Gå til innhold

Erfaringer med provera og letrozol


jordbarn

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med trippel kur letrozol sist så hadde jeg skikkelig vondt når jeg hadde el.. jeg våknet og fikk ikke sove.. intens smerte..og pos test dagen derpå)  nå har jeg så ustabil syklus men er det flere som har vært borti det samme?

Har prøvd trippel igjen denne pp etter 200 dager siden forje mens🥺 

Anonymkode: d7963...e70

Forrige mnd hadde jeg å veldig vondt under el. Tok trippel jeg å. Har mange sykluser på trippel, men kun den ene gangen med så intense smerter. 

Anonymkode: 313c4...7be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, Lille fjasa said:

Ååh, tusen takk for kommentaren!! Det hjelper virkelig å lese slike erfaringer. Jeg så jo at du hadde grønt kryss på grafen din 10DPO, men "godt" å vite at den var så svak og på kvelden. Det gir meg håp!!! 

Jeg bruker faktisk First Response, som jeg har kjøpt på Ebay. De skal vist være veldig følsomme og pålitelige. Jeg har også digitale, men vil liksom ikke bruke de før jeg ser en potensiell strek. Tror jeg har et par fra babyplan også, sånne vanlige.. Frister å ta en ny test nå på ettermiddagen. Har tross alt holdt meg i 4 timer 🤭 Men jeg burde vel bare vente til i morgen tidlig... Eller.. 

 Hva testet du med? Ble nysgjerrig på å se hvordan testen din så ut. Hvilket sidenr. i tolketråden? 🙊


Ja, du må absolutt ikke miste håpet 😊 

Jeg har ikle hørt om eller erfaring med First Response, brukte selv tidligtest fra Babyplan. Tok vanlig Babyplan 11 DPO som var negativ, bare så du er obs på det! 😊

Her er bilde av testen min på kvelden DPO, ganske svak, men kan såvidt skimte en strek 😅

Hold oss oppdatert når du tester igjen! 🤞🏼

E2014217-AD8C-4E6B-A39F-BE51E3FF9005.png

Endret av GBAA
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, GBAA skrev:


Ja, du må absolutt ikke miste håpet 😊 

Jeg har ikle hørt om eller erfaring med First Response, brukte selv tidligtest fra Babyplan. Tok vanlig Babyplan 11 DPO som var negativ, bare så du er obs på det! 😊

Her er bilde av testen min på kvelden DPO, ganske svak, men kan såvidt skimte en strek 😅

Hold oss oppdatert når du tester igjen! 🤞🏼

E2014217-AD8C-4E6B-A39F-BE51E3FF9005.png

Tusen takk ❤️ Jeg ser streken 😅👌🏼 
 

Det skal jeg gjøre! 🤞🏼🤞🏼🤞🏼🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte ikke over at jeg skrev i en annen tråd (Tempe-tråd), men oppdaterer her også. Droppet å teste i dag fordi jeg er usikker på tempen. Tenker å teste igjen i morgen, 12 DPO!

Jeg våknet tidligere enn jeg tar tempen i dag, og da føler jeg grafen blir så feil... Hva gjorde du @GBAA de gangene du våknet for tidlig feks? Hvis det har skjedd deg. Brukte du kalkulator for å justere temp i tråd med antall timer differanse, eller registrerte du bare til den tiden du tempet? 

Ogå tenkte jeg på en annen ting.. Beklager at jeg spør deg så mye, men føler jeg kan relatere meg til deg og tempingen 🙊 Når du ble gravid, var grafen din mye annerledes fra tidligere sykluser? Hvis du legger de over hverandre? Mine er ganske like, mens denne gangen er likevel litt annerledes. 

Endret av Lille fjasa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er grafen min i dag 12DPO. Negativ test dessverre. Tester igjen om et par dager om ikke tempen dropper. 
Har aldri hatt en så jevn kurve før, så blir spennende å se om den stiger eller synker de kommende dagene. Men begynner å tro den burde vært på vei mer opp dersom jeg hadde vært gravid. 

06736913-4904-4787-8F62-1D6948A3D0FF.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd Flo appen.. men usikker på hvordan den er med tanke på at jeg har brukt letrozol og ikke får plottet det inn.. tror dere den kan stemme allikevel ? Tips til app hvor man kan plotte inn at man bruker medisiner? 

0CFAFA3C-38FE-41FC-A3A1-938A5843D577.png

Anonymkode: d7963...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann! Jeg er helt ny i gamet med provera og letrozol, og er litt usikker på hva jeg skal gjøre akkurat nå. Håper det er noen av dere som kanskje har vært borti dette før og har lyst til å guide meg videre, da hadde jeg blitt veldig takknemlig🙈😁 Nå har jeg spottet i 3 dager, litt rosa og friskt blod om hverandre. Kaller det spotting selvom det er friskt blod fordi det kun er «nok» til at det «holder» til ett tørk. Begynte å spotte samme kveld som jeg tok siste tablett med provera. Jeg skal jo begynne med letrozol på blødningsdag 4, og nå blir jeg jo veldig usikker på om jeg skal kalle dagen i morgen for blødningsdag 4 hvis jeg fortsetter å spotte😶 Det er en god del mindre blødning enn hva jeg pleier å ha når jeg har mensen. Burde jeg kanskje ringe gynekologen for å spørre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjeeeelp! Hatt en mislykket runde letrozol. Gynekolog vil jeg skal slutte med medisiner for å la ting gå sin gang(har pcos, så lite skjer, da jeg ikke en gang har EL), men at jeg hadde medisiner og bestemte selv. Er på cd22, og har fått bekreftet at EL ikke har vært. Skal jeg bare ta provera først som sist, for å kunne begynne på en ny runde? Aner jo ikke når mensen kommer igjen.  Ingen hjelp å få hos gynekolog. 

Anonymkode: e1f7d...f69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ikke hadde hatt el når jeg var på ultralyd på cd 21, så fikk jeg beskjed om å starte på provera hvis ikke noe hadde skjedd innen cd 35. Hvor stor dose tok du den mnd her? 

Anonymkode: 313c4...7be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg ikke hadde hatt el når jeg var på ultralyd på cd 21, så fikk jeg beskjed om å starte på provera hvis ikke noe hadde skjedd innen cd 35. Hvor stor dose tok du den mnd her? 

Anonymkode: 313c4...7be

Takk! Tok enkel.

Anonymkode: e1f7d...f69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.10.2020 den 13.03, Noldi skrev:

Heisann! Jeg er helt ny i gamet med provera og letrozol, og er litt usikker på hva jeg skal gjøre akkurat nå. Håper det er noen av dere som kanskje har vært borti dette før og har lyst til å guide meg videre, da hadde jeg blitt veldig takknemlig🙈😁 Nå har jeg spottet i 3 dager, litt rosa og friskt blod om hverandre. Kaller det spotting selvom det er friskt blod fordi det kun er «nok» til at det «holder» til ett tørk. Begynte å spotte samme kveld som jeg tok siste tablett med provera. Jeg skal jo begynne med letrozol på blødningsdag 4, og nå blir jeg jo veldig usikker på om jeg skal kalle dagen i morgen for blødningsdag 4 hvis jeg fortsetter å spotte😶 Det er en god del mindre blødning enn hva jeg pleier å ha når jeg har mensen. Burde jeg kanskje ringe gynekologen for å spørre? 

Ring å hør for sikkerhetsskyld,  tok du Provera først? Jeg tar provera første runden for å lage menstruasjon,  så Letrozol på 4 blødningssdag😊lykke tilbake 😊

Anonymkode: 5c209...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en negativ graviditetstest,ikm i dag,bare å vente på tante rød. Hadde tatt dobbel dose Letrozol denne runden... spørsmålet nå er om jeg bare skal ta en pause,noe som frister,men alderen gjør at jeg egentlig ikke har tid til pause. Eller bare gi opp.

Spørsmålet mitt til dere andre erfarene Letrozol håpere, tar dere ny runde Letrozol når menstruasjon kommer? eller har dere pause måned i mellom? Vet gynekologen min anbefaler pause måned for å unngå eggløsning cyster også..

Hadde egentlig bare lagt håpet om et barn nummer 2 på hylla,men en ny graviditet og spontanabort i sommer ga meg likevel et lite håp. Men nå er det slitsomt å igjen lære meg å akseptere at det mest sannsynlig ikke blir noen søsken. Jeg syntes det er vanskelig, og i dag er det en sånn dag der det er vanskelig å se alle venners bilder på Instagram med både 2 og 3 søsken 😥

Anonymkode: 5c209...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nok en negativ graviditetstest,ikm i dag,bare å vente på tante rød. Hadde tatt dobbel dose Letrozol denne runden... spørsmålet nå er om jeg bare skal ta en pause,noe som frister,men alderen gjør at jeg egentlig ikke har tid til pause. Eller bare gi opp.

Spørsmålet mitt til dere andre erfarene Letrozol håpere, tar dere ny runde Letrozol når menstruasjon kommer? eller har dere pause måned i mellom? Vet gynekologen min anbefaler pause måned for å unngå eggløsning cyster også..

Hadde egentlig bare lagt håpet om et barn nummer 2 på hylla,men en ny graviditet og spontanabort i sommer ga meg likevel et lite håp. Men nå er det slitsomt å igjen lære meg å akseptere at det mest sannsynlig ikke blir noen søsken. Jeg syntes det er vanskelig, og i dag er det en sånn dag der det er vanskelig å se alle venners bilder på Instagram med både 2 og 3 søsken 😥

Anonymkode: 5c209...421

Trodde ikke det var nødvendig og / eller vanlig med pause på letrozol. Den har vel lite bivirkninger og er mer skånsom enn den som bruktes mye før - pergotime. 
 

gitt at du har påvist el så ville jeg ikke personlig tatt pausemåneder på letrozol. Men dette må du ta opp med din gyn. 
det er jo også flere stimulerings-preparater som eksempelvis kan brukes i kombo med letrozol - spesielt hvis du ikke oppnår gode el på letrozol . 
 

Anonymkode: 0e87a...fbf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nok en negativ graviditetstest,ikm i dag,bare å vente på tante rød. Hadde tatt dobbel dose Letrozol denne runden... spørsmålet nå er om jeg bare skal ta en pause,noe som frister,men alderen gjør at jeg egentlig ikke har tid til pause. Eller bare gi opp.

Spørsmålet mitt til dere andre erfarene Letrozol håpere, tar dere ny runde Letrozol når menstruasjon kommer? eller har dere pause måned i mellom? Vet gynekologen min anbefaler pause måned for å unngå eggløsning cyster også..

Hadde egentlig bare lagt håpet om et barn nummer 2 på hylla,men en ny graviditet og spontanabort i sommer ga meg likevel et lite håp. Men nå er det slitsomt å igjen lære meg å akseptere at det mest sannsynlig ikke blir noen søsken. Jeg syntes det er vanskelig, og i dag er det en sånn dag der det er vanskelig å se alle venners bilder på Instagram med både 2 og 3 søsken 😥

Anonymkode: 5c209...421

Jeg har veldig mange pp med letrozol, og har aldri hatt pause. Har du hatt mange runder?

Anonymkode: 313c4...7be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har veldig mange pp med letrozol, og har aldri hatt pause. Har du hatt mange runder?

Anonymkode: 313c4...7be

Ja, jeg har hatt en del runder med Letrozol nå,gått ut av tellingen, vil tro jeg har tatt kanskje 8 runder nå,men ikke sammenhengende... får eggløsning på samme dag, men seint.. cd 20 hver gang. Prøvde dobbel dose denne måneden, men eggløsning kom ikke tidligere av den grunn. 

Anonymkode: 5c209...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trodde ikke det var nødvendig og / eller vanlig med pause på letrozol. Den har vel lite bivirkninger og er mer skånsom enn den som bruktes mye før - pergotime. 
 

gitt at du har påvist el så ville jeg ikke personlig tatt pausemåneder på letrozol. Men dette må du ta opp med din gyn. 
det er jo også flere stimulerings-preparater som eksempelvis kan brukes i kombo med letrozol - spesielt hvis du ikke oppnår gode el på letrozol . 
 

Anonymkode: 0e87a...fbf

Takk for svar, jeg får eggløsning hver gang på samme dag med Letrozol, men den kommer seinere enn "oppskriften " da jeg ble gravid på den i sommer, var det første gang jeg hadde skikkelig sterke symptomer på EL, vet ikke om eggløsningen er "bedre" med mye symptomer,hører jo om dem som blir gravide uten å merke EL også.  I en standard skriv fra sykehuset,gynekologisk avdeling står det at de anbefaler pause måned i mellom, da noen oppnår EL av seg selv i denne måneden,så jeg har tatt pause i mellom hver gang frem til siste runden jeg har hatt nå,jeg får ikke EL av meg selv da,og syklusene blir veldig lange,og tiden veeldig sagte. Så mulig jeg prøver ut resten av pakken jeg har igjen før jeg gir opp. 

Anonymkode: 5c209...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg har hatt en del runder med Letrozol nå,gått ut av tellingen, vil tro jeg har tatt kanskje 8 runder nå,men ikke sammenhengende... får eggløsning på samme dag, men seint.. cd 20 hver gang. Prøvde dobbel dose denne måneden, men eggløsning kom ikke tidligere av den grunn. 

Anonymkode: 5c209...421

Jeg hadde 10 runder på rad, ble gravid på pp 10 nå i april. Det var på trippel. På dobbel hadde jeg el på dag 20. På trippel hadde jeg på dag 14. Nå er jeg i gang med trippel igjen, og får fortsatt el på dag 14. Jeg har høy alder, og gynekologen min mener at jeg ikke bør ta pauser, for å ikke miste noen sykluser.

Den mnd jeg ble gravid hadde jeg ingen symptomer på el, men har hatt mange mnd hvor jeg har merket el godt, og ikke blitt gravid.

Håpet du snart kommer i mål.

Anonymkode: 313c4...7be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde 10 runder på rad, ble gravid på pp 10 nå i april. Det var på trippel. På dobbel hadde jeg el på dag 20. På trippel hadde jeg på dag 14. Nå er jeg i gang med trippel igjen, og får fortsatt el på dag 14. Jeg har høy alder, og gynekologen min mener at jeg ikke bør ta pauser, for å ikke miste noen sykluser.

Den mnd jeg ble gravid hadde jeg ingen symptomer på el, men har hatt mange mnd hvor jeg har merket el godt, og ikke blitt gravid.

Håpet du snart kommer i mål.

Anonymkode: 313c4...7be

Ble det SA siden du er i gang igjen nå?

Anonymkode: 0e87a...fbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ble det SA siden du er i gang igjen nå?

Anonymkode: 0e87a...fbf

Hadde MA i uke 9.

Anonymkode: 313c4...7be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hadde MA i uke 9.

Anonymkode: 313c4...7be

😞 så trist. Håper det klaffer snart nå da

Anonymkode: 0e87a...fbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...