Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Fitfocus har et bedre svar på hvorfor man opplever å ikke gå ned, selv medkaloriunderskudd. Som ikke er bare "du må spise mindre!!!! 1!!"

https://desireeandersen.no/6-grunner-stopper-a-ga-vekt-gjore/

De nevner også at det er "umulig" å ha kontroll på kaloriinntak ("må bare prøve ca-inntak og se om du går ned"), hvorpå de senere nevner blant annet Lifesum, som gjør nettopp dette. 🤷‍♀️

Fullstendig upålitelige trenere.

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

CecilieX skrev (2 timer siden):

Forøvrig: De fleste her i tråden har forklart at de ikke skriver her for å nå frem til Treasures, men for å bevisstgjøre lesere. 

Aricia skrev (23 minutter siden):

Dette.

Et hovedpoeng som blir så aktivt og totalt oversett og vranglest at jeg bare har gitt opp å gå inn i denne typen diskusjoner.

Som dere selv liker å skriver: Det er mange ulike brukere i tråden med ulike meninger. CBE kritiseres jevnlig for at hun ikke tar til seg kritikk.

Men dette med "vi er ikke en homogen masse, men har ulike meninger" gjaldt visst ikke lenger når det kom til dette?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta
tranedatter skrev (13 minutter siden):

Den som svarer tror spørsmålstilleren er ute etter slanking! Er ikke netfit en treningsapp/program/whatever?!

Personen spør om "stramme opp" - altså muskeløvninger! Og det finns jo det godt av, veldig effektive også. Dette burde jo både adrian og lke vite, basic kunnskap.

Det er et av hovedproblemene med netfit og spørsmålsrunder som dette. CBE trener, opererer, injiserer og poserer seg for å bli tynnest mulig. LKE trener for ultraløp. Mens ultraløp og mye opptrening til dette foregår ute i terrenget, i naturen løper CBE i mørket på mølle på formiddagen mens hun ser på serier. Det er to veldig ulike målgrupper de ber om spørsmål fra og svarer til. Det er veldig uheldig og potensielt skadelig om en som har som formål å få ned fettprosenten tar til seg svar fra en som tenker i banen til en ultraløper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tranedatter skrev (50 minutter siden):

Den som svarer tror spørsmålstilleren er ute etter slanking! Er ikke netfit en treningsapp/program/whatever?!

Personen spør om "stramme opp" - altså muskeløvninger! Og det finns jo det godt av, veldig effektive også. Dette burde jo både adrian og lke vite, basic kunnskap.

Anektote: Jeg har selv blitt kvitt mye heng akkurat her på 2 uker med masse styrketrening, og da mener jeg styrketrening, ikke hopp&sprett som Netfit formidler. Idag så jeg i speilet at nesten all heng/sig i flesket er borte, bare bittelitt igjen.

Det er noe med manglende leseforståelse hos netfit-folkene her. Vedkommende ber spesifikt om "øvelser" for å stramme opp, mens hvem det nå er besvarer spørsmålet med "dessverre umulig å punktslanke".

• Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nudeldama skrev (31 minutter siden):

Som dere selv liker å skriver: Det er mange ulike brukere i tråden med ulike meninger. CBE kritiseres jevnlig for at hun ikke tar til seg kritikk.

Men dette med "vi er ikke en homogen masse, men har ulike meninger" gjaldt visst ikke lenger når det kom til dette?

Argumentet om at vi ikke er en homogen masse er knyttet til at en enkeltbruker verken kan ansvarliggjøres for andres innlegg eller tas til inntekt for hva hele tråden mener. Men i de nevnte tilfellene; kroppspress, perfeksjonspress og barneeksponering så er vi en stor gruppe som har sammenfallende meninger uten at jeg forstår hvordan det kan omgjøres til å devaluere kritikken. Snarere tvert i mot, spesielt ikke når denne kritikken kan underbygges av dokumentasjon på at også fagfolk mener det samme. Selv om vi er en gruppe som mener det samme så er vi likefullt enkeltmennesker som ikke står til ansvar for andres ytringer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dama blir smågal både av forskjellige lister i huset og av oppussingen. Det høres ut som Caroline trenger å komme ut av huset, oppi treærne, ut i en vanlig samfunnsnyttig jobb. Da slipper hun kanskje å være hjemme alt for mye og å slite seg ut unødvendig. 🙄

• Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Revenge o'Cavatina skrev (23 minutter siden):

Det er noe med manglende leseforståelse hos netfit-folkene her. Vedkommende ber spesifikt om "øvelser" for å stramme opp, mens hvem det nå er besvarer spørsmålet med "dessverre umulig å punktslanke".

Har lenge tenkt at fokuset på netfit er å se slank/tynn ut, ut fra svarene de ofte gir (jf. kaloriunderskudd og punktslanke som ofte går igjen i svarene).

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Finngirl skrev (15 minutter siden):

Fotstpr ikke greia, det er ikke mulig å punktslanke (greit nok), men ved å ligge på 300 kcal i overskudd får man større rumpe? Så de mener det er mulig å punkt «legge til»? Eller at det er åpenbart at de 300 ekstra legger seg på rumpa?

åkej 🤷🏻‍♀️

Det er nettopp der det er brist i logikken. Kalori underskudd og tung trening for å få stor rumpe? Meg bekjent er det ingen fitness damer eller menn som har store rumper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
LedigNavn skrev (1 minutt siden):

De skal fjerne panel og montere gipsplater i et hus fra 1923?? Kan ikke disse to bygge nytt hus istedenfor å ødelegge dette. 

Ja, de herper gammel arkitektur. Skjønner ikke at det er lov engang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finngirl skrev (14 minutter siden):

Fotstpr ikke greia, det er ikke mulig å punktslanke (greit nok), men ved å ligge på 300 kcal i overskudd får man større rumpe? Så de mener det er mulig å punkt «legge til»? Eller at det er åpenbart at de 300 ekstra legger seg på rumpa?

åkej 🤷🏻‍♀️

Har de påstått dette? Herlighet.. 

Har nevnt det før bakover i tråden at jeg er ganske rystet over at "Netfit" skal rådgi noen som helst. Det er bare svada alt de kommer med. 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (7 minutter siden):

Det er nettopp der det er brist i logikken. Kalori underskudd og tung trening for å få stor rumpe? Meg bekjent er det ingen fitness damer eller menn som har store rumper. 

Rumpemusklene er en av de største musklene vi har, alle som bygger kropp er opptatt av å trene glutes for å få stor rumpe! Men man får riktignok ikke stor rumpe av møllejogging og minst mulig mat, da må man heller ty til operasjon eller padding…

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Problemet er at netfit i det hele tatt svarer på spørsmålene i en slik spmsrunde. Trening og kosthold kan være komplisert og mange av spm kan ikke besvarer kort. Syns forøvrig at LK svarer greit nok denne gangen. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oline12 skrev (16 minutter siden):

Problemet er at netfit i det hele tatt svarer på spørsmålene i en slik spmsrunde. Trening og kosthold kan være komplisert og mange av spm kan ikke besvarer kort. Syns forøvrig at LK svarer greit nok denne gangen. 

Vet man at det er LK som svarer? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Snøsøta skrev (2 timer siden):

Det er et av hovedproblemene med netfit og spørsmålsrunder som dette. CBE trener, opererer, injiserer og poserer seg for å bli tynnest mulig. LKE trener for ultraløp. Mens ultraløp og mye opptrening til dette foregår ute i terrenget, i naturen løper CBE i mørket på mølle på formiddagen mens hun ser på serier. Det er to veldig ulike målgrupper de ber om spørsmål fra og svarer til. Det er veldig uheldig og potensielt skadelig om en som har som formål å få ned fettprosenten tar til seg svar fra en som tenker i banen til en ultraløper.

veldig viktig og veldig riktig poeng. Det bedriftslederen bedriver i kjelleren er ikke bare direkte i mørket men også i overført betydning. Ikke noe som burde fremvises som forbilde og gode råd 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må trekke litt på smilebåndet av de siste bildene i feed på Instagram! Når man er så opptatt av å gjøre seg selv så deilig og delikat at man ikke merker at man har flere brukte snusposer liggende ved beina 😅 

skulle JEG redigert noe, vill kanskje dette vært det første jeg ville tatt bort 😊

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, MacBeth said:

Vet man at det er LK som svarer? 

Jeg spør om hvem som svarer på hver spørsmålsrunde de har, og får aldri svar. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse blir ikke godkjent (skrevet for 2 dager siden). Spørsmål om du stemte i år (+ at jeg savnet oppfordring fra henne) godkjennes heller ikke. 

4ADA8FED-2839-4AF1-B728-3E9BC5688FEB.jpeg

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...