SoWhat? Skrevet 5. juni 2019 #3701 Del Skrevet 5. juni 2019 På 28.5.2019 den 12.20, Lopploella skrev: Hun har ikke så mye blikk for det estetiske verken når det gjelder interiør eller mote. Utrolig at hun kan leve av dette. Hun lever av dette mye pga dere 🙂 dere ser det kanskje ikke? Kremt. Da jeg kritiserte dere her på Rampelys, så var mange såå iherdige med å påstå at de engasjerte seg pga av at hun eksponerte barna. Javel? Hva har sette med det å gjøre?? Og hun har gitt info om reklame her. Noe dere påsto hun ofte ikke gjorde. Når hun gjør er det galt også 😄 jez! Kremmerhuset mister ikke kunder pga dere. Bare så det er sagt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SelinaKyle Skrevet 5. juni 2019 #3702 Del Skrevet 5. juni 2019 1 time siden, 29_j skrev: Jeg har tar ei øl fordi jeg er øltørst (ja je er glad i Øl😂), ikke for å kjenne rusen. Men ved den ene så blir man ikke jo ikke full, det blir feil å si. Man endrer ikke atferd i den grad, man blir glad og mer optimistisk der og da. Det skjemmes ikke barn av. Dette kan fort overdrives. En liten digresjon her, men klarer ikke la være å kommentere.. jobber innen rusomsorgen, og det du sier her er feil. Barn reagerer på at foreldrene endrer atferd, spiller ingen rolle om de blir aggressive eller ekstra oppstemt (selv om jeg kan være enig i at sinte/aggressive foreldre sikkert er mer skremmende enn at de er mer oppstemte). Det er endringen hos foreldrenes atferd som skaper utrygghet hos barna. Og det skal ikke mye alkohol til for at barn legger merke til denne endringen. Og må selvfølgelig presisere at jeg nå snakker generelt og ikke spekulerer i CBEs alkoholbruk, og hvordan dette påvirker hennes omgivelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sjokka Skrevet 6. juni 2019 #3703 Del Skrevet 6. juni 2019 7 timer siden, 29_j skrev: Jeg har tar ei øl fordi jeg er øltørst (ja je er glad i Øl😂), ikke for å kjenne rusen. Men ved den ene så blir man ikke jo ikke full, det blir feil å si. Man endrer ikke atferd i den grad, man blir glad og mer optimistisk der og da. Det skjemmes ikke barn av. Dette kan fort overdrives. Og når man blir glad og mer optimistisk etter et glass øl, så endres ikke atferden? Med andre ord, er du lei deg ta et glass øl så blir du glad. Det var det du beskrev her, og DA endres atferden etter 1 glass øl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaleficentAurora Skrevet 6. juni 2019 #3704 Del Skrevet 6. juni 2019 Det er absolutt ingen her som har nevnt eller sagt at CBE og mannen har et alkoholproblem🙄 Det som blir reagert på er at alkoholen har et så sentralt plass i bloggen over lengre tid. Og da begynner man jo egentlig lure på hvor viktig er den alkoholen for dem🤔 Er det ikke avbildet med alkohol så er det barna. Det er liksom ikke en mellom ting🤷♀️ 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg skruf Skrevet 6. juni 2019 Populært innlegg #3705 Del Skrevet 6. juni 2019 Sånn rent generelt ang barn og alkohol så synes jeg ikke noe om daglig drikking når man har barn, selv om det bare er en enhet eller to og i en kortere tidsperiode, som f.eks ferie. Barn er veldig sensitive for omgivelsene, og jeg synes ikke noe om at de skal få inn med morsmelka at daglig inntak av alkohol er greit. De merker endringer i de voksnes væremåte selv etter få enheter alkohol. Selv større barn legger merke til foreldrenes alkoholforbruk og alkoholvaner. Og jeg synes egentlig ikke det er greit at barn skal ubevisst lære at ferie og fritid=alkohol. For å ta et eksempel fra eget liv; jeg har aldri hatt et høyt inntak av alkohol, men liker å kose meg med et glass rødvin i ny og ne. Eller en whisky foran peisen med ei god bok når vinteren rusker ute. Men det har aldri vært snakk om mengder. I år har jeg ikke drukket noe alkohol pga jeg har en tarmsykdom som i perioder gjør meg veldig syk, og da unngår jeg bl.a alkohol pga det gjør sykdomstilstanden verre. Yngste barnet vårt er 16 år, og her om dagen kommenterte hun at jeg aldri drikker vin lengre. Hun la merke til det i påsken sa hun, da vi feiret påske på hytta med annen familie og jeg drakk ikke vin