de ikke forholder seg til dette. Eller så er det bevisst - det er jo eneste måten de får publisitet og engasjement på. Så kanskje vi er deres aller viktigste redskaper? 28
123Frustrert Skrevet 6. april 2021 #39184 Skrevet 6. april 2021 Revenge o'Cavatina skrev (30 minutter siden): Likevel syns jeg det er rart at en 40-årig selvstendig næringsdrivende ennå ikke har lært at det finnes noe som heter skjermdump. Uansett, han har jo ikke akkurat gitt et annet inntrykk av seg verken i FB-gruppa Stort og smått om Some, eller ved tidligere PM'er, som da ei ungjente kritiserte den gamle smykkebutikken deres. Apropos smykkebutikk, det gikk ikke så bra med caroline berg eriksen heller da hun eksploderte overfor journalisten Tommy Brakstad som avslørte den svimlende avansen de tok for ræl fra Kina. "«Fotballfrue» raser mot journalist" https://www.tv2.no/a/3524368 ."Toppblogger i harnisk over Dagbladet - vargas12.com" https://www.vargas12.com/toppblogger-i-harnisk-over-dagbladet/ Så det er ikke nytt at det er alle andre sin feil, hele tiden. Når se blir tatt med buksene nede er det andre sin feil, når de mottar kritikk er det andre sin feil. Fin innstilling og noe sier meg at det er helt greit at de to jobber for seg selv. 32
Rev. Revenge Skrevet 6. april 2021 #39185 Skrevet 6. april 2021 (endret) 123Frustrert skrev (12 minutter siden): Så det er ikke nytt at det er alle andre sin feil, hele tiden. Når se blir tatt med buksene nede er det andre sin feil, når de mottar kritikk er det andre sin feil. Fin innstilling og noe sier meg at det er helt greit at de to jobber for seg selv. Her har du litt historikk angjeldende siste siders temaer om kommunikasjon. Deriblant Lars Kristian Eriksens trusler om advokat overfor nevnte ungjente som kritiserte smykkebutikken. "Diverse – Om influencere" https://influencere.wordpress.com/cbe-diverse/ Endret 6. april 2021 av Revenge o'Cavatina 31
Gjest CecilieX Skrevet 6. april 2021 #39186 Skrevet 6. april 2021 123Frustrert skrev (2 timer siden): Jeg lurer mer og mer på hva fruen forsøker å formidle. Hva er det hun egentlig vil inspirer til og hva vil hun oppnå. Har hun mistet seg selv helt på veien? Har bloggen utviklet seg uten at cbe ikke har klart å stoppe ( eller har sett) dyrkelsen av eget ego. Den som blir inspirert av noe på denne bloggen må rope ut. Jeg skjønner faktisk ingenting. bildet er fra Instagram/story.https://imgur.com/a/K7xOAOi I dag har hun trent. Ja vel. Hva skal allikevel bilde fortelle? Jeg skjønner ikke annet enn at det er en ren og skjer dyrkelse av eget ego. Over her er det kommentert ang narsissisme. Og jeg kan ikke annet en å skjønne at det er rett. Om du ikke har troa på at du selv er bedre og viktigere en alle andre, hvordan kan du da opptre sånn? ikke bare alle selfiene av seg selv, men også nå troen på at de ikke trenger å forholde seg til smittevern. Er det faan meg helt skrudd? I blant føler jeg meg som barnet i «Keiserens nye klær» som peker på keiseren og roper «men han har jo ingen klær på» Folk er jo helt forblindet på hva de legger ut på sosiale medier. Det er som en egen sjanger der ingen problematiserer det som deles og faktisk påpeker idiotien. Man omfavner bare måten det gjøres på og dyrker egoet fullt ut. Sosiale medier brukes hovedsaklig til selvskryt eller å publisere ting som vil gi likes.Når du poster noe på SoMe så når det en mottaker. Hvis det ikke var denne mottakeren som var interessant for deg å nå, så hadde du limt bildet i ditt private album. Med dette i mente så kan man spørre akkurat det avslørende spørsmålet du stiller. Hva vil du at postingen skal ha av verdi for mottakeren? Har du ikke en plausibel forklaring, så er det mest nærliggende å konkluderer med at du legger det ut for å dekke eget behov. Når ble det egentlig alment akseptert å stille seg opp på torget og rope «se på meg», «gi meg komplimenter»? Det er den ene siden av det som for meg fremstår som svært pinlig oppførsel. Den andre siden av dette er dog påvirkningen dette har. Hvordan påvirker det oss å følge slike profiler? De som spyr ut bilde på bilde av poseringer som fremstiller dette som ekte kropp? Da slutter det å være pinlig oppførsel man tar på egen kappe og blir mye mer problematisk. Så, kan noen forklare meg hvorfor det å poste dette bildet har en verdi for andre enn CBE?
pøbelsara Skrevet 6. april 2021 #39187 Skrevet 6. april 2021 Tja, det er jo det mange av oss som skriver her har vanskelig for å forstå. Og som vi som kritiserer, ofte får kritikk for å kritisere, fordi det er jante, det er misunnelse - jeg vet ikke. Hvilken verdi tilfører det meg som leser/følger? Tilfører det oss som samfunn en verdi? ER det slik at hvis noen ser på noe som uskyldig tidsfordriv, så kan ikke andre hevde at de samme bildene har et usunt kroppsfokus, eller andre uheldige sider - som feks. at de eksponerer barn? - Og btw - er det virkelig trendy igjen med lange hvite tennissokker utenpå (steinvaskede) jeans? mvh gamlis 36
blåbærpai Skrevet 6. april 2021 #39188 Skrevet 6. april 2021 Nå har jeg surfet en tur tilbake til fortiden, blant annet i denne tråden og Asti's blogg, og hvis man oppsummerer alle gangene CBE har vridd og vrengt på sannheten ifht. reklame og annonsører (for ikke å snakke om jubaluba i egne kommentarfelt av både fru og herremann selv) så er det ikke rart det ser ut som om de står nesten helt uten annonsører om dagen.. Siste blemmert var jo med BALIon. Nakd og Mymuse er jo bare ræl og plastikk. Hadde sansen for Twenty Four, men også disse utgår hos meg fordi de bruker CBE som reklamekanal. Dårlig oppførsel lønner seg ikke i arbeidslivet. Uansett hvor man jobber. Når annonsørene uteblir og man dermed får mindre arbeidsoppgaver, så blir det vel bare slik at man legger ut tull og tøys uten substans da? Man får bare enda mer tid til å trene, stirre forførende inn i kamera og føne lugg? De fleste av oss skifter jobb et par ganger i livet, av ulike grunner. Det være trivsel, arbeidsbelastning, faglige utfordringer eller rett og slett miljø og kollegaer. Om jeg var bedriften tror jeg kanskje jeg hadde funnet meg noe annet å drive med, uansett hvor vanskelig det må være å rive seg selv vekk fra selfie-modus. Det de gjør på jobb nå om dagen er ikke bra. 43
Consita Skrevet 6. april 2021 #39189 Skrevet 6. april 2021 pøbelsara skrev (35 minutter siden): Tja, det er jo det mange av oss som skriver her har vanskelig for å forstå. Og som vi som kritiserer, ofte får kritikk for å kritisere, fordi det er jante, det er misunnelse - jeg vet ikke. Hvilken verdi tilfører det meg som leser/følger? Tilfører det oss som samfunn en verdi? ER det slik at hvis noen ser på noe som uskyldig tidsfordriv, så kan ikke andre hevde at de samme bildene har et usunt kroppsfokus, eller andre uheldige sider - som feks. at de eksponerer barn? - Og btw - er det virkelig trendy igjen med lange hvite tennissokker utenpå (steinvaskede) jeans? mvh gamlis Venter bare på det voluminiøse håret..😂 12
Populært innlegg Pust Skrevet 6. april 2021 Populært innlegg #39190 Skrevet 6. april 2021 123Frustrert skrev (3 timer siden): Jeg kom nettopp på at lke har sendt meg meldinger på Instagram. Jeg spurte hvorfor de forholdt seg til smittevern på cbe sin konto. Kommentaren ble slettet omtrent med en gang, brukeren min blokkert av fruen. Der ser man holdningen.. «jeg er glad livet mitt er såpass givende at jeg har mest fokus på meg selv» det er ikke noe vanskelig å se at disse har mest fokus på seg selv.. men det er jo nettopp derfor det er smittetiltak, for slike folk som tenker på seg selv skal få slippe å tenke, men bare gjøre som de får beskjed om. Men så har du noen som kun tenker på seg selv og hever seg over anbefalingene for å tilfredsstille sine egne behov. Disse kaller vi for bloggere med en god del narsissisme. (også er det så klart en god grunn til ikke å kommentere under eget fulle navn på insta, for man får alltid noe rask tilbake i form av PM. De klarer ikke å ta en helt grei debatt om smittevern åpent, det har de ikke kunnskap nok til.) For en ufyselig oppførsel av en mann som lever av kommunikasjon. Frekk, usaklig, selvgod, og ute av stand til å ta en diskusjon offentlig, men sender altså private meldinger til den som setter spørsmålstegn ved det firmaet presenterer i sosiale medier og blogg. Jeg blir ganske enkelt målløs. 😶 55
123Frustrert Skrevet 6. april 2021 #39191 Skrevet 6. april 2021 pøbelsara skrev (52 minutter siden): - Og btw - er det virkelig trendy igjen med lange hvite tennissokker utenpå (steinvaskede) jeans? mvh gamlis Har sett flere så går med det og tenker at jammen meg. Den moten har gått i sirkel og jeg har aldri sluttet.. (kun ved trening jeg går med det altså) kan ikke fordra kald luft på anklene, men det er nok ikke derfor cbe går med det.. 😇😆 5
Rev. Revenge Skrevet 6. april 2021 #39192 Skrevet 6. april 2021 Pust skrev (21 minutter siden): For en ufyselig oppførsel av en mann som lever av kommunikasjon. Frekk, usaklig, selvgod, og ute av stand til å ta en diskusjon offentlig, men sender altså private meldinger til den som setter spørsmålstegn ved det firmaet presenterer i sosiale medier og blogg. Jeg blir ganske enkelt målløs. 😶 Ikke bli målløs. Vi må snakke mye mer om at dårlig oppførsel fra folk som har næringsinntekt på grunn av vår eksistens ikke er akseptabelt. 35
pøbelsara Skrevet 6. april 2021 #39193 Skrevet 6. april 2021 Revenge o'Cavatina skrev (Akkurat nå): Ikke bli målløs. Vi må snakke mye mer om at dårlig oppførsel fra folk som har næringsinntekt på grunn av vår eksistens ikke er akseptabelt. Jepp. Folk må tenke litt mer over hva de utsettes for, rett og slett. 24
Lin10 Skrevet 6. april 2021 #39194 Skrevet 6. april 2021 123Frustrert skrev (5 timer siden): Jeg kom nettopp på at lke har sendt meg meldinger på Instagram. Jeg spurte hvorfor de forholdt seg til smittevern på cbe sin konto. Kommentaren ble slettet omtrent med en gang, brukeren min blokkert av fruen. Der ser man holdningen.. «jeg er glad livet mitt er såpass givende at jeg har mest fokus på meg selv» det er ikke noe vanskelig å se at disse har mest fokus på seg selv.. men det er jo nettopp derfor det er smittetiltak, for slike folk som tenker på seg selv skal få slippe å tenke, men bare gjøre som de får beskjed om. Men så har du noen som kun tenker på seg selv og hever seg over anbefalingene for å tilfredsstille sine egne behov. Disse kaller vi for bloggere med en god del narsissisme. (også er det så klart en god grunn til ikke å kommentere under eget fulle navn på insta, for man får alltid noe rask tilbake i form av PM. De klarer ikke å ta en helt grei debatt om smittevern åpent, det har de ikke kunnskap nok til.) Jeg er enig i det han skriver. Det er jo kjent innenfor psykologien at personer som har det bra med seg selv, har nok med sitt eget liv og ikke har behov for å kritiserer andre. Men, han ler nok alle de tåpelige kommentarene som kommer deres vei😅det er slik man bare kan forholde seg til slikt. De lever sitt sitt gode liv, det er jo tydelig og ikke lar seg affisere at hets. Misunnelsen er å føle og ta på😀 8
Populært innlegg Rubella Skrevet 6. april 2021 Populært innlegg #39195 Skrevet 6. april 2021 Lin10 skrev (5 minutter siden): Jeg er enig i det han skriver. Det er jo kjent innenfor psykologien at personer som har det bra med seg selv, har nok med sitt eget liv og ikke har behov for å kritiserer andre. Men, han ler nok alle de tåpelige kommentarene som kommer deres vei😅det er slik man bare kan forholde seg til slikt. De lever sitt sitt gode liv, det er jo tydelig og ikke lar seg affisere at hets. Misunnelsen er å føle og ta på😀 75
Populært innlegg MarianneE Skrevet 6. april 2021 Populært innlegg #39196 Skrevet 6. april 2021 Lin10 skrev (11 minutter siden): Misunnelsen er å føle og ta på😀 Jeg skulle bare ønske du kunne fortelle HVA den påståtte misunnelsen går ut på! Hva er det du mener "vi" har å være misunnelig på? 63
Populært innlegg Hallepalle2 Skrevet 6. april 2021 Populært innlegg #39197 Skrevet 6. april 2021 Lin10 skrev (14 minutter siden): Jeg er enig i det han skriver. Det er jo kjent innenfor psykologien at personer som har det bra med seg selv, har nok med sitt eget liv og ikke har behov for å kritiserer andre. Men, han ler nok alle de tåpelige kommentarene som kommer deres vei😅det er slik man bare kan forholde seg til slikt. De lever sitt sitt gode liv, det er jo tydelig og ikke lar seg affisere at hets. Misunnelsen er å føle og ta på😀 Hva er det du sliter med da, siden du har et evig behov for å kritisere deltakere i denne tråden? Du vet at man skal være forsiktig med å dømme andre når man selv sitter i glasshus. 71
Populært innlegg 123Frustrert Skrevet 6. april 2021 Populært innlegg #39198 Skrevet 6. april 2021 Lin10 skrev (17 minutter siden): Jeg er enig i det han skriver. Det er jo kjent innenfor psykologien at personer som har det bra med seg selv, har nok med sitt eget liv og ikke har behov for å kritiserer andre. Men, han ler nok alle de tåpelige kommentarene som kommer deres vei😅det er slik man bare kan forholde seg til slikt. De lever sitt sitt gode liv, det er jo tydelig og ikke lar seg affisere at hets. Misunnelsen er å føle og ta på😀 Jeg er også enige i det han skriver, at han er opptatt med seg selv. Men kan du henvise til det du mener er kjent innen for psykologen, at de som har det bra med seg selv ikke kritiserer andre? Mener du virkelig at så lenge du har det bra med deg selv så har man ikke øyne og evne til å se kritisk på verden rundt deg? Om du tror at jeg kritiserte de for håndteringen av smittevern fordi jeg ikke har det bra meg meg selv, da må du nesten forklare. Jeg kritiserte dem fordi jeg oppriktig mener at folk må forholde seg til smittevern fordi jeg vil stoppe pandemien. Jeg vil tilbake til normalen. Jeg vill ikke at noen hodeløse høns fra Sarpsborgs skal kakle i vei og blåse en lang marsj i smittevern, og bruke sine some kanaler til å flagge det. 66
Minnie Mus Skrevet 6. april 2021 #39199 Skrevet 6. april 2021 20 minutter siden, Lin10 said: Jeg er enig i det han skriver. Det er jo kjent innenfor psykologien at personer som har det bra med seg selv, har nok med sitt eget liv og ikke har behov for å kritiserer andre. Men, han ler nok alle de tåpelige kommentarene som kommer deres vei😅det er slik man bare kan forholde seg til slikt. De lever sitt sitt gode liv, det er jo tydelig og ikke lar seg affisere at hets. Misunnelsen er å føle og ta på😀 Hehe, der tar du skammelig feil. Hadde aldri greid å leve et sånt liv som disse folka gjør. Hadde faktisk ikke turt å vise meg ute i nabolaget av flauhet over at "alle" har sett meg halvnaken, sett og visst alt om barna mine, vært de personene som ikke er kjent for stort annet enn å provosere, alltid ha rett, bidra til usunt kroppsfokus, løgn, kommentarjuks, drite i smittevern, bruke dagene på å se meg selv i speilet mens jeg krampeaktig poserer og tar bilder av meg selv, drite i smittevernsregler og alle andre regler, aldri bidra med noe samfunnsnyttig, aldri skrive et fornuftig ord annet enn bare svada, dill og dall, aldri engasjert meg i noe annet enn meg selv og ja, lista er lang. Ville heller bodd i ei trehytte langt inni skogen enn å levd det livet dem gjør. Eller jo, det er faktisk en ting jeg misunner dem, å det er hunden ❤️ Har hunder selv, men sier aldri nei takk til flere 40
Iben02 Skrevet 6. april 2021 #39200 Skrevet 6. april 2021 Felis skrev (5 timer siden): Det har vært mye snakk om Lars Kristians (manglende?) utdannelse i det siste. Når jeg leser dette, så lurer jeg på om han i det hele tatt har fullført ungdomsskolen. Han burde sporenstreks grave opp en forskningsrapport som underbygger at budskapet ikke blir borte av dårlig språk og tvilsom tegnsetting. Det er forøvrig overflødig å presisere at han kun tenker på seg selv, det dokumenterer de hver eneste dag. Sånn sett er den siste meldingen unødvendig, men sinnet tok nok over. Nok en gang. Jeg prøvde faktisk her tidligere i vår å la være med å tøye før og etter løpeøkter. Jeg løpt en del de siste 5, 6 årene. Grunnne var LK sine gjentatte insistering på Netfit IG at det var kontraproduktivt og kunne være skadelig. Jeg tenkte at han må jo ha litt peiling siden han har vært toppidrettsutøver... men det gikk ikke mere enn et par økter, så begynte jeg å få vondt i knær og legger... det finnes jo andre trenere på IG og YouTube som anbefaler tøying. Og de baserer også sitt innhold på Vitenskap. LK viste til så mange artikler at jeg trodde på ham. Men man bør virkelig være kritisk selv om folk viser til "forskning". Vurdering av Netfit: 👎👎👎 34
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå