Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
Torden skrev (6 timer siden):

Står den bilen så hadde den vel vært avskiltet så de slapp å betale forsikring  på den?

OG har vi ikke sett dem med en hvit Volvo da?

Uansett om de har kjøpt/leaset en annen Volvo, må det være jordens dummeste  økonomiske disponering og la en XC90 stå stille og forfalle. Nå er det straks et år med prisfall i tillegg i stedet for bare å få fikset nok til å få den EU-godkjent og solgt. Ulykken med hesten gav et stort fall i bilens verdi (forsikringsselskaper kan si hva de vil men en slik skadehistorikk liker ikke kjøpere) i tillegg til at økonomien i Norge er helt annerledes enn før. XC90 har på ingen måte samme attraktivitet som før. Det er ingen økonomisk gode veier ut av dette her, så her gjelder det å begrense tap. Tap som altså bare blir større jo lengre de stikker hodet i sanden og venter. 
Eneste den bilen duger til nå er kulisse for CBEs patetiske forsøk på å fake en attraktiv livsstil. CBE burde heller brukt selfie-i-bil-tiden på å få seg en jobb med lønn. For ikke å snakke om LKE! For dét hadde faktisk lønt seg økonomisk for dem. 

Magefølelsen min er at de rett og slett ikke har råd til å ta kostnaden med å få bilen solgt og der med så står den og blir sakte helt verdiløs. Det er dyrt å ha dårlig økonomi.
Kanskje har de kjøpt/leaset en annen bil hvilket tross at er mye bedre trafikksikkerhetsmessig enn om de faktisk bruker den! For så dumme og farlige for alle andre håper jeg ikke de er! 

• Liker 32
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Torden skrev (8 timer siden):

Står den bilen så hadde den vel vært avskiltet så de slapp å betale forsikring  på den?

Det motsatte er såpass utenkelig. Profilerte, barn, og stadig patruljer og kontroller på veiene.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Frisk Frosk skrev (9 timer siden):

Disse bedriftseierne blir bare verre og verre, alternativt større og større parodier på seg selv og hverandre.

Her må jeg legge ut to bilder, for å understreke poenget, håper moderator aksepterer det, så slipper å få det i ulike innlegg.

Først legger LKE ut denne: https://instanavigation.com/user-profile/coach_eriksen

image.png.64b985bc77ae96f48ecaebeaf49def7d.png

Vel en time etterpå legger CBEno ut denne på IG: https://instanavigation.com/user-profile/carolinebergeriksenno

image.png.e169065f963eda83799c63dced1ceda7.png

Rettelse ang. språk:

"Consistency", som CBE bruker her, betyr konsistens, men kan også brukes om å utføre handling konsekvent, men kan misforstås da første betydning er konsistens.

Kontinuitet, som LKE bruker, er synonym til consistently som man må anta CBE ønsket å bruke, eller consistensy, som hun brukte.

Ergo er pt LKE og pt-student CBE ikke enige på egne firmakanaler.

For en parodi disse to er...

Biter meg mer merke i tingene LK ramser opp som viktige punkter for fremgang i treningen: Hvile, mat, søvn. Det er helt riktig at disse punktene er ganske avgjørende for både treningskvaliteten og fremgangen på sikt. Derfor er det ironisk at han på den ene siden preker om hvile, søvn og restitusjon, mens han samtidig på den andre siden preker om hvordan hviledager er unødvendig og faktisk kan sette deg tilbake på trening, viser trening under dårlig søvn og under skader og vondter. Det er forskjell på det å ha én treningsøkt i ny og ne på søvnunderskudd eller litt dårligere allmenntilstand, og det å nesten hele tiden fremstille trening som noe grusomt slitsomt og negativt. CBE er enda verre. Hun sier til og med at kontinuitet er spesielt viktig de dagene hun virkelig ikke vil. Jeg har også noen ganger skikkelig vondt i vilja når jeg skal på trening, men den der "koste hva det koster vil"-holdningen deres er både usunn og strider mot det LK snakker om i videoen sin. Veldig "practice what I say not what I do"-opplegg.

• Liker 26
  • Nyttig 1
Skrevet

Snakk om falsk fasade dersom det med bilen stemmer.

I praksis har de da kjørt rundt i 9 måneder i en ikke-godkjent bil som er begjært avskiltet og ilagt bruksforbud. Fargen på interiøret og utformingen av interiør på siste bilde de la ut (fra førersetet) stemmer overens med den Volvoen som er ilagt bruksforbud.

• Liker 18
  • Nyttig 6
Skrevet
Inocybe skrev (2 timer siden):

Uansett om de har kjøpt/leaset en annen Volvo, må det være jordens dummeste  økonomiske disponering og la en XC90 stå stille og forfalle. Nå er det straks et år med prisfall i tillegg i stedet for bare å få fikset nok til å få den EU-godkjent og solgt. Ulykken med hesten gav et stort fall i bilens verdi (forsikringsselskaper kan si hva de vil men en slik skadehistorikk liker ikke kjøpere) i tillegg til at økonomien i Norge er helt annerledes enn før. XC90 har på ingen måte samme attraktivitet som før. Det er ingen økonomisk gode veier ut av dette her, så her gjelder det å begrense tap. Tap som altså bare blir større jo lengre de stikker hodet i sanden og venter. 
Eneste den bilen duger til nå er kulisse for CBEs patetiske forsøk på å fake en attraktiv livsstil. CBE burde heller brukt selfie-i-bil-tiden på å få seg en jobb med lønn. For ikke å snakke om LKE! For dét hadde faktisk lønt seg økonomisk for dem. 

Magefølelsen min er at de rett og slett ikke har råd til å ta kostnaden med å få bilen solgt og der med så står den og blir sakte helt verdiløs. Det er dyrt å ha dårlig økonomi.
Kanskje har de kjøpt/leaset en annen bil hvilket tross at er mye bedre trafikksikkerhetsmessig enn om de faktisk bruker den! For så dumme og farlige for alle andre håper jeg ikke de er! 

At de kjørte på en hest og bulket panseret er overhodet ikke noe som har med kritiske punkter på en bil å gjøre. Høres jo ut som de har frontkollidert med en trailer jo… Sterkt overdrevet det du skriver. Bilen har ikke forringet verdien fordi de måtte bytte noen deler i front. Får den så store skader at det går utover ramme og konstruksjon så er det en annen sak. Bytte av panser ble nevnt i annonsen på finn, og er virkelig ikke så voldsomt som du skal ha det til. Kjøpere har rett til å vite hva som er gjort, og der var han åpen. 

Fruen legger stadig ut bilder fra bilen. Bilen som det er ilagt bruksforbud på! Jeg har også sett de kjøre rundt i den aktuelle bilen. Den reparert og i sin fulleste orden ift skaden den har hatt. Så ingen vits i å lage masse fantasier om at de leaser en annen, og lar den grå Volvoen stå og råtne. Det er ikke sånn.. sorry altså- men en fjær blir virkelig til ti høns her inne…. Jo- de kjører faktisk rundt i en bil det er bruksforbud på. Jeg vet det fordi jeg som sagt har sett det! Den bilen ruller rundt i både Sarpsborg og Oslos gater! 

• Liker 11
  • Nyttig 5
Skrevet
Frublå skrev (1 minutt siden):

At de kjørte på en hest og bulket panseret er overhodet ikke noe som har med kritiske punkter på en bil å gjøre. Høres jo ut som de har frontkollidert med en trailer jo… Sterkt overdrevet det du skriver. Bilen har ikke forringet verdien fordi de måtte bytte noen deler i front. Får den så store skader at det går utover ramme og konstruksjon så er det en annen sak. Bytte av panser ble nevnt i annonsen på finn, og er virkelig ikke så voldsomt som du skal ha det til. Kjøpere har rett til å vite hva som er gjort, og der var han åpen. 

Dersom bilen er reparert på et godkjent skadeverksted fra forsikringsselskapet så blir skaden rettet opp i såpass bra at den er god som ny. Og har de Volvia forsikring (egen forsikring for Volvo eiere) så er det ingen grunn til å ikke få bilen inn på et godkjent skadeverksted og få de til å reparere bilen skikkelig.

Så dersom dette skulle være årsaken så er det hinsides all fornuft.

• Liker 3
Skrevet
Frublå skrev (8 minutter siden):

Fruen legger stadig ut bilder fra bilen. Bilen som det er ilagt bruksforbud på! Jeg har også sett de kjøre rundt i den aktuelle bilen. Den reparert og i sin fulleste orden ift skaden den har hatt. Så ingen vits i å lage masse fantasier om at de leaser en annen, og lar den grå Volvoen stå og råtne. Det er ikke sånn.. sorry altså- men en fjær blir virkelig til ti høns her inne…. Jo- de kjører faktisk rundt i en bil det er bruksforbud på. Jeg vet det fordi jeg som sagt har sett det! Den bilen ruller rundt i både Sarpsborg og Oslos gater! 

Jeg synes nesten det er omvendt, altså ti høns som blir til en fjær akkurat nå. For nå prøver jo folk å la de ha tvilen til gode, at de faktisk ikke er så lite smarte at de kjører rundt i en ulovlig bil. For om så er er det jo next level. 

• Liker 35
Skrevet
11 hours ago, Frisk Frosk said:

Disse bedriftseierne blir bare verre og verre, alternativt større og større parodier på seg selv og hverandre.

Her må jeg legge ut to bilder, for å understreke poenget, håper moderator aksepterer det, så slipper å få det i ulike innlegg.

Først legger LKE ut denne: https://instanavigation.com/user-profile/coach_eriksen

image.png.64b985bc77ae96f48ecaebeaf49def7d.png

Vel en time etterpå legger CBEno ut denne på IG: https://instanavigation.com/user-profile/carolinebergeriksenno

image.png.e169065f963eda83799c63dced1ceda7.png

Rettelse ang. språk:

"Consistency", som CBE bruker her, betyr konsistens, men kan også brukes om å utføre handling konsekvent, men kan misforstås da første betydning er konsistens.

Kontinuitet, som LKE bruker, er synonym til consistently som man må anta CBE ønsket å bruke, eller consistensy, som hun brukte.

Ergo er pt LKE og pt-student CBE ikke enige på egne firmakanaler.

For en parodi disse to er...

For noen ufattelig lite inspirerende "treningskontoer"! Den ene ser det hardt inn i øynene og fokuserer på hva som ikke er bra nok. Den andre ser ikke din vei overhodet, men skryter av seg selv og hvor bra det er å trene når man ikke vil.
Altså... hvordan tror de dette inspirerer, jeg kan ikke forstå det.

• Liker 21
Skrevet

Hvordan går det egentlig med treningsappen deres da?

• Liker 4
Skrevet
Isola2 skrev (4 timer siden):

Posten til coachen har 29 likerklikk. Inkludert tante og svigerforeldre.. Hvem i alle dager finner dette inspirerende?

Tante og svigerforeldre da.. 🤷🏻‍♀️

Jeg blir ikke inspirert til å trene når jeg ser de kjeller-videoene hans. 

Vet ikke om det er filmet i kjelleren, men mørkt og tungt er det i alle fall. 0 treningsglede, kun smerte og mørke er det jeg tenker. 

• Liker 14
Skrevet
Frublå skrev (30 minutter siden):

Her tror jeg vi snakker litt forbi hverandre. De fikk ikke solgt bilen til ønsket pris da de prøvde. Altså var den priset for dyrt i forhold til markedet. Skaden er nok fikset etter alle kunstens regler, men uansett får en slik historie ofte bilkjøpere til å velge å kjøpe en annen. Spesielt på en biltype som ikke lengre er spesielt etterspurt og det er godt med den typen bruktbiler å velge imellom. Og nå får de altså ikke solgt den i det hele tatt før EU-kontrollen er ordnet. 

Hvis du leser deg jeg skriver tar jeg forbehold for om de har en annen bil de bruker mens denne har bruksforbud. Hvilket hadde vært mye mye bedre enn å kjøre rundt i en bil det ikke er lovlig å kjøre! Jeg spekulerer i et scenario der de kjører lovlig med godkjent bil (altså har en bil nummer to) og lar den ulovlige stå. Her er jeg enig med @neon_sun Dette er ti høns som blir til en fjær. Det du skriver er mye verre og helt utrolig dumt av dem. 

• Liker 17
  • Nyttig 4
Skrevet

Hvordan fant dere ut av det med bilen og manglende EU - godkjenning? 😅 Eller.. jeg skjønner hvordan du/dere fant det ut, men hvorfor ble det søkt opp?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
neon_sun skrev (31 minutter siden):

Jeg synes nesten det er omvendt, altså ti høns som blir til en fjær akkurat nå. For nå prøver jo folk å la de ha tvilen til gode, at de faktisk ikke er så lite smarte at de kjører rundt i en ulovlig bil. For om så er er det jo next level. 

Men det er jo fordi flere her inne fantaserer om fakta. Man vet at bilen er reparert, den er ikke eu godkjent, og paret kjører rundt i en bil det er bruksforbud på. Hvor vanskelig er det da? De som sier noe annet bare prøver å finne alternative forklaringer som ikke har rot i virkeligheten. Det er det jeg vil frem til. At bilen står og forfaller og at de leaser en annen bil er jo tatt helt ut av lufta…. Samme det- jeg vet at de kjører rundt i en bil som de har eid siden 2021, den har blitt reparert og har byttet panser. Den er ikke lovlig å kjøre rundt med- allikevel gjør de det….. Så får dere bare sulle med alle bortforklaringer dere har på lur for å mulig forsvare det de gjør…..

• Liker 5
  • Nyttig 6
Skrevet
Inocybe skrev (3 minutter siden):

Her tror jeg vi snakker litt forbi hverandre. De fikk ikke solgt bilen til ønsket pris da de prøvde. Altså var den priset for dyrt i forhold til markedet. Skaden er nok fikset etter alle kunstens regler, men uansett får en slik historie ofte bilkjøpere til å velge å kjøpe en annen. Spesielt på en biltype som ikke lengre er spesielt etterspurt og det er godt med den typen bruktbiler å velge imellom. Og nå får de altså ikke solgt den i det hele tatt før EU-kontrollen er ordnet. 

Hvis du leser deg jeg skriver tar jeg forbehold for om de har en annen bil de bruker mens denne har bruksforbud. Hvilket hadde vært mye mye bedre enn å kjøre rundt i en bil det ikke er lovlig å kjøre! Jeg spekulerer i et scenario der de kjører lovlig med godkjent bil (altså har en bil nummer to) og lar den ulovlige stå. Her er jeg enig med @neon_sun Dette er ti høns som blir til en fjær. Det du skriver er mye verre og helt utrolig dumt av dem. 

Greia er, som jeg har prøvd å si tidligere at de de gjør er akkurat det mange håper de ikke gjør. Men ingen vil tro på det jeg skriver og finner alternative forklaringer. Det nytter jo ikke skrive noen ting. For det kommer alltid noen som har flere mulige forklaringer og løsninger… Da må de som sier noe annet faktisk ha sett det, og ikke bare anta og håpe på at det er annerledes. 

Bilen per dags dato ikke til salgs. Det var for lenge siden. Så salg er jo ikke noe tema nå… 

• Liker 4
Skrevet
Frublå skrev (1 minutt siden):

Greia er, som jeg har prøvd å si tidligere at de de gjør er akkurat det mange håper de ikke gjør. Men ingen vil tro på det jeg skriver og finner alternative forklaringer. Det nytter jo ikke skrive noen ting. For det kommer alltid noen som har flere mulige forklaringer og løsninger… Da må de som sier noe annet faktisk ha sett det, og ikke bare anta og håpe på at det er annerledes. 

Bilen per dags dato ikke til salgs. Det var for lenge siden. Så salg er jo ikke noe tema nå… 

Når prøvde de å selge?

• Liker 1
Skrevet

Snublefot62 skrev (6 minutter siden):

Når prøvde de å selge?

Never mind. Fant annonsen.

November 2022. To eiere på 2 år hadde gitt meg noen spørsmål.

• Liker 6
Gjest Minthia
Skrevet
Frublå skrev (43 minutter siden):

Bilen har unektelig vært i en kollisjon. Det skaper usikkerhet hos kjøperne. Da trenger man i det minste EU-godkjenning for å gi kjøperne trygghet for at bilen er i kjørbar stand. Bruktbil har fortsatt et dårlig rykte - at LKE skriver at bilen er kjørbar betyr ikke at det er det. Jeg vet ikke om det er garanti på den bilen, men det naturlige er å ta en NAF-test for å sjekke tilstanden i tillegg til EU-godkjenning.

Så, hvis bilen er reparert og i god kjørbar stand, hvorfor er den ikke EU-godkjent?

a) den passerte ikke EU-kontrollen og de har ikke fikset feilene. Det kan være fordi det ble avdekket feil som det koster en del å fikse.

b) de har ikke hatt den på EU-kontroll i det hele tatt. Kanskje de visste at den ikke kom til å passere, eller fordi de ikke gidder?

De har altså enten ikke penger til å sette den i stand til å passere EU-kontrollen og velger å kjøre i en bil som ikke er definert som kjørbar, eller de bare driter i å ta den på EU-kontroll for å få den godkjent i det hele tatt? Når den har vært i kollisjon? Helt ubegripelig om dette stemmer.

Det lukter så mye fisk her nå...

Gjest Minthia
Skrevet
Snublefot62 skrev (3 minutter siden):

Never mind. Fant annonsen.

November 2022. To eiere på 2 år hadde gitt meg noen spørsmål.

Får du til å legge ut annonsen?

Skrevet

Damned if you do, damned if you don’t 😅. Det kjeftes når man ikke legger all godvilje til og nå også når man prøver å tenke scenarioer hvor CBE og LKE ikke (denne gangen også) er totalt uansvarlige duster.

Jeg ser ingen som beskylder deg for å lyve, men at folk sliter med å tro det kan være så ille som du beskriver. Det er en viktig nyanseforskjell der. Ingen ting burde lengre overraske hva gjelder CBE/LKE men her er altså unntaket. 

• Liker 19
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

@Frublå Å dokumentere en påstand i en diskusjon med "jeg har sett det" er jo ikke verifiserbar dokumentasjon, da. 

Hvis man slår ettertrykkelig fast at noe ufordelaktig eller inkriminerende er tilfelle, men utelukkende kan belegge dette med egen observasjon, så driver man vel teknisk sett med ryktespredning.

Endret av Aricia
  • Liker 18
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...