eller øl som de andre. Hun sa at det var fint at ikke alle voksne drakk, selv om det ikke var snakk om mengder (i snitt kanskje to flasker vin fordelt på 5 voksne) Og hun er da 16 og setter ord på tanker og følelser, hva da med yngre barn som ikke klarer det samme? En annen ting er at jeg synes det er uansvarlig når man er på ferie i et fremmed land og alle de voksne er påvirket av alkohol og noe skjer med barna. Greit nok at man kan alltids ta en taxi, men jeg synes det tar seg dårlig ut på legevakten hvis man kommer inn med barnet sitt og ikke er edru. Sjansen for at noe kan skje er alltids tilstede med barn, de kan være veldig uforutsigbare. En skade kan fort dukke opp på dagtid når barna herjer rundt på lekeplasser, stranda eller ved bassenget, akutt sykdom kan oppstå både på dag og natt. Jeg synes heller ikke noe om å sitte på flyplassen å drikke vin eller øl når man reiser med barn. Noe kan skje ombord i flyet, om det så er en nødsituasjon eller noe mere ufarlig som turbulens som barna kan bli engstelige av. Da er det greit at foreldrene er trygge voksenpersoner. Og igjen, jeg snakker ikke rølpefulle foreldre, men barn merker forandring på foreldrene etter få enheter. Dette er det faktisk forsket på, og det er kampanjer i forkant av hver eneste ferie og høytider for å bevisstgjøre foreldre og andre voksne om alkoholinntak og barn. Og for å være ærlig; man trenger strengt tatt ikke alkohol for å kose seg. Er det smaken man liker så finnes det gode alternativer innen alkoholfritt øl, og likedan alkoholfri hvitvin (alkoholfri rødvin har jeg til dags dato ikke funnet en som smaker godt). Det er mye annet som smaker godt som ikke er innen alkoholkategorien i det hele tatt, mange gode eksklusive eplemoster f.eks. Det ble en lang rant om barn og alkohol tidlig om morran, men det er da mitt synspunkt på saken. Og absolutt aktuelt i denne tråden her da CBE legger daglig ut bilder av alkohol i kombinasjon med barn på ferie. Og en ting til som går direkte på CBE og alkoholvaner; hun har en av de største bloggene her til lands, og hun er en såkalt påvirker (liker ikke betegnelsen «influencer»). Da tar det seg dårlig ut å legge ut bilder av at de voksne drikker alkohol foran barna, da det er med på å normalisere daglig feriedrikking og barn. Følgerene hennes ser opp til henne, og når hun velger å drikke foran de små så er det innafor å gjøre det samme. 60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LillaGorilla🐒 Skrevet 6. juni 2019 #3706 Del Skrevet 6. juni 2019 10 minutter siden, skruf skrev: Sånn rent generelt ang barn og alkohol så synes jeg ikke noe om daglig drikking når man har barn, selv om det bare er en enhet eller to og i en kortere tidsperiode, som f.eks ferie. Barn er veldig sensitive for omgivelsene, og jeg synes ikke noe om at de skal få inn med morsmelka at daglig inntak av alkohol er greit. De merker endringer i de voksnes væremåte selv etter få enheter alkohol. Selv større barn legger merke til foreldrenes alkoholforbruk og alkoholvaner. Og jeg synes egentlig ikke det er greit at barn skal ubevisst lære at ferie og fritid=alkohol. For å ta et eksempel fra eget liv; jeg har aldri hatt et høyt inntak av alkohol, men liker å kose meg med et glass rødvin i ny og ne. Eller en whisky foran peisen med ei god bok når vinteren rusker ute. Men det har aldri vært snakk om mengder. I år har jeg ikke drukket noe alkohol pga jeg har en tarmsykdom som i perioder gjør meg veldig syk, og da unngår jeg bl.a alkohol pga det gjør sykdomstilstanden verre. Yngste barnet vårt er 16 år, og her om dagen kommenterte hun at jeg aldri drikker vin lengre. Hun la merke til det i påsken sa hun, da vi feiret påske på hytta med annen familie og jeg drakk ikke vin eller øl som de andre. Hun sa at det var fint at ikke alle voksne drakk, selv om det ikke var snakk om mengder (i snitt kanskje to flasker vin fordelt på 5 voksne) Og hun er da 16 og setter ord på tanker og følelser, hva da med yngre barn som ikke klarer det samme? En annen ting er at jeg synes det er uansvarlig når man er på ferie i et fremmed land og alle de voksne er påvirket av alkohol og noe skjer med barna. Greit nok at man kan alltids ta en taxi, men jeg synes det tar seg dårlig ut på legevakten hvis man kommer inn med barnet sitt og ikke er edru. Sjansen for at noe kan skje er alltids tilstede med barn, de kan være veldig uforutsigbare. En skade kan fort dukke opp på dagtid når barna herjer rundt på lekeplasser, stranda eller ved bassenget, akutt sykdom kan oppstå både på dag og natt. Jeg synes heller ikke noe om å sitte på flyplassen å drikke vin eller øl når man reiser med barn. Noe kan skje ombord i flyet, om det så er en nødsituasjon eller noe mere ufarlig som turbulens som barna kan bli engstelige av. Da er det greit at foreldrene er trygge voksenpersoner. Og igjen, jeg snakker ikke rølpefulle foreldre, men barn merker forandring på foreldrene etter få enheter. Dette er det faktisk forsket på, og det er kampanjer i forkant av hver eneste ferie og høytider for å bevisstgjøre foreldre og andre voksne om alkoholinntak og barn. Og for å være ærlig; man trenger strengt tatt ikke alkohol for å kose seg. Er det smaken man liker så finnes det gode alternativer innen alkoholfritt øl, og likedan alkoholfri hvitvin (alkoholfri rødvin har jeg til dags dato ikke funnet en som smaker godt). Det er mye annet som smaker godt som ikke er innen alkoholkategorien i det hele tatt, mange gode eksklusive eplemoster f.eks. Det ble en lang rant om barn og alkohol tidlig om morran, men det er da mitt synspunkt på saken. Og absolutt aktuelt i denne tråden her da CBE legger daglig ut bilder av alkohol i kombinasjon med barn på ferie. Og en ting til som går direkte på CBE og alkoholvaner; hun har en av de største bloggene her til lands, og hun er en såkalt påvirker (liker ikke betegnelsen «influencer»). Da tar det seg dårlig ut å legge ut bilder av at de voksne drikker alkohol foran barna, da det er med på å normalisere daglig feriedrikking og barn. Følgerene hennes ser opp til henne, og når hun velger å drikke foran de små så er det innafor å gjøre det samme. 🤩👏🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sjokka Skrevet 6. juni 2019 #3707 Del Skrevet 6. juni 2019 @skruf Veldig bra beskrevet 👏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kleenex Skrevet 6. juni 2019 #3708 Del Skrevet 6. juni 2019 (endret) 11 timer siden, 123Frustrert skrev: Hvem har snakket om alkoholisme?? Også snakker vi om cbe i denne tråden, ikke andre bloggeren. Jeg synes ikke barn og alkohol passer sammen. Kanskje ett glass i helgen eller litt mer på ferie, men når glasset må frem hver eneste gang det er snakk om avslapping og kos så er det i min verden feil. Vi diskuterer CarolineBergEriksen.no i denne tråden ellers er jeg enig. Endret 6. juni 2019 av Kleenex Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123Frustrert Skrevet 6. juni 2019 #3709 Del Skrevet 6. juni 2019 1 time siden, Kleenex skrev: Vi diskuterer CarolineBergEriksen.no i denne tråden ellers er jeg enig. Er ikke cbe og carolinebergeriksen.no det samme? Jeg mente ikke å hentyde til privatpersonen, men naturligvis bedriften. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oline12 Skrevet 6. juni 2019 #3710 Del Skrevet 6. juni 2019 Igjen, dette er et reklame-magasin og er ikke på ekte. Det er ikke mulig å spekulere i alkoholvanene til privatpersonene da vi kan umulig vite hva som skjer når det ikke tas bilder til bedriften. Det ser penere ut på bilde når det er stettglass der. Alkohol forbinder også mange med kos, god økonomi etc derfor har de med det på bilder for å selge imaget av at de koser seg og har god råd. Når det er sagt er innblanding av barn her merkelig, like merkelig som de halvnakne bildene for et par uker siden. Barn burde ikke være endel av dette. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 6. juni 2019 #3711 Del Skrevet 6. juni 2019 Tråden er ryddet for spekulasjoner, latterliggjøring, brukerdebatt, avsporinger og svar til dette. Perelandra, mod. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bestemorskogmus Skrevet 6. juni 2019 #3712 Del Skrevet 6. juni 2019 Får helt fnatt av den poseringa og mini me-kolleksjonen. Den evinnelige innsugde magen og lette på foten-stillinga.... Carro er jo fin som hun er, slapp av og senk skuldrene!!!!!!! 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaleficentAurora Skrevet 6. juni 2019 #3713 Del Skrevet 6. juni 2019 3 minutter siden, Bestemorskogmus skrev: Får helt fnatt av den poseringa og mini me-kolleksjonen. Den evinnelige innsugde magen og lette på foten-stillinga.... Carro er jo fin som hun er, slapp av og senk skuldrene!!!!!!! Det jeg blir helt matt av er hvordan hun framstiller brystpartiet sitt. Ene øyeblikket så har hun fyldige bryst. I det andre så er dem paddeflate🤦♀️ Og ikke minst så skal bildene alltid taes fra en og samme vinkel slik at kroppen hennes ser lengre og smalere ut. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123Frustrert Skrevet 6. juni 2019 #3714 Del Skrevet 6. juni 2019 Så barnslig frekk denne dama er når hun forsvarer seg selv. Her tilsvar til en som mener at barna er med på merkevarebygging. Dama mener altså det er kreativt å beskylde henne for å bruke barna som merkevarebygging.. og at denne kritikken bare er kritikk for å kritisere. Beklager, men er de som driver bloggen litt «korte»? «Det er tydelig at du tillater deg alle de kreative virkemidlene du kommer på for å kunne finne noe å kritisere. Og at kritikken i seg selv er viktigst, ikke det å faktisk kritisere noe som er kritikkverdig. Det sier mye om deg, og svært lite om meg og min merkevare.» https://www.carolinebergeriksen.no/2019/06/06/den-fineste-mini-badetoyskolleksjonen/#comments 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 6. juni 2019 #3715 Del Skrevet 6. juni 2019 CBE.no-folka bruker ofte frasen «det sier mye om deg» om kritikere. Vel, gjør det egentlig det? Ulekker herketeknikk. 38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kleenex Skrevet 6. juni 2019 #3716 Del Skrevet 6. juni 2019 45 minutter siden, 123Frustrert skrev: Så barnslig frekk denne dama er når hun forsvarer seg selv. Her tilsvar til en som mener at barna er med på merkevarebygging. Dama mener altså det er kreativt å beskylde henne for å bruke barna som merkevarebygging.. og at denne kritikken bare er kritikk for å kritisere. Beklager, men er de som driver bloggen litt «korte»? «Det er tydelig at du tillater deg alle de kreative virkemidlene du kommer på for å kunne finne noe å kritisere. Og at kritikken i seg selv er viktigst, ikke det å faktisk kritisere noe som er kritikkverdig. Det sier mye om deg, og svært lite om meg og min merkevare.» https://www.carolinebergeriksen.no/2019/06/06/den-fineste-mini-badetoyskolleksjonen/#comments Frua er redd flere skal oppdage at bloggen er rein reklame? 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniBaguette Skrevet 6. juni 2019 #3717 Del Skrevet 6. juni 2019 Har CBE hatt samarbeid med PoP tidligere, eller er det nytt? (Jeg har pleid å handle ganske mye hos Polarn o Pyret, men mindre etter at de ramlet oppi rosa/blå-fargebadene sammen med "alle andre" kjedebutikker - og når de i tillegg samarbeider med CBE er det slutt for min del.) 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kleenex Skrevet 6. juni 2019 #3718 Del Skrevet 6. juni 2019 3 timer siden, Uglesjel skrev: Det jeg blir helt matt av er hvordan hun framstiller brystpartiet sitt. Ene øyeblikket så har hun fyldige bryst. I det andre så er dem paddeflate🤦♀️ Og ikke minst så skal bildene alltid taes fra en og samme vinkel slik at kroppen hennes ser lengre og smalere ut. Mon tro om det bare er korrigeringer med lys og skygge? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaleficentAurora Skrevet 6. juni 2019 #3719 Del Skrevet 6. juni 2019 Akkurat nå, Kleenex skrev: Mon tro om det bare er korrigeringer med lys og skygge? Aner ikke.. Eller så redigere hun bildene etter smak og lyst. Hun har jo blitt avslørt på det også 😅 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 6. juni 2019 #3720 Del Skrevet 6. juni 2019 Legg merke til svaret fra CBE her..at det var?!? 😳 https://www.carolinebergeriksen.no/2019/06/06/den-fineste-mini-badetoyskolleksjonen/#comments 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå