FotbaIlflua Skrevet 24. juli 2020 #25081 Del Skrevet 24. juli 2020 1 time siden, Ikkenoledig skrev: Innafor at hun på 24 timer viser to bikinier fra MyMuse (lene orvik sin kolleksjon) uten å merke det som reklame?🤔 Selv om hun ikke får betalt for å vise frem bikiniene har hun et betalt samarbeid med MyMuse.. Gannigenseren er heller ikke merket som reklame, selv om hun fikk betalt for å vise dem fram i fjor. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippio Skrevet 24. juli 2020 #25082 Del Skrevet 24. juli 2020 Akkurat nå, FotbaIlflua skrev: Gannigenseren er heller ikke merket som reklame, selv om hun fikk betalt for å vise dem fram i fjor. De burde egentlig merke alle innlegg som reklame... 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 24. juli 2020 #25083 Del Skrevet 24. juli 2020 (endret) 1 time siden, Ikkenoledig skrev: Innafor at hun på 24 timer viser to bikinier fra MyMuse (lene orvik sin kolleksjon) uten å merke det som reklame?🤔 Selv om hun ikke får betalt for å vise frem bikiniene har hun et betalt samarbeid med MyMuse.. Det er fredag så derfor tillater jeg meg litt humor: Dette er grooming. Det kommer nemlig en egen CBE for MinMus Swimsuit & jakt-kolleksjon til høsten. En kolleksjon for den formfullendte insta-kvinne som skal til fjells og bade som fjols i fiskevann, skyte ryper fra hofta, og gli i ett med terrenget på post med plenty muligheter for trutmunn-selfies nedenfravinklet, og reklame for Freia Kvikklunsj og multe-ansiktsmaske. En kolleksjon i avdempede naturfarger som "kiss my peach", "heavenly-nippy blue", "camo-toe rust" og "dark with envy green". Kolleksjonen er i ull, komplett med strategiske rysjer mot varmetap, lommer for ekstra varmepadding, og innebygget forlengelse av ermer og beinlengde slik at man kan bruke sin favorittstørrelse extra-forliten uten å fryse på pulspunktene. Selvsagt skal det merkes. Endret 24. juli 2020 av Revenge o'Cavatina 46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 24. juli 2020 #25084 Del Skrevet 24. juli 2020 3 minutter siden, FotbaIlflua skrev: Gannigenseren er heller ikke merket som reklame, selv om hun fikk betalt for å vise dem fram i fjor. Kan ikke huske at noen av genserne ble merket som reklame, men kan hende jeg husker feil. Mener de var affiliatelenker? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lin11 Skrevet 24. juli 2020 #25085 Del Skrevet 24. juli 2020 3 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev: Det er fredag så derfor tillater jeg meg litt humor: Dette er grooming. Det kommer nemlig en egen CBE for MinMus Swimsuit & jakt-kolleksjon til høsten. En kolleksjon for den formfullendte insta-kvinne som skal til fjells og bade i fiskevann, skyte ryper fra hofta, og gli i ett med terrenget på post med plenty muligheter for trutmunn-selfies nedenfravinklet, og reklame for Freia Kvikklunsj og multe-ansiktsmaske. En kolleksjon i avdempede naturfarger som "kiss my peach", "heavenly-nippy blue", "camo-toe rust" og "dark with envy green". Kolleksjonen er i ull, komplett med strategiske rysjer mot varmetap, lommer for ekstra varmepadding, og innebygget forlengelse av ermer og beinlengde slik at man kan bruke sin favorittstørrelse extra-forliten uten å fryse på pulspunktene. Elsk på denne 😂😂😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hellasinmyheart Skrevet 24. juli 2020 #25086 Del Skrevet 24. juli 2020 (endret) 1 time siden, pøbelsara skrev: Var det dette du fikk ut av det nyanserte og grundige svaret til @Sursøtsaus? Jeg er enig med sursøt. Jeg synes det som formidles i cbes kanaler er misogynistisk og et realt tilbakeslag. Jeg synes det er ille at man som ung kvinnelig påvirker av i dag faktisk velger å legge ut bilder på sine egne plattformer av kroppsdeler slik som truse/rompebildet - bilder hvor man altså med vitende og vilje reduserer seg selv til et objekt. Jeg kritiserer aldri kroppen hennes, men jeg kritiserer hvordan hun fremstiller den og det voldsomme fokuset den har på alle bilder som legges ut. I tillegg gjør hun det samme med ungene - fokuserer og kommenterer utseendet i åpnet kanaler med mer enn trehundretuswn følgere. Jeg fatter ikke at noen kan forsvare slik. Jeg er uenig. Jeg heier på at alle og enhver kan legge ut det de selv ønsker uten å bli kritisert for det inkludert CBE. Skremmende at så mange her inne er så fordømmende og moraliserende. Skulle tro vi befant oss 50 år tilbake i tid minst. Endret 24. juli 2020 av Hellasinmyheart 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lin11 Skrevet 24. juli 2020 #25087 Del Skrevet 24. juli 2020 (endret) 2 timer siden, Ikkenoledig skrev: Innafor at hun på 24 timer viser to bikinier fra MyMuse (lene orvik sin kolleksjon) uten å merke det som reklame?🤔 Selv om hun ikke får betalt for å vise frem bikiniene har hun et betalt samarbeid med MyMuse.. Klart det skal merkes, men CBE unnlater å merke alt fra MyMuse så sant det ikke er hennes design. Da det gir henne fordeler ved å merke. Endret 24. juli 2020 av Lin11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snøsøta Skrevet 24. juli 2020 #25088 Del Skrevet 24. juli 2020 3 minutter siden, Hellasinmyheart skrev: Jeg er uenig. Jeg heier på at alle og enhver kan legge ut det de selv ønsker uten å bli kritisert for det inkludert CBE. Skremmende at så mange her inne er så fordømmende og moraliserende. Skulle tro vi befant oss 50 år tilbake i tid minst. Hvorfor i all verden skal man kunne legge ut hva som helst uten å bli kritisert? Det innebærer å forby all samfunnsdebatt, alle legitime korrektiv, debatt, dialog, respons, interaksjon, relasjonsdanning, alt som hører til den veven et samfunn er bygd av. En influencer kan redigere et kommentarfelt men ikke verden, hallo! En slik sensur hører 50 år tilbake i tid til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Kollontaj Skrevet 24. juli 2020 Populært innlegg #25089 Del Skrevet 24. juli 2020 7 minutter siden, Hellasinmyheart skrev: Jeg er uenig. Jeg heier på at alle og enhver kan legge ut det de selv ønsker uten å bli kritisert for det inkludert CBE. Skremmende at så mange her inne er så fordømmende og moraliserende. Skulle tro vi befant oss 50 år tilbake i tid minst. Jeg tenker at kvinnesynet som fremmes gjennom CBEs SoMe-kanaler er utdatert og representerer ei tid vi bør ha lagt bak oss jmf bildet uten hode og med fokus på en spesiell kroppsdel. Alle og enhver skal legge ut det de selv ønsker? Ok... 55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lin11 Skrevet 24. juli 2020 #25090 Del Skrevet 24. juli 2020 4 minutter siden, Snøsøta skrev: Hvorfor i all verden skal man kunne legge ut hva som helst uten å bli kritisert? Det innebærer å forby all samfunnsdebatt, alle legitime korrektiv, debatt, dialog, respons, interaksjon, relasjonsdanning, alt som hører til den veven et samfunn er bygd av. En influencer kan redigere et kommentarfelt men ikke verden, hallo! En slik sensur hører 50 år tilbake i tid til. Det er nok ord og sammenheng som ikke er helt forståelig for alle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaleficentAurora Skrevet 24. juli 2020 #25091 Del Skrevet 24. juli 2020 Å gud at det er mulig å stille seg "uforståelig" til hvorfor CBE bruker kroppen til alt når hun skal reklamere/annonsere noe som helst🤦♀️ Dette med dusj interiør bildet sier jo alt hvor fallende CBE er på og formidle noe. Hvem tar i bruk ett gammel bildet når man nettopp har postet rompa i en lekker fiskegarn truse? Jo det gjør CBE når hun ser at hun ikke får den optimale responsen hun vil ha eller forventet. Dermed så må hun få skryt på noe annet som hun IKKE har gjort, men har hatt fagpersoner til å gjøre før seg. Det er ikke en rakettforskning vi har med å gjøre her. Men ei udatert å desperat blogger/influencer som klamre seg til en virkelighets fjern bildet av seg selv. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 24. juli 2020 #25092 Del Skrevet 24. juli 2020 29 minutter siden, Lin11 skrev: alle Herunder så finnes metakritikerne, sånn bare for å ha sagt det 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lin11 Skrevet 24. juli 2020 #25093 Del Skrevet 24. juli 2020 (endret) 38 minutter siden, Skrottefar skrev: Herunder så finnes metakritikerne, sånn bare for å ha sagt det Jeg undres, i hvilken verden er dette en ok IG feed å ha? Når man har foreldreansvar og er godt voksen? Av hensyn til de mindreårige burde man ha tenkt seg om både en og to ganger før man poster noe sånt. Endret 24. juli 2020 av Lin11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaleficentAurora Skrevet 24. juli 2020 #25094 Del Skrevet 24. juli 2020 7 minutter siden, Lin11 skrev: Jeg undres, i hvilken verden er dette en ok IG feed å ha? Når man har foreldreansvar og er godt voksen? For meg så er IG til CBE rotete og har illevaslende rødtråd mellom bildene som ikke er greit å blande sammen. Dette med bilder av de små og undertøys, kropp omhverandre er som få sitron blander med salt uønsket i øynene. Resten er bare rot som ett forsøk på å redde seg inn igjen. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nudeldama Skrevet 25. juli 2020 #25095 Del Skrevet 25. juli 2020 3 timer siden, Snøsøta skrev: Hvorfor i all verden skal man kunne legge ut hva som helst uten å bli kritisert? Det innebærer å forby all samfunnsdebatt, alle legitime korrektiv, debatt, dialog, respons, interaksjon, relasjonsdanning, alt som hører til den veven et samfunn er bygd av. En influencer kan redigere et kommentarfelt men ikke verden, hallo! En slik sensur hører 50 år tilbake i tid til. Det er forskjell på å legge ut hva som helst uten å bli kritisert og å bli kritisert for det aller meste man legger ut, side opp og side ned på daglig basis. Og når det ikke er noe å kritisere, så henter man opp gammel moro for å ta en ny runde med kritikk på det. Da har man etter min mening gått over fra "saklig kritikk av bedriften" til "usunn oppheng i å "ta" noen" for en god stund siden. Det å gjentatte ganger analysere CBEs rumpe eller å le av hvor latterlig man synes hun var i kommentarfeltet for fire år siden har i tillegg lite å gjøre med "samfunnsdebatt". 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 25. juli 2020 #25096 Del Skrevet 25. juli 2020 (endret) 10 timer siden, pøbelsara skrev: Jeg er enig med sursøt. Jeg synes det som formidles i cbes kanaler er misogynistisk og et realt tilbakeslag. Jeg synes det er ille at man som ung kvinnelig påvirker av i dag faktisk velger å legge ut bilder på sine egne plattformer av kroppsdeler slik som truse/rompebildet - bilder hvor man altså med vitende og vilje reduserer seg selv til et objekt. Jeg kritiserer aldri kroppen hennes, men jeg kritiserer hvordan hun fremstiller den og det voldsomme fokuset den har på alle bilder som legges ut. I tillegg gjør hun det samme med ungene - fokuserer og kommenterer utseendet i åpnet kanaler med mer enn trehundretuswn følgere. Jeg fatter ikke at noen kan forsvare slik. 8 timer siden, Hellasinmyheart skrev: Jeg er uenig. Jeg heier på at alle og enhver kan legge ut det de selv ønsker uten å bli kritisert for det inkludert CBE. Skremmende at så mange her inne er så fordømmende og moraliserende. Skulle tro vi befant oss 50 år tilbake i tid minst. 8 timer siden, Snøsøta skrev: Hvorfor i all verden skal man kunne legge ut hva som helst uten å bli kritisert? Det innebærer å forby all samfunnsdebatt, alle legitime korrektiv, debatt, dialog, respons, interaksjon, relasjonsdanning, alt som hører til den veven et samfunn er bygd av. En influencer kan redigere et kommentarfelt men ikke verden, hallo! En slik sensur hører 50 år tilbake i tid til. Noen ganger er det greit å minne litt om kontekst, slik at diskusjonen ikke kan manipuleres i ring ved at enkelte benytter seg av manglende presisjonsnivå og tilsynelatende utnytter det strategisk. Endret 25. juli 2020 av Aricia 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 25. juli 2020 Populært innlegg #25097 Del Skrevet 25. juli 2020 (endret) 5 timer siden, Nudeldama skrev: Det er forskjell på å legge ut hva som helst uten å bli kritisert og å bli kritisert for det aller meste man legger ut, side opp og side ned på daglig basis. Og når det ikke er noe å kritisere, så henter man opp gammel moro for å ta en ny runde med kritikk på det. Da har man etter min mening gått over fra "saklig kritikk av bedriften" til "usunn oppheng i å "ta" noen" for en god stund siden. Det å gjentatte ganger analysere CBEs rumpe eller å le av hvor latterlig man synes hun var i kommentarfeltet for fire år siden har i tillegg lite å gjøre med "samfunnsdebatt". Vet du - når vi andre diskuterer mediebildet og påvirkeres påvirkning og kroppspress og sånn, så insisterer du på å gjenta igjen og igjen og igjen at du synes debatten som går her, er feil. Klart det er samfunnsdebatt å diskutere hvordan feks CBE og SE har kommet i posisjon som påvirkere, og hvordande bruker makten sin. Jeg fatter ikke at noen kan mene at det er viktigere å peke på de usaklige innleggene istedet for å delta i debatten ved å ta opp og diskutere de viktige temaene. (Rapporter usaklighetene og debatter resten!) og merkelig at du ikke har fått med deg at det ikke er rumpa som diskuteres, men måten den eksponeres på. Hva synes du om at unge kvinner i dag -post-kvinnekamp, velger å objektifisere seg selv så til de grader som feks CBE gjør? Hva tror du det gjør med unge kvinner og deres syn på seg selv når de møter retusjerte og opererte kroppsdeler i monitor hver eneste dag - mange ganger om dagen? Ansikter med falske vipper og restylanefylte lepper? hva tenker du om hva slags kvinneideal som formidles av disse influencerne? Og hva tenker du om at man kan tjene millioner i året på slik virksomhet? Hva bidrar denne bransjen med av verdier til samfunnet? For ikke å snakke om - hva tenker du om å vokse opp i en glanset offentlighet? Endret 25. juli 2020 av pøbelsara 57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 25. juli 2020 #25098 Del Skrevet 25. juli 2020 9 timer siden, Hellasinmyheart skrev: Jeg er uenig. Jeg heier på at alle og enhver kan legge ut det de selv ønsker uten å bli kritisert for det inkludert CBE. Skremmende at så mange her inne er så fordømmende og moraliserende. Skulle tro vi befant oss 50 år tilbake i tid minst. Vet du - dette har virkelig ikke med prippenhet ågjøre - det er jo det stikk motsatte. Dette handler om samfunnsansvar. Skremmende at enkelte overhodet ikke ser ut til å forstå hva påvirkning og rollemodeller og felles ansvar for samfunnet vi alle lever i, faktisk innebærer. det verste er forøvrig ikke bildene i seg selv, det er budskapet som følger med og bedraget de innebærer. CBE kan gjerne løpe naken på Karl Johan for min del. Hvis du tror dette handler om prippenhet og moralisme, har budskapet gått deg fullstendig over hodet. Virkelig. 41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 25. juli 2020 Populært innlegg #25099 Del Skrevet 25. juli 2020 9 timer siden, Hellasinmyheart skrev: Jeg er uenig. Jeg heier på at alle og enhver kan legge ut det de selv ønsker uten å bli kritisert for det inkludert CBE. Skremmende at så mange her inne er så fordømmende og moraliserende. Skulle tro vi befant oss 50 år tilbake i tid minst. Denne retten til å legge ut hva man vil uten å bli kritisert, gjelder den også Resett, Stopp islamiseringen av Norge og materiale fra IS? Eller er denne friheten fra kritikk noe du forbeholder for unge kvinner som har det å posere i monitor som innbringende levevei? ingen nekter CBE &co å posere, objektifisere og forherlige et umulig kroppsideal. De gjør det jo hele tiden - og i CBEs tilfelle har hun gjort det i 11 år nå, og hun og de andre får sinnsykt godt betalt for det - og i tillegg mener du at hun skal slippe all kritikk også? 51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Aricia Skrevet 25. juli 2020 Populært innlegg #25100 Del Skrevet 25. juli 2020 (endret) 2 timer siden, pøbelsara skrev: Vet du - dette har virkelig ikke med prippenhet ågjøre - det er jo det stikk motsatte. Dette handler om samfunnsansvar. Skremmende at enkelte overhodet ikke ser ut til å forstå hva påvirkning og rollemodeller og felles ansvar for samfunnet vi alle lever i, faktisk innebærer. det verste er forøvrig ikke bildene i seg selv, det er budskapet som følger med og bedraget de innebærer. CBE kan gjerne løpe naken på Karl Johan for min del. Hvis du tror dette handler om prippenhet og moralisme, har budskapet gått deg fullstendig over hodet. Virkelig. Helt enig. Jeg vil også for å utdype lenke til en kommentar i BT i dag. Den handler riktignok om Sophie Elise, men er dessverre nå også akkurat like aktuell for CBE.no: https://www.bt.no/btmeninger/kommentar/i/70EVXV/feministikonet-sophie-elise Sitat Det Isachsen misforstår i sin feministiske iver, er at det ikke er kampen for å få være seksuell som er viktig for kvinner flest. Det er kampen for å få slippe å være det. Vi lever i en verden hvor skjønnhet er kapital. Pene mennesker får lettere jobb, høyere lønn, de blir bedre likt, de er beviselig lykkeligere, de får til og med lavere straff i rettssystemet. Skjønnhet er makt. For feminismen har det vært viktig å tildele kvinner egenverdi og ressurser som er frakoblet fra utseendet. Jeg skulle gjerne sitert mer om jeg kunne iht reglene, det er en nyansert artikkel som forsøker å se problematikken fra flere sider. Men i korthet: Selvsagt er det alt, alt for enkelt å gjøre debatten om kroppsfiksering og kroppspress i SoMe til et spørsmål som handler utelukkende om influencerens personlige absolutte valgfrihet, og om omverdenens prippenhet. Sophie Elise og CBE velger jo slett ikke kroppsidealene de prøver å leve opp til fritt som en slags postmoderne feminister. De kopierer og hermer og imiterer og innordner seg inntil det ekstreme. Det er rett og slett nitrist å bivåne. Samtidig er de heller ikke ofre, for de er jo vinnere i kroppsrotteracet de pusher (også forretningsmessig/økonomisk), og de er definitivt ikke uten ansvar for kvinnesynet de fremmer og forsterker - de bare plukker og velger blant forklaringsmodellene ettersom det passer best fra situasjon til situasjon og fra dag til dag. Endret 25. juli 2020 av Aricia 57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå