Inocybe Skrevet 25. juli 2020 #25101 Del Skrevet 25. juli 2020 8 timer siden, Nudeldama skrev: Det er forskjell på å legge ut hva som helst uten å bli kritisert og å bli kritisert for det aller meste man legger ut, side opp og side ned på daglig basis. Og når det ikke er noe å kritisere, så henter man opp gammel moro for å ta en ny runde med kritikk på det. Da har man etter min mening gått over fra "saklig kritikk av bedriften" til "usunn oppheng i å "ta" noen" for en god stund siden. Det å gjentatte ganger analysere CBEs rumpe eller å le av hvor latterlig man synes hun var i kommentarfeltet for fire år siden har i tillegg lite å gjøre med "samfunnsdebatt". Det stemmer jo ikke. Det er da masser av det som legges ut som aldri kommenteres. I tillegg er mesteparten av det som kommenteres deler av gjentakende problematiske sider ved bedriften. Barneeksponering er for eksempel bare ett kritivedig punkt, men når bedriften utfører den kritikkverdige handlingen (eksponerer barna) mange ganger ukentlig og er det heller ikke rart de får jevn kritikk for det. Samme kan sies om manglende reklamemerking, kroppspress, objektifisering av kropp, uforståelige treningsprogrammer, dårlig debattskikk i eget kommentarfelt og det meste annet. Når gammelt grums tas opp på nytt er det stort sett som framvisning av et uredelig mønster fra bedriftens side. Du prøver å få debatten til å framstå som noen som plukker på alt stakkers lille Caroline gjør men det stemmer jo ikke. Hvis du faktisk ønsker en enda mer redelig debatt her er det fint om du selv bidrar i stedet for det motsatte. 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snøsøta Skrevet 25. juli 2020 #25102 Del Skrevet 25. juli 2020 7 timer siden, Nudeldama skrev: Det er forskjell på å legge ut hva som helst uten å bli kritisert og å bli kritisert for det aller meste man legger ut, side opp og side ned på daglig basis. Og når det ikke er noe å kritisere, så henter man opp gammel moro for å ta en ny runde med kritikk på det. Da har man etter min mening gått over fra "saklig kritikk av bedriften" til "usunn oppheng i å "ta" noen" for en god stund siden. Det å gjentatte ganger analysere CBEs rumpe eller å le av hvor latterlig man synes hun var i kommentarfeltet for fire år siden har i tillegg lite å gjøre med "samfunnsdebatt". Ser poenget gikk fullstendig over hodet på deg. Vi snakker om narcissisme vs samfunsengasjement. Ingen blogger i et vaakum. Passer fint å minne om Dunnes svært vakre linjer her: «No man is an island entire of itself; every man is a piece of the continent, a part of the main». Det vi gjør i offentlige rom er en del av en kontinuerlig samfunnsdebatt. Det har også konsekvenser for andre mennesker, gode eller dårlige. Vi kan også se på det som en dialog mellom alle oss som er tilstede i det samme rommet. Noen kommer med et utspill, i dette tilfellet i form av et innlegg på insta eller blogg, som er ment for offentligheten. Vi må alle ta vårt ansvar som deltaker i samfunnet. Man bør i det minste forsøke å unngå å legge ut ting som kan ha negative konsekvenser for andre. Det er disse konsekvensene som for det meste utgjør hoveddebatten her inne. Det er naturlig at det kommer et svar eller en reaksjon på innlegg eller hvordan vi oppfører oss i det offentlige rommet. Det binder oss sammen som samfunn og gjør forhåpentligvis samfunnet enda bedre. CBE.no redigerer disse svarene på bloggen og insta. Hun ønsker positive kommentarer som gir «riktig stemning» knyttet til innlegget. I tillegg er det noen som forsøker å argumentere for at dette duskusjonsforumet også bare bør ha bestemte typer reaksjoner. Det er hovedfokuset for de som kritiserer forumet. Men det innebærer også hylling av en enkeltperson på bekostning av andres frihet. Forventningen om at noen skal kunne legge ut hva de vil uten å bli kritisert, eller kommentert som er et mer presist begrep her, bunner i en form for narcissisme. CBE vil bli hyllet men er ikke mottakelig for verken å personlig delta eller forholde seg til sentrale temaer i den generelle samfunnsdebatten. På tross av at flere av innleggene hennes kan ha negative konsekvenser for andres frihet. Kroppspress, barneeksponering, overforbruk, narcissisme vs samfunnsengasjement er alle viktige tema for mange. Samtidig er dette de viktigste temaene i innleggene til CBE.no. Derfor er CBE.no utsatt for