Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, SoWhat? skrev:

Hvilke påstander har jeg kommet med egentlig? 

Har du problemer med å huske hva du selv skriver og mener? Pøbelsara har i tillegg gitt deg dine samlede verker på et fat. 

1 time siden, SoWhat? skrev:

Jaja. Jeg har ikke påstått noe, jeg har kun kommet med noen synspunkt. Men ok...

Du skriver at bildene ikke er så ille, det finnes bilder som er verre, barna tar sikkert ikke skade av det osv osv osv. Synspunkter eller påstander, det er din mening, er det ikke? 

Hva tenker du om FNs barnekonvensjon? Bør det være frivillig å følge den? Der står det bl.a at en eksponering skal være til barnets beste, det holder ikke at det ikke er skadelig. Tenker du at det å bli eksponert på sosiale medier fra unnfangelsen er til barnets beste?

• Liker 33
Videoannonse
Annonse
Skrevet
10 minutter siden, Halle-Palle skrev:

Har du problemer med å huske hva du selv skriver og mener? Pøbelsara har i tillegg gitt deg dine samlede verker på et fat. 

Du skriver at bildene ikke er så ille, det finnes bilder som er verre, barna tar sikkert ikke skade av det osv osv osv. Synspunkter eller påstander, det er din mening, er det ikke? 

Hva tenker du om FNs barnekonvensjon? Bør det være frivillig å følge den? Der står det bl.a at en eksponering skal være til barnets beste, det holder ikke at det ikke er skadelig. Tenker du at det å bli eksponert på sosiale medier fra unnfangelsen er til barnets beste?

Hva er det med å ikke respektere hva noen ikke ønsker å engasjere seg i? Jeg har ingen interesse av å engasjere meg i hva foreldre deler på nett. Men du og flere fortsetter å stille spørsmål om det. Tvinger dere folk til å engasjere seg i ting? Tvinger dere folk til å ta stilling til ting de ikke er engasjerte i? Makan. 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, SoWhat? skrev:

Hva er det med å ikke respektere hva noen ikke ønsker å engasjere seg i? Jeg har ingen interesse av å engasjere meg i hva foreldre deler på nett. Men du og flere fortsetter å stille spørsmål om det. Tvinger dere folk til å engasjere seg i ting? Tvinger dere folk til å ta stilling til ting de ikke er engasjerte i? Makan. 

Du virket da svært engasjert i går..

• Liker 32
Skrevet
Akkurat nå, LilleSnupp skrev:

Du virket da svært engasjert i går..

Gjorde jeg? Jeg svarte de som skrev til meg.

Jeg kommenterte bare et innlegg jeg syns var teit. Om at det var feil kake, og at det sikkert ble servert mat ungene ikke likte 🙂 sånt blir for lett å kommentere. Og så skrev jeg at de deler ikke så mye som en får inntrykk av her inne. De har masse privatliv, og deler noen minutter fra dagen 

Jeg er bare innom her iblant. Forrige gang skrev jeg at CBE var kjempefin med pannelugg, og at mannen hennes ble kjekkere med årene. DA følte jeg meg engasjert  😄

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, SoWhat? skrev:

Du er da svært så engasjert? Antall innlegg i går og i dag er ganske massivt. 

Men jeg registrere at du vrir deg unna de vanskelige spørsmålene. Så egentlig vil du bare at vi skal tenke på roser og hjerter og at alle skal være snille med hverandre og aldri stille kritiske spørsmål?

Makan. 

• Liker 33
Skrevet
2 minutter siden, Halle-Palle skrev:

Du er da svært så engasjert? Antall innlegg i går og i dag er ganske massivt. 

Men jeg registrere at du vrir deg unna de vanskelige spørsmålene. Så egentlig vil du bare at vi skal tenke på roser og hjerter og at alle skal være snille med hverandre og aldri stille kritiske spørsmål?

Makan. 

Som sagt så svarte jeg på det folk skrev til meg. Jeg tar ikke stilling til ting jeg ikke engasjerer meg i, så hvorfor skal jeg svare på spørsmål om det?  Ellers så er jeg lei av å gjenta meg selv, og at folk ikke bare kan respektere at en mener noe annet. Orker ikke sånn kverulering jeg altså  

• Liker 1
Skrevet
20 timer siden, SoWhat? skrev:

Delikat? Og husk nå på at jeg ikke tar stilling til om det er ok å dele mye av barn. Jeg sier bare at bildene er uskyldige. Med det mener jeg at de ikke viser barna i det som kan oppfattes som pinlige og sårbare situasjoner. 

DU synes ikke det er pinlige og sårbare situasjoner, men det betyr ikke at BARNA kommer til å være enig i det en gang i fremtiden..

• Liker 31
Skrevet (endret)
9 minutter siden, SoWhat? skrev:

Som sagt så svarte jeg på det folk skrev til meg. Jeg tar ikke stilling til ting jeg ikke engasjerer meg i, så hvorfor skal jeg svare på spørsmål om det?  Ellers så er jeg lei av å gjenta meg selv, og at folk ikke bare kan respektere at en mener noe annet. Orker ikke sånn kverulering jeg altså  

Når man sier sine meninger i en tråd og svare andre på det man har kommentert, er ikke det da og være engasjert i debatten som en er så bestant på ikke er en offentlig debatt? Jeg spør for å kunne forstå hvordan du kan si dine meninger uten å være engasjert i hva CBE&co tar seg til, men kun på hva andre har si om dem.

Endret av MaleficentAurora
  • Liker 9
Skrevet
2 minutter siden, Snupp89 skrev:

DU synes ikke det er pinlige og sårbare situasjoner, men det betyr ikke at BARNA kommer til å være enig i det en gang i fremtiden..

Ingen vet hva barna vil mene nei. Det er helt riktig. Det skal bli interessant å se. 

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, MaleficentAurora skrev:

Når man sier sine meninger i en tråd og svare andre på det man har kommentert, er ikke det da og være engasjert i debatten som en er så bestant på ikke er en offentlig debatt? Jeg spør for å kunne forstå hvordan du kan si dine meninger uten å være engasjert i hva CBE&co tar seg til, men kun på hva andre har si om dem.

Når det er noe spesielt som skjer hos CBE, som fks bursdager, så kan det være...interessant å se hva som blir skrevet her inne. 

• Liker 1
Skrevet

@SoWhat? : Når du poster et innlegg i denne tråden, får du opp følgende melding nederst i feltet hvor du skriver innlegget ditt: 

Vi setter stor pris på at du deltar i debatten. Unngå brukerangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Husk at du selv er ansvarlig for alt du skriver på nett. Takk for at du bidrar! Her finner du reglene.

Se uthevet og ikke minste understreket tekst. 

Med en gang du blir stilt motspørsmål - hvilket er helt normalt og kutyme i en debatt - så drar du opp "jeg gidder ikke engasjere meg"-kortet. Engasjementet ditt - utifra hva du selv har skrevet - strekker seg altså ikke lengre enn å latterliggjøre det noen andre har skrevet. Det er avsporing, det er latterliggjøring, og det er brukerdebatt. 

• Liker 34
Skrevet
13 minutter siden, SoWhat? skrev:

Ingen vet hva barna vil mene nei. Det er helt riktig. Det skal bli interessant å se. 

Ja, det er litt av et eksperiment! 

• Liker 27
Skrevet
1 minutt siden, Pjolterbeist skrev:

@SoWhat? : Når du poster et innlegg i denne tråden, får du opp følgende melding nederst i feltet hvor du skriver innlegget ditt: 

Se uthevet og ikke minste understreket tekst. 

Med en gang du blir stilt motspørsmål - hvilket er helt normalt og kutyme i en debatt - så drar du opp "jeg gidder ikke engasjere meg"-kortet. Engasjementet ditt - utifra hva du selv har skrevet - strekker seg altså ikke lengre enn å latterliggjøre det noen andre har skrevet. Det er avsporing, det er latterliggjøring, og det er brukerdebatt. 

