Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Uglesjel skrev:

Aner ikke.. Eller så redigere hun bildene etter smak og lyst. Hun har jo blitt avslørt på det også 😅

Det er vel mere etter fotografens dagsform kanskje? Ikke vet jeg. Før skrev hun ofte at det bare var korrigert for lys og skygge, ja enda deler av kroppen ble kuttet bort. Kan man "fylle på" på kroppen uten at det kan avsløres? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Kleenex skrev:

Det er vel mere etter fotografens dagsform kanskje? Ikke vet jeg. Før skrev hun ofte at det bare var korrigert for lys og skygge, ja enda deler av kroppen ble kuttet bort. Kan man "fylle på" på kroppen uten at det kan avsløres? 

Ja. Det får man gjort via apper. Man ser jo selv på bildene av henne at kroppen hennes endres etter som han hun har på seg eventuelt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, MiniBaguette skrev:

Har CBE hatt samarbeid med PoP tidligere, eller er det nytt? (Jeg har pleid å handle ganske mye hos Polarn o Pyret, men mindre etter at de ramlet oppi rosa/blå-fargebadene sammen med "alle andre" kjedebutikker - og når de i tillegg samarbeider med CBE er det slutt for min del.)

Vet ikke med CBE.no, men jeg har boikottet dem i lengre tid. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hva de har gjort med bildet der hun står ved bassenget? Det ser ut som hun har et hull i magen, hele bildet ser grotesk ut. Må ha bomma stygt på redigeringen der. 

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvem er disse folka som leser bloggen og attpåtil støtter frua i tykke løgner og tynne løgner? Ikke spekulasjon... interessant gruppe mennesker vil jeg si! 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OMG er så lei av poseringen! Har ikke vært på bloggen på en stund og ville bare ta en titt men får helt mark av den poseringen. Tittet på insta (en hobbyprofil siden hun blokkerte meg for lenge siden) og syns det var fine bilder til hun plutselig dukket opp i solnedgang med kroppen trykt oppi fjeset mitt. Er det bare meg eller hadde det vært deilig med kroppsfrie bilder? Bare en liten stund? 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Surikatt skrev:

Jeg lurer på hva de har gjort med bildet der hun står ved bassenget? Det ser ut som hun har et hull i magen, hele bildet ser grotesk ut. Må ha bomma stygt på redigeringen der. 

 

Hun har (ifølge henne selv) utstikkende ribbein. Så det ser ut som magen går innover på henne. Om jeg holder inn magen på en spesiell måte får jeg kopiert maven hennes helt likt. Så om hun drar den inn med vilje eller ei det vites ikke...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hun har et veldig unaturlig forhold til egen kropp. Eller er det Lars Kristian Eriksens kroppshysteri? Bildet er ikke pent og viser et forvridd syn på kropp. Og viktig å motta hyllest i kommentarfeltet og takke for den! Hvorfor??? Verden er gal. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
45 minutter siden, Surikatt skrev:

Jeg synes hun har et veldig unaturlig forhold til egen kropp. Eller er det Lars Kristian Eriksens kroppshysteri? Bildet er ikke pent og viser et forvridd syn på kropp. Og viktig å motta hyllest i kommentarfeltet og takke for den! Hvorfor??? Verden er gal. 

Du må huske på at når man ikke har særlig mye annet å skilte med, så gjenstår kun det ytre ;) Og visse tredjepersoner da ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, miamiamia skrev:

Hun har (ifølge henne selv) utstikkende ribbein. Så det ser ut som magen går innover på henne. Om jeg holder inn magen på en spesiell måte får jeg kopiert maven hennes helt likt. Så om hun drar den inn med vilje eller ei det vites ikke...

Slik posering har minst like mye med kroppsbeherskelse å gjøre. Eller mangel på samme. Det er fullt mulig å skyve ut øvre del mage, for å glatte overgangen mellom ribben og magemuskler, mens nedre del dras inn for den ettertraktede flat mage-look. Bare se på de som driver magedans for eksempel. 

Om CBEs konsekvent lite flatterende posering skyldes dårlig kroppskontroll eller om hun faktisk liker hvordan det ser ut kam man lure på. Kanskje en blanding. 

Legger til: Hun er jo i utgangspunkt en flott dame så synd hun lar slikt som dårlig posering ødelegge inntrykket på bildene. 

Endret av Inocybe
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CBE er ei flott kvinne, er det uten tvil om. Men når man til stadighet tar bilder i samme posering stilling i 10år, da er det på tide og bli litt mer kreative tenker nå jeg. Hun burde heller leke seg foran kameraet, enn være som en ustllingsdukke🙄

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Inocybe skrev:

Slik posering har minst like mye med kroppsbeherskelse å gjøre. Eller mangel på samme. Det er fullt mulig å skyve ut øvre del mage, for å glatte overgangen mellom ribben og magemuskler, mens nedre del dras inn for den ettertraktede flat mage-look. Bare se på de som driver magedans for eksempel. 

🤫

Fantastisk, vil jeg si. Kunne godt tenke meg å ha den kroppsbeherskelsen. 

1 time siden, Inocybe skrev:

Om CBEs konsekvent lite flatterende posering skyldes dårlig kroppskontroll eller om hun faktisk liker hvordan det ser ut kam man lure på. Kanskje en blanding. 

Det er i hvertfall mange om synes hun viser en flott kroppsholdning. Beundringsverdig å se, synes jeg

1 time siden, Inocybe skrev:

Legger til: Hun er jo i utgangspunkt en flott dame så synd hun lar slikt som dårlig posering ødelegge inntrykket på bildene. 

Jeg tror du og andre misforstår. Mange får et veldig godt inntrykk an hennes posering på bildene. De er utrolig gode og flotte.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, exictence skrev:

🤫

Fantastisk, vil jeg si. Kunne godt tenke meg å ha den kroppsbeherskelsen. 

Det er i hvertfall mange om synes hun viser en flott kroppsholdning. Beundringsverdig å se, synes jeg

Jeg tror du og andre misforstår. Mange får et veldig godt inntrykk an hennes posering på bildene. De er utrolig gode og flotte.

Isolering av muskler/muskelgrupper kan alle få til men det krever selvfølgelig innsats. Det er rett og slett imponerende hva de som kan det får til. Øvelse gjør mester :) 

Ellers er vi ikke så enige. Hun stagnerte i noen få poseringer få mange år siden og har ikke klart å utvikle seg siden. Litt dumt når bilder av CBE poserer (nesten) er hovedinnhold på bloggen. Bilder med magefokus har stort forbedringspotensial. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Uglesjel skrev:

CBE er ei flott kvinne, er det uten tvil om. Men når man til stadighet tar bilder i samme posering stilling i 10år, da er det på tide og bli litt mer kreative tenker nå jeg. Hun burde heller leke seg foran kameraet, enn være som en ustllingsdukke🙄

Hvorfor det? Om hun er fornøyd med slike bilder kan hun vel ta dem og publisere dem slik det passer henne. Eller gir dette dårlig innvirkning på lesere, som blir påvirket til å også ta bilder i samme stil, og skaper med det et nytt samfunnsproblem? :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Hedersbrukeren skrev:

Hvorfor det? Om hun er fornøyd med slike bilder kan hun vel ta dem og publisere dem slik det passer henne. Eller gir dette dårlig innvirkning på lesere, som blir påvirket til å også ta bilder i samme stil, og skaper med det et nytt samfunnsproblem? :)

Det er ingen nytt samfunnsproblem nei. Det handler om utviklingen i bloggen og at leserene ser at hun selv har utviklet seg i flere rettinger.  Noe som hun ikke har gjort. At vi  er ei knall god forretningskvinne skal man ikke si noe på.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, miamiamia said:

Hun har (ifølge henne selv) utstikkende ribbein. Så det ser ut som magen går innover på henne. Om jeg holder inn magen på en spesiell måte får jeg kopiert maven hennes helt likt. Så om hun drar den inn med vilje eller ei det vites ikke...

Ja, jeg ser at jeg også har litt utstikkende ribbein. Om jeg hadde vært slankere og hatt tydelige magemuskler tror jeg det ville vært lignende på meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Hedersbrukeren skrev:

Hvorfor det? Om hun er fornøyd med slike bilder kan hun vel ta dem og publisere dem slik det passer henne. Eller gir dette dårlig innvirkning på lesere, som blir påvirket til å også ta bilder i samme stil, og skaper med det et nytt samfunnsproblem? :)

Stive, kunstige og repetitive poseringer bidrar naturligvis til at bloggens hovedperson er vanskelig å relatere til. Når CBE løfter bloggerfoten og gaper leende ut i luften mens magen suges inn, og bildet i etterkant går gjennom retusjering og behandling hos bloggens fotograf, så får man ikke akkurat følelsen av å titte inn i noens hverdagsliv. Men nå er jo Treasures' formål kommersiell virksomhet med annonsesalg, så det er jo helt kurant at CBE begraver venninneaspektet og fremmer denne rene og overfladiske katalogfølelsen. Jeg tror faktisk ikke at det er noen andre enn SoMe-bransjen selv som mener at bloggerfoten ser spesielt smart ut. CBE brukte den jo til og med når hun ble avbildet på langrennsski.

Hun har virkelig skapt seg en innbringende karriere, men det er synd at den er tuftet på å fronte massivt overforbruk, utlevering av uvitende mindreårige på internett samt å fremme et anstrengt forhold til kropp.

Edit: for å klargjøre så er CBE selvfølgelig ikke alene i SoMe-verdenen om å fremme kunstig forskjønning, overfladiskhet og overforbruk. Men her til lands så har hun så absolutt vært med på å sette standarden med sin snart 10 år lange fartstid i bransjen.

Endret av Ultiva
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt merke til at hun svarer på kritiske kommentarer ved å bruke lesernes fornavn. Det minner meg om telefonselgere som maser fra tid til annen.. F eks; «Nå skal du høre, Anne», «ser at du har vært en veldig god kunde av oss tidligere, Anne». Jeg har med årene oppfattet det som en type hersketeknikk som jeg ikke vil bite på. Jeg vet ikke hva Carolines intensjon med å bruke lesernes navn i sine svar, men jeg oppfatter det som noe tilgjort. Jeg synes mange av hennes svar er svært dårlige.

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Jordbærogfløte skrev:

Jeg har lagt merke til at hun svarer på kritiske kommentarer ved å bruke lesernes fornavn. Det minner meg om telefonselgere som maser fra tid til annen.. F eks; «Nå skal du høre, Anne», «ser at du har vært en veldig god kunde av oss tidligere, Anne». Jeg har med årene oppfattet det som en type hersketeknikk som jeg ikke vil bite på. Jeg vet ikke hva Carolines intensjon med å bruke lesernes navn i sine svar, men jeg oppfatter det som noe tilgjort. Jeg synes mange av hennes svar er svært dårlige.

Du verden, med en slik tankegang kan man jo kritisere alt. Kåre Willoch ble i sin tid kritisert for å omtale Gro Harlem Brundtland som «fru Brundtland», men nå er det visst galt å omtale folk med fornavn også. Hva blir det neste :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Hedersbrukeren skrev:

Du verden, med en slik tankegang kan man jo kritisere alt. Kåre Willoch ble i sin tid kritisert for å omtale Gro Harlem Brundtland som «fru Brundtland», men nå er det visst galt å omtale folk med fornavn også. Hva blir det neste :)

Når det brukes som hersketeknikk er det ufint ja. 

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...