et konstant fokus for slike diskusjoner. Ingen som vil begrense retten for CBE.no å legge ut bilder av rompa si her. Men jeg forbeholder meg retten til å diskutere konsekvensene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Isild Skrevet 25. juli 2020 Populært innlegg #25103 Del Skrevet 25. juli 2020 Jeg oppfatter at noen mener man kritiserer CBE (og andre influencere som de) kun FOR å kritisere. Det er feil. Det er veldig mange gode innlegg over her nå, som godt formulerer hvorfor det er viktig at kritikken opprettholdes. Mange av oss ønsker et samfunn der kvinner har samme rettigheter, respekt og muligheter som menn - uten å måtte kle av seg. Det betyr ikke at kvinner ikke skal kunne få være sexy, ha sin seksualitet osv. Det betyr å trå ut av den underdanige "dum, deilig, sexdukke-svake kjønn" - rollen kvinner har hatt i mange år - og som mange brenner for å nedkjempe. Det betyr også at mange av oss er lei av uoppnåelige idealer når det gjelder kvinnekroppen. Redigering, plastisk kirurgi osv har gjort at de uoppnåelige idealene har nådd nye høyder. At kritikken møter "dere er bare sjalu" som argument fordummer hele debatten. CBE, SE og de andre lever av å selge kroppspress . De ser det ikke selv antagelig, og fansen ser det heller ikke tror jeg. Men mange andre ser det, og de som ser det har like fullt rett til å kritisere det av full hals - som influencerne har rett til å fortsette med det. JEG vil ikke ha dette kroppspresset. Vi går tilbake i tid, ikke fremover. Jeg er bekymret for den psykiske helsen til folk faktisk! Når influencerne blander barna sine inn i det hele så blir det helt galskap i mine øyne. Og det forbeholder jeg meg retten til å fortsette å reagere på - selv om det kan virke "dumt" eller tåpelig på de som kjemper for influenceres rett til å "gjøre hva de vil". 57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 25. juli 2020 #25104 Del Skrevet 25. juli 2020 Gode innlegg👏🏻 SE og CBE og dess like gjør like mye for feminismen som Trump for demokratiet dvs niks og nada. Innvending: de er bedriftseiere og sterke kvinner som tjener masse penger. Ja, og hva er prisen? Det utdypes i innlegg over. Hvorfor får CBE mer kritikk på KG enn SE? Hun er eldre, har barn, har blitt fersket i juks flere ganger - og antakelig (som undertegnede) har ikke alle fulgt med på SE de siste årene og føler derfor at man ikke kan «historikken». 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lin11 Skrevet 25. juli 2020 #25105 Del Skrevet 25. juli 2020 For min del får SE også sin del av kritikken og andre aktører sier også ifra når hun drar ting for langt. CBE og SE har mange av de samme referanse rammene, selv om Caroline visstnok nærmer seg midten av 30-årene og har foreldreansvar og hun har en fotografektemann som nærmer seg 40 som agerer som en « Vi menn « fotograf. Begge to deler gledelig av de mindreårige når de vet hva som kan være risikoen. Dette til sammen utgjør en meget spesiell forretningsmodell kun for de spesielt interesserte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Sursøtsaus Skrevet 25. juli 2020 Populært innlegg #25106 Del Skrevet 25. juli 2020 14 timer siden, Hellasinmyheart skrev: Jeg er uenig. Jeg heier på at alle og enhver kan legge ut det de selv ønsker uten å bli kritisert for det inkludert CBE. Skremmende at så mange her inne er så fordømmende og moraliserende. Skulle tro vi befant oss 50 år tilbake i tid minst. Du har selvfølgelig all rett til å være uenig i innlegget mitt men jeg føler likevel jeg må klargjøre ting du vrir og vender i innlegget mitt. CBE kan legge ut det hun selv ønsker. Det ser vi allerede at hun gjør. Jeg heier også på at folk skal få lov å legge ut det de selv ønsker, men jeg heier også på at folk som CBE kan vokse av kritikk. Dette handler ikke om å sensurere kvinnekroppen eller å bodyshame noen for å legge ut bilder av seg og kroppen sin. Hvis CBE ønsker å legge ut bilder av seg selv på sine private kanaler med så mye eller lite klær hun vil så støtter jeg det fult og helt, men det er ikke tilfellet her: Bildene jeg og mange andre kritiserer her blir brukt på kommersielle platformer med et formål om å reklamere og tjene penger. Kvinnekroppen i disse bildene er så objektifisert og selger et budskap om at det er kroppen som er produktet. Da også en veldig spesifik kropp: en slank, hvit, spretten, cis kropp. Nei, jeg mener ikke at slanke folk ikke skal få legge ut bilder av seg selv og kroppen sin. Da kan jeg like greit slette mine egne bilder fra instagram med en gang. Poenget er ikke at CBE sin kropp er feil, poenget er at kvinnekroppen igjen blir brukt i en komersiell setting som setter kvinner i bås hvor deres egenverdi kun eksisterer i hvordan de ser ut. Og jeg vil bare legge til: Å kritisere andre kvinner er ikke anti-feministisk. Å holde kvinner ansvarlige for sine handlinger er ikke diskrimminerende. Å gi tilbakemelding i håp om at en person kan lære av sine feil er ikke nedverdigende i det hele tatt, tvert i mot viser det at man har tiltro til at personen forstår og kan vokse. Det er ingen som hyler om at menn er anti-menn fordi de kritiserer hverandre, men feminismen har selv greid å lage et falskt narrativ om at hvis du ikke løfter alle kvinner til en hver tid så er du i mot kvinner. Det kaller jeg nedverdigende. 64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaleficentAurora Skrevet 25. juli 2020 #25107 Del Skrevet 25. juli 2020 (endret) Nå får enkelte her i tråden slutte med å vri og vrenge på alt som blir sagt. Det har blitt forklart ned til hvert minste detaljer hvorfor CBE&co får den kritikken de får. Det og måtte ta i bruk teskjeen i nærmeste alle innleggene her pga 2 stk ikke vil forstå blir for dumt. Kritikken er og forbli mot CBE&co når bedrift lederen, ansatten ikke er villig til å endre måten de utgjør jobben på. Endret 25. juli 2020 av MaleficentAurora Rettelse 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FotbaIlflua Skrevet 25. juli 2020 #25108 Del Skrevet 25. juli 2020 16 timer siden, Kollontaj skrev: Kan ikke huske at noen av genserne ble merket som reklame, men kan hende jeg husker feil. Mener de var affiliatelenker? Godt mulig, men de har jo historikk med å ikke merke riktig. Jeg kan ikke skjønne at de kjøpte Gannigensere for nesten 30k for kun å legge ut affiliatelenker. Hun viste frem mange Ganni-klær i samme periode, til en verdi på totalt minst 100k. Når man ser på regnskapene til Treasures har de ikke store oppgitte kostnader, jeg tviler på at de brukte opp 20% av kostnadsbudsjettet sitt på en leverandør uten at det var et sponset eller betalt samarbeid. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 25. juli 2020 #25109 Del Skrevet 25. juli 2020 9 timer siden, Aricia skrev: Helt enig. Jeg vil også for å utdype lenke til en kommentar i BT i dag. Den handler riktignok om Sophie Elise, men er dessverre nå også akkurat like aktuell for CBE.no: https://www.bt.no/btmeninger/kommentar/i/70EVXV/feministikonet-sophie-elise Jeg skulle gjerne sitert mer om jeg kunne iht reglene, det er en nyansert artikkel som forsøker å se problematikken fra flere sider. Men i korthet: Selvsagt er det alt, alt for enkelt å gjøre debatten om kroppsfiksering og kroppspress i SoMe til et spørsmål som handler utelukkende om influencerens personlige absolutte valgfrihet, og om omverdenens prippenhet. Sophie Elise og CBE velger jo slett ikke kroppsidealene de prøver å leve opp til fritt som en slags postmoderne feminister. De kopierer og hermer og imiterer og innordner seg inntil det ekstreme. Det er rett og slett nitrist å bivåne. Samtidig er de heller ikke ofre, for de er jo vinnere i kroppsrotteracet de pusher (også forretningsmessig/økonomisk), og de er definitivt ikke uten ansvar for kvinnesynet de fremmer og forsterker - de bare plukker og velger blant forklaringsmodellene ettersom det passer best fra situasjon til situasjon og fra dag til dag. Takk for linken. En veldig bra reflektert kommentar som passer like godt på CBE og mange andre rosa-influencere som på SE 👏 Anbefaler alle å lese den. Jeg skjønte (ja jeg er sikkert kjempetreg 🤪😂) at jeg kan logge meg inn med Schibsted-kontoen min og lese. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiamG Skrevet 25. juli 2020 #25110 Del Skrevet 25. juli 2020 16 timer siden, Nudeldama skrev: Det er forskjell på å legge ut hva som helst uten å bli kritisert og å bli kritisert for det aller meste man legger ut, side opp og side ned på daglig basis. Og når det ikke er noe å kritisere, så henter man opp gammel moro for å ta en ny runde med kritikk på det. Da har man etter min mening gått over fra "saklig kritikk av bedriften" til "usunn oppheng i å "ta" noen" for en god stund siden. Det å gjentatte ganger analysere CBEs rumpe eller å le av hvor latterlig man synes hun var i kommentarfeltet for fire år siden har i tillegg lite å gjøre med "samfunnsdebatt". Helt enig. Lurer på om viljen til å se dette krasjer med behovet for felles kos med å kritisere. Det er synd, for behovet for å sette et kritisk lys på influensere er større enn noensinne. Og Nudeldama; Håper du hever deg over de som latterliggjør dine innlegg. Det er de samme hver gang. Trist og smått pinlig. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 25. juli 2020 #25111 Del Skrevet 25. juli 2020 39 minutter siden, LiamG skrev: Helt enig. Lurer på om viljen til å se dette krasjer med behovet for felles kos med å kritisere. Det er synd, for behovet for å sette et kritisk lys på influensere er større enn noensinne. Og Nudeldama; Håper du hever deg over de som latterliggjør dine innlegg. Det er de samme hver gang. Trist og smått pinlig. Og hva er ditt innspill til debatten som pågår nå om feminisme og objektifisering? 41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lin11 Skrevet 25. juli 2020 #25112 Del Skrevet 25. juli 2020 39 minutter siden, LiamG skrev: Helt enig. Lurer på om viljen til å se dette krasjer med behovet for felles kos med å kritisere. Det er synd, for behovet for å sette et kritisk lys på influensere er større enn noensinne. Og Nudeldama; Håper du hever deg over de som latterliggjør dine innlegg. Det er de samme hver gang. Trist og smått pinlig. Savner dine bidrag til dette kritiske lyset som gjelder influensere. Det hadde vært et kjærkomment avbrekk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 25. juli 2020 #25113 Del Skrevet 25. juli 2020 Kvinneguiden. Mye mer enn debatt. https://www.bokklubben.no/oversatt-skjoennlitteratur/blaas-i-floeyten-saa-kommer-jeg-montague-rhodes-james/produkt.do?produktId=23309871 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiamG Skrevet 25. juli 2020 #25114 Del Skrevet 25. juli 2020 21 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev: Kvinneguiden. Mye mer enn debatt. https://www.bokklubben.no/oversatt-skjoennlitteratur/blaas-i-floeyten-saa-kommer-jeg-montague-rhodes-james/produkt.do?produktId=23309871 Spøkelseshistorie: forfriskende! Debatt er det dog ikke. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 25. juli 2020 #25115 Del Skrevet 25. juli 2020 Den gikk deg hus forbi, ja. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 25. juli 2020 #25116 Del Skrevet 25. juli 2020 Salg på CBEs nyeste kolleksjon allerede🤔 -40% på truse med knyting bak, og bh som spriker i ryggen, hos MyMuse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaleficentAurora Skrevet 25. juli 2020 #25117 Del Skrevet 25. juli 2020 32 minutter siden, Finlay skrev: Salg på CBEs nyeste kolleksjon allerede🤔 -40% på truse med knyting bak, og bh som spriker i ryggen, hos MyMuse. Jeg "spådde" før en mnd siden at det ville forekomme. Akkurat det samme skjedde med hennes første del av MyMuse kolleksjonen. Alt er på 40% nå. Når man ser hvor lite tid å energi hun legger i det så er det ikke overraskende at det går så dårlig for henne. https://mymuse.no/collab/caroline-berg-eriksen 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaleficentAurora Skrevet 25. juli 2020 #25118 Del Skrevet 25. juli 2020 Må også få det sagt at det er overraskende hun ikke oppdatere sine følgere å lesere at det et salg på hennes mymuse kolleksjonene . Det er som at hun er flau over at det har gått så kjapt nedover. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lin11 Skrevet 25. juli 2020 #25119 Del Skrevet 25. juli 2020 40%? Det var veldig mye i avslag. Tydelig at de brenner inne med mange eksemplarer av denne kolleksjonen. Hvis det er CBE som har designet den, hva søren er den tenkt til å brukes til? Ikke kan man ha den på under jeans og så upraktisk med knyting bak. De fleste damer av Norges befolkning trenger funksjonelt undertøy, da jobben deres ikke er å vise det frem men gjør andre ting i tillegg. Slik Jenny Skavlan sin kolleksjon er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 25. juli 2020 #25120 Del Skrevet 25. juli 2020 9 minutter siden, Lin11 skrev: Hvis det er CBE som har designet den Har jeg null tro på, hun hadde jo også "designet" disse hårspennene i sin tid, men så, neida, hadde ikke det allikevel 🤣 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå