Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Aquarius04 skrev:

Du har jo virkelig ikke fattet poenget. Poenget er ikke at det tas bilder og legges ut, de kunne feks tatt bilder av pynt og kake. Problemet er at det som skulle vært en privat bursdag for treåringen blir kringkastet over det ganske land. Og vedkommende blir også eksponert. 

Så spørsmålet til deg @LittleMermaid er: er du så naiv eller vil du bare ikke forstå?

Fatter vel poenget like mye som deg. Det er et eller to bilder av barnet i mors favn med ansiktet vendt bort fra kamera, et øyeblikk enten før eller under selskapet, så nei, ser ikke problemet med det. CBE deler livet sitt i bloggen, og kunne hatt færre bilder av barna, det er jeg enig i. Men de er nå tross alt en del av livet hennes.

Har enda til gode å se et innlegg her inne som er kritikkverdig og ikke overdådig formulert. Noe man kunne hatt en god debatt på, men det som dukker opp er flisespikkeri og skalkeskjul for å kritisere bloggeren. Min mening.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Passet dessverre ikke med tog til Oslo i dag heller ser jeg. Synd, for de ønsket jo å la bilen stå så mye som mulig fremover, da er det irriterende når det dessverre aldri passer... 

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, LittleMermaid skrev:

Fatter vel poenget like mye som deg. Det er et eller to bilder av barnet i mors favn med ansiktet vendt bort fra kamera, et øyeblikk enten før eller under selskapet, så nei, ser ikke problemet med det. CBE deler livet sitt i bloggen, og kunne hatt færre bilder av barna, det er jeg enig i. Men de er nå tross alt en del av livet hennes.

Har enda til gode å se et innlegg her inne som er kritikkverdig og ikke overdådig formulert. Noe man kunne hatt en god debatt på, men det som dukker opp er flisespikkeri og skalkeskjul for å kritisere bloggeren. Min mening.

Fint for deg at du ikke ser problemet med det. Jeg mener at så lenge hun velger å eksponere ungene og kynisk bruke feks en treårings bursdag til å skape innhold, så er det så dypt uetisk at jeg får helt vondt. Jeg vet godt at forretningsideen hennes er å dele privatlivet - eller en glattpolert, stylet utgave av det hun ønsker vi skal tro at er privatlivet hennes. Jeg klarer ikke med min beste vilje å forstå at det at hun HAR barn gjør det greit at hun skriver om dem og legger ut bilder av dem - hver eneste dag. 

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne IKEA hacken er velkjent og det fins mange varianter å velge mellom når du skal "pimpe" opp lekekjøkkenet. Jeg syns det er flott at CBE har gjort det samme, men som vi har sett før.. hun tar faktisk all kred og takker når lesere roser henne for at hun er så kreativ(!). CBE har ikke vært kreativ, hun har brukt pinterest. Hvorfor kan hun ikke være litt ydmyk og ærlig? 

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Oline12 skrev:

Denne IKEA hacken er velkjent og det fins mange varianter å velge mellom når du skal "pimpe" opp lekekjøkkenet. Jeg syns det er flott at CBE har gjort det samme, men som vi har sett før.. hun tar faktisk all kred og takker når lesere roser henne for at hun er så kreativ(!). CBE har ikke vært kreativ, hun har brukt pinterest. Hvorfor kan hun ikke være litt ydmyk og ærlig? 

Skjer ikke!

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, pøbelsara skrev:

Fint for deg at du ikke ser problemet med det. Jeg mener at så lenge hun velger å eksponere ungene og kynisk bruke feks en treårings bursdag til å skape innhold, så er det så dypt uetisk at jeg får helt vondt. Jeg vet godt at forretningsideen hennes er å dele privatlivet - eller en glattpolert, stylet utgave av det hun ønsker vi skal tro at er privatlivet hennes. Jeg klarer ikke med min beste vilje å forstå at det at hun HAR barn gjør det greit at hun skriver om dem og legger ut bilder av dem - hver eneste dag. 

Så om hun ønsker en glattpolert, stylet utgave av sitt liv så er det ulovlig? Har ikke folk bestemmelsesrett over sitt eget liv? Hvis du ønsker et helt annet liv for deg og dine barn så må du jo kunne ønske det uten at du skal bli halshugget av den grunn. 

Nå er vel bursdagen en del av hennes privatliv, så naturlig at hun vil dele det. Du skriver som om hun har lagt ut bilder av gjestene og hva de har gjort, men det har hun altså ikke. Hun postet bilder av forberedelsene. 

Hvis det fører til magesmerter, så skal man være glad for at man kun har disse luksus-problemene å forholde seg til. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, LittleMermaid skrev:

Så om hun ønsker en glattpolert, stylet utgave av sitt liv så er det ulovlig? Har ikke folk bestemmelsesrett over sitt eget liv? Hvis du ønsker et helt annet liv for deg og dine barn så må du jo kunne ønske det uten at du skal bli halshugget av den grunn. 

Nå er vel bursdagen en del av hennes privatliv, så naturlig at hun vil dele det. Du skriver som om hun har lagt ut bilder av gjestene og hva de har gjort, men det har hun altså ikke. Hun postet bilder av forberedelsene. 

Hvis det fører til magesmerter, så skal man være glad for at man kun har disse luksus-problemene å forholde seg til. 

For det første så mener du at det er naturlig å ville dele sitt privatliv med alle?

Og for det andre så er det ikke sin bursdag hun deler, men et uvitende lite barn sin. Ser du forskjellen?

Endret av Halle-Palle
  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, LittleMermaid skrev:

Utsagnet ditt at bursdagen er en del av hennes privatliv og naturlig at hun vil dele det er ikke naturlig. Har noen spurt 3-åringen om det var greit at bursdagen ble spredt på nettet? Ikke det, nei. Da lar man være. 

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Halle-Palle skrev:

For det første så mener du at det er naturlig å ville dele sitt privatliv med alle?

Og for det andre så er det ikke sin bursdag hun deler, men et uvitende lite barn sin. Ser du forskjellen?

Når en starter å blogge om sitt liv, og får følgerne og lesere ut fra dette, ja, så mener jeg det er naturlig. At du og jeg har filtre som gjør at vi aldri kunne gjort det, er ikke ensbetydende med at andre ikke velger å gjøre det. 

Hun deler ikke bursdagsselskapet i seg selv, men forberedelsene til dette. Ser du forskjellen?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Surikatt skrev:

Utsagnet ditt at bursdagen er en del av hennes privatliv og naturlig at hun vil dele det er ikke naturlig. Har noen spurt 3-åringen om det var greit at bursdagen ble spredt på nettet? Ikke det, nei. Da lar man være. 

Vet du om hun har spurt eller? Ikke det, nei. Da lar man være å spekulere.

Hun deler ikke selskapet i seg selv, men forberedelsene til dette! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, LittleMermaid skrev:

Når en starter å blogge om sitt liv, og får følgerne og lesere ut fra dette, ja, så mener jeg det er naturlig. At du og jeg har filtre som gjør at vi aldri kunne gjort det, er ikke ensbetydende med at andre ikke velger å gjøre det. 

Hun deler ikke bursdagsselskapet i seg selv, men forberedelsene til dette. Ser du forskjellen?

Kaller ikke dette "forberedelser"...

https://www.instagram.com/p/B2cWiuHogHW/?igshid=5b5u7izzvnvo

Endret av FruRosa
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, LittleMermaid skrev:

Vet du om hun har spurt eller? Ikke det, nei. Da lar man være å spekulere.

Hun deler ikke selskapet i seg selv, men forberedelsene til dette! 

OM hun har spurt har en treåring NULL forutsetning for å forstå hva vedkommende svarer ja til!

• Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, FruRosa skrev:

OM hun har spurt har en treåring NULL forutsetning for å forstå hva vedkommende svarer ja til!

Ikke noe galt i bildet av en mor som viser kjærlighet til sitt barn. Skjønner CBE er stolt av barna sine. Hvem er ikke det? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
19 minutter siden, LittleMermaid skrev:

Og hadde hun holdt barnet utenfor hadde det vært helt greit. Slik som det er nå er det ikke greit. Det er ikke hennes privatliv å dele. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Halle-Palle skrev:

Og hadde hun holdt barnet utenfor hadde det vært helt greit. Slik som det er nå er det ikke greit. Det er ikke hennes privatliv å dele. 

Merkelig nok hadde det ikke vært greit det heller.. 

Som feks det bildet av kjøkkenet til ungen som hun modererte. Hun fikk jo pes for det også🙄

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, LittleMermaid skrev:

Ikke noe galt i bildet av en mor som viser kjærlighet til sitt barn. Skjønner CBE er stolt av barna sine. Hvem er ikke det? 

Men hvorfor holder det ikke at hun er stolt? Hvorfor trenger hun at andre skal skryte av dem? Har det ikke skjedd hvis man ikke kan samle likes?

Og hva med barnet som nusser mamman sin, av kjærlighet, helt uvitende om at det egentlig poseres for salg? Er ikke det bare trist?

• Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...