Jeg har hverken angrepet brukere eller sjikanert noen. Hvilket dette står i forbindelse med. 

Og ellers har jeg svart på hvorfor jeg ikke svarer på alt. Det er bare slitsomt å gjenta seg selv i det uendelige, og jeg tar ikke stilling til alt. Det må andre respektere, og ikke stille spørsmål om det. Kan ikke tvinge folk til å engasjere seg i noe vet du  

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, SoWhat? skrev:

Når det er noe spesielt som skjer hos CBE, som fks bursdager, så kan det være...interessant å se hva som blir skrevet her inne. 

Du gjør nå da mer enn bare "se" hva som blir skrevet her inne. Du engasjerer deg med å kverulere på andre sine kommentarer. Dette med bursdager er bar en av de få "uskyldige" teamet som du faktisk har deltatt i. Når man deler sine meninger med andre i debatt, så engasjerer man seg i hva folk sier. Hadde det ikke vært faktum så ville ikke @MissLucy tatt seg tid til å lage denne tråden, og ikke minst engasjert seg for holde tråden gående sammen med flere andre brukere her.

• Liker 7
Skrevet

Hun er inne på et spor hvor eksponeringen bare øker og øker. Grenser flyttes, og hun sitter inni ei boble hvor hun ikke ser det selv. Det er kanskje ikke rart fordi hun har levd dette livet i mange år. Hele bursdagsbonanzaen er gjennomsponset og sykt overdrevet, hun tjener penger på datteren og så ser hun det ikke selv.

Det er ikke til barnets beste å få smurt bursdagen sin ut på internett. Det er til mors beste. Hun mangler totalt dømmekraft og empati for andre. Det er kun meg meg meg og ungene brukes for hva de er verdt. 

• Liker 42
Skrevet
Akkurat nå, Surikatt skrev:

Hun er inne på et spor hvor eksponeringen bare øker og øker. Grenser flyttes, og hun sitter inni ei boble hvor hun ikke ser det selv. Det er kanskje ikke rart fordi hun har levd dette livet i mange år. Hele bursdagsbonanzaen er gjennomsponset og sykt overdrevet, hun tjener penger på datteren og så ser hun det ikke selv.

Det er ikke til barnets beste å få smurt bursdagen sin ut på internett. Det er til mors beste. Hun mangler totalt dømmekraft og empati for andre. Det er kun meg meg meg og ungene brukes for hva de er verdt. 

Synes det er svært forstyrrende at hun respektere vennene og de andre familiemedlemmer sitt privatliv mer enn hun respektere sitt eget barn. 

• Liker 35
Skrevet
4 minutter siden, MaleficentAurora skrev:

Du gjør nå da mer enn bare "se" hva som blir skrevet her inne. Du engasjerer deg med å kverulere på andre sine kommentarer. Dette med bursdager er bar en av de få "uskyldige" teamet som du faktisk har deltatt i. Når man deler sine meninger med andre i debatt, så engasjerer man seg i hva folk sier. Hadde det ikke vært faktum så ville ikke @MissLucy tatt seg tid til å lage denne tråden, og ikke minst engasjert seg for holde tråden gående sammen med flere andre brukere her.

Hvor har jeg kverulert? 

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, SoWhat? skrev:

Hvor har jeg kverulert? 

Hvor har du ikke kverulert og gått under bruen av spørsmåler om hvorfor du finner eksponering av de små til CBE&co greit? Anser dine tidligere å videre svar som nedslitte å mistet grep på hva du sier til den ene å den andre.

• Liker 10
Skrevet
47 minutter siden, SoWhat? skrev:

Underholdende det også, kanskje? Litt morsomt tidsfordriv?

• Liker 39
Skrevet
1 time siden, MaleficentAurora skrev:

Synes det er svært forstyrrende at hun respektere vennene og de andre familiemedlemmer sitt privatliv mer enn hun respektere sitt eget barn. 

Hun skulle nok gjerne ha lagt ut bilder av alle sammen men det tør hun ikke. 

• Liker 14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...