Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Elina123 skrev (14 timer siden):

Har en venninne som er PT. Hun tok en utdanning som var 1 år. 

"Teknisk sett stilles det ingen krav om formell utdannelse for å bli en personlig trener, men de fleste treningssentrene i Norge krever at du har minst 60 studiepoeng innen faget, tilsvarende et årsstudium"

... hilsen Internett. 

Man kan ta bachelor: 

https://utdanning.no/utdanning/kristiania.no/bachelor_i_trening_og_coaching

Eller man kan gå kurs: 

 https://activeeducation.no/pt-kurs/ (som gir 30 poeng) 

 

Caroline har altså valgt et kurs (som hun kaller for "studier") Slike kurs betaler man for selv, og alle består vel - nettopp fordi man betaler ganske dyrt for det. Akkurat som "yogautdanningen" hun tok.  Hun har nok blitt sponset med dette kurset ogs, med mindre hun nå har  begynt å gi ut gratisreklame. 

Hun ville ikke fått jobb på treningssenter med et slikt kurs. 

 

 

 

  • Liker 26
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Isild skrev (2 timer siden):

"Teknisk sett stilles det ingen krav om formell utdannelse for å bli en personlig trener, men de fleste treningssentrene i Norge krever at du har minst 60 studiepoeng innen faget, tilsvarende et årsstudium"

... hilsen Internett. 

Man kan ta bachelor: 

https://utdanning.no/utdanning/kristiania.no/bachelor_i_trening_og_coaching

Eller man kan gå kurs: 

 https://activeeducation.no/pt-kurs/ (som gir 30 poeng) 

 

Caroline har altså valgt et kurs (som hun kaller for "studier") Slike kurs betaler man for selv, og alle består vel - nettopp fordi man betaler ganske dyrt for det. Akkurat som "yogautdanningen" hun tok.  Hun har nok blitt sponset med dette kurset ogs, med mindre hun nå har  begynt å gi ut gratisreklame. 

Hun ville ikke fått jobb på treningssenter med et slikt kurs. 

 

 

 


Dette kan jeg avkrefte. Jeg har tatt utdanningen til AFPT selv, og flere i min pulje strøk på eksamen, både praktisk og teoretisk. Man får 3 forsøk, og de som strøk alle 3 gangene (ja, noen gjorde det) måtte ta hele kurset på nytt. Utdanningen/kurset er av høy kvalitet, med vanvittig dyktige forelesere, men man er nødt til å fortsette å holde seg oppdatert etter endt kurs, da trening og kunnskapen rundt endrer seg etter hvert som mer forskning kommer på bordet. 

  • Liker 7
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, BlackFairy said:


Dette kan jeg avkrefte. Jeg har tatt utdanningen til AFPT selv, og flere i min pulje strøk på eksamen, både praktisk og teoretisk. Man får 3 forsøk, og de som strøk alle 3 gangene (ja, noen gjorde det) måtte ta hele kurset på nytt. Utdanningen/kurset er av høy kvalitet, med vanvittig dyktige forelesere, men man er nødt til å fortsette å holde seg oppdatert etter endt kurs, da trening og kunnskapen rundt endrer seg etter hvert som mer forskning kommer på bordet. 

Samme her, men på active edu. Veldig mange strøk og måtte prøve igjen. To skriftlige og en praktisk eksamen etter ettårsstudiet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BlackFairy skrev (21 minutter siden):


Dette kan jeg avkrefte. Jeg har tatt utdanningen til AFPT selv, og flere i min pulje strøk på eksamen, både praktisk og teoretisk. Man får 3 forsøk, og de som strøk alle 3 gangene (ja, noen gjorde det) måtte ta hele kurset på nytt. Utdanningen/kurset er av høy kvalitet, med vanvittig dyktige forelesere, men man er nødt til å fortsette å holde seg oppdatert etter endt kurs, da trening og kunnskapen rundt endrer seg etter hvert som mer forskning kommer på bordet. 

Takk for info, da lærte jeg det. Men gikk du ett år, eller var kurset kortere enn det? Vil det være "godkjent" med et kurs på mindre enn et år hvis man ønsker å f.eks jobbe på treningssenter?  (skriver godkjent i anførselstegn da det antageligvis ikke egentlig er noe regelverk, i og med at Personlig Trener ikke er en beskyttet tittell) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Isild said:

Takk for info, da lærte jeg det. Men gikk du ett år, eller var kurset kortere enn det? Vil det være "godkjent" med et kurs på mindre enn et år hvis man ønsker å f.eks jobbe på treningssenter?  (skriver godkjent i anførselstegn da det antageligvis ikke egentlig er noe regelverk, i og med at Personlig Trener ikke er en beskyttet tittell) 

I dag er studiene på ett år. For noen år siden var det lovlig med "kurs": dvs. at et helt års pensum kunne gjennomføres på to måneder. Husker jeg rett gjennomgikk vi nærmere 300 timer med teori og praksis over en tomåneders periode. Vi satt på skolebenken 8-10 timer hver dag i denne perioden 😅 kvaliteten er høy! Men jeg syns ikke ett års personlig trener studie (eller tilsvarende) er nok for mange. 

 

Endret av Carrot123
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Carrot123 skrev (2 minutter siden):

I dag er studiene på ett år. For noen år siden var det lovlig med "kurs": dvs. at et helt års pensum kunne gjennomføres på to måneder. Husker jeg rett gjennomgikk vi nærmere 300 timer med teori og praksis over en tomåneders periode. Vi satt på skolebenken 8-10 timer hver dag i denne perioden 😅 kvaliteten er høy! Men jeg syns ikke ett års personlig trener studie (eller tilsvarende) er nok for mange. 

 

Men det ser vel ikke akkurat ut som CBE bruker så lang tid per dag…til det er det for mye tid brukt på trening, hud, hår og negler. Er bare helgesamlinger, kan det virke som?

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrot123 skrev (3 minutter siden):

I dag er studiene på ett år. For noen år siden var det lovlig med "kurs": dvs. at et helt års pensum kunne gjennomføres på to måneder. Husker jeg rett gjennomgikk vi nærmere 300 timer med teori og praksis over en tomåneders periode. Vi satt på skolebenken 8-10 timer hver dag i denne perioden 😅 kvaliteten er høy! Men jeg syns ikke ett års personlig trener studie (eller tilsvarende) er nok for mange. 

 

Dette er nyttig å vite, takk. Da er det ikke mulig å gjennomføre dette i løpet av noen mnd lenger? (Hørtes forøvrig heftig ut å ta det så intensivt. Det er nok ikke for alle) Veldig bra å høre at kvaliteten er høy! 

Men da lurer jeg ennå mer på hva slags opplegg Caroline er med på, for hvis jeg har forstått det rett så er det ikke et års-studie. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Ellie77 said:

Men det ser vel ikke akkurat ut som CBE bruker så lang tid per dag…til det er det for mye tid brukt på trening, hud, hår og negler. Er bare helgesamlinger, kan det virke som?

Helt enig! Jeg er like nysgjerrig 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Isild said:

Dette er nyttig å vite, takk. Da er det ikke mulig å gjennomføre dette i løpet av noen mnd lenger? (Hørtes forøvrig heftig ut å ta det så intensivt. Det er nok ikke for alle) Veldig bra å høre at kvaliteten er høy! 

Men da lurer jeg ennå mer på hva slags opplegg Caroline er med på, for hvis jeg har forstått det rett så er det ikke et års-studie. 

PT-kurset finnes både som ordinært studie med 30-60 studiepoeng, og som intensivkurs over 15 dager, og som Flex (30 studiepoeng). Virker ikke som intensivvarianten gir studiepoeng, og ellers som at det er veldig opp til studenten å velge riktige kurs inn i totalvarianten for å få nok poeng. Studiepoengene kommer i samarbeid med en høyskole. 

Antar CBE ikke har gått for varianten som gir studiepoeng? 🤷‍♀️

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (1 time siden):

Takk for info, da lærte jeg det. Men gikk du ett år, eller var kurset kortere enn det? Vil det være "godkjent" med et kurs på mindre enn et år hvis man ønsker å f.eks jobbe på treningssenter?  (skriver godkjent i anførselstegn da det antageligvis ikke egentlig er noe regelverk, i og med at Personlig Trener ikke er en beskyttet tittell) 

Da jeg gikk der var det 6 måneder (30 studiepoeng), men dette har nå blitt utvidet til 1 år, og de fleste treningssentere krever dette for å ta inn PT’er. Mange går for å bli online coach nå for tiden, og dette krever i praksis ingen kvalifikasjoner (dessverre).
 

Det finnes kortere kurs, men dette krever at man gjør en skikkelig innsats selv på egen fritid. Man må fortsatt få godkjent eksamen for å bli sertifisert. Pensumet er stort og omfattende, og av veldig god kvalitet (oppdateres årlig, og etter endt kurs har man alltid tilgang til oppdatert pensum, i hvert fall hos AFPT).

Man kan fortsatt drive for seg selv uten sertifisering, og personlig trener er ikke en beskyttet tittel, som du sier, så det er opp til kundene å velge med omhu og stille litt krav til kompetanse hos den man velger å legge igjen penger hos. 

  • Liker 4
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BlackFairy skrev (14 minutter siden):

Da jeg gikk der var det 6 måneder (30 studiepoeng), men dette har nå blitt utvidet til 1 år, og de fleste treningssentere krever dette for å ta inn PT’er. Mange går for å bli online coach nå for tiden, og dette krever i praksis ingen kvalifikasjoner (dessverre).
 

Det finnes kortere kurs, men dette krever at man gjør en skikkelig innsats selv på egen fritid. Man må fortsatt få godkjent eksamen for å bli sertifisert. Pensumet er stort og omfattende, og av veldig god kvalitet (oppdateres årlig, og etter endt kurs har man alltid tilgang til oppdatert pensum, i hvert fall hos AFPT).

Man kan fortsatt drive for seg selv uten sertifisering, og personlig trener er ikke en beskyttet tittel, som du sier, så det er opp til kundene å velge med omhu og stille litt krav til kompetanse hos den man velger å legge igjen penger hos. 

Heldigvis så gjør de fleste i dag research og sjekker andres erfaringer osv før de velger en tjeneste. Så lenge CBE og LKE ikke har en eneste (synlig) fornøyd kunde å vise til, så tror jeg de faller helt igjennom når folk skal velge et online-opplegg som koster penger. 

Jeg får vondt i ryggen når jeg ser markløftene og hip thrust`ene hennes. Men alt i alt er det vel bra bare at det er mulig å se i hele tatt, for det pleier jo å være så mørkt i "Dungeon-kjelleren" at man må gjette hvordan øvelsene egentlig utføres. 

  • Liker 20
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ellie77 skrev (30 minutter siden):

Fra instaprofilen hennes. «Briljerer»….🤕

IMG_0695.jpeg

Hun får nok en vanvittig dopaminutskillelse av å fremstille seg selv slik, med bakgrunn i alle positive tilbakemeldinger og komplimenter. Det er avhengighetsskapende🤔 Du skal være ganske robust for å snu dette, for da blir sannheten og speilbildet noe annet.

  • Liker 16
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De har en fantastisk flott veletablert hage med ALLE muligheter i denne verden! Tenk å ha svære syrintrær, magnolia, rodendoron osv. SÅ gir de samtidig tilsynelatende så fullstendig faen! Ikke tatt seg bryet med å gå ned i egen hage for å redde trær og annet før det knekker. Lite respektfullt mot stedet de bor!

 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som begynner å irritere meg litt er hennes mørke treningsvideoer. Jeg ser ingenting. Hun skal tipse og inspirere, men flere ser jo ingenting og har gitt beskjed. Jeg har gjort det to ganger. Likevel fortsetter hun med disse mørke videoene. Så er det kun bilder av henne på Netfit. Det er litt kjedelig i lengden. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger merke til at de sletter alle kritiske kommentarer, men da én kommenterte på et nylig bilde at hun hadde blitt altfor mager, fikk det stå. Den kritikken var innafor 😊

  • Liker 26
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marihone skrev (14 minutter siden):

Det som begynner å irritere meg litt er hennes mørke treningsvideoer. Jeg ser ingenting. Hun skal tipse og inspirere, men flere ser jo ingenting og har gitt beskjed. Jeg har gjort det to ganger. Likevel fortsetter hun med disse mørke videoene. Så er det kun bilder av henne på Netfit. Det er litt kjedelig i lengden. 

Kanskje det er nytt salgstriks? «doner penger for å øke lysstyrken» 

må bli kreativ i økonomisk tøffe tider 😅

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...