Gå til innhold

Erfaringer med provera og letrozol


jordbarn

Anbefalte innlegg

10 hours ago, AnonymBruker said:

Hei! Har vært hos gyn og fått påvist PCO. Skal begynne på letrozol når jeg får mensen og fikk beskjed av gyn om at dersom det er en eller to modne egg så kan de sette ovitrelle. Men dersom det er mer så kan de ikke sette den pga at da kan man risikere å befrukte så mange egg 🙈 men har noen erfaring med at det ofte er mer enn to modne egg? For hvis det ofte er det så minsker jo det sjansen veldig 😔 nå håper jeg bare mensen kan melde sin ankomst om noen uker! 

Anonymkode: f2292...6b3

Sjansen for mange egg er ganske lav med letrozol.

Jeg fikk bare en :) Prøvde enkel dose.

Anonymkode: 7fcf0...3d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for svar! Ser her at mange også har fått provera for å sette igang mensen. Jeg fikk ikke tilbud om det, syns det var litt rart siden jeg ikke aner når jeg får mensen neste gang. Det kan jo ta 6 mnd for alt jeg vet 🤔 men de vil kanskje prøve uten først 🤔 men jeg gir det litt tid å ser om det kommer så får jeg ringe å høre om jeg kan få det 😬 

Anonymkode: f2292...6b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 2 modne egg etter første (og foreløpig eneste) doble dose på letrozol😊 fikk svak strek i morges, så spent på de neste dagene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duchess2 skrev (2 timer siden):

Jeg hadde 2 modne egg etter første (og foreløpig eneste) doble dose på letrozol😊 fikk svak strek i morges, så spent på de neste dagene. 

Oioi, blir kanskje tvillinger dette da! 😃 Lykke til 😊 så gøy med strek! Da er du jo helt sikkert gravid 😃 (det er jeg som har vært anonym lenger oppe der 🙈) Fikk du ovitrelle også? Jeg startet med Primolut (Provera) igår så håper den igangsetter mensen. Skal starte på enkel dose med Letrozol etter det, håper det gjør susen 😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (2 timer siden):

Oioi, blir kanskje tvillinger dette da! 😃 Lykke til 😊 så gøy med strek! Da er du jo helt sikkert gravid 😃 (det er jeg som har vært anonym lenger oppe der 🙈) Fikk du ovitrelle også? Jeg startet med Primolut (Provera) igår så håper den igangsetter mensen. Skal starte på enkel dose med Letrozol etter det, håper det gjør susen 😊

 

Tusen takk! Fikk ikke ovitrelle i tillegg, nei.  Fikk mensen med primolut, så enkel dose med letrozol uten effekt, så rett på dobbel dose, med god effekt som nevnt 😄 positiv eggløsningstest på 17. mai, som kjentes veldig godt (smerter)!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er det noen her som fikk blødninger før 10 dager var gått med Provera? Hva måtte dere i såfall foreta dere?

jeg begynte å blø på dag 8 (før jeg hadde tatt pille nr 8). Fikk så beskjed om at hvis det kun var en liten blødning så skulle jeg fortsette kuren til den skikkelige mensen kom. Hvis det føltes som ordentlig mensen så skulle jeg slutte på provera og vente til dag 4 før jeg begynner på letrozol  Jeg var veldig usikker i går og tok derfor pille nr 8. 

i dag er det fremdeles noe blødning.. er så usikker på om deg er mensen eller ikke.. har gått på ppiller i 13 år og vært uten mensen i et år etter jeg sluttet på ppillene, så husker ikke hva en «normal» mensen er.. 

er på første runde her.. kanskje derfor jeg er så usikker på dette og meg selv her. Er forresten hos Klinikk Hausken 😊

Anonymkode: 85d5d...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Annonse

Hei!  

Gjør et forsøk på å skrive her istedenfor å opprette ny tråd. 

Jeg er på min 3 runde med letrozol, men har denne gangen fått resept på cyclogest også. Noen andre som har erfaring med det? Det eneste jeg finner når jeg søker er cyclogest ved ivf

Anonymkode: cfefe...6ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei!  

Gjør et forsøk på å skrive her istedenfor å opprette ny tråd. 

Jeg er på min 3 runde med letrozol, men har denne gangen fått resept på cyclogest også. Noen andre som har erfaring med det? Det eneste jeg finner når jeg søker er cyclogest ved ivf

Anonymkode: cfefe...6ed

Vet det er mange her som har fått progesterontilskudd i lutealfasen. Enten cyclogest eller annet merke. Selv fikk jeg ikke dette (gynekologen mente det var unødvendig) før graviditet ble påvist. Så jeg har gått på cyclogest fra 12 dpo til sv.uke 10. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei!

Har fått Letrozol og Provera. Tatt 10 dager med Provera og fikk beskjed om å begynne med letrozol på syklusdag 3. 4 dager etter avslutning av Provera, altså i går, kom det en miniblødning, typ 1 teskje med mørk/brunt blod. Det samme i dag. Telles i går som syklusdag 1? Er jo ingen ordentlig blødning, men er jo noe?

Anonymkode: 1053e...739

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hei. 
 

Denne syklusen er jeg på dobbel dose letrozol. Er på CD7 i dag, så det er siste dag med tabletter. I går begynte jeg å kjenne eggløsningssmerter i begge sider. Kjenner meg veldig øm i bekkenet, nesten plagsomt. Vet jo at eggløsning ikke kommer så tidlig, men er dette noe som er typisk når man øker dosen? Skal til gynekolog til uka, men lurte bare på om noen har erfaring med dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jadaneidaså skrev (30 minutter siden):

Hei. 
 

Denne syklusen er jeg på dobbel dose letrozol. Er på CD7 i dag, så det er siste dag med tabletter. I går begynte jeg å kjenne eggløsningssmerter i begge sider. Kjenner meg veldig øm i bekkenet, nesten plagsomt. Vet jo at eggløsning ikke kommer så tidlig, men er dette noe som er typisk når man øker dosen? Skal til gynekolog til uka, men lurte bare på om noen har erfaring med dette. 

Jeg går på dobbel dose og jeg pleier å kjenne på litt ubehag og kramper (men ikke typiske EL-smerter). Det er jo vanskelig å si hvordan kroppen din responderer på dobbel dose før du har vært på ultralyd, men vil uansett ikke tro at EL skjer så tidlig. Krysser fingrene for at alt går bra med økning av dosen og at kroppen din responderer som forventet! 🤞❤️ Ved dobbel dose har jeg modne egg og setter sprøyta på cd10. Hvilken dag i syklusen skal du dit? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (17 minutter siden):

Jeg går på dobbel dose og jeg pleier å kjenne på litt ubehag og kramper (men ikke typiske EL-smerter). Det er jo vanskelig å si hvordan kroppen din responderer på dobbel dose før du har vært på ultralyd, men vil uansett ikke tro at EL skjer så tidlig. Krysser fingrene for at alt går bra med økning av dosen og at kroppen din responderer som forventet! 🤞❤️ Ved dobbel dose har jeg modne egg og setter sprøyta på cd10. Hvilken dag i syklusen skal du dit? 

Takk for svar! 🥰

Gikk du på enkel først? Og kjente du forskjell på symptomer med enkel vs dobbel dose?

Jeg håper også dobbel dose gjør susen! Håpet er egentlig at flere egg modnes, så det er flere sjanser 😌

Oi, CD10 allerede? Jeg har time hos gyn CD11, så blir spennende å se hva de sier da ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jadaneidaså skrev (1 minutt siden):

Takk for svar! 🥰

Gikk du på enkel først? Og kjente du forskjell på symptomer med enkel vs dobbel dose?

Jeg håper også dobbel dose gjør susen! Håpet er egentlig at flere egg modnes, så det er flere sjanser 😌

Oi, CD10 allerede? Jeg har time hos gyn CD11, så blir spennende å se hva de sier da ☺️

Ja, men jeg fikk ikke EL av enkel. Mener å huske at jeg kjente på litt klinger og kriblinger på enkel, mens på dobbel så kjenner jeg tidvis mer ubehag og litt kramper. Men det er ikke sånn at jeg er veldig plaget av det 😊

Spennende hvis fler egg blir modne da!☺️ Hvordan er det der du går? Der jeg går får jeg ikke lov å prøve om 3 egg eller fler er modne. Men har hatt 2 modne egg de to siste syklusene. 

Ja, altså jeg har vært der cd 13 også og da hadde ikke egget sluppet enda - men det var over 20mm. Så derfor kan jeg allerede sette sprøyta på cd10. Da har jeg EL på cd12. Men er jo veldig individuelt da☺️

Håper du har fine, modne egg (og fler enn 1! 🥳) når du skal dit! 😁 Oppdater gjerne her 🤩

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk dere letrozol på første konsultasjon hos gynekolog? Vi har gått offentlig, og jeg får ikke starte med letrozol før mannen har tatt sædprøve og fått svar på den. Han tok i går, og vil ikke få svar på den før opptil 3 uker! Syns det er så lenge, og jeg er veldig utålmodig. Først tre måneder ventetid på gynekolog etter henvisning, også nesten en måned til før vi kan starte. Hører om flere som får letrozol på første konsultasjon, men dette er kanskje hos private gynekologer. Vet at når man går offentlig tar ting mye lengre tid. Vurderer å ringe i morgen og høre om jeg får lov å tjuvstarte. 🙄

Anonymkode: 40193...8dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Fikk dere letrozol på første konsultasjon hos gynekolog? Vi har gått offentlig, og jeg får ikke starte med letrozol før mannen har tatt sædprøve og fått svar på den. Han tok i går, og vil ikke få svar på den før opptil 3 uker! Syns det er så lenge, og jeg er veldig utålmodig. Først tre måneder ventetid på gynekolog etter henvisning, også nesten en måned til før vi kan starte. Hører om flere som får letrozol på første konsultasjon, men dette er kanskje hos private gynekologer. Vet at når man går offentlig tar ting mye lengre tid. Vurderer å ringe i morgen og høre om jeg får lov å tjuvstarte. 🙄

Anonymkode: 40193...8dd

fikk etter 6 mnd prøving hos privat gynekolog grunnet manglende eggløsning 😌 

Anonymkode: 09c2f...9f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (På 29.1.2022 den 11.41):

Ja, men jeg fikk ikke EL av enkel. Mener å huske at jeg kjente på litt klinger og kriblinger på enkel, mens på dobbel så kjenner jeg tidvis mer ubehag og litt kramper. Men det er ikke sånn at jeg er veldig plaget av det 😊

Spennende hvis fler egg blir modne da!☺️ Hvordan er det der du går? Der jeg går får jeg ikke lov å prøve om 3 egg eller fler er modne. Men har hatt 2 modne egg de to siste syklusene. 

Ja, altså jeg har vært der cd 13 også og da hadde ikke egget sluppet enda - men det var over 20mm. Så derfor kan jeg allerede sette sprøyta på cd10. Da har jeg EL på cd12. Men er jo veldig individuelt da☺️

Håper du har fine, modne egg (og fler enn 1! 🥳) når du skal dit! 😁 Oppdater gjerne her 🤩

Var hos gyn i dag (CD11), hadde et egg på 24mm og et mindre, men stadig vekk modent. Fikk ovitrelle, så nå er det bare å vente 🙈 

Hvordan gikk det med deg hos gyn i dag? ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jadaneidaså skrev (2 timer siden):

Var hos gyn i dag (CD11), hadde et egg på 24mm og et mindre, men stadig vekk modent. Fikk ovitrelle, så nå er det bare å vente 🙈 

Hvordan gikk det med deg hos gyn i dag? ☺️

Ååå, så spennende med to egg! Wow, 24 mm! Flaks det ikke hadde sluppet enda da 🙈

Jeg hadde et egg på 16 mm og to som var litt mindre, men hun trodde bare et egg kom til å slippe 😊 setter sprøyta imorgen tidlig. Skal i tillegg prøve progesterontilskudd denne syklusen. Krysser fingrene for at det går for oss begge 😊🤞

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er helt ny på forumet, har bare vært inne å lest i ny og ned. Vet ikke om det er riktig plass å spørre heller, men prøver lykken 🙈 jeg har de siste kveldene vært svært kvalm, så ille at jeg bare har måttet legge meg ned å lukke øynene. Har også vært mye trøtt. Har vært gravid en gang tidligere som endte i ingenting, men har ikke blitt gravid siden. Dette er nå snart 4 år siden (er i fast forhold).

Men på grunn av hvordan jeg har følt meg, tok jeg en rsfu test i dag tidlig, som viste tydelig positiv.

selvfølgelig klarte jeg ikke dy meg i å teste igjen senere på dagen, og den var super svak! Kunne bare skimte en strek. Hva skal dette ha seg? Jeg blir så frustrert når jeg ikke skjønner hva som skjer.. andre som har opplevd lignende og vært gravid? Kanskje urinen har blitt mer vannet ut Ila dagen? Ikke vet jeg.. trodde ikke hcg ville slå ut så sterkt om det ikke var noe på gang. Takknemlig for alle svar på forhånd 🙈

Anonymkode: f0652...871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hei! Jeg er helt ny på forumet, har bare vært inne å lest i ny og ned. Vet ikke om det er riktig plass å spørre heller, men prøver lykken 🙈 jeg har de siste kveldene vært svært kvalm, så ille at jeg bare har måttet legge meg ned å lukke øynene. Har også vært mye trøtt. Har vært gravid en gang tidligere som endte i ingenting, men har ikke blitt gravid siden. Dette er nå snart 4 år siden (er i fast forhold).

Men på grunn av hvordan jeg har følt meg, tok jeg en rsfu test i dag tidlig, som viste tydelig positiv.

selvfølgelig klarte jeg ikke dy meg i å teste igjen senere på dagen, og den var super svak! Kunne bare skimte en strek. Hva skal dette ha seg? Jeg blir så frustrert når jeg ikke skjønner hva som skjer.. andre som har opplevd lignende og vært gravid? Kanskje urinen har blitt mer vannet ut Ila dagen? Ikke vet jeg.. trodde ikke hcg ville slå ut så sterkt om det ikke var noe på gang. Takknemlig for alle svar på forhånd 🙈

Anonymkode: f0652...871

Beklager! ser det havnet i feil forum 🙈

Anonymkode: f0652...871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hei! Jeg er helt ny på forumet, har bare vært inne å lest i ny og ned. Vet ikke om det er riktig plass å spørre heller, men prøver lykken 🙈 jeg har de siste kveldene vært svært kvalm, så ille at jeg bare har måttet legge meg ned å lukke øynene. Har også vært mye trøtt. Har vært gravid en gang tidligere som endte i ingenting, men har ikke blitt gravid siden. Dette er nå snart 4 år siden (er i fast forhold).

Men på grunn av hvordan jeg har følt meg, tok jeg en rsfu test i dag tidlig, som viste tydelig positiv.

selvfølgelig klarte jeg ikke dy meg i å teste igjen senere på dagen, og den var super svak! Kunne bare skimte en strek. Hva skal dette ha seg? Jeg blir så frustrert når jeg ikke skjønner hva som skjer.. andre som har opplevd lignende og vært gravid? Kanskje urinen har blitt mer vannet ut Ila dagen? Ikke vet jeg.. trodde ikke hcg ville slå ut så sterkt om det ikke var noe på gang. Takknemlig for alle svar på forhånd 🙈

Anonymkode: f0652...871

Det kan hende den var svakere siden det var utvanna urin 😊 ta en ny test imorgen tidlig, ta digital også 😄 og gratulerer 🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...