Embla82 Skrevet 9. august 2025 #106981 Skrevet 9. august 2025 PusheenPusheen skrev (Akkurat nå): Synes i utgangspunktet det er merkelig å bli med på noe så tøft som Kompani Lauritzen hvis du vet at du ikke vil eller kan spise det som sannsynligvis vil bli eneste energikilde etter et tøft oppdrag. Det er jo ingen som kommer til å ta hensyn til at man er vegetarianer eller veganer midt uti skogen. Men for CBE virker det som om det er viktig å ha regler rundt mat, mer enn hvorfor hun har regelen eller hva den gjør med kroppen. Når du går fra lavkarbo til vegetar så handler det tydeligvis ikke om hva kroppen din har behov for. Det er bare at noe mat er ok og annen mat er nei. 27 5
Rev. Revenge Skrevet 9. august 2025 #106982 Skrevet 9. august 2025 (endret) Embla82 skrev (2 timer siden): Men for CBE virker det som om det er viktig å ha regler rundt mat, mer enn hvorfor hun har regelen eller hva den gjør med kroppen. Når du går fra lavkarbo til vegetar så handler det tydeligvis ikke om hva kroppen din har behov for. Det er bare at noe mat er ok og annen mat er nei. Samt kaloriene det bedyres å ikke bli tellt. Nylig er det fra cbe uttalt at hvis middagen forventes å bli "stor" hoppes det over måltider på dagen for å kunne kose seg. Om det er et event, spises det ikke fordi magen ikke må bule i kjolen. Det spises ikke før første treningsøkt. Et eller annet sted skrev hun også tidligere at hun ikke spiste etter kl. 17. Mat, is og sjokolade benevnes som belønninger for å ha vært flink etter egen standard. Så sluttet cbe å spise kjøtt uten nærmere forklaring. Samlet sett blir spørsmålet: når spises det? Det er ikke snakk om spisevinduer ved fasting, dette fremstår som et satt kaloriinntak som strengt overholdes, hvis man har fått med seg det som uttales. En eller annen gang ble hun vegetarianer, og det er helt i orden. Grønnsaker og salater metter mye uten særlig til kalorier. Men hvor er frukten? Banan i smoothies og vafler og noen bær er alt. Det vi presenteres er all denne beige maten som andre benevner som usunn i lengden, som pasta og pizza, etterfulgt av proteinpulver. Det vitner ikke om kunnskap rundt et vegetarisk kosthold med bønner, linser, kikerter, sesamfrø, osv der sammensetningen av måltidet ville dekket proteinbehovet. Cbe bor sammen med en halvstudert ernæringsstudent, så hvor er kunnskapen? Så som du beskriver, det fremstår som om pt_carolineberg har mange regler rundt mat, men ønsker å livnære seg ved å "hjelpe" andre med en subjektiv tilnærming til kostholdsplaner og hvor mye det bør trenes for å bli sterk og atletisk, det motsatte av hvordan hun fremstiller seg selv. I denne husholdningen bor det mindreårige. Endret 9. august 2025 av Rev. Revenge 33 11
Gjest Minthia Skrevet 9. august 2025 #106983 Skrevet 9. august 2025 Charminia skrev (18 timer siden): Glemte svare på denne men det er ikke fradragsrett skattemessig ved tap på fordringer på nærstående, så de får ikke skattefradrag om de må nedskrive. Takk for presisering! Mente egentlig om de slår Getfit konkurs. Lånet Treasures har gitt Getfit tilsvarer nær det som er tatt ut i lønn, men Getfit har knapt noen inntekt. Kan de fortsatt ikke trekke av på skatten til Treasures om de slår Getfit konkurs eller avvikler? Interessert i denne konsernstrukturen og hvorfor de har gjort det sånn.
Charminia Skrevet 9. august 2025 #106984 Skrevet 9. august 2025 (endret) Minthia skrev (3 timer siden): Takk for presisering! Mente egentlig om de slår Getfit konkurs. Lånet Treasures har gitt Getfit tilsvarer nær det som er tatt ut i lønn, men Getfit har knapt noen inntekt. Kan de fortsatt ikke trekke av på skatten til Treasures om de slår Getfit konkurs eller avvikler? Interessert i denne konsernstrukturen og hvorfor de har gjort det sånn. Nei i utgangspunktet ikke. Står om det her for spesielt interesserte: https://www.skatteetaten.no/bedrift-og-organisasjon/skatt/skattemelding-naringsdrivende/fradrag/tap-pa-krav/ Det er visse unntak men det mener jeg de skal slite med å argumentere for i det caset her. Man kan selvsagt fradragsføre det uansett og håpe på det beste, men det ville jeg IKKE anbefalt. Endret 9. august 2025 av Charminia 6 1
Escadamango Skrevet 9. august 2025 #106985 Skrevet 9. august 2025 Skulle sjekke status på socialblade, men cbe’s statistikk har ikke vært oppdatert siden 1 juli. Forstår det ikke blir oppdatert med en gang når hun skifter til privat profil, men rart det ikke kom en ny oppdatering fra august? 2
-Pusheen- Skrevet 9. august 2025 #106986 Skrevet 9. august 2025 Escadamango skrev (2 minutter siden): Skulle sjekke status på socialblade, men cbe’s statistikk har ikke vært oppdatert siden 1 juli. Forstår det ikke blir oppdatert med en gang når hun skifter til privat profil, men rart det ikke kom en ny oppdatering fra august? Hvordan funker det systemet der?
Sinccis Skrevet 9. august 2025 #106987 Skrevet 9. august 2025 Ser hun skal ha garasjesalg. Noen som skal ta turen? 😅
Margit777 Skrevet 9. august 2025 #106988 Skrevet 9. august 2025 (endret) Sinccis skrev (3 timer siden): Ser hun skal ha garasjesalg. Noen som skal ta turen? 😅 Tenkt å ta meg en tur i parken å se 😄 (En spøk) Endret 9. august 2025 av Margit777 6
Melkebart1 Skrevet 10. august 2025 #106989 Skrevet 10. august 2025 (endret) Kollontaj skrev (På 8.8.2025 den 22.23): Skjønner ikke at hun ikke lager mer inspirerende mat for folk som ikke spiser kjøtt. Sånn utenom de drikkene og hvit pasta, da. Enig! For der kunne hun kanskje vunnet fram med noe til den målgruppen . Men hun spiser vel ekstremt lite?! Merker at hun er veldig opptatt av å vise fram store iser, gjerne som renner nedover fingrene.., pizza, og alskens godsaker, men! Vi ser aldri at hun spiser det? Opptatt av å vise mat hun angivelig har tenkt å spise, men aldri at hun spiser det. Det er sånn spiseforstyrrete mennesker holder på. å.&nb Sikkert rett hjem til proteinshaken Endret 10. august 2025 av Melkebart1 Skrivefeil 15 2
Rev. Revenge Skrevet 10. august 2025 #106990 Skrevet 10. august 2025 Kollontaj skrev (På 8.8.2025 den 22.23): Skjønner ikke at hun ikke lager mer inspirerende mat for folk som ikke spiser kjøtt. Sånn utenom de drikkene og hvit pasta, da. Tar opp dette. Antar at det ikke gjøres fordi cbe som PT ikke har den nødvendige kunnskapen til å sette sammen et vegetarisk, ernæringsmessig sunt måltid beregnet for personer som bare vil spise vegetarisk og ikke kronisk ligge i kaloriunderskudd. Når hun serveres et vegetarisk måltid på restaurant og avbilder dette, er fargene i sterk kontrast til alt det beige cbe fremviser. Friske farger, nøtter, sunne oljer, urter, krydder, belgvekster og enten tofu eller fisk. Samtidig betyr ikke det å ha et vegetarisk kosthold at man holder seg "vektstabil" som cbe er så opptatt av. Om pt-cbe er istand til å sette sammen slike måltider uten å gå ut fra sitt eget, restriktive perspektiv er jeg veldig i tvil om, for alt jeg vet spiser hun akkurat som før, og utelater kun kjøttet som erstattes av proteinpulver. Om søsteren gir innspill vites ikke. (Hun drev tidligere en vegetarisk kafé). Desiree Andersen sine fargerike salater er tydeligvis ikke inspirasjon nok. For å dele matinspirasjon må man nødvendigvis bli inspirert selv? Ut fra hva som deles, fremstår ikke fruen spesielt interessert i mat for tiden. Dengang Berg Eriksen delte fristende måltidsforslag var oppskriftene stort sett rappet uten kreditering fra andre. Det er kanskje vanskeligere å dele vegetariske måltider som vegisterkaker og nøttestek uten å kreditere opphavspersonen? Tenker det er greit at det ikke deles oppskrifter fra den kanten, selv om cbeno kunne tjent på det. Det ville sannsynligvis vanke kritikk på en eller annen måte også for dette. Cbe som PT og lisstilscoach, som tilbyr (individuelt sammensatte) kostholdsplaner for betalende kunder forventes å ha større kunnskap enn hun reellt har. 10 3
FruJohansen Skrevet 10. august 2025 #106991 Skrevet 10. august 2025 Sinccis skrev (16 timer siden): Ser hun skal ha garasjesalg. Noen som skal ta turen? 😅 Skal hun virkelig det? Det overrasker meg, mtp at hun flere ganger har framstilt mange av kritikerne sine som ustabile og skremmende mennesker, som lusker i buskene i hagen, skriver forferdelige, usanne ting på anonyme forum og generelt virker altfor opptatt av å ødelegge alt for henne. Jeg har vært på flere "åpne hus" i år, det blir mer og mer vanlig i forbindelse med flytting, dødsfall osv, og jeg syns det er positivt på alle måter (om man klarer å overse den litt "grafsete" følelsen det skaper å gå gjennom andres eiendeler...) Det er supert at CBE vil ha garasjesalg, men så mange ubehagelige opplevelser som hun har skildret med "gale følgere" er det litt overraskende at hun åpner for at alle og enhver kan dukke opp hjemme hos dem. Jeg håper imidlertid, helt uironisk, at det blir en positiv opplevelse for henne, det er mye mental bagasje i det å eie en overflod av ting. 26
Jobbermedbarn Skrevet 10. august 2025 #106992 Skrevet 10. august 2025 FruJohansen skrev (6 minutter siden): Skal hun virkelig det? Det overrasker meg, mtp at hun flere ganger har framstilt mange av kritikerne sine som ustabile og skremmende mennesker, som lusker i buskene i hagen, skriver forferdelige, usanne ting på anonyme forum og generelt virker altfor opptatt av å ødelegge alt for henne. Jeg har vært på flere "åpne hus" i år, det blir mer og mer vanlig i forbindelse med flytting, dødsfall osv, og jeg syns det er positivt på alle måter (om man klarer å overse den litt "grafsete" følelsen det skaper å gå gjennom andres eiendeler...) Det er supert at CBE vil ha garasjesalg, men så mange ubehagelige opplevelser som hun har skildret med "gale følgere" er det litt overraskende at hun åpner for at alle og enhver kan dukke opp hjemme hos dem. Jeg håper imidlertid, helt uironisk, at det blir en positiv opplevelse for henne, det er mye mental bagasje i det å eie en overflod av ting. Tror ikke det skulle være hjemme hos dem, men forstår poengene dine ellers. 7
Andrea59 Skrevet 10. august 2025 #106993 Skrevet 10. august 2025 (endret) Jobbermedbarn skrev (3 minutter siden): Tror ikke det skulle være hjemme hos dem, men forstår poengene dine ellers. Neh, var vel en annen adresse? Ser ut til å være hun venninnen med «skjønnhetspleie»… Endret 10. august 2025 av Andrea59 Tillegg 3
FruJohansen Skrevet 10. august 2025 #106994 Skrevet 10. august 2025 Jobbermedbarn skrev (9 minutter siden): Tror ikke det skulle være hjemme hos dem, men forstår poengene dine ellers. Da gir det straks mer mening! 😄 13
Snødronninga Skrevet 10. august 2025 #106996 Skrevet 10. august 2025 Hvem glemmer vel forrige garasjesalg der de brukte en eller annen organisasjon (husker ikke hvilken) som trekkplaster, så viste det seg at mesteparten av salget gikk rett i lomma. Det var småsleipt. Når jeg søker på navnene (CBE, Ine, Emilia) samlet på facebook, kommer det opp et innlegg der noen deler arrangementet. Der står det: Donasjon av salgsinntekter til leger uten grenser. Det har ikke Caroline nevnt i det hele tatt, så vidt jeg vet. 15 5
Stjertmeis Skrevet 10. august 2025 #106997 Skrevet 10. august 2025 Måtte google det, og Sarpsborg Arbeiderblad har visst laget en sak på det, der det fremgår at de (inkludert CBE) skal gi en del av inntektene til Leger uten grenser. En del er jo relativt - og vanskelig å ettergå. Rart at CBE ikke hsr fronta det gode formålet - om ho faktisk har tenkt å donere.. Jeg gidder ikke betale for å lese saken, så deler bare det som fremgår før man klikker seg inn: 8 3
Keaton Skrevet 10. august 2025 #106998 Skrevet 10. august 2025 Sleipt. En del av inntektene, kan være 10%. Kanskje en grunn til at CBE ikke nevner det, ikke sikkert hun vil gi i det hele tatt. Da hadde hun nevnt det fordi det trekker flere folk også. 12 2
~ Ada ~ Skrevet 10. august 2025 #106999 Skrevet 10. august 2025 Så, litt til leger uten grenser og litt til eksponering av mindreårige? 12 4
-Pusheen- Skrevet 10. august 2025 #107000 Skrevet 10. august 2025 Hva er "en del"? Hadde stått seg bedre om det var snakk om en fast prosent eller en fast sum. Og selvfølgelig, at hun frontet dette selv sånn at man slapp å Google seg frem til det selv. 16 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå