Gjest Lin11 Skrevet 26. desember 2020 #33301 Del Skrevet 26. desember 2020 (endret) Når andre barn har «fri», må noen stille opp på «julekort» i umerket reklame for pysjer fra Lindex. I tillegg må kjærlighetserklæringer til foreldrene deles til alle som vil se, i et ledd for å engasjere og please følgere. Mor og leder i denne familiebedriften AS aka Treasures AS, må vise sin «vellykkethet« gjennom sko til 16.000kr. Baksiden av denne medaljen er at noen uten samtykkekompetanse er en del av bedriften. Noen er altså villig til å gjøre dette for å flashe narrative om sin økonomiske vellykkethet. Endret 29. desember 2020 av Lin11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 26. desember 2020 #33302 Del Skrevet 26. desember 2020 (endret) Lin11 skrev (18 timer siden): Når andre barn har «fri», må noen stille opp på «julekort» i umerket reklame for pysjer fra Cubus. I tillegg må kjærlighetserklæringer til foreldrene deles til alle som vil se, i et ledd for å engasjere og please følgere. Mor og leder i denne familiebedriften AS aka Treasures AS, må vise sin «vellykkethet« gjennom sko til 16.000kr. Baksiden av denne medaljen er at noen uten samtykkekompetanse er en del av bedriften. Noen er altså villig til å gjøre dette for å flashe narrative om sin økonomiske vellykkethet. Siterer og fortsetter med: Mor og leder i denne familiebedriften AS aka Treasures AS, må vise sin «vellykkethet« gjennom sko til 16.000kr, for én gangs skyld relativt påkledt i en unnskylding av en kjole og blande det sammen med mindreårige for å få omsetning. Skikkelig delikat. Endret 26. desember 2020 av Revenge o'Cavatina 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 26. desember 2020 #33303 Del Skrevet 26. desember 2020 123Frustrert skrev (13 timer siden): For en sammensurium på dagens Instagram. Mor som filmer seg selv i det hun faller i sengen, strekker hodet over hodet og later som hun sover ( hva i huleste er det å filme, hvem finner på p filme seg sånn??) barna som leker med julegavene sine i pysjen, mor som kysser barn på munnen, lange klør som holder kaffekopp også litt gløgg (med rødvin som base) til slutt. Jeg skjønner ikke hva de skal formidle? er det; * se hvor deilig jeg er her i julekjole min med høy splitt og så dyp utringning at silikon brystene mine synes best mulig. Jeg kastet meg i seng nå...🍑🔥 * se på gavene barna mine fikk og se hvor lykkelige de er i pysjen 1.juledag. Vi er ikke materialistiske, bare så du vet det. Jeg danser og surrer litt foran Kamera og kysser barnet mitt på munnen så jeg er helt sikker på at dere skal tro jeg er sikkelig lykkelig. jeg skjønner bare ikke budskapet. Jeg har ikke sett mye på Instagram, men i forbindelse med diskusjonen rundt hundene så jeg en del stories. På bloggen har det jo stort sett vært bilder der CBE er fotografert av noen andre. Slik sett fremstår bildene som illustrasjoner av det som skjer, tatt i øyeblikket. Det som får meg til å humre er når det på Instagram tas bilder slik som du nevner, der det som skal illustreres faktisk ikke er det som skjer. På et bilde ligger hun henslengt og det som illuderes er at hun er svært sliten. Det er også historien hun vil fortelle. Problemet oppstår når det jo når det som egentlig skjer er at hun fotograferer seg selv som sliten. Vi har enda ikke kommet dit at mobilen magisk tar bilde av oss og poster det på Instagram minutt for minutt. Så når influenceren liksom lar oss følge det som skjer, feks å være trist, sliten eller sove (høhø) er det jo i det øyeblikket ikke det som som skjer, men influenceren som observerer seg selv som objekt og vurderer seg selv som motiv for å illustrere denne tilstand. Det er i det hele tatt en merkelig måte å leve på å hele tiden se seg selv utenfra for å finne gode «historier». De færreste av oss som kaster oss på sengen oppløst i tårer flytter fokuset over på «hmmm , hvordan kan dette best mulig tas bilde av slik at jeg får formidlet dette». Det beste eksemplet er selvfølgelig dersom de tar selfie av seg selv som «sover». Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PistolStar Skrevet 26. desember 2020 #33304 Del Skrevet 26. desember 2020 Vitulina skrev (23 timer siden): #FAIL fra Doktor Eriksen som nå titulerer seg som følgende: Web Coach / Ultrarunner | Science based aproach 🤣🤣🤣 Haha er det mulig altså! Morsomt at man er så vitenskapelig at man ikke har lært seg å skrive ord riktig. Helt utrolig at man kaller seg en ultrarunner fordi man deltar på noen løp, man kaller seg skiløper, maratonløper osv når man lever av det, hvis ikke driver man med det. Vesentlig forskjell. Keep it coming, doktor! Men da kan vel jeg kalle meg skiløper. Jeg går jo tross alt på ski om vinteren. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 26. desember 2020 #33305 Del Skrevet 26. desember 2020 CecilieX skrev (2 timer siden): Jeg har ikke sett mye på Instagram, men i forbindelse med diskusjonen rundt hundene så jeg en del stories. På bloggen har det jo stort sett vært bilder der CBE er fotografert av noen andre. Slik sett fremstår bildene som illustrasjoner av det som skjer, tatt i øyeblikket. Det som får meg til å humre er når det på Instagram tas bilder slik som du nevner, der det som skal illustreres faktisk ikke er det som skjer. På et bilde ligger hun henslengt og det som illuderes er at hun er svært sliten. Det er også historien hun vil fortelle. Problemet oppstår når det jo når det som egentlig skjer er at hun fotograferer seg selv som sliten. Vi har enda ikke kommet dit at mobilen magisk tar bilde av oss og poster det på Instagram minutt for minutt. Så når influenceren liksom lar oss følge det som skjer, feks å være trist, sliten eller sove (høhø) er det jo i det øyeblikket ikke det som som skjer, men influenceren som observerer seg selv som objekt og vurderer seg selv som motiv for å illustrere denne tilstand. Det er i det hele tatt en merkelig måte å leve på å hele tiden se seg selv utenfra for å finne gode «historier». De færreste av oss som kaster oss på sengen oppløst i tårer flytter fokuset over på «hmmm , hvordan kan dette best mulig tas bilde av slik at jeg får formidlet dette». Det beste eksemplet er selvfølgelig dersom de tar selfie av seg selv som «sover». Min teori er at hun synes bildene av seg selv «sovende» i full sminke og dandert slik hun selv ønsker er så fine at hun ikke klarer å la være. Realistiske sovebilder tatt av noen andre, vil jo ikke komme i nærheten på «se så digg jeg er»-skalaen. 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lin11 Skrevet 26. desember 2020 #33306 Del Skrevet 26. desember 2020 (endret) Lavande skrev (19 timer siden): Budskapet jeg ser er: Vi har aldri fri pga bedriften må formidle det "viktige" budskapet "se på meg og familien min". Det handler nok om at da kan Carolinebergeriksen.no / Treasures AS la følgerne tro at de får en del av livet til denne familien fra Sarpsborg, slik de kan "selge" inn engasjementet til eventuelle annonsører. (Det hele fremstår veldig trist for min del.). Til de som trykker "liker" på bilder av barn i SoMe, anbefaler jeg å lese her inne https://sharenting.unicef.no/. Tenker at du definitivt er inne på noe i forhold til å la folk tro at dette er en del av et normalt familieliv. Slik at man kan få engasjement gjennom likes og ❤️Se bildet under, ville denne familien fått 16500 likes på denne bedriftens IG? Nei, det ville de ikke. Fordi følgere av denne bedriftens IG ikke har fått servert private detaljer om disse barna, eller vet noe om disse faktisk er i slekt. I tillegg mangler man å se kjærlighetserklæringer mellom disse menneskene, deres bursdager med mer. Slik Treasures AS og ikke minst familien Nyhus selger annonse/reklameplass på er så problematisk for de uten samtykkekompetanse. Det et tragisk at de voksne velger økonomi fremfor privatlivets fred og ikke minst vern av privatliv til de minste. At dette faktisk er mulig å leve av i 2020, hvor barns rettigheter er så sterkt i fokus, sier oss at det må en drastisk lovendring til for å beskytte disse uten samtykkekompetanse fra denne overfladiske, uetiske bransjen. Endret 26. desember 2020 av Lin11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Twistdott Skrevet 26. desember 2020 #33307 Del Skrevet 26. desember 2020 Kollontaj skrev (11 minutter siden): Min teori er at hun synes bildene av seg selv «sovende» i full sminke og dandert slik hun selv ønsker er så fine at hun ikke klarer å la være. Realistiske sovebilder tatt av noen andre, vil jo ikke komme i nærheten på «se så digg jeg er»-skalaen. Vi får aldri se henne sovende på skikkelig - med åpen munn og sikkel på puta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Halle-Palle Skrevet 26. desember 2020 #33308 Del Skrevet 26. desember 2020 Twistdott skrev (5 minutter siden): Vi får aldri se henne sovende på skikkelig - med åpen munn og sikkel på puta. Nei, er du gal. Her sovner man lekkert etter en lite strekk, et lite gjesp før øynene lukkes saaakte og hodet faller lekkert til sides når man sovner. Alt mens man filmer seg selv😂 Jeg ser liksom bare for meg etterarbeidet 🙈først må man ta x antall tagninger før man er lekker nok, og så velger man faktisk å publisere det. Det er rett og slett fasinerende. 46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg FruJohansen Skrevet 26. desember 2020 Populært innlegg #33309 Del Skrevet 26. desember 2020 Bare som et lite apropos, så mener jeg å huske at LK filmet henne mens hun sovnet i bilen for en tid tilbake. Hun så ut som et vanlig menneske som sovner i forsetet på en bil. For mange år siden var det mulig å få øye på den personen også på bloggen, en ung kvinne som hadde både humor og selvironi. 54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PippiLa Skrevet 26. desember 2020 #33310 Del Skrevet 26. desember 2020 FruJohansen skrev (4 minutter siden): Bare som et lite apropos, så mener jeg å huske at LK filmet henne mens hun sovnet i bilen for en tid tilbake. Hun så ut som et vanlig menneske som sovner i forsetet på en bil. For mange år siden var det mulig å få øye på den personen også på bloggen, en ung kvinne som hadde både humor og selvironi. Synes hun har masse humor og selvironi enda jeg!:) Muligens noe annet med mødre som sitter på kvinneguiden på 2.juledag og spyr ut dritt om andre med-mødre. Så ekstremt lavmål. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 26. desember 2020 #33311 Del Skrevet 26. desember 2020 Twistdott skrev (1 time siden): Vi får aldri se henne sovende på skikkelig - med åpen munn og sikkel på puta. Joda, LKE la ut en slik video en gang for lenge siden. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lin11 Skrevet 26. desember 2020 #33312 Del Skrevet 26. desember 2020 (endret) PippiLa skrev (6 timer siden): Synes hun har masse humor og selvironi enda jeg!:) Muligens noe annet med mødre som sitter på kvinneguiden på 2.juledag og spyr ut dritt om andre med-mødre. Så ekstremt lavmål. Med-Mødre? Bedriftseiere mener du? CBE.no er annonsekanaler for Treasures AS. Det som er lavmål er å ha et «julekort» hvor alle reklamerer for pysjer fra x. At ALLE må jobbe i hele julen inkludert julaften er lavmål. Vi andre har faktisk fri, fordi vi er voksne og kan bestemme selv. Her er det andres behov som står i fokus og det er ekstremt lavmål. At folk trykker likes er likeså. Endret 26. desember 2020 av Lin11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Rev. Revenge Skrevet 26. desember 2020 Populært innlegg #33313 Del Skrevet 26. desember 2020 PippiLa skrev (1 time siden): Synes hun har masse humor og selvironi enda jeg!:) Muligens noe annet med mødre som sitter på kvinneguiden på 2.juledag og spyr ut dritt om andre med-mødre. Så ekstremt lavmål. Ekstremt lavmål å sitte på kvinneguiden 2.juledag og spy ut dritt om andre brukere du ikke vet noe om. 71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Halle-Palle Skrevet 26. desember 2020 #33314 Del Skrevet 26. desember 2020 Lin11 skrev (3 timer siden): Tenker at du definitivt er inne på noe i forhold til å la folk tro at dette er en del av et normalt familieliv. Slik at man kan få engasjement gjennom likes og ❤️Se bildet under, ville denne familien fått 16500 likes på denne bedriftens IG? Nei, det ville de ikke. Fordi følgere av denne bedriftens IG ikke har fått servert private detaljer om disse barna, eller vet noe om disse faktisk er i slekt. I tillegg mangler man å se kjærlighetserklæringer mellom disse menneskene, deres bursdager med mer. Slik Treasures AS og ikke minst familien Nyhus selger annonse/reklameplass på er så problematisk for de uten samtykkekompetanse. Det et tragisk at de voksne velger økonomi fremfor privatlivets fred og ikke minst vern av privatliv til de minste. At dette faktisk er mulig å leve av i 2020, hvor barna rettigheter er så sterkt i fokus, sier oss at det må en drastisk lovendring til for å beskytte disse uten samtykkekompetanse fra denne overfladiske, uetiske bransjen. Når julekortet raskt kan forveksles med pysjamasreklame🤪🙈 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Halle-Palle Skrevet 26. desember 2020 Populært innlegg #33315 Del Skrevet 26. desember 2020 PippiLa skrev (1 time siden): Synes hun har masse humor og selvironi enda jeg!:) Muligens noe annet med mødre som sitter på kvinneguiden på 2.juledag og spyr ut dritt om andre med-mødre. Så ekstremt lavmål. Du hører at det singler i glasshuset ditt nå, regner jeg med? 55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 26. desember 2020 #33316 Del Skrevet 26. desember 2020 (endret) Halle-Palle skrev (3 minutter siden): Når julekortet raskt kan forveksles med pysjamasreklame🤪🙈 Men julekortet er jo nesten identisk med Kappahlreklamen, joooooo❤ Endret 26. desember 2020 av Revenge o'Cavatina 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123Frustrert Skrevet 26. desember 2020 #33317 Del Skrevet 26. desember 2020 PippiLa skrev (2 timer siden): Synes hun har masse humor og selvironi enda jeg!:) Muligens noe annet med mødre som sitter på kvinneguiden på 2.juledag og spyr ut dritt om andre med-mødre. Så ekstremt lavmål. Knis 😅 hvor er selvironien til bedriften? Vi snakker ikke om medmødre, men om en bedrift som ikke merker reklame og bruker barna i bedriften, blant annet. 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123Frustrert Skrevet 26. desember 2020 #33318 Del Skrevet 26. desember 2020 PippiLa skrev (2 timer siden): Synes hun har masse humor og selvironi enda jeg!:) Muligens noe annet med mødre som sitter på kvinneguiden på 2.juledag og spyr ut dritt om andre med-mødre. Så ekstremt lavmål. Knis 😅 hvor er selvironien til bedriften? Vi snakker ikke om medmødre, men om en bedrift som ikke merker reklame og bruker barna i bedriften, blant annet. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 26. desember 2020 #33319 Del Skrevet 26. desember 2020 PippiLa skrev (3 timer siden): Synes hun har masse humor og selvironi enda jeg!:) Muligens noe annet med mødre som sitter på kvinneguiden på 2.juledag og spyr ut dritt om andre med-mødre. Så ekstremt lavmål. Det finnes verken humor eller selvironi der i gården, det eneste som finnes er selvopptatthet 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg loffen Skrevet 26. desember 2020 Populært innlegg #33320 Del Skrevet 26. desember 2020 PippiLa skrev (3 timer siden): Synes hun har masse humor og selvironi enda jeg!:) Muligens noe annet med mødre som sitter på kvinneguiden på 2.juledag og spyr ut dritt om andre med-mødre. Så ekstremt lavmål. Andre mødre lar barna få leke med julepresangene sine i fred, legger det ikke ut for hele verden å se. Det er IKKE morsomt. Ville du likt at noen la ut video av deg på nettet iført pysjamas, mens du danser og tuller på stua for deg selv, uten at du visste det? HVER JÆVLA DAG? Jeg har skrevet til denne bedriftseieren for siste gang hvor jeg ber henne ta hensyn til de mindreårige, og blokkert henne i alle kanaler, jeg orker ikke se henne, barna og rumpa hennes mer. Måtte alle slutte å følge henne, alle slutte å trykke liker på bilder av barna, alle bare ignorere henne, så kanskje barna får fred. Så kan hun ligge på senga til skue for alle kåte griser, som må være de eneste som har den minste interesse av å følge henne. 84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå