Gå til innhold

Erfaringer med provera og letrozol


jordbarn

Anbefalte innlegg

Hei, noen som har erfaring med letrozol og ovitrelle, men uten manglende eggløsning? Legen min ville at vi skulle prøve dette en syklus for å se. Mine sykluser er 27-29 dager, med eggløsning mellom dag 12-16. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Technogirl skrev (14 minutter siden):

Hei, noen som har erfaring med letrozol og ovitrelle, men uten manglende eggløsning? Legen min ville at vi skulle prøve dette en syklus for å se. Mine sykluser er 27-29 dager, med eggløsning mellom dag 12-16. 

Hei!

Jeg har ikke erfaring med ovitrelle, men har erfaring med Letrozol. Jeg har alltid hatt eggløsning, men ble satt på Letrozol pga uforklarlig barnløshet. På andre runde med enkel dose med Letrozol ble jeg gravid! Nå er jeg 6 uker på vei og krysser fingre og tær for at det holder hele veien❤️ Masse lykke til med prøvingen!

Anonymkode: 724e6...15e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hei!

Jeg har ikke erfaring med ovitrelle, men har erfaring med Letrozol. Jeg har alltid hatt eggløsning, men ble satt på Letrozol pga uforklarlig barnløshet. På andre runde med enkel dose med Letrozol ble jeg gravid! Nå er jeg 6 uker på vei og krysser fingre og tær for at det holder hele veien❤️ Masse lykke til med prøvingen!

Anonymkode: 724e6...15e

Tusen takk for svar! Det gir håp ❤️☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Technogirl skrev (1 time siden):

Hei, noen som har erfaring med letrozol og ovitrelle, men uten manglende eggløsning? Legen min ville at vi skulle prøve dette en syklus for å se. Mine sykluser er 27-29 dager, med eggløsning mellom dag 12-16. 

Jeg tar dobbel dose letrozol og ovitrelle ja. Har forsøkt noen pp'er uten hell... får svar på denne jeg er i nå på søndag antar jeg. Krysser fingrene 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (34 minutter siden):

Jeg tar dobbel dose letrozol og ovitrelle ja. Har forsøkt noen pp'er uten hell... får svar på denne jeg er i nå på søndag antar jeg. Krysser fingrene 🤞

Spennende! Fingers crossed, og oppdater gjerne 🙏 

Mannen min er bortreist denne pp, så jeg skal ikke begynne før neste syklus (i begynnelsen av april). Veldig spent på om det har noe effekt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Technogirl said:

Hei, noen som har erfaring med letrozol og ovitrelle, men uten manglende eggløsning? Legen min ville at vi skulle prøve dette en syklus for å se. Mine sykluser er 27-29 dager, med eggløsning mellom dag 12-16. 

Vi prøvde (uforklarlig infertilitet), fungerte ikke. Men ble spontant gravid etter å ha sluttet med behandlingen :) 
Gynekologen sa at det er helt fint å prøve letrozol og ovitrelle, men advarte oss mot å bruke flere mnd på dette.

Anonymkode: 7fcf0...3d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi prøvde (uforklarlig infertilitet), fungerte ikke. Men ble spontant gravid etter å ha sluttet med behandlingen :) 
Gynekologen sa at det er helt fint å prøve letrozol og ovitrelle, men advarte oss mot å bruke flere mnd på dette.

Anonymkode: 7fcf0...3d2

Gratulerer så mye! :) Det er jo fantastisk! Hvor lenge prøvde dere før det? 
 

Jeg tenker at vi tester 1 syklus. Jeg har sjekket egglederen (har bare 1 etter exu), og den er åpen. Alt ser bra ut, men vi har prøvd i nesten et år nå, uten at noe skjer. Mistenker at det kan ha noe med at jeg tok keisersnitt med mitt første og eneste barn.. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg opplevde dette. Fikk EL på dag 28... ektremt sent. Enkel dose letrozol, har regelmessig EL av meg selv på dag 18-19 cirka. Første runde gikk helt greit, med EL på dag 14.

Gynekologen sa at det er uvanlig. Hun anbefalte oss å slutte med behandlingen, og vurdere IVF etter noen måneder. Vi begynte med letrozol pga. uforklarlig infertilitet, også for å ikke ha noe uprøvd.

Anonymkode: 7fcf0...3d2

Det høres veldig ut som meg. Er på CD22 nå, fortsatt ingen EL. 😴 Tenker jeg bare får være tålmodig så skjer det vel noe etterhvert, men kjedelig er det, og jeg kommer ikke til å prøve flere sykluser med Letrozol nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 12.3.2021 den 10.45):

Jeg fikk EL på CD23 på min andre runde med enkel letrozol. Etter jeg gikk over til dobbel dose har EL kommet innen CD15. Hvor stor dose tar du?

Hva sier gynekologen om at du ikke har fått positiv EL-test etter alle disse dagene? Høres nesten ut som du burde ha en ny UL... se hva som har skjedd med egget.

Jeg ble tilbudt ny UL noen dager etter jeg var der, men det passet ikke så jeg ville heller se an og se hva som skjedde. Har ikke snakket med gynekologen om at EL enda ikke har kommet, og synes det er litt styrete (og dyrt..) å skulle dra dit hele tiden, så jeg kommer nok bare til å vente og se hva som skjer. Stakkars lille egget. Enten har det brukt veldig lang tid på å vokse seg stort nok, eller så er det et annet egg som var mindre da jeg var der som har tatt over. Vi får se!

Jeg tar enkel dose, forresten.

Endret av Marmorape
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, Technogirl said:

Gratulerer så mye! :) Det er jo fantastisk! Hvor lenge prøvde dere før det? 
 

Jeg tenker at vi tester 1 syklus. Jeg har sjekket egglederen (har bare 1 etter exu), og den er åpen. Alt ser bra ut, men vi har prøvd i nesten et år nå, uten at noe skjer. Mistenker at det kan ha noe med at jeg tok keisersnitt med mitt første og eneste barn.. :( 

Takk! Håper at det klaffer snart for dere også ❤️

Vi prøvde i ca 19 mnd... Har også ett barn fra før, med samme mann. Ble gravid to ganger i det første året, men mistet begge. Det tok nesten ett år for å bli gravid på nytt etter den siste SA'en. Fikk null hjelp fra det offentlige (du er jo ung, du har født et barn, bare prøv litt til!), derfor tok vi utredning privat.

Anonymkode: 7fcf0...3d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Takk! Håper at det klaffer snart for dere også ❤️

Vi prøvde i ca 19 mnd... Har også ett barn fra før, med samme mann. Ble gravid to ganger i det første året, men mistet begge. Det tok nesten ett år for å bli gravid på nytt etter den siste SA'en. Fikk null hjelp fra det offentlige (du er jo ung, du har født et barn, bare prøv litt til!), derfor tok vi utredning privat.

Anonymkode: 7fcf0...3d2

Jeg og ❤️ Vi har også gått privat, orker ikke vente på det offentlige. Er 34 år, så føler tiden springer i fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Technogirl skrev (På 12.3.2021 den 18.23):

Hei, noen som har erfaring med letrozol og ovitrelle, men uten manglende eggløsning? Legen min ville at vi skulle prøve dette en syklus for å se. Mine sykluser er 27-29 dager, med eggløsning mellom dag 12-16. 

Hei, 

Ja, jeg fikk dette. Har eggløsning av meg selv. Alle blodprøver, og UL viser at jeg er fruktbar, men grunnet tynne slimhinner så vil letrozol hjelpe det befruktede egget til å feste seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang med primolut og dobbel dose letrozol. Har PCOS, så var forberedt på at denne prosessen kom til å bli vanskelig (en gynekolog fortalte meg da jeg var 15 at jeg kom til å ha problemer med å få barn..). Eggposene mine var ikke noe å hoppe i taket over på CD 11, men helt greie. Var på ny undersøkelse i dag på CD 15, og har et flott egg på 21mm! Samt fin slimhinne (som jeg dog har hatt hele tiden). Legen sa det så ut som EL var på vei. Smilte som en gal (heldigvis munnbind), da jeg var overbevist om at eggposene ikke hadde vokst tilstrekkelig. Har fått beskjed om å sette otrivelle i dag, og er spent. Samboer har over gjennomsnittet god sæd, så jeg er håpefull 🙂 

Anonymkode: 8d3a6...662

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hei!

Siden jeg har fulgt denne tråden en stund og nå har et relatert spørsmål - skyter jeg det inn her 😇

Jeg sluttet på p-piller i august og har vært aktivt prøver siden. Syklus har ikke klart å stabilisere seg på egenhånd (lange sykluser uten eggløsning). Har nå hatt til sammen fire runder med Provera, og skal begynne på Letrozol i neste syklus. Det jeg lurer på er om det vil ha noe å si om jeg kickstarter neste syklus nå med Provera før Letrozol, eller om jeg heller bør vente til mensen kommer naturlig (altså ikke ta Provera først). Jeg er nå på dag 27 i syklus, og det ser ikke ut som jeg får snakket med gynekolog før over påske.. Hva ville dere tenkt? Er det noen grunn til å ikke ta Provera før Letrozol? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unicorn27
Technogirl skrev (På 12.3.2021 den 18.23):

Hei, noen som har erfaring med letrozol og ovitrelle, men uten manglende eggløsning? Legen min ville at vi skulle prøve dette en syklus for å se. Mine sykluser er 27-29 dager, med eggløsning mellom dag 12-16. 

Jeg har tatt min første dose med letrozol denne syklusen selvom jeg har eggløsning. Har ca 26 - 35 + i syklus lengde. Jeg også skal prøve det siden jeg ikke har blitt gravid enda. Vet ikke om det har gått denne mnd men skal fortsette noen måneder til om ikke ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å stress. Er overbefolket nok. Adopter eller vær fosterfamilie. Er mange barn som er til som trenger et hjem 

Anonymkode: 18fd1...bca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Slutt å stress. Er overbefolket nok. Adopter eller vær fosterfamilie. Er mange barn som er til som trenger et hjem 

Anonymkode: 18fd1...bca

Hei du.

Nei, i Norge er det ikke overbefolket - og med den økende eldrebølgen som kommer og færre som fødes per person i Norge så vil vi slite som bare rakkern om noen år. Og selvfølgelig må drømmen om å få egne barn være lov! 
Ønsker man å hjelpe barn som trenger et hjem, så må man gjerne gjøre det - men man skal IKKE ha dårlig samvittighet for at man ønsker egne barn. 

Anonymkode: 724e6...15e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Nå har jeg blitt gravid og tenkte jeg kunne oppsummere min historie og erfaring med letrozol.

Jeg hadde EL av meg selv, men pga. alder/tidspress var jeg ikke fornøyd med at den ofte kom sent. Fikk derfor letrozol av gynekologen. Jeg forsøkte først to sykluser med enkel dose, men EL kom den andre gangen på CD23. Fortsatt sent syns jeg.

Over på dobbel dose, og da ble det fart i sakene! EL kom på et normalt tidlig tidspunkt syklus etter syklus. Nærmere bestemt på dag 15, 14, 15, 16 og 13.

På fire av letrozol-syklusene fikk jeg også ovitrelle for ekstra boost. Og i den 7. syklusen på letrozol til sammen her nå så har jeg fått positiv g-test! Selvfølgelig kjedelig at jeg måtte vente disse månedene, og til syvende og sist var det nok bare flaks vi måtte ha for at befruktningen skulle skje. Men jeg takker likevel letrozol for at jeg kunne gå igjennom disse syklusene med EL på så normale tidspunkter! Det gjorde at jeg fikk muligheten til å prøve hver måned. For noen år siden gikk det flere uker før jeg fikk EL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei! Har vært hos gyn og fått påvist PCO. Skal begynne på letrozol når jeg får mensen og fikk beskjed av gyn om at dersom det er en eller to modne egg så kan de sette ovitrelle. Men dersom det er mer så kan de ikke sette den pga at da kan man risikere å befrukte så mange egg 🙈 men har noen erfaring med at det ofte er mer enn to modne egg? For hvis det ofte er det så minsker jo det sjansen veldig 😔 nå håper jeg bare mensen kan melde sin ankomst om noen uker! 

Anonymkode: f2292...6b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Hei! Har vært hos gyn og fått påvist PCO. Skal begynne på letrozol når jeg får mensen og fikk beskjed av gyn om at dersom det er en eller to modne egg så kan de sette ovitrelle. Men dersom det er mer så kan de ikke sette den pga at da kan man risikere å befrukte så mange egg 🙈 men har noen erfaring med at det ofte er mer enn to modne egg? For hvis det ofte er det så minsker jo det sjansen veldig 😔 nå håper jeg bare mensen kan melde sin ankomst om noen uker! 

Anonymkode: f2292...6b3

Jeg gikk på dobbel dose letrozol i et halvt år, men hver kontroll viste ett modent egg. De andre var kjempesmå. Vet ikke hvor vanlig det er å få flere, men jeg hadde i alle fall aldri det. Og pga. det ene så fikk jeg ovitrelle skrevet ut etter kontrollen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...