Gå til innhold

Erfaringer med provera og letrozol

jordbarn

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ååå så gøy😊 vi hadde samleie 2 dager før positiv eggløsning test,og 1 gang da eggløsning test var positiv, og 1 gang dagen etter positiv test,og jeg ble gravid. (Men jeg mistet 5+2)Så nå har du store muligheter 😊🤞Jeg er nå på CD 12, så må begynne å teste de neste dagene nå. Håper så veldig på eggløsning og graviditet.

Anonymkode: 5c209...421

Så fint å høre! Håper du har rett 🌸 Lei for at du mistet 😢 Lykke til denne gangen 🤞🏼💛 Heier på oss denne måneden!! 
Har du mange runder bak deg? Hvilken runde ble du gravid på? 
Jeg har prøvd en dobbel hvor jeg ikke fikk EL. Deretter trippel, fikk EL men ingen graviditet. Dette er tredje runde, også trippel. Så håper virkelig nå 🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

43 minutter siden, Lille fjasa skrev:

Så fint å høre! Håper du har rett 🌸 Lei for at du mistet 😢 Lykke til denne gangen 🤞🏼💛 Heier på oss denne måneden!! 
Har du mange runder bak deg? Hvilken runde ble du gravid på? 
Jeg har prøvd en dobbel hvor jeg ikke fikk EL. Deretter trippel, fikk EL men ingen graviditet. Dette er tredje runde, også trippel. Så håper virkelig nå 🤞🏼

Så spennende, da håper jeg virkelig den sitter for dere denne gang😊jeg har brukt Letrozol 2 ganger i år, enkel kur, ble gravid på andre runde men mistet. Men jeg har hatt "pause" måned mellom hver runde da det lissom anbefales,da noen kan få spontan eggløsning av seg selv,men det gjør ikke jeg. Så tiden har bare gått såå tregt. Og etter spontanabort i andre pp i juni måtte jeg jo vente til dag 35 for å begynne på Provera, og fikk menstruasjon seint etter det,så alt tar såå mye tid. Så nå er det første prøving etter SA i juni, og hvis det ikke klaffer denne gangen skal jeg hvertfall ikke ha noen pause måned, fordi månedene bare flyr av sted med så mye venting. 

Brukte også Letrozol 2 runder i fjor sommer,men brukte ikke noen eggløsningtester da,og hadde 6 måneder pause pga sykdom/blindtarmbetennelse og operasjon. 

Jeg var helt i sjok når jeg ble gravid i juni, jeg hadde aaaldri trodd det, så føler jeg må prøve et par runder til før jeg eventuelt gir meg.

Krysser fingre for oss begge nå i august🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så spennende, da håper jeg virkelig den sitter for dere denne gang😊jeg har brukt Letrozol 2 ganger i år, enkel kur, ble gravid på andre runde men mistet. Men jeg har hatt "pause" måned mellom hver runde da det lissom anbefales,da noen kan få spontan eggløsning av seg selv,men det gjør ikke jeg. Så tiden har bare gått såå tregt. Og etter spontanabort i andre pp i juni måtte jeg jo vente til dag 35 for å begynne på Provera, og fikk menstruasjon seint etter det,så alt tar såå mye tid. Så nå er det første prøving etter SA i juni, og hvis det ikke klaffer denne gangen skal jeg hvertfall ikke ha noen pause måned, fordi månedene bare flyr av sted med så mye venting. 

Brukte også Letrozol 2 runder i fjor sommer,men brukte ikke noen eggløsningtester da,og hadde 6 måneder pause pga sykdom/blindtarmbetennelse og operasjon. 

Jeg var helt i sjok når jeg ble gravid i juni, jeg hadde aaaldri trodd det, så føler jeg må prøve et par runder til før jeg eventuelt gir meg.

Krysser fingre for oss begge nå i august🤞

Tusen takk 💗

Da har du litt erfaring bak deg. Jeg håper det går for dere også 🤞🏼 Føler du en liten «lettelse» ved å vite at du faktisk kan bli gravid? Eller mer bekymring? Skjønner deg godt med den forbaskede ventetiden.... Går så tregt! Først vente på det ene, så det andre... 

Jeg har også operert vekk blindtarm på dramatisk vis. Så utrolig kjedelig å måtte få det i tillegg. Syntes virkelig du fortjener at det skal gå din vei nå 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Lille fjasa skrev:

Tusen takk 💗

Da har du litt erfaring bak deg. Jeg håper det går for dere også 🤞🏼 Føler du en liten «lettelse» ved å vite at du faktisk kan bli gravid? Eller mer bekymring? Skjønner deg godt med den forbaskede ventetiden.... Går så tregt! Først vente på det ene, så det andre... 

Jeg har også operert vekk blindtarm på dramatisk vis. Så utrolig kjedelig å måtte få det i tillegg. Syntes virkelig du fortjener at det skal gå din vei nå 😊

Ja, jeg er takknemlig for at kroppen har vist meg at jeg kan bli gravid, jeg har jo et barn som ble til på naturlig vis også,men det er 7 år siden. Så ble overrasket da jeg fikk eggløsning etter Letrozol, og ble gravid nå i juni, hadde nesten lagt det fra meg,men det ga meg håpet igjen.  At jeg mistet i juni gikk fint, bare det å vite at jeg kan bli gravid igjen ga meg mye håp. 

Er ikke særlig bekymret, jeg hadde nok vært mer stresset hvis jeg ikke hadde et barn fra før. Men å få et søsken er veldig etterlengtet. Barnet spør nesten daglig etter en lillesøster eller lillebror, så det er noe som mangler.

Så blir spennende om det blir noen positiv eggløsning test denne uken,bare å håpe😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått på letrozol 5 ganger, dobbel dose, uten resultat. Har hatt eggløsning  hver mnd i følge gynekologen, men gikk ikke av en eller annen grunn for oss. Vi har testet oss, og er friske og raske 🤷‍♀️🤷‍♀️🤷‍♀️

Anonymkode: 5ed70...415

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gått på letrozol 5 ganger, dobbel dose, uten resultat. Har hatt eggløsning  hver mnd i følge gynekologen, men gikk ikke av en eller annen grunn for oss. Vi har testet oss, og er friske og raske 🤷‍♀️🤷‍♀️🤷‍♀️

Anonymkode: 5ed70...415

Så kjedelig at det ikke fungerte, hva blir planen videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg er takknemlig for at kroppen har vist meg at jeg kan bli gravid, jeg har jo et barn som ble til på naturlig vis også,men det er 7 år siden. Så ble overrasket da jeg fikk eggløsning etter Letrozol, og ble gravid nå i juni, hadde nesten lagt det fra meg,men det ga meg håpet igjen.  At jeg mistet i juni gikk fint, bare det å vite at jeg kan bli gravid igjen ga meg mye håp. 

Er ikke særlig bekymret, jeg hadde nok vært mer stresset hvis jeg ikke hadde et barn fra før. Men å få et søsken er veldig etterlengtet. Barnet spør nesten daglig etter en lillesøster eller lillebror, så det er noe som mangler.

Så blir spennende om det blir noen positiv eggløsning test denne uken,bare å håpe😊

Så godt å høre 🤗 Forstår veldig godt ønske om et søsken! Krysser fingere for positiv eggløsningstest denne uken 🤞🏼 

Jeg skal ta blodprøve og GU på fredag. Er da 5-6 dpo. Så er spent på om han «ser» noe. Skal vel i hovedsak sjekke hvor god eller dårlig eggløsningen er på tablettene. Fikk ikke sjekket det sist siden det var fellesferie. Har bestemt meg for å i hvert fall ikke teste før jeg får svar på blodprøven, som blir ca midten av neste uke. Jeg har så troa denne gangen, men er redd for å bli skuffet igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det ikke over denne pp allikevel. Dukket opp eggløsning på dag 42. Noe som kan stemme bra med at mine forrige sykluser har variert mellom 8 og 9 uker. 

La inn aksjer både dagen før og samme dag. Så nå må jeg bare vente å se om det kommer mens eller ikke.. Ikm blir ca. 20. September. 

Eneste jeg har reagert på nå er at tannkjøttet mitt blør mye plutselig, føler jeg går med konstant blodsmak i munnen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært på første tidlige ultralyd med min «Letrozol-spire» hvor alt så bra ut! Nå er jeg 8+3 og begynner å tørre å håpe at dette skal gå veien 🤞🏼🧡

Veldig spennende å følge med på dere i samme båt som meg, som trenger et ekstra dytt for å få eggløsning. Heier og håper på deres vegne 😊

Når har du ikm @Lille fjasa ? 🤞🏼

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, GBAA skrev:

Nå har jeg vært på første tidlige ultralyd med min «Letrozol-spire» hvor alt så bra ut! Nå er jeg 8+3 og begynner å tørre å håpe at dette skal gå veien 🤞🏼🧡

Veldig spennende å følge med på dere i samme båt som meg, som trenger et ekstra dytt for å få eggløsning. Heier og håper på deres vegne 😊

Ååå så gøy 😊❤tenker det var fint å være på første ultralyd? Da kan du puste lettet ut.  Jeg er på CD 17 i dag. Ingen tegn til EL enda. Hatt EL, CD 20 de andre gangene med Letrozol. Så håper veeldig jeg får EL en av de neste dagene.🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, GBAA skrev:

Så spennende og godt å høre! 😍 Så glad på dine vegne 🤰🏽 håper jeg følger på 👌🏼

Jeg har egentlig ikke noe IKM. Har aldri stabil syklus. Men forrige runde med tabletter ga en syklus på 33 dager. Så kanskje noe sånt denne gangen også? Fikk litt senere eggløsning, så får se. Tenker å teste etter jeg får svar på blodprøven jeg tok i dag, sånn 10 dpo kanskje. Fikk mensen 17 dager etter eggløsning sist. 

Var hos gynekologen i dag. Tok blodprøve og ultralyd. Håper progesteronnivået er bra 🤞🏼får svar til uken. Alt annet så bra ut! Er sååååå spent nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Ååå så gøy 😊❤tenker det var fint å være på første ultralyd? Da kan du puste lettet ut.  Jeg er på CD 17 i dag. Ingen tegn til EL enda. Hatt EL, CD 20 de andre gangene med Letrozol. Så håper veeldig jeg får EL en av de neste dagene.🤞

Takk for det ❤️☺️ Ja, det var veldig fint, har liksom ikke helt klart å «tro på» at det skulle være noe der, på tross av positive tester 🤷🏼‍♀️

Jeg hadde eggløsning CD18 da jeg ble gravid. Har du noen symptomer? 🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Lille fjasa said:

Så spennende og godt å høre! 😍 Så glad på dine vegne 🤰🏽 håper jeg følger på 👌🏼

Jeg har egentlig ikke noe IKM. Har aldri stabil syklus. Men forrige runde med tabletter ga en syklus på 33 dager. Så kanskje noe sånt denne gangen også? Fikk litt senere eggløsning, så får se. Tenker å teste etter jeg får svar på blodprøven jeg tok i dag, sånn 10 dpo kanskje. Fikk mensen 17 dager etter eggløsning sist. 

Var hos gynekologen i dag. Tok blodprøve og ultralyd. Håper progesteronnivået er bra 🤞🏼får svar til uken. Alt annet så bra ut! Er sååååå spent nå. 

Tusen takk, snille du 🥰

Åh, da blir det spennende med svar på prøver! Godt tegn at alt så bra ut da 🤞🏼🤞🏼

Hold oss oppdatert! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, GBAA skrev:

Tusen takk, snille du 🥰

Åh, da blir det spennende med svar på prøver! Godt tegn at alt så bra ut da 🤞🏼🤞🏼

Hold oss oppdatert! 😄

Det skal jeg gjøre 🤞🏼💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, GBAA skrev:

Takk for det ❤️☺️ Ja, det var veldig fint, har liksom ikke helt klart å «tro på» at det skulle være noe der, på tross av positive tester 🤷🏼‍♀️

Jeg hadde eggløsning CD18 da jeg ble gravid. Har du noen symptomer? 🤞🏼

Ja, det blir vel nesten uvirkelig å tro på graviditeten når man har prøvd lenge.  Jeg har absolutt ingen symptomer på EL, er CD 18 i dag, skikkelig deprimerende. Men de andre PP har jeg hatt murringer flere dager, og hadde skikkelig EL symtomer i Juni når jeg ble gravid. Masse EL slim og lyst,men det kom på dag 20, så bare å krysse fingrene for at det kommer på CD 20. Foreløpig er det ingen ting,null lyst,null slim,null positiv test.. kjente du noe i dagene før EL? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er 30 år og vi er i pp 10. Ikke fått noe diagnose men har tynn livmorhalslimhinne (på 3mm) og lavt progesteron nivå på blodprøver jeg tok. Gynekologen anbefalte derfor å starte med femar, 2,5 mg i 5 dager. Og dette skulle jeg prøve i 4 måneder og så evt komme tilbake så skulle vi lage en videre plan. Jeg ringte å spurte om jeg ikke skulle komme inn for å sjekke om femar hadde effekt, men det mente de ikke var nødvendig. Har dere alle fått beskjed om å gå til lege for ultralyd og/eller blodprøver for å måle progesteron mens dere tar femar?

jeg synes det er så merkelig å ikke skulle sjekke effekten for så å evt doble dosen(?). Jeg vil ikke virke hysterisk men vil heller ikke kaste bort 4 måneder på noe som kanskje ikke fungerer :(  Jeg har tatt en kur nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 timer siden, Solstråle909 skrev:

Hei! Jeg er 30 år og vi er i pp 10. Ikke fått noe diagnose men har tynn livmorhalslimhinne (på 3mm) og lavt progesteron nivå på blodprøver jeg tok. Gynekologen anbefalte derfor å starte med femar, 2,5 mg i 5 dager. Og dette skulle jeg prøve i 4 måneder og så evt komme tilbake så skulle vi lage en videre plan. Jeg ringte å spurte om jeg ikke skulle komme inn for å sjekke om femar hadde effekt, men det mente de ikke var nødvendig. Har dere alle fått beskjed om å gå til lege for ultralyd og/eller blodprøver for å måle progesteron mens dere tar femar?

jeg synes det er så merkelig å ikke skulle sjekke effekten for så å evt doble dosen(?). Jeg vil ikke virke hysterisk men vil heller ikke kaste bort 4 måneder på noe som kanskje ikke fungerer :(  Jeg har tatt en kur nå.

Sjekket med ultralyd de første månedene, for å se så jeg ikke fikk for mange egg som var klare. Fikk ikke det. Etter det så har jeg ikke måtte sjekke noe. Fikk beskjed om å ta dobbel hvis jeg ikke ble gravid i løpet av 3 ganger. Og etter noen ganger på dobbel, så fikk jeg beskjed om å ta trippel. Vært inne på sjekk 1 gang de siste 8 periodene.

Anonymkode: 313c4...7be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sjekket med ultralyd de første månedene, for å se så jeg ikke fikk for mange egg som var klare. Fikk ikke det. Etter det så har jeg ikke måtte sjekke noe. Fikk beskjed om å ta dobbel hvis jeg ikke ble gravid i løpet av 3 ganger. Og etter noen ganger på dobbel, så fikk jeg beskjed om å ta trippel. Vært inne på sjekk 1 gang de siste 8 periodene.

Ok, så hvor lenge har du stått på femar da?

tar du trippelkur fremdeles?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Solstråle909 skrev:

Jeg har bare sjekket med blodprøve rekvidert fra gynekologen, som videre bekrefter at jeg har eggløsning på enkel dose Femar.  Dette også for at han skulle sjekke om vi skulle øke styrken. 

Har tatt 3 runder med Femar i år, ble gravid 2 runde,men mistet, så venter eggløsning disse dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Solstråle909 skrev:

Ok, så hvor lenge har du stått på femar da?

tar du trippelkur fremdeles?

Hadde 10 runder før jeg ble gravid i april. Mistet i juni. Fikk rask eggløsning av meg selv etter aborten. Ble ikke gravid da, og er nå i gang med trippel femar igjen. Nå skal jeg ikke inn på noen kontroller, med mindre jeg ønsker det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...