Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Korsihalsen skrev (57 minutter siden):

Oi da

Har de så dårlig råd.

De jobber jo nesten ikke, og det ligger et Mekonomen en km fra parken der de bor. Må være eneste grunn.

• Liker 7
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg nekter å tro at de benytter en bil som ikke er eu-godkjent. De må ha en annen de bruker. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LilleSnupp skrev (17 minutter siden):

Jeg nekter å tro at de benytter en bil som ikke er eu-godkjent. De må ha en annen de bruker. 

Hun har snappet fra Volvoen den siste tiden. Dokumentert på Snapchat 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg, eller virker LKE mer og mer sliten? Han reklamerer jo for det han mener er oppskriften på resultater og trening på høyt nivå, men om jeg var i målgruppen ville jeg vært skeptisk. Han fremstår som en utøver som har tynet kroppen for hardt over for lang tid. Hvor er humoren, lekenhet, treningsglede? Isteden serverer han småskumle reels der ordene...blir uttalt...i...et merkelig tempo og med trykk...på...tilfeldige ord

Begge to jobber med å fronte og selge trening, men det kan virke som de spiser for lite og trener for mye til at det er salgbart. 

Jeg er som sagt ikke i LKE sin målgruppe. Han selger vel fortsatt treningsopplegg (og treningsreiser) til løpere? Dette til tross for at jeg jobber hardt hver dag, drømmer om ultraløping, raske tider på halvmaraton, et treningsopplegg tuftet på forskning, fokus på plyometriske øvelser, styrke som grunnmur, mange, mange mil i løpeskoene osv. Men det viktigste for meg er treningsgleden🤩 Hvor gøy det kan være å teste ut en ny økt, sette PR, lese om trening, bare nyte skogen eller musikken og the zone på mølla. Hvorfor skal man gidde å legge ned så mye tid og energi på noe som fremstilles så depressivt, mørt, vanskelig og kjipt? De mørke videoene forsterker vel bare det inntrykket. Og de skumle talene han holder for å hanke inn mindreåroge kunder? Forstår ikke at noen gidder å sende barna sine inn i noe sånt. Ikke som en vennetjeneste en gang. Evt. er de så lei av kjøring og kamper hver helg at de satser på å ta knekken på alt engasjement slik at barnet slutter på fotball😂

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LilleSnupp skrev (35 minutter siden):

Har de 2 Volvoer?

Jeg postet for litt siden et bilde av henne i Volvo fra desember 2023, 6 måneder etter at bilen skulle vært  EU-godkjent.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vanskelig å tro at de kan bruke en bil som skulle vært EU-godkjent for snart 1 år siden. Men vi ser henne i bilen ofte, dette er fra fredag på snapchat. Ser ut som samme bil som de har hatt i flere år. 🤷🏼‍♀️

IMG_6662.jpeg

https://www.snapchat.com/add/carobergeriksen/ZSp-O9_USHGlb4eti4HB5wAAgaXBvc2N6aHB6AY4fQXgPAY4fQXVqAAAAAA?share_id=W5uH66HQQzKTe0LW8UZTIQ&locale=nb_NO

Endret av Snødronninga
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre med Volvo du ikke har lov å kjøre (du får vel heller ikke forsikret den uten EU-godkjenning?) enn Skoda, sikkert. 😂

• Liker 27
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom de kjører rundt i en bil som ikke er EU-godkjent, ja, da håper jeg de blir stoppet i kontroll, jo før jo bedre

• Liker 17
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (34 minutter siden):

Bedre med Volvo du ikke har lov å kjøre (du får vel heller ikke forsikret den uten EU-godkjenning?) enn Skoda, sikkert. 😂

Tror vel ikke eu godkjenning og forsikring har noe med hverandre å gjøre sånn sett… Er vel ingenting som sier at bilen automatisk ikke har forsikring om den ikke er eu godkjent?!? Men- de sliter voldsomt om de skulle komme utfor en ulykke av noe slag siden den ikke er godkjent. Da kan de jo få enorme økonomiske krav på seg.. Hadde ihvertfall ALDRI turt å kjøre rundt i en bil som det er bruksforbud på 😳 Merkelig å ikke ha fått med seg at den skulle vært godkjent. Alle oppegående mennesker vet vel om, og har kontroll på sånne ting 🤔

• Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julia20 skrev (10 timer siden):

Ikke så veldig relevant for tråen, men måtte nesten søke den opp selv.

Det står at den ble sist eu-godkjent i 2022, og skal inn igjen nå i mai 2024?

Da håper jeg de har to biler, der den ene står parkert.

Kollontaj skrev (43 minutter siden):

Er vel bare ansvarsforsikring for tredjepart som gjelder da, som du selv må punge ut for etter krav.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En eller annen bil kjører de da vitterlig rundt i, men de kan da ikke være SÅ dumme at de kjører rundt i en som ikke er EU godkjent? 😳

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

neon_sun skrev (Akkurat nå):

En eller annen bil kjører de da vitterlig rundt i, men de kan da ikke være SÅ dumme at de kjører rundt i en som ikke er EU godkjent? 😳

Med mindre de har 2 Volvoer, og bare bruker 1 av dem (og den er EU-godkjent), så er de faktisk SÅ dumme.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får man ikke begjæring om avskilting når bilen ikke er EU-godkjent? Hvis det stemmer skulle en tro det fikk folk til å reagere 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medici skrev (10 minutter siden):

Får man ikke begjæring om avskilting når bilen ikke er EU-godkjent? Hvis det stemmer skulle en tro det fikk folk til å reagere 

Jo, det tror jeg de har fått for lengst. Man får jo varsel om at frist for eu godkjenning nærmer seg også…. Er ingen unnskyldning for å ha «glemt» slike ting! De er bare likegyldige.. tror ikke de skjønner konsekvensen av å kjøre slik de gjør. For selvfølgelig har de ikke to like volvoer. Det er jo ganske opplagt. (Ref noen innlegg lengre opp her). 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Medici skrev (21 minutter siden):

Ved kontroll og det oppdages at bilen ikke har vært i EU-kontroll som foreskrevet, er resultatet avskilting. Så må det betales et gebyr i underkant av 2.000 kr for å få på skiltene igjen. EU-kontrollen må sikkert også bestås. Billig å kjøre med uten kontroll, si.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medici skrev (20 minutter siden):

Lett krakelert fasade nå...

Den har vel vært krakelert ganske lenge nå… Faller snart fra hverandre hvis de fortsetter i samme spor.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de kjøpte bilen av en Volvo-forhandler vil jeg tro de både får meldinger/varsler med påminnelser om alt fra servicer til eu-kontroll. Det kommer vel også påminnelse i posten og i digipost.

Det er ikke noen tvil om at de er klar over dette. 

Man får ikke omregistrert eller påregistrert en bil uten godkjent EU-kontroll. Krav for å få registrert en bil er gyldig forsikring og godkjent EU-kontroll. Forsikringen vil gjelde selv om bilen ikke er EU-godkjent, men man kan risikere avkortning dersom bilens mangler er skyld i skaden. 
Om noen raner bilen mens den står på verksted har man dekket det selv om fristen for EU-kontroll er utløpt. 
Dersom de selger bilen, vil de ikke kunne gjennomføre omregistrering før bilen har gått gjennom kontroll. 😅 

Har ikke annet å si enn at dette er veldig spesielt og nokså uvanlig. 

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...