Keaton Skrevet 10. august 2025 #107001 Skrevet 10. august 2025 ~ Ada ~ skrev (8 minutter siden): Så, litt til leger uten grenser og litt til eksponering av mindreårige? Det første er jo bra content om hun viser noe av arrangementet, men bra content er vel ikke førsteprioriteten for tida. 11
Rev. Revenge Skrevet 10. august 2025 #107002 Skrevet 10. august 2025 (endret) Dette er et telefonintervju med IMW i bilen. Artikkelen ender opp som en lang og venninnete kosemosesak om hvor gode venninner og kolleger IMA, EW og CBE er, hvor mye de samarbeider med prosjekter, hvor tilknyttet EW er med de to andre med både SoMe og podcast for IMW og foredrag med CBE, og skryt av EW og CBE. Så er de veldig glade for all ryddingen, gjenbruk, at datoen klaffet med været, og at de skal donere litt. I tillegg har Caroline, Ine og Emilia bestemt at de vil donere videre en del av inntektene til Leger uten grenser. – Ja, vi har jo det, men jeg er bare litt redd for at vi fremstår som mer prektige enn vi er her. Men ja, vi skal donere. Ren lokalreklame for et garasjesalg. https://www.sa.no/inviterer-til-garasjesalg-pa-gralum-har-du-lyst-pa-klarne-og-moblene-til-caroline-ine-og-emilia/s/5-46-1866208 Endret 10. august 2025 av Rev. Revenge 12 5
Keaton Skrevet 10. august 2025 #107003 Skrevet 10. august 2025 De er redd for å fremstå som prektige ved å donere litt av inntektene til Leger uten grenser? 😳😳🤣🤣🤣🤣 I det utsagnet ligger det så mye, at jeg får lyst til å rive det i filler. Bare begrepet «prektige» i sammenheng med Leger uten grenser. 😩 30 16
~ Ada ~ Skrevet 10. august 2025 #107004 Skrevet 10. august 2025 Kollontaj skrev (1 minutt siden): De er redd for å fremstå som prektige ved å donere litt av inntektene til Leger uten grenser? 😳😳🤣🤣🤣🤣 I det utsagnet ligger det så mye, at jeg får lyst til å rive det i filler. Bare begrepet «prektige» i sammenheng med Leger uten grenser. 😩 😄 5
Rev. Revenge Skrevet 10. august 2025 #107005 Skrevet 10. august 2025 (endret) Hva skal en si? Falsk beskjedenhet om egen fortreffelighet? – Uten å virke for prektige, men ja, vi vil jo gjerne også inspirere andre til å tenke gjenbruk og donere penger, sier kollega- og venninnetrioen ... Kanskje det kommer en koseoppfølgersak i SA til uken: "Stor pott til Leger uten grenser! Sosialt garasjesalg med kaffe og naboens kaker traff hjerter i solskinnet. Lokale venninner stolte over å donere en ukjent del av overskuddet" Joda, IMWs kjære, gode nabo er også navngitt i saken🙄 Endret 10. august 2025 av Rev. Revenge 15 6
Keaton Skrevet 10. august 2025 #107006 Skrevet 10. august 2025 Rev. Revenge skrev (6 minutter siden): Hva skal en si? Falsk beskjedenhet om egen fortreffelighet? – Uten å virke for prektige, men ja, vi vil jo gjerne også inspirere andre til å tenke gjenbruk og donere penger, sier kollega- og venninnetrioen ... Kanskje det kommer en koseoppfølgersak i SA til uken: "Stor pott til Leger uten grenser! Sosialt garasjesalg med kaffe og naboens kaker traff hjerter i solskinnet. Lokale venninner stolte over å donere en ukjent del av overskuddet" Joda, IMWs kjære, gode nabo er også navngitt i saken🙄 Enda verre☹️ Jeg blir helt matt. 7
~ Ada ~ Skrevet 10. august 2025 #107007 Skrevet 10. august 2025 Rev. Revenge skrev (11 minutter siden): Hva skal en si? Falsk beskjedenhet om egen fortreffelighet? – Uten å virke for prektige, men ja, vi vil jo gjerne også inspirere andre til å tenke gjenbruk og donere penger, sier kollega- og venninnetrioen ... Kanskje det kommer en koseoppfølgersak i SA til uken: "Stor pott til Leger uten grenser! Sosialt garasjesalg med kaffe og naboens kaker traff hjerter i solskinnet. Lokale venninner stolte over å donere en ukjent del av overskuddet" Joda, IMWs kjære, gode nabo er også navngitt i saken🙄 He, he ukjent del, ja. Jaggu. 5
~ Ada ~ Skrevet 10. august 2025 #107008 Skrevet 10. august 2025 For å unngå å virke for prektige, har vi besluttet å gi bare 0,1 % av salget til Leger uten grenser og fortsette hamstringen av miljøfientlig ræl etterpå..😇 26 10
Frisk Frosk Skrevet 10. august 2025 #107009 Skrevet 10. august 2025 Rev. Revenge skrev (44 minutter siden): Dette er et telefonintervju med IMW i bilen. Artikkelen ender opp som en lang og venninnete kosemosesak om hvor gode venninner og kolleger IMA, EW og CBE er, hvor mye de samarbeider med prosjekter, hvor tilknyttet EW er med de to andre med både SoMe og podcast for IMW og foredrag med CBE, og skryt av EW og CBE. Så er de veldig glade for all ryddingen, gjenbruk, at datoen klaffet med været, og at de skal donere litt. I tillegg har Caroline, Ine og Emilia bestemt at de vil donere videre en del av inntektene til Leger uten grenser. – Ja, vi har jo det, men jeg er bare litt redd for at vi fremstår som mer prektige enn vi er her. Men ja, vi skal donere. Ren lokalreklame for et garasjesalg. https://www.sa.no/inviterer-til-garasjesalg-pa-gralum-har-du-lyst-pa-klarne-og-moblene-til-caroline-ine-og-emilia/s/5-46-1866208 Litt trøtt her i dag - hvem er IMW og hvem er naboen? Om Sarpsbort Arbeiderblad ikke har spurt hvor stor del av inntektene som går til Leger Uten Grenser, så er det mildt sagt elendig journalistikk, og bærer preg av personlige koblinger mellom influenser-trekløvrene EW, IMA og CBE og journalist og/eller avisen. Så sant donasjonen ikke er betydelig del av salget, så bruker Ine Møller Anwar, Emilia Wallin og Caroline Berg Eriksen Leger uten grenser til egen, private vinning, samt egen kommersielle vinning og forsøk på å bedre eget omdømme. Tror disse kan slappe helt av, de greier ikke virke prektige om de så forsøker. Derimot avslører de seg selv som kynikere, gang på gang, som utnytter andre rått for selv å tjene penger. Etikk og moral eier de ikke disse tre. 24 8
Rev. Revenge Skrevet 10. august 2025 #107010 Skrevet 10. august 2025 Det lille opphenget i prektighet forteller meg at de ikke har tenkt å donere mye. Når det naturlige ville være å donere mesteparten. Lett å inspirere til gjenbruk og donasjon når det er eget overskudd og overforbruk som selges. Kjøp av gjenbruk er fortsatt kjøperens forbruk. Men joda, gjenbruk er fint. Hvis det dreier seg om kvalitetsvarer og naturmaterialer som bomull, lin og ull. Design er ikke ensbetydende med kvalitet og naturmaterialer. Ei heller HM. Mikroplast blåser i hvem sin vaskemaskin de følger med ut i havet fra. 20 6
Snødronninga Skrevet 10. august 2025 #107011 Skrevet 10. august 2025 (endret) Rev. Revenge skrev (6 timer siden): Hva skal en si? Falsk beskjedenhet om egen fortreffelighet? – Uten å virke for prektige, men ja, vi vil jo gjerne også inspirere andre til å tenke gjenbruk og donere penger, sier kollega- og venninnetrioen ... Kanskje det kommer en koseoppfølgersak i SA til uken: "Stor pott til Leger uten grenser! Sosialt garasjesalg med kaffe og naboens kaker traff hjerter i solskinnet. Lokale venninner stolte over å donere en ukjent del av overskuddet" Joda, IMWs kjære, gode nabo er også navngitt i saken🙄 Uten å virke for prektige?? Når man velger å dra inn "Leger uten grenser" som et trekkplaster for salget, hadde jeg heller bekymra meg for om jeg virka for gjerrig. Ut i fra hva CBE skulle bidra med, så er det vel begrensa hvor mange penger som kommer inn. Skal vel ikke koste så mye når det er garasjesalg. Jeg tror ikke summen "Legen uten grenser" får, er betydelig. De sier jo selv at de skal donere "litt". Det kan hende de to andre er opptatt av gjenbruk, men jeg tror ikke Caroline er oppriktig opptatt av i det hele tatt. Håper jeg tar feil! Med så lav inntekt så begrenser forbruket seg, så jeg tror det er der det stopper litt opp. Inspirere andre til gjenbruk? Det kunne vært en god ide til content, CBE, men du velger heller å fronte salg, unger, kropp og utseende. Endret 10. august 2025 av Snødronninga 20 6
Zenhouse Skrevet 10. august 2025 #107012 Skrevet 10. august 2025 Frisk Frosk skrev (4 timer siden): Litt trøtt her i dag - hvem er IMW og hvem er naboen? Om Sarpsbort Arbeiderblad ikke har spurt hvor stor del av inntektene som går til Leger Uten Grenser, så er det mildt sagt elendig journalistikk, og bærer preg av personlige koblinger mellom influenser-trekløvrene EW, IMA og CBE og journalist og/eller avisen. Så sant donasjonen ikke er betydelig del av salget, så bruker Ine Møller Anwar, Emilia Wallin og Caroline Berg Eriksen Leger uten grenser til egen, private vinning, samt egen kommersielle vinning og forsøk på å bedre eget omdømme. Tror disse kan slappe helt av, de greier ikke virke prektige om de så forsøker. Derimot avslører de seg selv som kynikere, gang på gang, som utnytter andre rått for selv å tjene penger. Etikk og moral eier de ikke disse tre. Minner vel litt om den pop up yogaen der de solgte klær også? Og så gikk en diffus, tåkebelagt andel av inngangspengene til et minnefond? Dvs de svarte ikke konkret på hvor mye de skulle donere, det var opp til hver enkelt av yoga-damene. 23 6
¤flicka¤ Skrevet 10. august 2025 #107013 Skrevet 10. august 2025 Hvorfor i det hele tatt nevne at man skal donere? Er det ikke noe man bare gjør uten å fortelle det til alle og enhver? Hva skal de oppnå med å nevne akkurat det i et intervju? 18 3
BlendaSensitive Skrevet 10. august 2025 #107014 Skrevet 10. august 2025 Samme ulla forrige gang de skulle donere, var bare en bitteliten del som ble domert bort. Resten var reklamestunt for cbe som akkurat hadde tatt yoga kurset (men det var ikke cbe som var instruktøren). Og for venninna med skjønhetsstudio. Er det ikke samme vennine denne gangen? Noen som er flinke til å lete bakover i tiden, kan sikkert finne detaljene. 14 4
Sinccis Skrevet 10. august 2025 #107015 Skrevet 10. august 2025 ¤flicka¤ skrev (38 minutter siden): Hvorfor i det hele tatt nevne at man skal donere? Er det ikke noe man bare gjør uten å fortelle det til alle og enhver? Hva skal de oppnå med å nevne akkurat det i et intervju? Flere kan komme innom garasjesalg og lignende (eller yoga pop up eller hva enn) hvis inntektene skal doneres til et veldedig formål. Da er jo målet å samle inn mest mulig penger til det formålet, så klart skal man reklamere det til alle og enhver. Bare at da gir man jo gjerne mer konkret andel av inntektene enn bare "en del". 11 3
BlendaSensitive Skrevet 10. august 2025 #107016 Skrevet 10. august 2025 Jeg fant jeg fant, Ine med denne gamgen også. Har begge så høyt forbruk at de vil selge klærne for å finansiere nytt? Den gang ett minnefond som skulle få noen kroner fra yogan, mens klærne gikk rett i lomma. https://forum.kvinneguiden.no/topic/1256153-carolinebergeriksenno/page/4334/#comments Nå synes jeg jo at veledighet er en fin sak, men når man gir så lite beløp av ett større arrangement så kan man la være å si dette. Være ærlig på at loppis er for å kvitte seg med overskuddet. Vi er mange som gir til veledighet hver mnd men går ikke rundt og skryter av det, for, å fremheve sin egne fortreffelighet. Er jo tydelig de skal gi litt til leger uten grenser bare som en unnskyldning for å komme i avisa og gjøre reklame for seg. Samme med all veldedighet som cbe er involvert i, primære er reklame for seg selv. Hadde alle pengene gått til veledighet så haddenjeg ikke hatt noen problem med å bruke avisa som reklame. 15 6
¤flicka¤ Skrevet 10. august 2025 #107017 Skrevet 10. august 2025 BlendaSensitive skrev (15 minutter siden): Nå synes jeg jo at veledighet er en fin sak, men når man gir så lite beløp av ett større arrangement så kan man la være å si dette. Være ærlig på at loppis er for å kvitte seg med overskuddet. Vi er mange som gir til veledighet hver mnd men går ikke rundt og skryter av det, for, å fremheve sin egne fortreffelighet. Er jo tydelig de skal gi litt til leger uten grenser bare som en unnskyldning for å komme i avisa og gjøre reklame for seg. Samme med all veldedighet som cbe er involvert i, primære er reklame for seg selv. Hadde alle pengene gått til veledighet så haddenjeg ikke hatt noen problem med å bruke avisa som reklame. Ja, nettopp. Hadde de gitt alt eller en større, spesifisert del til et godt formål hadde det vært en annen sak og noe jeg kunne støttet. Men når man ikke vet hvor mye som går til veldedighet, bare at det er «deler av overskuddet» blir det bare falskt i mine øyne. 13
Irja Skrevet 10. august 2025 #107018 Skrevet 10. august 2025 Mye å ta Caroline på, men dette? Er vel bedre å gi noe til et veldedig formål enn ingenting? 6
Rev. Revenge Skrevet 10. august 2025 #107019 Skrevet 10. august 2025 (endret) Snødronninga skrev (5 timer siden): Det kan hende de to andre er opptatt av gjenbruk, men jeg tror ikke Caroline er oppriktig opptatt av i det hele tatt. Håper jeg tar feil! Med så lav inntekt så begrenser forbruket seg, så jeg tror det er der det stopper litt opp. Inspirere andre til gjenbruk? Det kunne vært en god ide til content, CBE, men du velger heller å fronte salg, unger, kropp og utseende. Det pussige med dette er at IMA skryter av CBE: – Her må jeg få skryte særlig av Caroline som i sitt yrke kunne handlet så mye mer. Og hun har allerede lenge vært flink til for eksempel å legge ut egne klær og kjøpe seg klær på gjenbruks-appen Tise. Hun er jo deleier av Nabostylisten også. Slikt som innhold er tydeligvis for privat/passer ikke inn i yrket cbe har til å nevnes som noe fint eller interessant. Mulig Tise følger med i kjølvannet etter de siste årenes regnskap? Uansett, hele saken er et blomstrende kosemoseintervju med Ine, som stort sett går ut på å fremme disse driftige damenes meritter og vennskap hver for seg og sammen, og selvsagt det forestående koselige garasjesalget med ting, klær og kaffe og kaker. En skikkelig agurk-sak med kremfyll skrevet på en slik måte at jeg undres over hvilke damemagasiner forfatteren har skrevet for tidligere. Hjemmet, kanskje? Det passer ikke alle fall ikke inn i en avis, tenker jeg. Det var måten saken er skrevet på jeg stusser mest av. https://www.sa.no/inviterer-til-garasjesalg-pa-gralum-har-du-lyst-pa-klarne-og-moblene-til-caroline-ine-og-emilia/s/5-46-1866208 Endret 10. august 2025 av Rev. Revenge glemte lenken 17 7
Snødronninga Skrevet 10. august 2025 #107020 Skrevet 10. august 2025 Rev. Revenge skrev (1 time siden): Det pussige med dette er at IMA skryter av CBE: – Her må jeg få skryte særlig av Caroline som i sitt yrke kunne handlet så mye mer. Og hun har allerede lenge vært flink til for eksempel å legge ut egne klær og kjøpe seg klær på gjenbruks-appen Tise. Hun er jo deleier av Nabostylisten også. Slikt som innhold er tydeligvis for privat/passer ikke inn i yrket cbe har til å nevnes som noe fint eller interessant. Mulig Tise følger med i kjølvannet etter de siste årenes regnskap? Uansett, hele saken er et blomstrende kosemoseintervju med Ine, som stort sett går ut på å fremme disse driftige damenes meritter og vennskap hver for seg og sammen, og selvsagt det forestående koselige garasjesalget med ting, klær og kaffe og kaker. En skikkelig agurk-sak med kremfyll skrevet på en slik måte at jeg undres over hvilke damemagasiner forfatteren har skrevet for tidligere. Hjemmet, kanskje? Det passer ikke alle fall ikke inn i en avis, tenker jeg. Det var måten saken er skrevet på jeg stusser mest av. Altså det er så dumt. Kunne handlet så mye mer? Hvis CBE virkelig er så opptatt av gjenbruk, er det merkelig at hun ikke snakker mer om nettopp det. Husker hun har nevnt Tise 1 gang. Det er noen år siden det var millioninntekter, nå har hun rett og slett ikke råd til å handle så mye. Jeg tror det er DET som er avgjørende. 21 8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå