Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet

Gir vel ikke akkurat studiepoeng, det helgekurset. Så ut til at de andre deltagerne var unge mennesker, kurset må vel tilpasses jobb og studier. Men ja, overrasket over at det varte så kort. Ett års-studie er det iallfall ikke! 

• Liker 19
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er skolen over allerede? PT er vel 60 studiepoeng, altså et år.

• Liker 8
Skrevet
Kollontaj skrev (3 minutter siden):

«Teknisk sett stilles det ingen krav om formell utdannelse for å bli en personlig trener, men de fleste treningssentrene i Norge krever at du har minst 60 studiepoeng innen faget, tilsvarende et årsstudium.»

https://www.studentum.no/karriereguiden/personlig-trener-23233

Skjønner. Men om hun er ferdig nå, kan hun ikke skilte med en utdanning som PT. Et kort kurs derimot-ok. 

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet

Interessant at hun mener at nå starter den største jobben - eksamen. Den største jobben ligger vel ikke i eksamen? Jeg har to bachelorgrader og en mastergrad, og har brukt rikelig med tid på studier. Min erfaring er at eksamen ikke er en stor jobb dersom du har brukt tiden fornuftig underveis i studiet. 

Tror den største jobben for CBE vil å bli å skaffe seg troverdighet og kunder. I den rekkefølgen.

• Liker 33
  • Nyttig 14
Skrevet (endret)

Hvorfor velger hun alltid raske løsninger? Yogakurset varte noen helger, og PT "utdannelsen" like så. Hvorfor ikke bare gjøre det skikkelig og ta en ordentlig utdannelse? Yogaen er en vits, vi har ikke hørt noe om yoga eller sett henne utføre yogaøvelser på lenge. Det viktigeste av alt er å løpe vettet av seg og å trene seg til en timeglassfigur. Som hun forøvrig ikke har, i og med at skuldrene er en god del bredere enn hoftepartiet. 

Endret av Snødronninga
  • Liker 31
  • Nyttig 11
Skrevet
Medici skrev (50 minutter siden):

Interessant at hun mener at nå starter den største jobben - eksamen. Den største jobben ligger vel ikke i eksamen? Jeg har to bachelorgrader og en mastergrad, og har brukt rikelig med tid på studier. Min erfaring er at eksamen ikke er en stor jobb dersom du har brukt tiden fornuftig underveis i studiet. 

Tror den største jobben for CBE vil å bli å skaffe seg troverdighet og kunder. I den rekkefølgen.

Det var 22. jan hun annonserte at hun hadde blitt student. Og nå ganske nøyaktig 2 mnd senere er kurset, med intensivundervisning ila noen helger, ferdig. Innimellom slagene har CBE også tatt seg tid til en sydenferie (2 uker?). 

Nå vet ikke jeg hva dette studiet innebærer av arbeidsmengde, men i mine ører klinger det som et typisk «grei skuring» opplegg, der alle sikkert består med gode karakterer. Sikkert en enkel måte å få litt pynt på Netfit CV’en og bioen.

• Liker 38
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Doktorgraden skrev (På 16.3.2024 den 17.09):

Det er så mange gode observasjoner her, og så mange konstruktive forslag til hvordan hun kan bedre bedriften sin. Kan ikke fatte at hun ikke tar til seg noe?Det begynner virkelig å bli ille nå, måten hun smiler inn i kameraet og nyter sitt eget speilbilde (fra siden). Igjen og igjen og igjen… Minner veldig om en viss Narcissus. 

IMG_6847.jpeg

Narcissus var jo «impossibly handsome»🤭.
Så her kommer forskjellen. CBE ser ut som ei helt normal dame når hun ikke bruker sminke og filter. 

Endret av Urwa
  • Liker 14
Skrevet
Laia skrev (32 minutter siden):

Det var 22. jan hun annonserte at hun hadde blitt student. Og nå ganske nøyaktig 2 mnd senere er kurset, med intensivundervisning ila noen helger, ferdig. Innimellom slagene har CBE også tatt seg tid til en sydenferie (2 uker?). 

Nå vet ikke jeg hva dette studiet innebærer av arbeidsmengde, men i mine ører klinger det som et typisk «grei skuring» opplegg, der alle sikkert består med gode karakterer. Sikkert en enkel måte å få litt pynt på Netfit CV’en og bioen.

Mener jeg leste at eksamen var i mai.

Skrevet
Medici skrev (2 timer siden):

Noe hun pr. nå ikke har og heller ikke kommer til å få, det toget forlot stasjonen for evigheter siden og deretter ble stasjonen lagt ned

• Liker 23
Skrevet
Kollontaj skrev (4 timer siden):

Gir vel ikke akkurat studiepoeng, det helgekurset. Så ut til at de andre deltagerne var unge mennesker, kurset må vel tilpasses jobb og studier. Men ja, overrasket over at det varte så kort. Ett års-studie er det iallfall ikke! 

Den pt-skolen har skutt seg selv i foten ved å bruke CBE til å fronte tilbudet (var det ikke samme som CBE liksom skulle studere hos for noen år siden?).

Bedriftseier CBE har uttalt at hun aldri gir gratis reklame i gjennom sine bedriftskanaler. Derfor må vi anta at alle gangene CBE tydelig har nevt både skolen og stedet de trener med navn og IG-konto, har vært umerket reklame, noe CBE over år har vist at hun har gjort til sitt varemerke.

Useriøst...

• Liker 17
  • Nyttig 10
Skrevet
~ Ada ~ skrev (2 minutter siden):

CBE går altså ut offentlig og sier hun er i gang med å utdanne seg til PT, og understreker hvilke utfordringer det gir i hverdagen det å sjonglere så mye, pendle osv. Så er det ikke snakk om en utdanning overhodet, men et skarve helgekurs! 

https://www.kk.no/underholdning/derfor-forsvant-hun/81004454

Det er så pinlig!!! 😂

• Liker 29
  • Nyttig 4
Skrevet

Kurset er vel nettbasert med noen helgesamlinger i ny og ne.

AFPT mister noen stjerner i boka nå, hvis de har sponset kurset i likhet med Active Education i sin tid. Der hoppet hun av straks samarbeidet var over, for det ble så vanskelig å fokusere på et deltidskurs delt på deltid (joda, hun skulle ta deltidskurset på deltid) når hun hadde så mye annet å gjøre.

• Liker 22
Skrevet

Dette paret er så busy med å holde fasaden oppe at de glemmer helt elementære ting. Egentlig helt off topic på alle måter-jeg vet. Men kan bare ikke la være. Alt skal se så polert og flott ut med de to der at de glemmer viktige ting som å eu godkjenne den fancy bilen sin. Den har nå bruksforbud pga manglende eu kontroll. Skulle vært eu godkjent for snart et år siden… Merkelig å ikke prioritere slike helt elementære ting… Neste gang hun kjører til Oslo for å leke travel influenser (les frisørbesøk), så må hun brått gå med de høye hælene hele veien hjem igjen hvis onkel politi tar en enkel sjekk av denne kjerra🫣Kanskje på tide å ta tak i viktigere ting enn å posere i alle mulige vinkler foran kamera 🤪 Virker som de lever i sin egen verden de to der…. 

• Liker 25
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Frublå skrev (23 minutter siden):

Dette paret er så busy med å holde fasaden oppe at de glemmer helt elementære ting. Egentlig helt off topic på alle måter-jeg vet. Men kan bare ikke la være. Alt skal se så polert og flott ut med de to der at de glemmer viktige ting som å eu godkjenne den fancy bilen sin. Den har nå bruksforbud pga manglende eu kontroll. Skulle vært eu godkjent for snart et år siden… Merkelig å ikke prioritere slike helt elementære ting… Neste gang hun kjører til Oslo for å leke travel influenser (les frisørbesøk), så må hun brått gå med de høye hælene hele veien hjem igjen hvis onkel politi tar en enkel sjekk av denne kjerra🫣Kanskje på tide å ta tak i viktigere ting enn å posere i alle mulige vinkler foran kamera 🤪 Virker som de lever i sin egen verden de to der…. 

Ikke så veldig relevant for tråen, men måtte nesten søke den opp selv.

Det står at den ble sist eu-godkjent i 2022, og skal inn igjen nå i mai 2024?

Endret av Julia20
  • Liker 1
Skrevet
Julia20 skrev (4 minutter siden):

Ikke så veldig relevant for tråen, men måtte nesten søke den opp selv.

Det står at den ble sist eu-godkjent i 2022, og skal inn igjen nå i mai 2024?

Nope, den har aldri blitt godkjent. Den skulle vært godkjent i juni 2023, men har aldri blitt vist. Vet ikke hvilket reg nr du har.. men jeg har et nr på en grå Volvo som de eier… har de en bil til da kanskje… uansett er ikke den bilen fruen kjører rundt i lovlig. At de tør å bruke den… skulle de havne i en bilulykke kan de være veldig ille ute mtp at bilen ikke er godkjent og har bruksforbud. Det kan resultere i gigantiske forsikringskrav mot de.. Jaja- så lenge håret er on fleek og turen på mølla er tatt, så er det kanskje ikke så farlig… Hva vet jeg 🤭

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Revenge o'Cavatina skrev (1 time siden):

Kurset er vel nettbasert med noen helgesamlinger i ny og ne.

AFPT mister noen stjerner i boka nå, hvis de har sponset kurset i likhet med Active Education i sin tid. Der hoppet hun av straks samarbeidet var over, for det ble så vanskelig å fokusere på et deltidskurs delt på deltid (joda, hun skulle ta deltidskurset på deltid) når hun hadde så mye annet å gjøre.

Etter alt å dømme har hun tatt et av AFPT sine kurs, ikke årsstudiet. Selv om hvem som helst kan kalle seg PT, vil jeg si at dette er å føre kundene bak lyset. Du som kunde forventer at PT-en din har tatt denne opplæringen på minst et år, med eller uten studiepoeng, ikke et oppstartkurs e.l. over noen helgesamlinger.

Endret av AnnaCotta
tilføyelse
  • Liker 19
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...