Laia Skrevet 19. april 2024 #95421 Skrevet 19. april 2024 Sursøtsaus skrev (3 timer siden): Jeg er ikke så kritisk til at du sendte henne den meldingen. Jeg mener som sagt at offentlige personer bør ansvarliggjøres når de gjør kritikkverdige ting. Det jeg reagerer mer på er hvordan enkelte her inne mener hun svarer krast og uproft. Det må man gjerne mene, men jeg synes ikke det er så overraskende at hun tar det personlig når meldingen er ganske personlig ladet. @Laia sin skisse på en mer proff måte å håndtere kommentaren på var å si seg enig i kritikken din. Det er for mye å forlange, og en utopi. Bedriften har illustrert gjentatte ganger at de ikke deler synet til kritikerne sine. Det betyr ikke at man skal slutte å kritisere det som er kritikkverdig, men vi kan ikke forvente at de er enig. Delvis enig med deg. Jeg mener fortsatt at man kan svare på en saklig måte, uavhengig av at meldingen er frekk eller om de er uenige i påstandene. Jeg har personer i nær familie som har jobbet på telefon/kundeservice for ulike selskaper. Tro meg, mye av det folk i slike yrker må takle er virkelig horribelt (denne meldingen til Netfit kan ikke sammenlignes engang). Likevel er første regel å alltid behandle henvendelser og kunder på en profesjonell måte. Jeg forstår jo, som du sier, at dette er utopi mht CBE, men det må fremdeles være innafor å diskutere måten bedriften håndterer dette på. At det diskuteres på et forum synes jeg også er helt kurant. Selv om endringer ikke kan forventes, så kan iallfall kanskje flere bli bevisst på måten Netfit/CBE velger å operere på. 15 6
Kaisa10 Skrevet 19. april 2024 #95422 Skrevet 19. april 2024 Jeg skjønner behovet for å stille det spørsmålet som søndronningen stilte til henne så direkte og på en måte krasst. Jeg tror det kommer av frustrasjonen om at det er ingenting som trenger gjennom til dem. Alt man har lyst til å si det man mener høyt og direkte. For den kritikken de får preller alt for lett av dem, og det er utrolig provoserende å være vitne til! Og så tipper jeg man blir så overrasket av å får et svar at man har behov for å dele det med noen.. 15
Kokoknit Skrevet 19. april 2024 #95423 Skrevet 19. april 2024 Hun svarer jo egentlig bare helt ærlig på det alle vet fra før: hun ønsker å fremstå så bra som mulig, og for henne betyr det så tynn som mulig, med så ripped mage som mulig. Synes det er bra hun faktisk svarer heller enn å bare blokkere og ignorere. Jeg tror grunnen til at dette er CBEs foretrukne måte å posere på og det det er mest av i feeden nå (stort fokus på magen og vinkler for mest mulig thighgap og fremstå tynnest mulig) er at hun vet at med det hun produserer på some i dag er hun ganske middelmådig i alt hun prøver å selge. Hun er verken spesielt trendy eller inspirerende i klesveien, ikke veldig god på interiør (hun hadde ihvertfall en egen stil i gamledager, selv om den ikke er slik jeg personlig liker- nå er den kald og upersonlig) og hun er verken spesielt sterk, spesielt god i Yoga eller spesielt god til å løpe. (Ja, jeg sier at hun ikke er spesielt god til å løpe fordi resultatene hennes på løp osv er LANGT under hva de burde være med så mange år med såpass volum, selverklært løpefantast - og et ganske omfattende intervallprogram de siste årene- samme om hun ikke rakk å varme opp, kom for sent, startet i feil gruppe- osv… - Det eneste jeg synes hun skal ha kred for med løpinga er å faktisk stille til løp når hun vet hun kommer til å bli kritisert- bare synd hun fremstiller det å løpe løp så negativt - både halvmaratonet og drammen 10k- for det inspirerer dessverre ingen) Hun legger altfor lite innsats og tar for mørke bilder (virker det som- om ikke har hun mistet det hun en gang hadde helt) i matpostene sine nå om dagen til at de er inspirerende, og alle andre matinfluencere tar betydelig bedre og freshere bilder som inspirerer mye mer for de fleste. Det hun derimot ER best til, som jeg tror er det hun prøver å vise frem på some er en ekstrem selvdisiplin både foran kjøleskapet og i treningskjelleren, og hun har sikkert i følge seg selv den «beste influenserkroppen.» Dessverre for CBE er ikke dette inspirerende for de fleste. Jeg blir selv mest motivert av trenere som er engasjerte, viser glede, men også evne til å pushe med engasjement (typ klikke helt og rope høyt når man pusher sprintintervaller på slutten f. Eks. ), mens CBEs selvdisiplin virker først og fremst å gjelde henne selv, og det hun viser på netfit sin insta av treningsvideoer har null kontakt med seeren, null engasjement, null ønske om å få med tilskueren på økten, men bare «se på MEG som trener denne økten mens jeg ser smashing ut.» Folk er ikke lenger så dumme at de tror de får samme mage bare de trner som CBE, de må spise lite og samtidig ha gener for samme type fettfordeling. Derfor er ikke bilder av kropp nødvendigvis inspirerende for de fleste. Helt siden hun startet bloggen har hun til en viss grad hatt dette fokuset, men det er trist å se at det er det som gjenstår når hun nå har vært så mange år i bransjen. Spesielt siden det CBE virkelig VAR god - eller kanskje best til? var å blogge. Hun hadde hyppige, men ofte ganske utfyllende oppdateringer, tok alltid veldig fine, lyse, fargerike og harmoniske bilder, selv ifm reklameinnlegg for coverbrands, getinspired osv, og var egentlig veldig god til å selge produktene hun anbefalte med tekst. Jeg husker reklameinnlegg med sminke blandet med fargerike makroner osv, pakkelister til sommerferien, Ferieoppdateringer med fine bilder (ofte fra reklameopphold), og mye mer inspirerende innhold om trening og treningsglede formidlet gjennom tekst. Selv om jeg alltid har lest bloggen med et kritisk blikk har jeg tilogmed i gamledager blitt influenset til å kjøpe både solkrem og concealer, som jeg faktisk var fornøyd med, kjøpt vel vitende om at det var reklame. Hun lagde ofte ganske god mat med fine bilder og grundig beskrivelse, og noe av det var også veldig spiselig selv for en som ikke levde lavkarbo. Nå om dagen kunne det ikke falle meg inn å kjøpe noe som helst av det hun reklamerer for pga hele kontakten hun hadde med leseren er borte. Jeg tror CBE ville tjent mye på å se på sin egen blogg fra f.eks. 2012-2016 og se hva hun kan bruke i instainfluensingen sin, og forhåpentligvis nå ut utover egen navle (bokstavelig talt) 29 11
Stargaze Skrevet 19. april 2024 #95425 Skrevet 19. april 2024 (endret) Hva skjedde her? 😳 https://www.instagram.com/coach_eriksen?igsh=N3R1dDd3enZzdTZ2 Endret 19. april 2024 av Stargaze 13
Frk.Fjas Skrevet 19. april 2024 #95426 Skrevet 19. april 2024 Stargaze skrev (55 minutter siden): Hva skjedde her? 😳 https://www.instagram.com/coach_eriksen?igsh=N3R1dDd3enZzdTZ2 LK går i søvne eller noe? 19
Saywhat Skrevet 19. april 2024 #95427 Skrevet 19. april 2024 Jeg trodde jeg så fotballfruen på nyhetene nå snakke på vegne av frp, og så var det en faceliftet Sylvi Listhaug 😬 10
~ Ada ~ Skrevet 19. april 2024 #95428 Skrevet 19. april 2024 Kokoknit skrev (1 time siden): Hun svarer jo egentlig bare helt ærlig på det alle vet fra før: hun ønsker å fremstå så bra som mulig, og for henne betyr det så tynn som mulig, med så ripped mage som mulig. Synes det er bra hun faktisk svarer heller enn å bare blokkere og ignorere. Det er en halvsannhet, der resten er løgn og tull. En velkjent metode for å avvæpne og dekke over resten (det som ikke er sant). Om det var bevisst fra hennes side eller bare et valg fundert på det som er minst pinlig å innrømme eller annet, vet jeg ikke, men jeg ser det funka greit. 9
Nudeldama Skrevet 19. april 2024 #95429 Skrevet 19. april 2024 ~ Ada ~ skrev (1 minutt siden): Det er en halvsannhet, der resten er løgn og tull. En velkjent metode for å avvæpne og dekke over resten (det som ikke er sant). Om det var bevisst fra hennes side eller bare et valg fundert på det som er minst pinlig å innrømme eller annet, vet jeg ikke, men jeg ser det funka greit. Hvilke deler av svaret hennes er det som er løgn og tull?
Isola2 Skrevet 19. april 2024 #95430 Skrevet 19. april 2024 Stargaze skrev (2 timer siden): Hva skjedde her? 😳 https://www.instagram.com/coach_eriksen?igsh=N3R1dDd3enZzdTZ2 De prøver å starte en ny trend. Trening i mørket. Litt spennende å se hvor tunge vekter man legger på. Håper han ikke mister noe på tærne da…kan ikke være lett å treffe vektstanga i mørkret 19
panzerpølsa Skrevet 20. april 2024 #95431 Skrevet 20. april 2024 Stargaze skrev (10 timer siden): Hva skjedde her? 😳 https://www.instagram.com/coach_eriksen?igsh=N3R1dDd3enZzdTZ2 Det er jo bare LKE som trener ett eller annet i trusa i den mørke kjelleren sin. 13 4
Xmasclovn Skrevet 20. april 2024 #95432 Skrevet 20. april 2024 Stargaze skrev (10 timer siden): Hva skjedde her? 😳 https://www.instagram.com/coach_eriksen?igsh=N3R1dDd3enZzdTZ2 «Riktig lys» gjorde at den ellers så spinkle verdensmesteren plutselig fikk antydning til muskler… 10 1
hudorm1 Skrevet 20. april 2024 #95433 Skrevet 20. april 2024 panzerpølsa skrev (47 minutter siden): Det er jo bare LKE som trener ett eller annet i trusa i den mørke kjelleren sin. Sånn. 4
Frøkenfryden Skrevet 20. april 2024 #95434 Skrevet 20. april 2024 Stargaze skrev (11 timer siden): Hva skjedde her? 😳 https://www.instagram.com/coach_eriksen?igsh=N3R1dDd3enZzdTZ2 Føler bare at det er en NRK-dokumentar om de mørke sidene i et eller annet lugubert treningsmiljø😳 21 2
Margit777 Skrevet 20. april 2024 #95435 Skrevet 20. april 2024 hudorm1 skrev (3 minutter siden): Sånn. Ser ut som han sliter veldig med å løfte, gråter litt og skriker. 15 1 5
hvalstad45 Skrevet 20. april 2024 #95436 Skrevet 20. april 2024 13 hours ago, Kokoknit said: Hun svarer jo egentlig bare helt ærlig på det alle vet fra før: hun ønsker å fremstå så bra som mulig, og for henne betyr det så tynn som mulig, med så ripped mage som mulig. Synes det er bra hun faktisk svarer heller enn å bare blokkere og ignorere. Jeg tror grunnen til at dette er CBEs foretrukne måte å posere på og det det er mest av i feeden nå (stort fokus på magen og vinkler for mest mulig thighgap og fremstå tynnest mulig) er at hun vet at med det hun produserer på some i dag er hun ganske middelmådig i alt hun prøver å selge. Hun er verken spesielt trendy eller inspirerende i klesveien, ikke veldig god på interiør (hun hadde ihvertfall en egen stil i gamledager, selv om den ikke er slik jeg personlig liker- nå er den kald og upersonlig) og hun er verken spesielt sterk, spesielt god i Yoga eller spesielt god til å løpe. (Ja, jeg sier at hun ikke er spesielt god til å løpe fordi resultatene hennes på løp osv er LANGT under hva de burde være med så mange år med såpass volum, selverklært løpefantast - og et ganske omfattende intervallprogram de siste årene- samme om hun ikke rakk å varme opp, kom for sent, startet i feil gruppe- osv… - Det eneste jeg synes hun skal ha kred for med løpinga er å faktisk stille til løp når hun vet hun kommer til å bli kritisert- bare synd hun fremstiller det å løpe løp så negativt - både halvmaratonet og drammen 10k- for det inspirerer dessverre ingen) Hun legger altfor lite innsats og tar for mørke bilder (virker det som- om ikke har hun mistet det hun en gang hadde helt) i matpostene sine nå om dagen til at de er inspirerende, og alle andre matinfluencere tar betydelig bedre og freshere bilder som inspirerer mye mer for de fleste. Det hun derimot ER best til, som jeg tror er det hun prøver å vise frem på some er en ekstrem selvdisiplin både foran kjøleskapet og i treningskjelleren, og hun har sikkert i følge seg selv den «beste influenserkroppen.» Dessverre for CBE er ikke dette inspirerende for de fleste. Jeg blir selv mest motivert av trenere som er engasjerte, viser glede, men også evne til å pushe med engasjement (typ klikke helt og rope høyt når man pusher sprintintervaller på slutten f. Eks. ), mens CBEs selvdisiplin virker først og fremst å gjelde henne selv, og det hun viser på netfit sin insta av treningsvideoer har null kontakt med seeren, null engasjement, null ønske om å få med tilskueren på økten, men bare «se på MEG som trener denne økten mens jeg ser smashing ut.» Folk er ikke lenger så dumme at de tror de får samme mage bare de trner som CBE, de må spise lite og samtidig ha gener for samme type fettfordeling. Derfor er ikke bilder av kropp nødvendigvis inspirerende for de fleste. Helt siden hun startet bloggen har hun til en viss grad hatt dette fokuset, men det er trist å se at det er det som gjenstår når hun nå har vært så mange år i bransjen. Spesielt siden det CBE virkelig VAR god - eller kanskje best til? var å blogge. Hun hadde hyppige, men ofte ganske utfyllende oppdateringer, tok alltid veldig fine, lyse, fargerike og harmoniske bilder, selv ifm reklameinnlegg for coverbrands, getinspired osv, og var egentlig veldig god til å selge produktene hun anbefalte med tekst. Jeg husker reklameinnlegg med sminke blandet med fargerike makroner osv, pakkelister til sommerferien, Ferieoppdateringer med fine bilder (ofte fra reklameopphold), og mye mer inspirerende innhold om trening og treningsglede formidlet gjennom tekst. Selv om jeg alltid har lest bloggen med et kritisk blikk har jeg tilogmed i gamledager blitt influenset til å kjøpe både solkrem og concealer, som jeg faktisk var fornøyd med, kjøpt vel vitende om at det var reklame. Hun lagde ofte ganske god mat med fine bilder og grundig beskrivelse, og noe av det var også veldig spiselig selv for en som ikke levde lavkarbo. Nå om dagen kunne det ikke falle meg inn å kjøpe noe som helst av det hun reklamerer for pga hele kontakten hun hadde med leseren er borte. Jeg tror CBE ville tjent mye på å se på sin egen blogg fra f.eks. 2012-2016 og se hva hun kan bruke i instainfluensingen sin, og forhåpentligvis nå ut utover egen navle (bokstavelig talt) Det er utrolig trist å se denne utviklingen. Hun var jo faktisk god på en god del når det kom til blogging, det var derfor hun ble stor. Og så har hun mista alt det hun var god til på veien og gått opp i det problematiske. Så tragisk, og motsatt fra hvordan andre utvikler seg i de årene. Perfeksjonismen og spiseforstyrrelsen har fått helt overtaket. Noen nevnte "folkelig", og ja, det er jo egentlig det dette paret er, men de gjør alt de kan for å virke som noe annet. De burde bare ha omfavnet seg selv og innse at de er en familie i Sarpsborg som lever ekstremt likt veldig mange andre. Hadde de klart å innse hvem de er, kunne de også formidlet noe genuint til andre, men alt er jo en illusjon og et forsøk på å fremstille seg som noen man ikke er, da blir det aldri inspirerende for andre. 12 3
Stargaze Skrevet 20. april 2024 #95437 Skrevet 20. april 2024 hvalstad45 skrev (18 minutter siden): De burde bare ha omfavnet seg selv og innse at de er en familie i Sarpsborg som lever ekstremt likt veldig mange andre. De fleste vanlige familier har mødre og fedre i full jobb…. 18
Sarah93 Skrevet 20. april 2024 #95438 Skrevet 20. april 2024 @snødronninga, hvorfor har du slettet posten med ditt spørsmål til Caroline, men ikke hennes svar? Det fremstår helt uredelig. Man kan ikke legge ut halvparten av en dialog. Mange forsto det krasse svaret bedre når du (på min oppfordring) la ut det nokså krasse "spørsmålet" du stilte til henne. 1
Hulderen Skrevet 20. april 2024 #95439 Skrevet 20. april 2024 hudorm1 skrev (4 timer siden): Sånn. Hva er det han har på hodet? En foliehatt med antenne? 9 2
~ Ada ~ Skrevet 20. april 2024 #95440 Skrevet 20. april 2024 Sarah93 skrev (1 time siden): @snødronninga, hvorfor har du slettet posten med ditt spørsmål til Caroline, men ikke hennes svar? Det fremstår helt uredelig. Man kan ikke legge ut halvparten av en dialog. Mange forsto det krasse svaret bedre når du (på min oppfordring) la ut det nokså krasse "spørsmålet" du stilte til henne. Gi meg styrke. . Jeg er glad det finnes folk som Henrik Troy som viser den sanne galskapen ved influenserbransjen. Og svaret til CBE, det var da ikke krast. 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå