Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

1 time siden, Ikkenoledig skrev:

Innafor at hun på 24 timer viser to bikinier fra MyMuse (lene orvik sin kolleksjon) uten å merke det som reklame?🤔

Selv om hun ikke får betalt for å vise frem bikiniene har hun et betalt samarbeid med MyMuse..

Gannigenseren er heller ikke merket som reklame, selv om hun fikk betalt for å vise dem fram i fjor.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, FotbaIlflua skrev:

Gannigenseren er heller ikke merket som reklame, selv om hun fikk betalt for å vise dem fram i fjor.

De burde egentlig merke alle innlegg som reklame... 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ikkenoledig skrev:

Innafor at hun på 24 timer viser to bikinier fra MyMuse (lene orvik sin kolleksjon) uten å merke det som reklame?🤔

Selv om hun ikke får betalt for å vise frem bikiniene har hun et betalt samarbeid med MyMuse..

Det er fredag så derfor tillater jeg meg litt humor: Dette er grooming. Det kommer nemlig en egen CBE for MinMus Swimsuit & jakt-kolleksjon til høsten. En kolleksjon for den formfullendte insta-kvinne som skal til fjells og bade som fjols i fiskevann, skyte ryper fra hofta, og gli i ett med terrenget på post med plenty muligheter for trutmunn-selfies nedenfravinklet, og reklame for Freia Kvikklunsj og multe-ansiktsmaske. En kolleksjon i avdempede naturfarger som "kiss my peach", "heavenly-nippy blue", "camo-toe rust" og "dark with envy green". Kolleksjonen er i ull, komplett med strategiske rysjer mot varmetap, lommer for ekstra varmepadding, og innebygget forlengelse av ermer og beinlengde slik at man kan bruke sin favorittstørrelse extra-forliten uten å fryse på pulspunktene.

Selvsagt skal det merkes.

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, FotbaIlflua skrev:

Kan ikke huske at noen av genserne ble merket som reklame, men kan hende jeg husker feil. Mener de var affiliatelenker? 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lin11
3 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Det er fredag så derfor tillater jeg meg litt humor: Dette er grooming. Det kommer nemlig en egen CBE for MinMus Swimsuit & jakt-kolleksjon til høsten. En kolleksjon for den formfullendte insta-kvinne som skal til fjells og bade i fiskevann, skyte ryper fra hofta, og gli i ett med terrenget på post med plenty muligheter for trutmunn-selfies nedenfravinklet, og reklame for Freia Kvikklunsj og multe-ansiktsmaske. En kolleksjon i avdempede naturfarger som "kiss my peach", "heavenly-nippy blue", "camo-toe rust" og "dark with envy green". Kolleksjonen er i ull, komplett med strategiske rysjer mot varmetap, lommer for ekstra varmepadding, og innebygget forlengelse av ermer og beinlengde slik at man kan bruke sin favorittstørrelse extra-forliten uten å fryse på pulspunktene.

Elsk på denne 😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, pøbelsara skrev:

Var det dette du fikk ut av det nyanserte og grundige svaret til @Sursøtsaus

Jeg er enig med sursøt. Jeg synes det som formidles i cbes kanaler er misogynistisk og et realt tilbakeslag. Jeg synes det er ille at man som ung kvinnelig påvirker av i dag faktisk velger å legge ut bilder på sine egne plattformer av kroppsdeler slik som truse/rompebildet - bilder hvor man altså med vitende og vilje reduserer seg selv til et objekt. Jeg kritiserer aldri kroppen hennes, men jeg kritiserer hvordan hun fremstiller den og det voldsomme fokuset den har på alle bilder som legges ut. I tillegg gjør hun det samme med ungene - fokuserer og kommenterer utseendet i åpnet kanaler med mer enn trehundretuswn følgere. Jeg fatter ikke at noen kan forsvare slik. 

Jeg er uenig. Jeg heier på at alle og enhver kan legge ut det de selv ønsker uten å bli kritisert for det inkludert CBE. Skremmende at så mange her inne er så fordømmende og moraliserende. Skulle tro vi befant oss 50 år tilbake i tid minst. 

Endret av Hellasinmyheart
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lin11
2 timer siden, Ikkenoledig skrev:

Klart det skal merkes, men CBE unnlater å merke alt fra MyMuse så sant det ikke er hennes design. Da det gir henne fordeler ved å merke. 

Endret av Lin11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta
3 minutter siden, Hellasinmyheart skrev:

Jeg er uenig. Jeg heier på at alle og enhver kan legge ut det de selv ønsker uten å bli kritisert for det inkludert CBE. Skremmende at så mange her inne er så fordømmende og moraliserende. Skulle tro vi befant oss 50 år tilbake i tid minst. 

Hvorfor i all verden skal man kunne legge ut hva som helst uten å bli kritisert? Det innebærer å forby all samfunnsdebatt, alle legitime korrektiv, debatt, dialog, respons, interaksjon, relasjonsdanning, alt som hører til den veven et samfunn er bygd av. En influencer kan redigere et kommentarfelt men ikke verden, hallo! En slik sensur hører 50 år tilbake i tid til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lin11
4 minutter siden, Snøsøta skrev:

Hvorfor i all verden skal man kunne legge ut hva som helst uten å bli kritisert? Det innebærer å forby all samfunnsdebatt, alle legitime korrektiv, debatt, dialog, respons, interaksjon, relasjonsdanning, alt som hører til den veven et samfunn er bygd av. En influencer kan redigere et kommentarfelt men ikke verden, hallo! En slik sensur hører 50 år tilbake i tid til. 

Det er nok ord og sammenheng som ikke er helt forståelig for alle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gud at det er mulig å stille seg "uforståelig" til hvorfor CBE bruker kroppen til alt når hun skal reklamere/annonsere noe som helst🤦‍♀️

Dette med dusj interiør bildet sier jo alt hvor fallende CBE er på og formidle noe. Hvem tar i bruk ett gammel bildet når man nettopp har postet rompa i en lekker fiskegarn truse? Jo det gjør CBE når hun ser at hun ikke får den optimale responsen hun vil ha eller forventet. Dermed så må hun få skryt på noe annet som hun IKKE har gjort, men har hatt fagpersoner til å gjøre før seg.

Det er ikke en rakettforskning vi har med å gjøre her. Men ei udatert å desperat blogger/influencer som klamre seg til en virkelighets fjern bildet av seg selv. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Lin11 skrev:

alle

Herunder så finnes metakritikerne, sånn bare for å ha sagt det

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lin11
38 minutter siden, Skrottefar skrev:

Herunder så finnes metakritikerne, sånn bare for å ha sagt det

Jeg undres, i hvilken verden er dette en ok IG feed å ha? Når man har foreldreansvar og er godt voksen? Av hensyn til de mindreårige burde man ha tenkt seg om både en og to ganger før man poster noe sånt. 

Endret av Lin11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Lin11 skrev:

Jeg undres, i hvilken verden er dette en ok IG feed å ha? Når man har foreldreansvar og er godt voksen? 

1F69306F-C51F-4EAC-9543-72C6F499000B.png

For meg så er IG til CBE rotete og har illevaslende rødtråd mellom bildene som ikke er greit å blande sammen. Dette med bilder av de små og undertøys, kropp omhverandre er som få sitron blander med salt uønsket i øynene. Resten er bare rot som ett forsøk på å redde seg inn igjen.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Snøsøta skrev:

Det er forskjell på å legge ut hva som helst uten å bli kritisert og å bli kritisert for det aller meste man legger ut, side opp og side ned på daglig basis. Og når det ikke er noe å kritisere, så henter man opp gammel moro for å ta en ny runde med kritikk på det. Da har man etter min mening gått over fra "saklig kritikk av bedriften" til "usunn oppheng i å "ta" noen" for en god stund siden. Det å gjentatte ganger analysere CBEs rumpe eller å le av hvor latterlig man synes hun var i kommentarfeltet for fire år siden har i tillegg lite å gjøre med "samfunnsdebatt".

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, pøbelsara skrev:

Jeg er enig med sursøt. Jeg synes det som formidles i cbes kanaler er misogynistisk og et realt tilbakeslag. Jeg synes det er ille at man som ung kvinnelig påvirker av i dag faktisk velger å legge ut bilder på sine egne plattformer av kroppsdeler slik som truse/rompebildet - bilder hvor man altså med vitende og vilje reduserer seg selv til et objekt. Jeg kritiserer aldri kroppen hennes, men jeg kritiserer hvordan hun fremstiller den og det voldsomme fokuset den har på alle bilder som legges ut. I tillegg gjør hun det samme med ungene - fokuserer og kommenterer utseendet i åpnet kanaler med mer enn trehundretuswn følgere. Jeg fatter ikke at noen kan forsvare slik. 

8 timer siden, Hellasinmyheart skrev:

8 timer siden, Snøsøta skrev:

Noen ganger er det greit å minne litt om kontekst, slik at diskusjonen ikke kan manipuleres i ring ved at enkelte benytter seg av manglende presisjonsnivå og tilsynelatende utnytter det strategisk.

Endret av Aricia
  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, Hellasinmyheart skrev:

Vet du - dette har virkelig ikke med prippenhet ågjøre - det er jo det stikk motsatte. Dette handler om samfunnsansvar. Skremmende at enkelte overhodet ikke ser ut til å forstå hva påvirkning og rollemodeller og felles ansvar for samfunnet vi alle lever i, faktisk innebærer. 
det verste er forøvrig ikke bildene i seg selv, det er budskapet som følger med og bedraget de innebærer. 
CBE kan gjerne løpe naken på Karl Johan for min del. Hvis du tror dette handler om prippenhet og moralisme, har budskapet gått deg fullstendig over hodet. Virkelig. 

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...