Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har flyskrekk. Så jeg flyr ikke med mindre jeg MÅ. Og da tungt medisinert. Trodde dette var normalt for folk med flyskrekk. Men ingenting er jo "normalt" for CBE og tøffelen hennes. 

• Liker 26
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, DianaV skrev:

Jeg har flyskrekk. Så jeg flyr ikke med mindre jeg MÅ. Og da tungt medisinert. Trodde dette var normalt for folk med flyskrekk. Men ingenting er jo "normalt" for CBE og tøffelen hennes. 

Jeg får samme vibbene som de jentene som var redd edderkoppene på ungdomsskole og pipte og hylet når de så en, mens de søkte tilflukt hos gutta. Litt samme greia. Eller noen som ønsker oppmerksomhet på «så tøff du er som trosser frykten din!». 

• Liker 24
Skrevet
7 minutter siden, 123Frustrert skrev:

Jeg får samme vibbene som de jentene som var redd edderkoppene på ungdomsskole og pipte og hylet når de så en, mens de søkte tilflukt hos gutta. Litt samme greia. Eller noen som ønsker oppmerksomhet på «så tøff du er som trosser frykten din!». 

Bra sammenligning. Tenker i samme bane som deg her altså.. 

• Liker 4
Skrevet

Ei venninne av meg føler hun må ta valium før flyreiser, hun hater å fly og blir helt frossen og likblek, spesielt ved take-off og landing, men hun lar ikke det stoppe ferier og reiser jevnlig, flyskrekken er like reell selv om, så å spekulere i om frykten til "bedriften"(?) er løgn fordi en fortsetter å fly blir for dumt. Alle er forskjellige og takler ting på sin egen måte.

• Liker 13
Skrevet
58 minutter siden, Nebel86 skrev:

Ei venninne av meg føler hun må ta valium før flyreiser, hun hater å fly og blir helt frossen og likblek, spesielt ved take-off og landing, men hun lar ikke det stoppe ferier og reiser jevnlig, flyskrekken er like reell selv om, så å spekulere i om frykten til "bedriften"(?) er løgn fordi en fortsetter å fly blir for dumt. Alle er forskjellige og takler ting på sin egen måte.

Det er liksom noe i denne gata JEG forbinder med EKTE flyskrekk. 

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, Nebel86 skrev:

Akkurat.. Det er akkurat slike symptomer jeg også mener en som har flyskrekk har. Og ikke disse "pynte" og ueksiterende "symptomene" som CBE og SE framstiller i bloggene sine.

• Liker 6
Skrevet
14 minutter siden, DianaV skrev:

Det er liksom noe i denne gata JEG forbinder med EKTE flyskrekk. 

Det kan være ulike grader av frykt for å fly. Mange misliker å fly, noen misliker det sterkt, andre frykter det og så har vi de som overhodet ikke flyr fordi de blir skrekkslagne bare av tanken. Det betyr ikke at de som lider av en mildere variant av flyskrekk ikke skal kunne berette om det uten å få slengt i fleisen at «hah, det der er da ingenting, jeg/andre har langt større skrekk». Så merkelig «kritikk», men alt som legges ut skal jo kritiseres, uansett :)

• Liker 10
Skrevet

Var det ikke CBE som skulle lukke seg mer og mer? Har ikke sett ett lite glimt av det engang. I stedet deles det av hjertens lyst i akkurat samme grad som før. Sånn blir det når penger styrer alt.

• Liker 19
Skrevet
17 minutter siden, Heidegger skrev:

Godt sagt! Vi får håpe disse folka ikke jobber i helsevesenet...

Tja. Eller jeg håper det. Er ikke et av arbeidsområdene for helsepersonell å luke ut de som faktisk trenger det mot de som ikke trenger det? 

Kan godt være cbe har flyskrekk, men jeg mener så absolutt at de som har flyskrekk ikke drar på ferie med fly på 6-8 ganger pr år. Har du panikk eller har noe form for skrekk skal det også veldig mye til for at du kan ha fokus på så mye annet en deg selv, kanskje barna, men ikke snapper og tar bilder i ett sett samtidig. 

• Liker 10
Skrevet
1 time siden, Vipser skrev:

https://influencere.wordpress.com/2019/06/11/bruk-av-barn-pa-instastory-01-06-10-06-19/

CBE var verst på eksponering av barn på instastory så langt i juni. 

Har faktisk holdt et lite regnskap på cbe sin eksponering av barn på insta og i løpet av de 41 side dagene har det blitt lagt ut et eller flere bilder /videoer av barna 36 av dagene. Noen dager mange filer og videoer andre dager ett, det som kjennetegner alle bildene er at barna blir fremstilt som små dukker, hvor håret og kjolene er i fokus.

• Liker 26
Gjest Bettys
Skrevet
1 time siden, 123Frustrert skrev:

Tja. Eller jeg håper det. Er ikke et av arbeidsområdene for helsepersonell å luke ut de som faktisk trenger det mot de som ikke trenger det? 

Kan godt være cbe har flyskrekk, men jeg mener så absolutt at de som har flyskrekk ikke drar på ferie med fly på 6-8 ganger pr år. Har du panikk eller har noe form for skrekk skal det også veldig mye til for at du kan ha fokus på så mye annet en deg selv, kanskje barna, men ikke snapper og tar bilder i ett sett samtidig. 

Flyskrekk arter seg nok forskjellig fra person til person. Jeg har flyskrekk og flyr rimelig ofte, fordi jeg går inn for at flyskrekken ikke skal begrense meg. Jeg jobber veldig mye med meg selv når jeg skal ta fly. Ut fra din logikk har ikke jeg flyskrekk. Men hadde du sett meg mens jeg hyperventilerte under take-off og fikk gråteanfall under turbulens tror jeg ikke du hadde tvilt på om jeg har flyskrekk. 

Andre med flyskrekk klarer ikke å fly i det hele tatt. Vi er alle forskjellige. 

Det er mye å kritisere CBE for, men vi vet ikke hvordan hun har det når hun flyr selv om hun flyr ofte.

Skrevet
24 minutter siden, Bettys skrev:

Flyskrekk arter seg nok forskjellig fra person til person. Jeg har flyskrekk og flyr rimelig ofte, fordi jeg går inn for at flyskrekken ikke skal begrense meg. Jeg jobber veldig mye med meg selv når jeg skal ta fly. Ut fra din logikk har ikke jeg flyskrekk. Men hadde du sett meg mens jeg hyperventilerte under take-off og fikk gråteanfall under turbulens tror jeg ikke du hadde tvilt på om jeg har flyskrekk. 

Andre med flyskrekk klarer ikke å fly i det hele tatt. Vi er alle forskjellige. 

Det er mye å kritisere CBE for, men vi vet ikke hvordan hun har det når hun flyr selv om hun flyr ofte.

Da skjønner jeg nok ikke hvorfor man på død og liv må fly.. jeg gir blanke i om cbe har flyskrekk eller ei. Problemet er når hun normaliserer det på den måten og i tillegg nærmest glamoriserer det. Hadde det vært jeg som hadde hatt flyskrekk hadde jeg blitt litt fornærmet om en persons spankulerer inn på fly mens det snappes av det flagrende håret til barna. Jeg synes det er spesielt når man skal ha fokus på ting man er litt redde. Hadde fokuset vært på hvordan man kunne håndtert problemet så hadde det vært kjempe fint! Blogginnhaveren har flere ganger blitt spurt om hvorfor de ikke tar flyskrekk-kurs, det svares det ikke på. Det hadde jo vært normalt å vurdere når man tar som mål av seg å fly verden rundt, kunne faktisk blitt litt interessant å lese om også, men i stedet brukes det som psykolog oppmerksomhets mangnet.

• Liker 13
Gjest Zeitgeist
Skrevet

Å være engstelig for å fly er relativt normalt og det er høyst trolig i den kategorien CBE havner - være sære seg som privat eller offentlig person. 

Flyskrekk derimot, eller aviofobi som det kalles på fagspråket, er faktisk en ICD-10-diagnose, spesifikt F40.2 - Spesifikke/Isolerte fobier. Beroende på symptomene CBE i årevis har beskrevet i forbindelse med sine flyturer, så er hun ikke i nærheten av de kriteriene som må oppfylles for en faktisk diagnose. 

Å bedrive selv-diagnostisering er ikke ensbetydende for at man faktisk har det man tror man har - være seg CBE eller Kari/Ola Nordmann. 

Skrevet (endret)

Den 6. juni skriver hun i kommentarfeltet at hun ikke vil publisere bilder av barna i badetøy på bloggen i den alderen de er nå. 

I dag - 11. juni - er mor og barn avbildet på IG. I badetøy.

(lenke til bloggen - det står i kommentarfeltet 6 juni - https://www.carolinebergeriksen.no/)

Her var det en lenke til IG-innlegget. Jeg fjernet lenken til IG fordi bildet kom opp i innlegget her - og jeg ønsker ikke å være med på å dele bilder av barna.Det er ikke rart hun får mye kritikk. Virkelig ikke. Hun sier det hun vet er politisk korrekt - og alle vet jo at det anses for ikke-særlig-greit å publisere bilder av barn på store SoMe-kontoer nu til dags. Men så bare gjør hun det likevel. Merkelig valg. Kult bilde, men ikke-kult å eksponere de ungene så mye som hun gjør. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 35
Skrevet
3 minutter siden, pøbelsara skrev:

Den 6. juni skriver hun i kommentarfeltet at hun ikke vil publisere bilder av barna i badetøy på bloggen i den alderen de er nå. 

I dag - 11. juni - er mor og barn avbildet på IG. I badetøy.

(lenke til bloggen - det står i kommentarfeltet 6 juni - https://www.carolinebergeriksen.no/)

Her var det en lenke til IG-innlegget. Jeg fjernet lenken til IG fordi bildet kom opp i innlegget her - og jeg ønsker ikke å være med på å dele bilder av barna.Det er ikke rart hun får mye kritikk. Virkelig ikke. Hun sier det hun vet er politisk korrekt - og alle vet jo at det anses for ikke-særlig-greit å publisere bilder av barn på store SoMe-kontoer nu til dags. Men så bare gjør hun det likevel. Merkelig valg. Kult bilde, men ikke-kult å eksponere de ungene så mye som hun gjør. 

Skrev om det for noen dager siden..

• Liker 19
Skrevet
Akkurat nå, LilleSnupp skrev:

Skrev om det for noen dager siden..

Det er bare så himla ugreit. Og veldig trist. 

• Liker 16
Skrevet
3 minutter siden, pøbelsara skrev:

Det er bare så himla ugreit. Og veldig trist. 

"Jeg kunne aldri tenkt meg å vise frem barna i bikini i den alderen de er i nå" link

Ikke stemmer det heller, Caroline! Du har publisert flere bilder av dine barn i badetruse/-tøy. Noen av de har du slettet nå i ettertid, mens andre ligger fortsatt ute på nett. 

• Liker 27
Skrevet

Jeg hørte på «Kvinneguidens venner» med Linnea Myhre i dag. Der sier hun at CBE har blokkert henne på Instagram. Noen som vet hvorfor? 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...