PecanPie Skrevet 1. oktober 2019 #9161 Del Skrevet 1. oktober 2019 2 timer siden, MiniMjau skrev: Der betyr at booking.com ikke har flere rom for salg, ikke at hotellet er utsolgt. Var inne på Vestlias hjemmeside og søkte på rom for to personer fra i dag til i morgen. Var ledige rom i alle prisklasser. Det samme til helgen. Det er vel vinteren som er høysesong der oppe, men bloggerne har vel fått sponset opphold da også. Kjekt å ha «hytte» på Geilo. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adrielle Skrevet 1. oktober 2019 #9162 Del Skrevet 1. oktober 2019 23 minutter siden, Anonym90059005 skrev: Lett bris, opphold og sol har nå blitt til "for et vær". Høres ut som en flott høstdag imo. Er det å selge inn destinasjonen? Det er jo typisk for enkelte av bloggerne. De er desperate etter at høsten skal komme, så de sponsede høstklærne kan tas i bruk. På med luer og votter, for ikke å forglemme anorakkene. Innendørs er det dags for de sponsede putene og pleddene i oker og rust. Te, kakao og peiskos på kveldene, spiller ingen rolle om det er 16 grader ute. Høst og vinter kan ikke komme fort nok, for snart er det jul!! Og vi vet vel alle hva det betyr. Innkjøring i november, adventskalendere med avanserte sløyfer pent dandert i trapp eller hva som måtte passe. Sesongens fineste festkjoler til små og store - gjerne over flere innlegg, slottsferie, pepperkaker, julegaver og generelt bare kjøp, kjøp og kjøp. Same procedure as every year. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 1. oktober 2019 #9163 Del Skrevet 1. oktober 2019 29 minutter siden, Adrielle skrev: Det er jo typisk for enkelte av bloggerne. De er desperate etter at høsten skal komme, så de sponsede høstklærne kan tas i bruk. På med luer og votter, for ikke å forglemme anorakkene. Innendørs er det dags for de sponsede putene og pleddene i oker og rust. Te, kakao og peiskos på kveldene, spiller ingen rolle om det er 16 grader ute. Høst og vinter kan ikke komme fort nok, for snart er det jul!! Og vi vet vel alle hva det betyr. Innkjøring i november, adventskalendere med avanserte sløyfer pent dandert i trapp eller hva som måtte passe. Sesongens fineste festkjoler til små og store - gjerne over flere innlegg, slottsferie, pepperkaker, julegaver og generelt bare kjøp, kjøp og kjøp. Same procedure as every year. Æsj! Gruer meg. Man kan jo ikke unngå å se alt dette, om man ikke bor alene på en hytte langt inni skogen uten internett, dessverre. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Halle-Palle Skrevet 1. oktober 2019 #9164 Del Skrevet 1. oktober 2019 3 timer siden, MiniMjau skrev: Der betyr at booking.com ikke har flere rom for salg, ikke at hotellet er utsolgt. Å kjære! Jeg søkte direkte på sidene deres. Er dette virkelig noe å diskutere? Jeg tviler uansett på at hotellet er så tomt som det ser ut på bildene, da hadde det nok vært konkurs for lenge siden. Det er jo bra at de ikke eksponerer andre folk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 1. oktober 2019 #9165 Del Skrevet 1. oktober 2019 (endret) 1 time siden, Adrielle skrev: Det er jo typisk for enkelte av bloggerne. De er desperate etter at høsten skal komme, så de sponsede høstklærne kan tas i bruk. På med luer og votter, for ikke å forglemme anorakkene. Innendørs er det dags for de sponsede putene og pleddene i oker og rust. Te, kakao og peiskos på kveldene, spiller ingen rolle om det er 16 grader ute. Høst og vinter kan ikke komme fort nok, for snart er det jul!! Og vi vet vel alle hva det betyr. Innkjøring i november, adventskalendere med avanserte sløyfer pent dandert i trapp eller hva som måtte passe. Sesongens fineste festkjoler til små og store - gjerne over flere innlegg, slottsferie, pepperkaker, julegaver og generelt bare kjøp, kjøp og kjøp. Same procedure as every year. Maken til overdreven jul hos denne familien har jeg aldri sett før. Men sånn blir det når familiens julefeiring er til salgs og huset hennes er proppa av julepynt. Det hjelper ikke å skryte over gavefri jul til de voksne når det totale overforbruket er så høyt. Hun har vel lite annet å gjøre mens andre er ute av huset på jobb Endret 1. oktober 2019 av Surikatt 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 1. oktober 2019 #9166 Del Skrevet 1. oktober 2019 1 time siden, Adrielle skrev: Det er jo typisk for enkelte av bloggerne. De er desperate etter at høsten skal komme, så de sponsede høstklærne kan tas i bruk. På med luer og votter, for ikke å forglemme anorakkene. Innendørs er det dags for de sponsede putene og pleddene i oker og rust. Te, kakao og peiskos på kveldene, spiller ingen rolle om det er 16 grader ute. Høst og vinter kan ikke komme fort nok, for snart er det jul!! Og vi vet vel alle hva det betyr. Innkjøring i november, adventskalendere med avanserte sløyfer pent dandert i trapp eller hva som måtte passe. Sesongens fineste festkjoler til små og store - gjerne over flere innlegg, slottsferie, pepperkaker, julegaver og generelt bare kjøp, kjøp og kjøp. Same procedure as every year. Hva gjør det med opplevelser av høytider? Når høytidene skal brukes til å pushe ræl til både store og små? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 1. oktober 2019 #9167 Del Skrevet 1. oktober 2019 1 time siden, Adrielle skrev: Det er jo typisk for enkelte av bloggerne. De er desperate etter at høsten skal komme, så de sponsede høstklærne kan tas i bruk. På med luer og votter, for ikke å forglemme anorakkene. Innendørs er det dags for de sponsede putene og pleddene i oker og rust. Te, kakao og peiskos på kveldene, spiller ingen rolle om det er 16 grader ute. Høst og vinter kan ikke komme fort nok, for snart er det jul!! Og vi vet vel alle hva det betyr. Innkjøring i november, adventskalendere med avanserte sløyfer pent dandert i trapp eller hva som måtte passe. Sesongens fineste festkjoler til små og store - gjerne over flere innlegg, slottsferie, pepperkaker, julegaver og generelt bare kjøp, kjøp og kjøp. Same procedure as every year. Trist at det er verdien av jul for dem...Enda en anledning til å «flotte seg» med all den upersonlige pynten og oppfordre til kjøpehysteriet, som om det ikke er nok av det i julen allerede. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atheena Skrevet 1. oktober 2019 #9168 Del Skrevet 1. oktober 2019 Det er bare å glede seg til den hvitmalte julelandsbyen, de store hvite «konglene» og tinnsoldatene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CabinCruiser Skrevet 1. oktober 2019 #9169 Del Skrevet 1. oktober 2019 Nå er ikke jula hennes spesielt fin i mine øyne da. Men jeg liker rødt og grønt og farger. Har hvitt, grått og svart resten av året, men i desember skal jeg ha overdådig, nesten amerikansk jul i hus 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 1. oktober 2019 #9170 Del Skrevet 1. oktober 2019 57 minutter siden, Atheena skrev: Det er bare å glede seg til den hvitmalte julelandsbyen, de store hvite «konglene» og tinnsoldatene. Tinnsoldatene er grusomme. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LeiaO Skrevet 1. oktober 2019 #9171 Del Skrevet 1. oktober 2019 (endret) En leser spør i kommentarfeltet om blogginnlegg, med tekst og bilder fra en tur de har under sponset hotellopphold, skulle vært merket som reklame. Caroline Berg Eriksen svarer følgende - https://www.carolinebergeriksen.no/2019/09/30/hostferie-vind-og-hekta-pa-ny-serie/#comment-927017 : "Det er kun oppholdet på hotellet som er reklame, hva vi gjør utenfor hotellets område er på eget initiativ 🙂" Stemmer det at slikt ikke skal merkes? Avdelingsdirektør Tonje Hovde Skjelbostad i Forbrukertilsynet har uttalt følgende - fra https://www.vg.no/rampelys/i/21aXaB/forbrukertilsynet-foerer-tilsyn-med-norwegian-etter-dubai-sponsing "... "I tillegg kan også innlegg som ikke direkte omtaler eller eksponerer den næringsdrivende, eller aktiviteter arrangert av denne aktøren, etter omstendighetene regnes som markedsføring." Viser også til https://www.forbrukertilsynet.no/veiledning-reklame-some-kort#chapter-1 "Du må merke alt som kan fremme salg av et produkt eller en tjeneste for en næringsdrivende, og som du legger ut fordi du får betalt for det, eller fordi du får andre fordeler ved å eksponere det:" Jeg tenker at omtale av aktiviteter e.l. utenfor hotellområdet kan ha markedsverdi for annonsøren i dette tilfellet. Spesielt siden Caroline Berg Eriksen nevner fasiliteter på hotellet i teksten - fra https://www.carolinebergeriksen.no/2019/09/30/hostferie-vind-og-hekta-pa-ny-serie/ : "... vi har kost oss med ..... lekeland og badeland..." Blogginnlegget er lagret - http://web.archive.org/web/20191001210945/https://www.carolinebergeriksen.no/2019/09/30/hostferie-vind-og-hekta-pa-ny-serie/ . Jeg sender det over til Forbrukertilsynet, så kan de eventuelt se på det. Endret 1. oktober 2019 av LeiaO Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Saul Skrevet 1. oktober 2019 #9172 Del Skrevet 1. oktober 2019 På 30.9.2019 den 22.52, Kollontaj skrev: Vestlia så jeg på som nokså flott, det er iallfall dyrt nok i de periodene vi har anledning til å reise, feks vinterferie og påske, men etter at de begynte å sponse bloggere for reklame, har jeg endret mening. Nå er det bare harry. Kan jeg spørre om noe? Jeg ser det flere ganger i tråden blir brukt begrepet harry som nedsettende. Ulike ordbøker og wiki gir litt ulike definisjoner av ordet. Hva legger du og andre i begrepet? Jeg skjønner ikke hva som er galt med å være harry? Må man være fin Frognerfrue for å være godkjent (satt på spissen)? Jeg synes kritikken blir teit når man må bruke begreper som jeg oppfatter som ovenfra og ned holdninger på konstruktiv kritikk. Da oppfattes det ikke som konstruktivt lenger, men kritikk av personlig smak. Og hvis andre har en helt annen oppfatning av ordet harry enn typisk smakløst, usofistikert og arbeiderklasse, så er det fint om det oppklares. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 1. oktober 2019 #9173 Del Skrevet 1. oktober 2019 55 minutter siden, Glemtbrukernavnet skrev: En leser spør i kommentarfeltet om blogginnlegg, med tekst og bilder fra en tur de har under sponset hotellopphold, skulle vært merket som reklame. Caroline Berg Eriksen svarer følgende - https://www.carolinebergeriksen.no/2019/09/30/hostferie-vind-og-hekta-pa-ny-serie/#comment-927017 : "Det er kun oppholdet på hotellet som er reklame, hva vi gjør utenfor hotellets område er på eget initiativ 🙂" Stemmer det at slikt ikke skal merkes? Avdelingsdirektør Tonje Hovde Skjelbostad i Forbrukertilsynet har uttalt følgende - fra https://www.vg.no/rampelys/i/21aXaB/forbrukertilsynet-foerer-tilsyn-med-norwegian-etter-dubai-sponsing "... "I tillegg kan også innlegg som ikke direkte omtaler eller eksponerer den næringsdrivende, eller aktiviteter arrangert av denne aktøren, etter omstendighetene regnes som markedsføring." Viser også til https://www.forbrukertilsynet.no/veiledning-reklame-some-kort#chapter-1 "Du må merke alt som kan fremme salg av et produkt eller en tjeneste for en næringsdrivende, og som du legger ut fordi du får betalt for det, eller fordi du får andre fordeler ved å eksponere det:" Jeg tenker at omtale av aktiviteter e.l. utenfor hotellområdet kan ha markedsverdi for annonsøren i dette tilfellet. Spesielt siden Caroline Berg Eriksen nevner fasiliteter på hotellet i teksten - fra https://www.carolinebergeriksen.no/2019/09/30/hostferie-vind-og-hekta-pa-ny-serie/#comment-927017 : "... vi har kost oss med ..... lekeland og badeland..." Blogginnlegget er lagret - http://web.archive.org/web/20191001210945/https://www.carolinebergeriksen.no/2019/09/30/hostferie-vind-og-hekta-pa-ny-serie/ . Jeg sender det over til Forbrukertilsynet, så kan de eventuelt se på det. Tenker at det adressert riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cissacissa Skrevet 1. oktober 2019 #9174 Del Skrevet 1. oktober 2019 Er det innafor å bade hunden sin i badekaret på hotellrommet? Jeg har ikke hund, så vet liksom ikke helt. Jeg synes det er litt ekkelt 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 1. oktober 2019 #9175 Del Skrevet 1. oktober 2019 (endret) 1 time siden, Saul skrev: Kan jeg spørre om noe? Jeg ser det flere ganger i tråden blir brukt begrepet harry som nedsettende. Ulike ordbøker og wiki gir litt ulike definisjoner av ordet. Hva legger du og andre i begrepet? Jeg skjønner ikke hva som er galt med å være harry? Må man være fin Frognerfrue for å være godkjent (satt på spissen)? Jeg synes kritikken blir teit når man må bruke begreper som jeg oppfatter som ovenfra og ned holdninger på konstruktiv kritikk. Da oppfattes det ikke som konstruktivt lenger, men kritikk av personlig smak. Og hvis andre har en helt annen oppfatning av ordet harry enn typisk smakløst, usofistikert og arbeiderklasse, så er det fint om det oppklares. Jeg synes det er en feilvurdering av hotellet å sponse bloggere. Bloggernes/influencernes mangel på etikk og moral (feks eksponering av barn og fokus på kjøpe-kjøpe som jeg mener er harry- gjerne si smakløse! - egenskaper) overføres til de bedriftene som velger å sponse dem. Jeg kan ikke tenke meg noe mer harry enn å leve av å eksponere unger eller å shame miljøforkjempere, for å nevne noe annet jeg synes er skikkelig harry. Endret 1. oktober 2019 av Kollontaj 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 1. oktober 2019 #9176 Del Skrevet 1. oktober 2019 6 timer siden, Atheena skrev: Det er bare å glede seg til den hvitmalte julelandsbyen, de store hvite «konglene» og tinnsoldatene. 5 timer siden, Surikatt skrev: Tinnsoldatene er grusomme. Nøtteknekkere kaller CBE dem... 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Emma* Skrevet 2. oktober 2019 #9177 Del Skrevet 2. oktober 2019 6 timer siden, Cissacissa skrev: Er det innafor å bade hunden sin i badekaret på hotellrommet? Jeg har ikke hund, så vet liksom ikke helt. Jeg synes det er litt ekkelt Så lenge hotellet godkjenner at gjestene har m seg hund må vel det være helt greit. Ser mye hunder (generelt ikke hos CBE) i hotellrom senger også på enkelte hoteller. Som ikke-hundeeier syns jeg det er litt ekkelt (selvom sengetøyet skiftes før neste gjest) men så lenge hotellet godkjenner dyr - gjør jo ikke eieren noe galt. Da får heller vi som ikke liker det velge hoteller som ikke tillater dyr 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Saul Skrevet 2. oktober 2019 #9178 Del Skrevet 2. oktober 2019 6 timer siden, Kollontaj skrev: Jeg synes det er en feilvurdering av hotellet å sponse bloggere. Bloggernes/influencernes mangel på etikk og moral (feks eksponering av barn og fokus på kjøpe-kjøpe som jeg mener er harry- gjerne si smakløse! - egenskaper) overføres til de bedriftene som velger å sponse dem. Jeg kan ikke tenke meg noe mer harry enn å leve av å eksponere unger eller å shame miljøforkjempere, for å nevne noe annet jeg synes er skikkelig harry. Ok, takk for svar. Poenget mitt var ikke hva som er kritikkverdig, men hvorfor kalle det harry. Hvorfor ikke bruke smakløst, f.eks.? Å være harry forbinder jeg med svenskehandel, campingtur osv. Ingenting galt i det, så synes det nesten er slemt å sammenlikne aktiviteter folk flest forbinder med harry, med eksponering av barn og andre kritikkverdige forhold ved denne bedriften. Ikke viktig hva jeg mener, men da har jeg i alle fall opplyst om det finnes folk som mener at å kalle slike ting for harry vitner om at man ser på seg selv som bedre. Fordi uttrykksmåten vitner om at man ser ned på det eller de som er harry. Kun begrepsbruken jeg reagerer på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Selvantenning Skrevet 2. oktober 2019 #9179 Del Skrevet 2. oktober 2019 9 minutter siden, Saul said: Ok, takk for svar. Poenget mitt var ikke hva som er kritikkverdig, men hvorfor kalle det harry. Hvorfor ikke bruke smakløst, f.eks.? Å være harry forbinder jeg med svenskehandel, campingtur osv. Ingenting galt i det, så synes det nesten er slemt å sammenlikne aktiviteter folk flest forbinder med harry, med eksponering av barn og andre kritikkverdige forhold ved denne bedriften. Ikke viktig hva jeg mener, men da har jeg i alle fall opplyst om det finnes folk som mener at å kalle slike ting for harry vitner om at man ser på seg selv som bedre. Fordi uttrykksmåten vitner om at man ser ned på det eller de som er harry. Kun begrepsbruken jeg reagerer på. Det brukes nok for å signaliser at man ikke kjøper den fasaden CBE prøver å selge som glamorøs jetsetter og fashionista. I bunn og grunn er hun bare en husmor fra Østfold som liker å vise sideboob på internett. Hvis ikke det er småharry så vet ikke jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 2. oktober 2019 #9180 Del Skrevet 2. oktober 2019 @Saul Greit for meg, jeg har kalt barneeksponering for harry i lang tid. Det hadde vært under manges verdighet og et moralsk overtramp å gjøre det samme, så om det oppfattes som å se på seg selv som bedre, får så være. Ikke alle handlinger eller egenskaper er like gode. Hvis man i tillegg plukker søppel for penger, forbruker helt vilt (fem gensere i samme farge, 15 julegensere som eksempel), bytter møbler ofte, flyr dobbelt så ofte som vanlige folk, har bursdager med alskens rekvisitter og ballonger, vel, det er langt oppe på harryskalaen min. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå