Katten89 Skrevet 16. september 2021 #50901 Del Skrevet 16. september 2021 Finngirl skrev (2 timer siden): Fotstpr ikke greia, det er ikke mulig å punktslanke (greit nok), men ved å ligge på 300 kcal i overskudd får man større rumpe? Så de mener det er mulig å punkt «legge til»? Eller at det er åpenbart at de 300 ekstra legger seg på rumpa? åkej 🤷🏻♀️ Penget med å ligge i overskudd er at man får muskelvekst når man trener styrke. Om man trener rumpa med f.eks hip-thrust får man større rumpe. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten89 Skrevet 16. september 2021 #50902 Del Skrevet 16. september 2021 Netfit skulle svare på "alle spørsmål" haha. De har ikke svart på noen av mine.. 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hunter7 Skrevet 16. september 2021 #50903 Del Skrevet 16. september 2021 22 minutter siden, lille sangfugl said: Disse blir ikke godkjent (skrevet for 2 dager siden). Spørsmål om du stemte i år (+ at jeg savnet oppfordring fra henne) godkjennes heller ikke. Leser man disse to spørsmålene, må man virkelig legge illviljen til for å vri de om til «kun ute etter å ta CBE» - som enkelte hevder å være det eneste som skjer i denne tråden. Det er ingenting negativt ved spørsmålene - i stedet applauderes budskapet om strandrydding, og har i tillegg et godt og fornuftig tips (før-etter-bilde). Hvis CBE er så genuint opptatt av miljøvern som hun foregir, burde det verken være noe problem å svare, ei heller følge opp tipset. Det er jo en reinspikka julepresang av goodwill å høste her. 38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
odipodis Skrevet 16. september 2021 #50904 Del Skrevet 16. september 2021 lille sangfugl skrev (39 minutter siden): Disse blir ikke godkjent (skrevet for 2 dager siden). Spørsmål om du stemte i år (+ at jeg savnet oppfordring fra henne) godkjennes heller ikke. Mens en kommentar hvor noen spør om hun har bakt bursdagskaken selv har blitt godkjent - uten å ha blitt svart på 🤷🏼♀️ 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stjernekikkeren Skrevet 16. september 2021 #50905 Del Skrevet 16. september 2021 Når jeg ser på de spørsmålene og svarene som er postet her fra netfit spørsmålrunden så blir jeg lei meg, ene spørsmålet hår klart og tydelig på hva slags øvelser og netfit svarer at man "DESSVERRE ikke kan punktslanke". Det er så useriøst og dumt at det må være en dum spøk. Det virker ikke som om netfit baserer seg på trening og kosthold for å bygge kropp og helse, alle de årene jeg har kjent til blogger Caroline Berg Eriksen og hennes trening, så har jeg aldri sett at det er fokus på kosthold i forhold til trening. Som for eksempel at tung styrketrening krever at en spiser godt og riktig for å ha utholdenhet og styrke til å utføre øvelsene på en trygg og riktig måte. Om en tom for krefter og ork etter første løftet fordi en har spist en bitteliten porsjon til middag så er løpet kjørt. Man brenner av de få kaloriene man fikk i seg og man har ikke noe å bygge muskler og utholdenhet av. Men det er heller ikke kroppen i et helsemessig og sunt lys CBE har presentert treningen sin i. At hun er et del av et team som skal lære andre folk å trene er helt sykt, for hun klarer tydeligvis ikke regnestykket om kalorier inn og kalorier det trengs for å bygge ekstra opp. 40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Aquarius04 Skrevet 16. september 2021 Populært innlegg #50906 Del Skrevet 16. september 2021 Og de bastante svarene kommer bestandig. Vedkommende som skriver dette har null forutsetning for å kunne uttale seg her. Det er mange grunner til stagnasjon ved vektnedgang. Dette er så useriøst! Kilde: Netfits Instagram, ikke mulig å linke til story. 51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg happygilmore Skrevet 16. september 2021 Populært innlegg #50907 Del Skrevet 16. september 2021 Aquarius04 skrev (6 minutter siden): Og de bastante svarene kommer bestandig. Vedkommende som skriver dette har null forutsetning for å kunne uttale seg her. Det er mange grunner til stagnasjon ved vektnedgang. Dette er så useriøst! Kilde: Netfits Instagram, ikke mulig å linke til story. Wow! Dette er så uprofesjonelt. Forstår at de tenker at veldig ofte undervurderer mennesker hvor mange kalorier vi får i oss i løpet av en dag, men altså... Denne personen kan jo være blant de som faktisk teller hver eneste kalori og har full kontroll på hvor mye hen får i seg. Det kan kanskje også hende at 1400-1500 kalorier ikke gir underskudd for denne personen, men vedlikehold? Vedkommende kan ha lav bmi..? Så utrolig stygt og lite trivelig å svare så bastant! 84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Isild Skrevet 16. september 2021 Populært innlegg #50908 Del Skrevet 16. september 2021 Aquarius04 skrev (7 minutter siden): Og de bastante svarene kommer bestandig. Vedkommende som skriver dette har null forutsetning for å kunne uttale seg her. Det er mange grunner til stagnasjon ved vektnedgang. Dette er så useriøst! Kilde: Netfits Instagram, ikke mulig å linke til story. Hva slags måte er dette å svare på! 😮 Her burde de selvfølgelig be vedkommende kanskje ta en tur til legen for en prat om vektnedgangen. Stagnasjon kan ha med medisinering å gjøre, evt stoffskifte, overgangsalder, eller andre underliggende årsaker. "Du juger" føler jeg at de svarte her. Hvilken studie?? 82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Stjernekikkeren Skrevet 16. september 2021 Populært innlegg #50909 Del Skrevet 16. september 2021 Aquarius04 skrev (12 minutter siden): Og de bastante svarene kommer bestandig. Vedkommende som skriver dette har null forutsetning for å kunne uttale seg her. Det er mange grunner til stagnasjon ved vektnedgang. Dette er så useriøst! Kilde: Netfits Instagram, ikke mulig å linke til story. Fy fa.. så nedverdigende, her åpner noen seg for råd og hjelp så får de trøkka en "det er din feil, du tar garantert feil og gjør det feil, vi har studier som støtter oss". Hvilke studier og hvor er linken? Det er en kjent taktikk folk med sterke narsissistiske trekk bruker for å være "flere" mot en person. Her brukes ikke "studier viser" som et hjelpende verktøy med link og forklaring, men rett og slett som et verktøy til å få vedkommende til å føle seg liten og jævlig. 69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg FruJohansen Skrevet 16. september 2021 Populært innlegg #50910 Del Skrevet 16. september 2021 Tro om de sjekker hvem som spør, før de skråsikkert svarer at vedkommende ikke spiser lite nok. Hva om det er en spiseforstyrret person, en tenåring eller noen som ikke har noe som helst kunnskap om mat og ernæring. Netfit aner ikke hvor de 1400 kcal kommer fra, eller hvordan næringssammensetningen er. Likevel er altså svaret et omformulert "du spiser for mye, det er forsket på folk som deg, og det beviser at jeg har rett". Jeg håper den som stilte spørsmålet er en voksen og rasjonell person. 107 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stjernekikkeren Skrevet 16. september 2021 #50911 Del Skrevet 16. september 2021 FruJohansen skrev (24 minutter siden): Tro om de sjekker hvem som spør, før de skråsikkert svarer at vedkommende ikke spiser lite nok. Hva om det er en spiseforstyrret person, en tenåring eller noen som ikke har noe som helst kunnskap om mat og ernæring. Netfit aner ikke hvor de 1400 kcal kommer fra, eller hvordan næringssammensetningen er. Likevel er altså svaret et omformulert "du spiser for mye, det er forsket på folk som deg, og det beviser at jeg har rett". Jeg håper den som stilte spørsmålet er en voksen og rasjonell person. Ja, ikke sant? Hva om det er noen som har problemer med mat som spør, som vet med seg selv at de har telt riktig, men som lar "ekspertene" fortelle seg at det er feil. De tenker ikke i det hele tatt på mottakeren når de uttaler seg, det er egen ekspertise og kunnskap som skal briefes med her. 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg neon_sun Skrevet 16. september 2021 Populært innlegg #50912 Del Skrevet 16. september 2021 Jeg har sagt det før, da med liten enig het her, men jeg står forsatt inne for det: måtte netfit bli et blaff og bli lagt ned rimelig fort. Det har ingenting med at jeg ikke vil se de lykkes, jeg vil bare ikke at denne ufattelige dårlige påvirkningen skal ramme sårbare mennesker. Denne spørsmålsrunden er noe av det pinligste jeg har sett. Hobbymorjonist/sykepleier-meg skulle faktisk klart å svare bedre på dette her (i all ydmykhet 😂😂). OG så blir jeg så innhelvete provosert av når de begynner å mase om den tidsklemma, som om de har noe som helst peiling på den. Ja, jeg legger inn all trening overhode mulig i fritiden med barna, men med en jobb fra 8 til 15.30 er det helt totalt urealistisk å kunne løpe mange kilometer til og fra skolen. Jeg blir ikke det minste motivert av dette her, heller det motsatte. En ting de klarer iallefall er å motivere meg til å være i jobb, for den der boblen de der to er i, vil jeg gjøre alt for å unngå. 61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 16. september 2021 #50913 Del Skrevet 16. september 2021 Det svaret der sammenfatter mye av det som er galt med Treasures. - Lite kunnskap, kombinert med skråsikkerhet på egne evner - Misbruk av forskning - Ingen refleksjon over eget skadelige budskap. - Påstander om leser som går langt i å antyde at det er leser det er noe galt med. Det er store ord å ta i sin munn, men dette er noe av det verste jeg har sett fra den kanten. Tenk potensiell skade som spørsmålsstiller kan ta av et sånt svar, attpåtil fra en som de har vist tillit nok til å spørre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Isild Skrevet 16. september 2021 Populært innlegg #50914 Del Skrevet 16. september 2021 neon_sun skrev (4 minutter siden): Jeg har sagt det før, da med liten enig het her, men jeg står forsatt inne for det: måtte netfit bli et blaff og bli lagt ned rimelig fort. Det har ingenting med at jeg ikke vil se de lykkes, jeg vil bare ikke at denne ufattelige dårlige påvirkningen skal ramme sårbare mennesker. Denne spørsmålsrunden er noe av det pinligste jeg har sett. Hobbymorjonist/sykepleier-meg skulle faktisk klart å svare bedre på dette her (i all ydmykhet 😂😂). OG så blir jeg så innhelvete provosert av når de begynner å mase om den tidsklemma, som om de har noe som helst peiling på den. Ja, jeg legger inn all trening overhode mulig i fritiden med barna, men med en jobb fra 8 til 15.30 er det helt totalt urealistisk å kunne løpe mange kilometer til og fra skolen. Jeg blir ikke det minste motivert av dette her, heller det motsatte. En ting de klarer iallefall er å motivere meg til å være i jobb, for den der boblen de der to er i, vil jeg gjøre alt for å unngå. "Tidsklemma" vet nok ikke de særlig mye om nei. De kunne jo forsøkt en hverdag der man "kaster" barna inn døren i barnehagen 2 minutter over 7, for å rekke køen inn til byen, så man ikke kommer altfor sent på jobben (som begynner 8 ) Arbeidsdagen inneholder hverken trening, frisør, negler eller løping - dette er luksus man evt må legge til helgen eller etter at barna har lagt seg (og da er alt stengt) Tidsklemma føles aller værst alle de dagene man er stresset for om man rekker barnehagen til kl 17. Den evige dårlige samvittigheten for å hele tiden være bakpå. ( `Off ,det ble visst noe veldig lettvint til middag i dag også - med den påfølgende dårlige samvittigheten for det`) Er man ung og sprek, så orker man kanskje å trene litt i 20-tiden, før man besvimer i sengen etter å ha tatt det husarbeidet som man ikke rakk i går. Hva i alle dager er det de prater om. Jobben deres er jo å dokumentere selvdigging og fritid. Pr definisjon så er de hjemmeværende begge to. Det er ikke luksus eller misunnelsesverdig, det er tydeligvis fordummende. Ikke sunt å bare gå hjemme. Da blir man lei panelen. 94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 16. september 2021 #50915 Del Skrevet 16. september 2021 (endret) "Det finnes ikke dårlig vær, bære dårlige klær", smalt det fra hun som løper milevis hver dag. På tredemølle. I kjelleren. I mørket, mens hun ser film på skjermen foran seg😂 Rettelse: Det er kona til coachen som gjør det😆 Endret 16. september 2021 av Finlay Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 16. september 2021 #50916 Del Skrevet 16. september 2021 Aquarius04 skrev (1 time siden): Og de bastante svarene kommer bestandig. Vedkommende som skriver dette har null forutsetning for å kunne uttale seg her. Det er mange grunner til stagnasjon ved vektnedgang. Dette er så useriøst! Kilde: Netfits Instagram, ikke mulig å linke til story. Fy. Her snakker de ned enhver som mener de har kontroll på kaloriintak, fordi Netfit vet at det har de ikke. Hvordan kan de svare slik uten å kjenne den det gjelder? Spørsmålet er konkret, men har mange fasetter likevel. At det går an å være så blåst på både eget ansvar og begrensning! 45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 16. september 2021 #50917 Del Skrevet 16. september 2021 Tullete å spørre disse folka om trening og kosthold når de har et så sykt forvrengt forhold til begge deler. 44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Rev. Revenge Skrevet 16. september 2021 Populært innlegg #50918 Del Skrevet 16. september 2021 (endret) Pustogpes skrev (2 timer siden): Må trekke litt på smilebåndet av de siste bildene i feed på Instagram! Når man er så opptatt av å gjøre seg selv så deilig og delikat at man ikke merker at man har flere brukte snusposer liggende ved beina 😅 skulle JEG redigert noe, vill kanskje dette vært det første jeg ville tatt bort 😊 Ref. alle snusposene på bildet legger jeg ved Caroline Berg Eriksens egen kommentar om sitt brennende engasjement for miljøet: "Da jeg var yngre var jeg helt Blekkulf-frelst, var medlem i Blekkulf-klubben og ble kjempesur på folk jeg så som spyttet tyggis på fortauet eller som bare slapp fra seg avfall. Jeg var ikke redd for å si ifra!" Direktelenke https://www.carolinebergeriksen.no/2021/09/11/coop-rydder-norge/ Bemerkelsesverdig at disse uestetiske snusposene da får ligge helt i fred på disse bildene, rett etter en betalt oppfordring om å rydde søppel. Engasjementet gjelder visst bare på stranden og når det er betalt, det da. Endret 16. september 2021 av Revenge o'Cavatina lenke 64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Corinne Skrevet 16. september 2021 Populært innlegg #50919 Del Skrevet 16. september 2021 At LKE kaller det han driver med innenfor foreldrerollen sin for "karakterbygging" sier så mye om tankegangen der i gården... Skjønner hva han prøver å si med utsagnet, men i mine ører blir det bare helt feil.. En annen ting er hvordan han slenger ut "studier viser at blablabla" som underbygging av all mulig "fakta" han lirer av seg.. Jeg har master i vitenskapsteori og forskningsmetodologi/etikk, og har flere ganger prøvd å etterspørre hvor han finner disse studiene/tallene/evidensen som han så vagt henviser til.. Blir så klart blokkert. Det blir litt sånn 4åringer i barnehagen "for det har mamman min sagt!" Du kan finne forskning som underbygger hva som helst om du er ukritisk nok. 74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 16. september 2021 #50920 Del Skrevet 16. september 2021 Til dels fiffige svar Netfit gir, det skal de ha. La merke til spørsmålet fra h*n som får strekk på bakside lår/rumpe ved utfall bakover med stang, og som lurer på hvorfor. Svar: "Noen opplever stølhet i adduktor magnus, som egentlig er en adduktor, men som har ett hode som også gjør hofteekstensjon". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå