Gå til innhold

Erfaringer med provera og letrozol


jordbarn

Anbefalte innlegg

Nå som jeg har gjort unna første syklus med letrozol kan jeg oppsummere.

Jeg kjente tydelige stikninger etter siste tablett var tatt. Mye murringer. Fikk positiv EL-test på CD14, ca. 12 dager før forventet! Så må jo si at det funket som gull. Var tidligere EL jeg ønsket. Fikk ovitrelle også, for å være helt sikker på at egget slapp. Dessverre ble jeg ikke gravid :(

Men prøver igjen! Blir enkel kur letrozol denne pp'en også. Håper veldig på like tidlig EL 🤞

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går på metformin men har fått resept på letrozol. Skal ta letrozol på syklus dag 3. Men jeg fikk mensen ganske sent i går kveld. Typ kl 22-23. Ville dere fortsatt regner dagen igår som dag 1? Eller ville dere regnet idag som dag 1? 

Anonymkode: e4804...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Går på metformin men har fått resept på letrozol. Skal ta letrozol på syklus dag 3. Men jeg fikk mensen ganske sent i går kveld. Typ kl 22-23. Ville dere fortsatt regner dagen igår som dag 1? Eller ville dere regnet idag som dag 1? 

Anonymkode: e4804...2df

Jeg ville regnet dagen i dag som CD1 da. Altså ta første letrozol-tablett på onsdag morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker said:

Går på metformin men har fått resept på letrozol. Skal ta letrozol på syklus dag 3. Men jeg fikk mensen ganske sent i går kveld. Typ kl 22-23. Ville dere fortsatt regner dagen igår som dag 1? Eller ville dere regnet idag som dag 1? 

Anonymkode: e4804...2df

Dag 1 er i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre som går på letrozol i ti dager? Jeg begynner med 2.5mg i 3 dager, så 5mg i 3 og så 7.5 i 4.

På dette regimet får jeg eggløsning på dag 14, kontra 18 til vanlig.. 

Anonymkode: fa783...d97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en ny runde med Letrozol,  første dag i dag.  Det er så lite motiverende, og jeg har egentlig gitt opp.. jeg ble gravid på Letrozol i sommer, mistet.

Prøvd meg på både enkel og dobbel dose etter dette, syklusen er like lang på enkel som dobbel. Så tar bare enkel nå også. Har bare piller igjen til 3 runder til,orker ikke dra til Gynekolog for ny resept igjen,så blir det ingen baby de neste rundene så er det greit. 

Har et barn fra før,som nå er i barneskolealder, så på en måte er det nesten vemodig å starte på skrætsj,men jeg føler jeg måå gripe den lille sjangsen jeg har før det er helt forseint. 

Hvordan går det med dere andre som har brukt Letrozol mange runder? Føler dere den virker dårligere eller likt? Jeg har mindre eggløsning slim,og mindre lysten,kanskje fordi motivasjonen er liten og alderen eldre også,vet ikke..

Anonymkode: 5c209...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde positiv eggløsningstest  dag 13(1. nov.) testet negativt på graviditetstest og mensen kom på dag 35 (blødde 23.-25. nov). tok to tabl letrozol hver dag fra syklus dag tre. Altså 25.-20. nov. Har dere hatt erfaring med blødning etter letrozol? For jeg har hatt brunlig utflod fra jeg sluttet å blø. Og nå var det blod på papiret når jeg var på do. Noen som vet hvorfor?

Anonymkode: e4804...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde positiv eggløsningstest  dag 13(1. nov.) testet negativt på graviditetstest og mensen kom på dag 35 (blødde 23.-25. nov). tok to tabl letrozol hver dag fra syklus dag tre. Altså 25.-20. nov. Har dere hatt erfaring med blødning etter letrozol? For jeg har hatt brunlig utflod fra jeg sluttet å blø. Og nå var det blod på papiret når jeg var på do. Noen som vet hvorfor?

Anonymkode: e4804...2df

Jeg hadde småblødninger da jeg gikk på letrozol for første gang. Litt blod og brun utflod frem til dag 8 (pleier å være ferdig med å blø på dag 4-5). Har lest at det kan være en bivirkning. 

Anonymkode: 7fcf0...3d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde småblødninger da jeg gikk på letrozol for første gang. Litt blod og brun utflod frem til dag 8 (pleier å være ferdig med å blø på dag 4-5). Har lest at det kan være en bivirkning. 

Anonymkode: 7fcf0...3d2

Jeg som skrev innlegget over der. Okei tusen takk. Ble litt bekymra for om mensen kom allerede nå på nytt 😆

Anonymkode: e4804...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (18 minutter siden):

Har noen erfaring med hbordan syklusene blir etter letrozol? 

De gangene jeg har hatt lengere pauser går min syklus tilbake til "normalen for meg",med laaange sykluser med manglende eggløsning og menstruasjon kanskje en gang i halvåret.. men første syklus etter Letrozol kan jeg ha en kortere syklus.

Anonymkode: 5c209...421

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Nok en ny runde med Letrozol,  første dag i dag.  Det er så lite motiverende, og jeg har egentlig gitt opp.. jeg ble gravid på Letrozol i sommer, mistet.

Prøvd meg på både enkel og dobbel dose etter dette, syklusen er like lang på enkel som dobbel. Så tar bare enkel nå også. Har bare piller igjen til 3 runder til,orker ikke dra til Gynekolog for ny resept igjen,så blir det ingen baby de neste rundene så er det greit. 

Har et barn fra før,som nå er i barneskolealder, så på en måte er det nesten vemodig å starte på skrætsj,men jeg føler jeg måå gripe den lille sjangsen jeg har før det er helt forseint. 

Hvordan går det med dere andre som har brukt Letrozol mange runder? Føler dere den virker dårligere eller likt? Jeg har mindre eggløsning slim,og mindre lysten,kanskje fordi motivasjonen er liten og alderen eldre også,vet ikke..

Anonymkode: 5c209...421

Jeg hadde mange runder letrozol. Begynte med enkel så økte til dobbel, men ble aldri gravid (var vel 5 pp eller noe..) så plutselig på pp 6 fikk jeg en tydelig kraftig el for hadde utrolig vondt i eggstokkområdet dagen jeg forventet el denne pp. Og denne mnd satt spiren. Jeg rakk også å bli bekymret husker jeg. Men du skal huske at det finnes mange måter å stimulere el på, ikke bare letrozol. Man kan ta dobbel og til og med trippel dose letrozol og hvis ikke det går så kan man forsøke letrozol + andre medikamenter ; blant annet otrivelle er det mange som får. Og det finnes noen andre også som er mye mer effektive på stimulering enn letrozol, husker ikke hva de heter men poenget mitt er at du ikke bør gi opp. :) er så lett å miste motet når man naturlig nok blir skuffet mnd etter mnd. 

Anonymkode: 0e87a...fbf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I ettermiddag var FJERDE døgnet på rad jeg fikk positiv EL-test. Ble veldig glad når den først kom, men nå får det være måte på... 😑 Mange som opplever å ha positivt i dagesvis? Slipper egget til slutt!? Jeg begynner å tvile her nå....

Dette er andre syklusen min på enkel dose letrozol. Er på CD23 i dag. Forrige syklus fikk jeg EL på CD16. EL-testet ikke mer enn den første dagen da, for fikk ovitrelle og da var det ingen vits å teste lenger. Blir ikke ovitrelle denne gangen. Men er det vanlig å ha positiv EL-test såå lenge på letrozol?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (1 minutt siden):

I ettermiddag var FJERDE døgnet på rad jeg fikk positiv EL-test. Ble veldig glad når den først kom, men nå får det være måte på... 😑 Mange som opplever å ha positivt i dagesvis? Slipper egget til slutt!? Jeg begynner å tvile her nå....

Dette er andre syklusen min på enkel dose letrozol. Er på CD23 i dag. Forrige syklus fikk jeg EL på CD16. EL-testet ikke mer enn den første dagen da, for fikk ovitrelle og da var det ingen vits å teste lenger. Blir ikke ovitrelle denne gangen. Men er det vanlig å ha positiv EL-test såå lenge på letrozol?

Det hjelper ikke deg, men jeg hadde faktisk kortere positiv test på letrozol enn hva jeg har til vanlig 😏 letrozol gjør nok at kroppen oppfører seg litt annerledes, på godt og vondt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (51 minutter siden):

I ettermiddag var FJERDE døgnet på rad jeg fikk positiv EL-test. Ble veldig glad når den først kom, men nå får det være måte på... 😑 Mange som opplever å ha positivt i dagesvis? Slipper egget til slutt!? Jeg begynner å tvile her nå....

Dette er andre syklusen min på enkel dose letrozol. Er på CD23 i dag. Forrige syklus fikk jeg EL på CD16. EL-testet ikke mer enn den første dagen da, for fikk ovitrelle og da var det ingen vits å teste lenger. Blir ikke ovitrelle denne gangen. Men er det vanlig å ha positiv EL-test såå lenge på letrozol?

Jeg har max hatt 2 dager med positiv test når jeg tar letrozol. Jeg tar metformin og myo-inositol i tillegg å men. At alt ikke bare kan gå etter boka....🙄

Anonymkode: 313c4...7be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

I ettermiddag var FJERDE døgnet på rad jeg fikk positiv EL-test. Ble veldig glad når den først kom, men nå får det være måte på... 😑 Mange som opplever å ha positivt i dagesvis? Slipper egget til slutt!? Jeg begynner å tvile her nå....

Dette er andre syklusen min på enkel dose letrozol. Er på CD23 i dag. Forrige syklus fikk jeg EL på CD16. EL-testet ikke mer enn den første dagen da, for fikk ovitrelle og da var det ingen vits å teste lenger. Blir ikke ovitrelle denne gangen. Men er det vanlig å ha positiv EL-test såå lenge på letrozol?

Jeg har positiv test ca 2 dager. Har alltid første positiv El test cd 20, tester ikke så mye etter det...så skal begynne å teste til tirsdag. 

Anonymkode: 5c209...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har max hatt 2 dager med positiv test når jeg tar letrozol. Jeg tar metformin og myo-inositol i tillegg å men. At alt ikke bare kan gå etter boka....🙄

Anonymkode: 313c4...7be

Jeg tar også metformin. Det har jeg gjort noen måneder. Så det er letrozol som er nytt nå... Men er nok sant at noe blir litt rart da ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

Jeg tar også metformin. Det har jeg gjort noen måneder. Så det er letrozol som er nytt nå... Men er nok sant at noe blir litt rart da ja. 

Mine sykluser ble først helt stabile på trippel. Så ble en del mnd hvor kroppen ikke helt oppførte seg som jeg ønsket. Nå har dem vært jevnt på 28-29 dager i mange mnd.

Anonymkode: 313c4...7be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen ! Jeg har tatt første pille med clomifen i dag. Hva er forskjellen mellom clomifen og alle disse andre dere snakker om ? håper på svar ! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

indigob skrev (1 time siden):

Hei alle sammen ! Jeg har tatt første pille med clomifen i dag. Hva er forskjellen mellom clomifen og alle disse andre dere snakker om ? håper på svar ! 

For å være helt ærlig, så aner jeg ikke. Men jeg fikk på letrozol EL på enkel, en uten EL, så en dobbel jeg fikk det på, uten å bli gravid. Så fikk jeg anbefalt clomifen av gynekologen min, som sa det passet meg bedre. Fikk EL på første runde clomifen, og fikk konstanteret god virkning på det.

Anonymkode: e1f7d...f69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...