Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
9 minutter siden, Kaputt skrev:

Bildet av nipplene er borte fra Insta

Hæ, sjekket nå. Bildet er jo der fremdeles 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det apartmentstyling som er tanta? "LK fortsatt heldig" 🤦‍♀️

Skikkelig reflekterte kommentarer fra hun der..

Og bildet ligger der fortsatt ja. Men det ene fra juni er visst tatt bort.

• Liker 7
Skrevet
10 minutter siden, Stavangebrud2012 skrev:

Hæ, sjekket nå. Bildet er jo der fremdeles 

Jeg ser det ikke. Vet ikke hvorfor. 

Gjest Finlay
Skrevet
5 timer siden, Klaraku78 skrev:

https://www.instagram.com/carolinebergeriksenno/

Hun byr på seg selv på siste bildet hvertfall. Om hun hadde stått toppløs eller har på seg den bh'n blir jo akkurat det samme. Er jo ikke lov å vise brystvorter på Instagram, så det blir spennende å se om den blir slettet. 

Sånne truser er jo festligere hvis man lar være å barbere seg et par uker😏

Gjest Lin11
Skrevet
17 minutter siden, alix skrev:

Hvilket av bildene? Har dere rapportert? Da ser man ikke bildet. 

Skrevet
17 minutter siden, alix skrev:

Måtte le da jeg så kommentaren hennes med 😂 , bak teksten. Siden hun har hektet på et 😂 antar jeg det er ment for å være morsom etter at hun fikk kommentarer sist. Voksent og modent gjort av ei voksen dame å hevde at mannen er heldig fordi kona stiller opp mer eller mindre naken på insta. 

synes så ekstremt synd på de barna som vokser opp med et fokus på at kroppen skal ta seg ut og for all del ikke bli «ødelagt» av graviditet. Jeg lurer fortsatt på om «ødelagt» betyr litt magefett og strekkmerker.. 

• Liker 19
Skrevet

Oisann, det undertøyet på siste bildet på IG var vel litt meget (evt "litt lite") 

Har fått med meg at see thru-undertøy er in om dagen. De Tantot-tvillingene har klint til, og SE bare måtte ha likt undertøy som de. Samme for meg hva folk kjøper, og hva de har innerst under klærne.. - Men "da jeg var ung" ble slikt undertøy kun solgt i voksenkataloger faktisk. Mulig det var mer prippent før, men jeg personlig mener at hun like gjerne kunne vist seg helt naken. Det undertøyet der overlater ikke mye til fantasien, den BH`en er beste fall er slags rosa "filter". 

Så hun ønsker å vise seg frem, noe annet kan hun ikke si. Og kommentarene går som vanlig på hvor sexy, hot og "stram i ramma" HUN er og veldig lite på hvor fint undertøyet er. 

Veldig lite "glanset" det der. 

• Liker 34
Skrevet

Jeg støtter CBE. 

Vet dere at jeg synes det er kvalmende at kvinner bryter ned andre kvinner. CBE ser i sitt nye innlegg sexy og flott ut, og holder seg utrolig godt for alderen også! la oss heller spre positivitet enn dritt. 

• Liker 6
Skrevet
3 minutter siden, idupidu skrev:

Jeg støtter CBE. 

Vet dere at jeg synes det er kvalmende at kvinner bryter ned andre kvinner. CBE ser i sitt nye innlegg sexy og flott ut, og holder seg utrolig godt for alderen også! la oss heller spre positivitet enn dritt. 

Hun er så vidt over 30, ikke 50-60 altså. Er det ikke litt rart å kommentere  som om kroppen forfaller når man blir over 30 år. 

• Liker 46
Skrevet
8 minutter siden, idupidu skrev:

Jeg støtter CBE. 

Den dagen CBE sprer positivitet skal jeg jammen meg gjøre det jeg og! 🙂 (Men vi har muligens helt forskjellig syn på hva som er sammfunnsmessig positivt?) 

• Liker 40
Skrevet
8 minutter siden, idupidu skrev:

Jeg støtter CBE. 

Kjempefint at du støtter CBE, men selv om andre syns lettkleddheten som serveres ikke er sexy men påtrengende så sier man ikke det for å bryte henne ned. Hun er en påvirker. Du blir påvirket til å syns det er sexy, jeg blir påvirket til å syns det er svært nakent og lite glamorøst. Begge ble påvirket. Er det bare innafor å si hvis man blir positivt påvirket av en påvirker? 

Holder seg godt for alderen? Altså 30-årene er faktisk da man er på sitt vakreste (sies det) -  så den forsto jeg ikke helt. 

La meg si det sånn. Hvis jeg syns en reklamekampanje for f.eks HM eller Gina Tricot er veldig drøy, så lar jeg ikke være å si noe fordi modellen kan bli lei seg. 

• Liker 43
Skrevet
3 timer siden, MaleficentAurora skrev:

Er det ikke annonsører og sponsorer som skal kontakte henne ang å reklamering og annonsering etc? 

De fleste influencere har vel et management som selger inn både annonseplasser og innlegg til bedrifter?

Så like vanlig at de oppsøker bedrifter for å inngå samarbeid, som motta forespørsler om samarbeid. 

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, idupidu skrev:

Jeg støtter CBE. 

Den dagen jeg ser at CBE&co ikke bedriver med eksponering av de små så skal jeg også begynne å omtale bedriften med silkehanskene på og dele ut søte små cupcakes med rosa hjerter på. Men det skjer ikke slik dagens formål av bedriften arbeidskraft utgjøres. 

• Liker 15
Skrevet

Altså. Det siste IG bildet overlater ikke engang frisyren nedentil til fantasien 🙊 mitt eldste barn er jevngammel med eldste til CBE, og en ting er sikkert. Dette vil bli et tema, før eller siden... Det må være et enormt oppmerksomhetsbehov hos bloggeier!

• Liker 41
Skrevet
1 minutt siden, Ikkenoledig skrev:

De fleste influencere har vel et management som selger inn både annonseplasser og innlegg til bedrifter?

Så like vanlig at de oppsøker bedrifter for å inngå samarbeid, som motta forespørsler om samarbeid. 

Ok.. Siden CBE ikke har det så er det hun som må gjøre det? For jeg har inntrykket av at det er de annonsøringene å sponsorene som tar kontakt utfra hva de har sett gjennom IG/blogg og dermed vil jobbe med den eventuelle influencer. 

Skrevet
1 time siden, CecilieX skrev:

Synes ikke referansen er så treffende egentlig. 

I Inger Lise Rypdal sin tekst er det dobbeltmoralen som er det treffende poenget og som gjør at Tilsynet kommer nokså uheldig ut. 

Siden folk her er anonyme, så vet antagelig ikke du noe om hvordan de forholder seg på privaten gitt de omtalte emnene. Har feks vanskeligheter med å se for meg at kritikere av barneeksponering bedriver dette selv i utstrakt form. 

Forøvrig er ikke moral i seg selv et negativt ladet ord. 

https://snl.no/moral

Sitat : Moral er de normene, verdiene og holdningene som avgjør hva som er rett og galt eller godt og dårlig.

For meg handler min kritikk ofte om mangel på moral hva gjelder både holdninger og verdier som vises hos CBE.no

Først, jeg har aldri skrevet at moral er et negativt ladet ord. Det er stråmannsargumentasjon. 

Tilsynet for høg moral viser til en gruppe mennesker som dømmer en person og mener at vedkommende har lav moral, samtidig som de selv har sine svin på skogen. Hva som er høy og lav moral er til enhver tid natrurligvis noe som er oppe til diskusjon, men de aller fleste er enige om at dobbeltmoral er når man sier noe, men gjør noe annet. Selv mener jeg f.eks. at eksponeringen av barna er mye verre i denne tråden, enn den er på CBEs kanaler. Så derfor synes jeg det er dobbeltmoral og klage på at barna blir eksponert på bloggen, når de omtales såpass ofte som de gjør i denne tråden. Og så mener jeg at den stadige hakkingen på at CBE legger ut bilder av seg selv i blondeundertøy, passer godt til uttrykket Tilsynet for høg moral. Det vil si en gruppe som sitter og dømmer en på annen person på bakgrunn av det de mener er lav moral. Selv mener jeg ikke det vitner om lav moral å legge ut bilder av seg selv i gjennomsiktig blondeundertøy. 

• Liker 6
Skrevet
På 28.6.2020 den 12.31, Ultiva skrev:

"Når det gjelder mine egne barn og hva jeg lærer dem, så er jeg ett hundre prosent trygg på at vi er de beste rollemodellene de kan ha :)"

Hentet fra:

https://www.carolinebergeriksen.no/2020/06/15/spontantur-til-hytta/#comments

Dette er en spesiell uttalelse fra et foreldrepar som daglig utfører handlinger som sterkt frarådes av f eks Kripos, UNICEF og Datatilsynet, når det gjelder massiv eksponering av mindreårige. Paret har også yrkesmessig blitt offentlig refset av ulike instanser med jevne mellomrom; blant annet hele tre ganger av Helsedirektoratet for brudd på alkoholreklameloven (for ulovlig fronting av alkohol i sosiale medier):

https://www.vg.no/rampelys/i/bV7Gq/caroline-berg-eriksen-broet-alkoholreklameloven-igjen

.... Samt av Rådet for Legeetikk for å misbruke beskyttede yrkestitler ("Det er fryktelig trist, og ulovlig", sier leder for Rådet for legeetikk, Svein Aarseth) :

https://www.nrk.no/kultur/radet-for-legeetikk-raser-mot-_fotballfrue_-1.12146400

Her er for øvrig en artikkel om ei jente som ble trigget inn i spiseforstyrrelser av å lese bloggen til CBE:

https://www.ba.no/nyheter/leste-fotballfrue-fikk-anoreksi/s/1-41-6616620

... Og om en barselkvinne som fikk dårlig selvfølelse av samme blogg:

https://www.dagbladet.no/kultur/jeg-foler-meg-feit-fordi-fotballfrue-har-fodt/61874288

LKE sin uttalelse i mediene høsten 2009 om at "Beyoncé er 15-20 kg for feit" er dessverre også enkel å google, og ikke noe han har ønsket å beklage eller dementere i ettertid:

https://www.rb.no/lsk-magasinet/hun-veier-15-20-kilo-for-mye/s/1-95-4692564

Her er for øvrig et bilde av Knowles i nettopp 2009:

https://imgur.com/a/tlPRoj8

Likevel så mener CBE at de er "de beste rollemodellene barna kan ha"? Hvor dypt nedi sin egen navle er det egentlig mulig å synke?

Edit: for ikke å snakke om hvordan de gang på gang valgte å bryte corona-restriksjonene pålagt oss av regjeringen i en svært krevende tid. Hvor alle ble bedt om å gjøre sitt for å hindre smittespredning. Etterfulgt av CBE i sosiale medier; liggende oppå PT'en sin, og en film hvor hun kniser og viser en stylist som smører henne inn med lotion. Sofaen hennes hjemme, tettpakket med barn fra ulike husstander. CBE i sofaen mens hun koser med en baby som ikke er hennes. Brudd på brudd på retningslinjene; ivrig kringkastet for hundretusenvis av følgere. Jeg har selv en kollega som ikke våget å holde sitt nyfødte barnebarn før det var 2 mnd gammelt.....

Videre; videoer hvor CBE sykler uten hjelm, LKE padlende uten redningsvest, videoer hvor de mindreårige får røske i hundelenken, tallrike bilder av en halvt/helt naken mammakropp som klassekompiser enkelt kan finne osv... Og CBE våger å breke ut at hun er 100 % trygg på at de er de beste forbildene barna kan ha? Jeg gjentar; 100 % sikker på at de er de beste! NULL forbedringspotensiale, vi snakker rett og slett om perfekte rollemodeller! Altså, her snakker vi om en selvtillit og arroganse som selv Trump vil misunne.

26 minutter siden, idupidu skrev:

Jeg støtter CBE. 

Bare støtt i vei. Men vit hva du gir din støtte til.

• Liker 43
Skrevet
2 minutter siden, MaleficentAurora skrev:

Ok.. Siden CBE ikke har det så er det hun som må gjøre det? For jeg har inntrykket av at det er de annonsøringene å sponsorene som tar kontakt utfra hva de har sett gjennom IG/blogg og dermed vil jobbe med den eventuelle influencer. 

Større bedrifter som bruker PR byråer er nok litt smartere enn det. Og ber om tall fra på Instagram innsikt og Google analytics i både forkant og etterkant av et samarbeid. Det koster jo sitt å bruke CBE, så noe annet ville vært svært merkelig.

Om hun selv står for innsalg og rapportering av oppdrag til bloggen så forklarer det kanskje mer de travle dagene.

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, Ikkenoledig skrev:

Større bedrifter som bruker PR byråer er nok litt smartere enn det. Og ber om tall fra på Instagram innsikt og Google analytics i både forkant og etterkant av et samarbeid. Det koster jo sitt å bruke CBE, så noe annet ville vært svært merkelig.

Om hun selv står for innsalg og rapportering av oppdrag til bloggen så forklarer det kanskje mer de travle dagene.

Jeg aner ikke hvordan det fungerer hos henne i kontortiden. Men man kan nå se på de få reklame og sponsor oppdragene hun får at det ikke er så mange som vil gi seg ut med henne. Skulle nå tro at etter 11år i bransjen så skulle hun ha vært ett mer aktuelt samarbeid med flere bedrifter. 

• Liker 2
Skrevet

Overlater ikke mye til fantasien der,nei. Hva sier mannen hennes til at hun utleverer seg slik? Får hun kanskje for lite oppmerksomhet der så hun må få det andre plasser ?

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...