Solstråle909 Skrevet 30. august 2020 #501 Del Skrevet 30. august 2020 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har bare sjekket med blodprøve rekvidert fra gynekologen, som videre bekrefter at jeg har eggløsning på enkel dose Femar. Dette også for at han skulle sjekke om vi skulle øke styrken. Har tatt 3 runder med Femar i år, ble gravid 2 runde,men mistet, så venter eggløsning disse dager. Anonymkode: 5c209...421 Ok, så da er det ikke nødvendig med noe mer kontroller da. Får bare krysse fingrene for at det løser seg til slutt da Off, så trist men godt å vite at det fungerer da og du kan bli gravid! takk for svar og lykke til! Endret 30. august 2020 av Solstråle909 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstråle909 Skrevet 30. august 2020 #502 Del Skrevet 30. august 2020 (endret) 3 minutter siden, Solstråle909 skrev: Endret 30. august 2020 av Solstråle909 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eugenniee Skrevet 30. august 2020 #503 Del Skrevet 30. august 2020 9 hours ago, Solstråle909 said: Hei! Jeg er 30 år og vi er i pp 10. Ikke fått noe diagnose men har tynn livmorhalslimhinne (på 3mm) og lavt progesteron nivå på blodprøver jeg tok. Gynekologen anbefalte derfor å starte med femar, 2,5 mg i 5 dager. Og dette skulle jeg prøve i 4 måneder og så evt komme tilbake så skulle vi lage en videre plan. Jeg ringte å spurte om jeg ikke skulle komme inn for å sjekke om femar hadde effekt, men det mente de ikke var nødvendig. Har dere alle fått beskjed om å gå til lege for ultralyd og/eller blodprøver for å måle progesteron mens dere tar femar? jeg synes det er så merkelig å ikke skulle sjekke effekten for så å evt doble dosen(?). Jeg vil ikke virke hysterisk men vil heller ikke kaste bort 4 måneder på noe som kanskje ikke fungerer Jeg har tatt en kur nå. Jeg skal begynne med femar (enkelt dose) neste mnd, og planen er å ha en ultralyd (cd 10-12). Tror at det er viktig å sjekke om denne dosen fungerer som det skal. Hvis gynekologen min hadde tenkt annerledes, ville jeg dratt til en annen lege... Det er også mulig å ta en blodprøve for å måle progesteron ca en uke etter eggløsning. Men det er lettere å bomme hvis man ikke har regelmessige sykluser (prøven må tas ca en uke etter eggløsning/en uke før mens). Derfor ba jeg om ultralyd i første runden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstråle909 Skrevet 31. august 2020 #504 Del Skrevet 31. august 2020 18 timer siden, Eugenniee skrev: Jeg skal begynne med femar (enkelt dose) neste mnd, og planen er å ha en ultralyd (cd 10-12). Tror at det er viktig å sjekke om denne dosen fungerer som det skal. Hvis gynekologen min hadde tenkt annerledes, ville jeg dratt til en annen lege... Det er også mulig å ta en blodprøve for å måle progesteron ca en uke etter eggløsning. Men det er lettere å bomme hvis man ikke har regelmessige sykluser (prøven må tas ca en uke etter eggløsning/en uke før mens). Derfor ba jeg om ultralyd i første runden Ja jeg har veldig uregelmessig sykluser. Så kanskje lurt å få en «second opinion», prøve å få til en ultralyd rundt samme tid som du skal da ca cd 10-12 👍🏻 Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille fjasa Skrevet 31. august 2020 #505 Del Skrevet 31. august 2020 En liten oppdatering fra meg 🥰 Gynekologen ringte nå, og kunne fortelle at progesteron nivået var på 25! Det må vel være bra? Og da tok vi blodprøve egentlig litt for tidlig, kun 4 dpo. Så nå er jeg sååå spent på å begynne å teste om noen dager.... 🤞 (Dette er 3. runde - trippel dose) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #506 Del Skrevet 31. august 2020 3 timer siden, Lille fjasa skrev: En liten oppdatering fra meg 🥰 Gynekologen ringte nå, og kunne fortelle at progesteron nivået var på 25! Det må vel være bra? Og da tok vi blodprøve egentlig litt for tidlig, kun 4 dpo. Så nå er jeg sååå spent på å begynne å teste om noen dager.... 🤞 (Dette er 3. runde - trippel dose) Såå spennende🤞for deg. Her er jeg på CD 20, som er dagen jeg har hatt eggløsning på de andre rundene med Letrozol, men jeg tok eggløsning test i ettermiddag,og den var ikke positiv. Så lurer på om jeg får eggløsning en annen dag, eller har hatt. Vanskelig å si... noen som har hatt eggløsning men ikke fått postiv test? Jeg fikk raskt negativ EL test etter positive test forrige runde.. så kjedelig om det ikke ble noen EL denne runden, har alltid hatt EL de andre rundene med Femar. Men har ikke brukt El tester mer enn en runde... har dere andre alltid symptomer på EL? Jeg har bare hatt skikkelige EL symptomer en gang,og da ble jeg gravid. De andre gangene har jeg ikke hatt særlige symptomer,men blodprøve som bekrefter at jeg har hatt EL , og menstruasjon har kommet akkurat 14 dager etterpå... Jaggu ikke lett å planlegge graviditet med umulige sykluser..leeei.. Anonymkode: 5c209...421 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #507 Del Skrevet 1. september 2020 Meg anonym 👆der. Yeyy endelig et lite lyspunkt, nederste EL test er fra i dag. CD21, hatt positiv EL CD 20 forrige pp. Hadde nesten gitt opp nå, da jeg har veldig lite symptomer denne runden. Men tolker EL testen i dag som positiv, også El slim i dag,men ikke like sterkt som forrige runde da jeg ble gravid i juni. La inn aksjer i går, kanskje ta en i dag eller i morgen også😅🤞for oss alle Letrozol/Femar prøvere. Anonymkode: 5c209...421 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille fjasa Skrevet 3. september 2020 #508 Del Skrevet 3. september 2020 På 1.9.2020 den 9.22, AnonymBruker skrev: Meg anonym 👆der. Yeyy endelig et lite lyspunkt, nederste EL test er fra i dag. CD21, hatt positiv EL CD 20 forrige pp. Hadde nesten gitt opp nå, da jeg har veldig lite symptomer denne runden. Men tolker EL testen i dag som positiv, også El slim i dag,men ikke like sterkt som forrige runde da jeg ble gravid i juni. La inn aksjer i går, kanskje ta en i dag eller i morgen også😅🤞for oss alle Letrozol/Femar prøvere. Anonymkode: 5c209...421 Beklager sent svar fra meg! Hvordan gikk det med deg? Er du i dpo land? 😃🌸 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #509 Del Skrevet 3. september 2020 1 time siden, Lille fjasa skrev: Beklager sent svar fra meg! Hvordan gikk det med deg? Er du i dpo land? 😃🌸 Ja, jeg vil hvertfall tolke det som dpo land. Antar at eggløsningen var på tirsdag, hvertfall utifra el testen og symptomer🤞driver ikke med temping, så bare å håpe😊hvordan går det med deg? Er det ikm og testing snart? Hadde vært veldig gøy om det klaffet for oss begge nå😊 Anonymkode: 5c209...421 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille fjasa Skrevet 3. september 2020 #510 Del Skrevet 3. september 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg vil hvertfall tolke det som dpo land. Antar at eggløsningen var på tirsdag, hvertfall utifra el testen og symptomer🤞driver ikke med temping, så bare å håpe😊hvordan går det med deg? Er det ikm og testing snart? Hadde vært veldig gøy om det klaffet for oss begge nå😊 Anonymkode: 5c209...421 Så spennende! Krysser fingrene for deg 🤞💗 Jeg er 9dpo i dag. Testet negativt i dag, men er fortsatt tidlig. Håper på positiv test om noen dager. Må jo ha håpet 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #511 Del Skrevet 3. september 2020 1 time siden, Lille fjasa skrev: Så spennende! Krysser fingrene for deg 🤞💗 Jeg er 9dpo i dag. Testet negativt i dag, men er fortsatt tidlig. Håper på positiv test om noen dager. Må jo ha håpet 🥰 Ja, er fortsatt tidlig, bare å håpe🥰 forrige gravidtet i juni før jeg mistet, fikk jeg ikke positiv test før akkurat 14 dager etter eggløsning. Testet med billig strimmel tester fra babyplan, som var veeldig svake. Men sterkere test hos legen,samme dag. Og ClearBlue digital viste gravid 1-2. Så det kan være vanskelig å tyde enkelte strimmel tester så tidlig. Jeg skal ta test på ikm 14-15 september ca. 🤞. Anonymkode: 5c209...421 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille fjasa Skrevet 4. september 2020 #512 Del Skrevet 4. september 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, er fortsatt tidlig, bare å håpe🥰 forrige gravidtet i juni før jeg mistet, fikk jeg ikke positiv test før akkurat 14 dager etter eggløsning. Testet med billig strimmel tester fra babyplan, som var veeldig svake. Men sterkere test hos legen,samme dag. Og ClearBlue digital viste gravid 1-2. Så det kan være vanskelig å tyde enkelte strimmel tester så tidlig. Jeg skal ta test på ikm 14-15 september ca. 🤞. Anonymkode: 5c209...421 Tusen takk for oppmuntrende ord! Det hjelper virkelig 😍 Jeg skrev feil i går. Var 10 dpo. 11 dpo i dag. Fortsatt negativ, men tempen steg i dag (jeg temper). Så håper det bare er et sent utslag som venter, og ikke mensen... Mandag er 14 dpo og jeg skal prøve holde motet oppe noen dager til 🤞🏼💗 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #513 Del Skrevet 13. september 2020 På 4.9.2020 den 14.17, Lille fjasa skrev: Tusen takk for oppmuntrende ord! Det hjelper virkelig 😍 Jeg skrev feil i går. Var 10 dpo. 11 dpo i dag. Fortsatt negativ, men tempen steg i dag (jeg temper). Så håper det bare er et sent utslag som venter, og ikke mensen... Mandag er 14 dpo og jeg skal prøve holde motet oppe noen dager til 🤞🏼💗 Hvordan går det med dere her inne? Og @Lille fjasa ? Her er jeg dpo 12, klarte ikke vente med å teste i går, men den var blenda hvit. Men testet ikke positivt før på ikm forrige graviditet, så litt håp fortsatt. Men liten følese,og ingen symptomer enn så lenge. Anonymkode: 5c209...421 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille fjasa Skrevet 14. september 2020 #514 Del Skrevet 14. september 2020 På 13.9.2020 den 9.42, AnonymBruker skrev: Hvordan går det med dere her inne? Og @Lille fjasa ? Her er jeg dpo 12, klarte ikke vente med å teste i går, men den var blenda hvit. Men testet ikke positivt før på ikm forrige graviditet, så litt håp fortsatt. Men liten følese,og ingen symptomer enn så lenge. Anonymkode: 5c209...421 Jeg fikk mensen CD36/17DPO. Etter jeg skrev sist gikk tempen bare nedover... Så enda et mislykket forsøk 🥺 Men men, er vel bare å prøve igjen med nytt håp! Nå vet jeg i det minste at eggløsningene jeg får på kurene er gode. Tok første pille i dag. Skal ta ny trippel kur, dette blir 4 runde. Håper virkelig dette er runden 🤞🏼💗 Jeg vet hvordan følelse du sitter med. Ikke gøy å se de hvite testene. Jeg har bestemt meg for å ikke teste tidlig denne gangen. Heller følge med på tempen, og teste nærmere 12/14 dpo. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #515 Del Skrevet 14. september 2020 Å så kjedelig det ikke klaffet,håper den sitter neste runde da😊🤞hvis jeg ikke er gravid denne runden har jeg veldig lyst å prøve dobbel dose Letrozol. Jeg har bare brukt enkel dose, men vil si at jeg ved bare en anledning opplevde skikkelig eggløsning med masse slim og ble gravid. De andre rundene har jeg egentlig ikke merket noe til eggløsning. Får også eggløsning seint,CD 20/21. Så tenker faktisk å bare kjøre på med en dobbel dose for å booste eggløsningen litt mer😅🙈 Anonymkode: 5c209...421 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille fjasa Skrevet 15. september 2020 #516 Del Skrevet 15. september 2020 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Å så kjedelig det ikke klaffet,håper den sitter neste runde da😊🤞hvis jeg ikke er gravid denne runden har jeg veldig lyst å prøve dobbel dose Letrozol. Jeg har bare brukt enkel dose, men vil si at jeg ved bare en anledning opplevde skikkelig eggløsning med masse slim og ble gravid. De andre rundene har jeg egentlig ikke merket noe til eggløsning. Får også eggløsning seint,CD 20/21. Så tenker faktisk å bare kjøre på med en dobbel dose for å booste eggløsningen litt mer😅🙈 Anonymkode: 5c209...421 Takk, det håper jeg også 💗 Spent på når eggløsningen kommer denne gangen 😊 Virker som den kommer senere og senere... Høres ut som dobbel dose kan være gunstig for deg, hvis det er det som gir god eggløsning 🤞🏼🌸 Hvor langt i syklusen er du nå? Testet noe mer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #517 Del Skrevet 15. september 2020 1 time siden, Lille fjasa skrev: Takk, det håper jeg også 💗 Spent på når eggløsningen kommer denne gangen 😊 Virker som den kommer senere og senere... Høres ut som dobbel dose kan være gunstig for deg, hvis det er det som gir god eggløsning 🤞🏼🌸 Hvor langt i syklusen er du nå? Testet noe mer? I følge eggløsningtest jeg tok 1 september som så positiv ut, bør jeg få menstruasjon i dag eller i morgen. Hadde veldig kraftig mens smerter på morgen i dag, så vondt at jeg måtte ta smertestillende, men ingen blødning enda, negativ graviditet test. Jeg har aldri brukt dobbel dose Letrozol før,bare enkel. Men føler som sagt at eggløsningen er sein,og ikke så sterk. Så jeg har lyst å prøve dobbel dose denne runden. Har ikke spurt gynekologen om det enda men😅. Anonymkode: 5c209...421 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille fjasa Skrevet 15. september 2020 #518 Del Skrevet 15. september 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: I følge eggløsningtest jeg tok 1 september som så positiv ut, bør jeg få menstruasjon i dag eller i morgen. Hadde veldig kraftig mens smerter på morgen i dag, så vondt at jeg måtte ta smertestillende, men ingen blødning enda, negativ graviditet test. Jeg har aldri brukt dobbel dose Letrozol før,bare enkel. Men føler som sagt at eggløsningen er sein,og ikke så sterk. Så jeg har lyst å prøve dobbel dose denne runden. Har ikke spurt gynekologen om det enda men😅. Anonymkode: 5c209...421 Så kjedelig når man så inderlig ønsker å se to streker... Uansett bedre lykke til neste runde (hvis du ikke er gravid) ❤️ Uansett om det blir enkel eller dobbel 🙊 Jeg er på dag 2 med tabletter i dag, så jeg er ikke så langt foran deg, hvis du skal ta en ny runde. Vi får holde hverandre oppdatert 🤞🏼 Håper du bare har et sent utslag HCG, selvfølgelig 🤞🏼🤞🏼🤞🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #519 Del Skrevet 17. september 2020 På 15.9.2020 den 22.20, Lille fjasa skrev: Så kjedelig når man så inderlig ønsker å se to streker... Uansett bedre lykke til neste runde (hvis du ikke er gravid) ❤️ Uansett om det blir enkel eller dobbel 🙊 Jeg er på dag 2 med tabletter i dag, så jeg er ikke så langt foran deg, hvis du skal ta en ny runde. Vi får holde hverandre oppdatert 🤞🏼 Håper du bare har et sent utslag HCG, selvfølgelig 🤞🏼🤞🏼🤞🏼 I dag kom menstruasjon, cd 35. Kan det mulig stemme med eggløsning, da jeg hadde ganske positiv eggløsning test for 16 dager siden,og det tar litt tid før egget slipper etter positiv test. Men skal prøve min første runde med dobbel Letrozol kur denne runden, for å se om jeg får eggløsning tidligere i syklusen,og sterkere. Hvordan går det med dere? Anonymkode: 5c209...421 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 17. september 2020 #520 Del Skrevet 17. september 2020 Hvor kjøper dere eggløsningstester? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå