Gå til innhold

Erfaringer med provera og letrozol

jordbarn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Oppdatering: Dobbel funket heller ikke. Henvises nå til IVF. Kjedelig at det er noe galt med kroppen som nekter eggløsning.. Glad for at jeg får rask hjelp. Håper IVF gjør susen.

Anonymkode: 876e3...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Oppdatering: Dobbel funket heller ikke. Henvises nå til IVF. Kjedelig at det er noe galt med kroppen som nekter eggløsning.. Glad for at jeg får rask hjelp. Håper IVF gjør susen.

Anonymkode: 876e3...bad

Så synd å høre 😞 Ikke et alternativ å prøve trippel? 
Uansett godt å bli tatt på alvor og fulgt opp skikkelig, krysser fingrene for at IVF hjelper deg i mål 🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeyy endelig kom menstruasjon 9 dager etter siste Provera pille👏😊første menstruasjon etter SA i juni. Veit du har lange sykluser når man blir glad når menstruasjon kommer 😅da blir det ny runde med Letrozol og krysser fingrene for ny graviditet🤞

Anonymkode: 5c209...421

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om noen har erfaring med eggløsningssprøyte? Fikk resept på letrozol og ovitrelle. Legen tror at jeg har EL av meg selv, men kanskje litt sent, og at det er vanskelig å treffe med de lange syklusene 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg i gang med Letrozol igjen. Er på dag 2,og vært veldig følsom,irritabel,migrene,slapp og nesten ikke til å bo i hus med🙈🤣 har migrene fra før,men har ikke måtte ta anfall medisin siden mars, så er lenge siden nå. Tåler ikke hormonelle svingninger særlig godt. Men i dag er alt og alle irriterende og merker jeg har meget kort lunte, håper på bedre dag i morgen😅 noen flere med slike symptomer? (Eller er jeg bare sliten) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da var jeg i gang med Letrozol igjen. Er på dag 2,og vært veldig følsom,irritabel,migrene,slapp og nesten ikke til å bo i hus med🙈🤣 har migrene fra før,men har ikke måtte ta anfall medisin siden mars, så er lenge siden nå. Tåler ikke hormonelle svingninger særlig godt. Men i dag er alt og alle irriterende og merker jeg har meget kort lunte, håper på bedre dag i morgen😅 noen flere med slike symptomer? (Eller er jeg bare sliten) 

Har veeeeldig mange runder med letrozol bak meg. Har i grunn aldri merket noen bivirkninger. Hatt 5 runder med trippel, da har jeg hatt litt vondt i hodet bare.

Anonymkode: 313c4...7be

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har veeeeldig mange runder med letrozol bak meg. Har i grunn aldri merket noen bivirkninger. Hatt 5 runder med trippel, da har jeg hatt litt vondt i hodet bare.

Anonymkode: 313c4...7be

Det er kjent for å være et preparat med få bivirkninger 

Anonymkode: 0e87a...fbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere i tråden? 🙂

Selv er jeg på 3. runde trippel Clomifen/Clomid og venter på EL. 
CD14 i dag og det er 3. dagen med blinkende smiley på ClearBlue. Fikk EL CD16 forrige runde. Så er spent 🤞🏼 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Lille fjasa said:

CD14 i dag og det er 3. dagen med blinkende smiley på ClearBlue. Fikk EL CD16 forrige runde. Så er spent 🤞🏼 

Så spennende! Heier virkelig på deg og denne PP 🙌🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, GBAA skrev:

Så spennende! Heier virkelig på deg og denne PP 🙌🏼

Tusen takk!! Håper, håper 🤞🏼💛💗
Går det bedre med deg?

Endret av Lille fjasa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Lille fjasa skrev:

Så spennende, håper det klaffer for deg 😊her er jeg på dag 5 med Letrozol, siste dag. Første runde etter SA i juni, da hadde jeg EL ,CD 20. Skal begynne å ta eggløsning tester neste uke,så håper så indelig at det blir graviditet denne runden 🤞

Hvor mange år er dere andre i tråden her? Her er jeg 34 år, blir 35 i år, 7 år siden første barnet. Føler alderen er litt høy, men jeg vil prøve mens jeg ennå kan. Bedre enn å angre seienere på at jeg ikke prøvde skikkelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Lille fjasa said:

Tusen takk!! Håper, håper 🤞🏼💛💗
Går det bedre med deg?

Jo, det går bedre med psyken, men fortsatt høye skuldre frem til ultralyd neste uke.

Har for øvrig lest myyye om graviditet på Letrozol, og det er ikke påvist noen sammenheng mellom SA/MA og bruk av Letrozol, faktisk er sjansen for å abortere noe lavere da man ofte lager «bedre» egg.
Så det er jo noe å trøste seg med for oss som må ha hjelp av Letrozol 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så spennende, håper det klaffer for deg 😊her er jeg på dag 5 med Letrozol, siste dag. Første runde etter SA i juni, da hadde jeg EL ,CD 20. Skal begynne å ta eggløsning tester neste uke,så håper så indelig at det blir graviditet denne runden 🤞

Hvor mange år er dere andre i tråden her? Her er jeg 34 år, blir 35 i år, 7 år siden første barnet. Føler alderen er litt høy, men jeg vil prøve mens jeg ennå kan. Bedre enn å angre seienere på at jeg ikke prøvde skikkelig. 

Er akkurat blitt 36 år , har et barn på snart 2 år, nå 4 runde dobbel letroZol. Har hatt el veldig sent så har nok bommet litt på el de forrige pp.. men håper inderlig på graviditet denne runden da. Er på 4 dagen letrozol nå. Så det er bare å vente

Anonymkode: 0e87a...fbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, GBAA skrev:

Jo, det går bedre med psyken, men fortsatt høye skuldre frem til ultralyd neste uke.

Har for øvrig lest myyye om graviditet på Letrozol, og det er ikke påvist noen sammenheng mellom SA/MA og bruk av Letrozol, faktisk er sjansen for å abortere noe lavere da man ofte lager «bedre» egg.
Så det er jo noe å trøste seg med for oss som må ha hjelp av Letrozol 😊

Så godt å lese 💗 Absolutt en trøst! Blir spennende med ultralyd neste uka da. Kom gjerne med en lyd når du har vært der 🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for hyggelige ord, og det samme tilbake 💗 Leit å lese om SA. Håper det går veien for deg denne PP 🤞🏼  En liten trøst må være at du faktisk vet at du kan bli gravid? Selv om jeg kan forstå at du tenker på alderen. Men oddsen er jo absolutt på din side for at det skal gå en gang til! 🌸

Jeg er 26 år. Vi begynte å prøve litt før vi egentlig hadde tenkt, fordi jeg visste det var «noe» med meg. Senere utredet med pcos (som antatt). Det er nå 11 mnd siden jeg sluttet med p-piller.
Har aldri vært gravid før...

Jeg blir minst 27 år som mamma da, forhåpentligvis 😊 Håper så inderlig det går snart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
14 minutter siden, Lille fjasa skrev:

Tusen takk for hyggelige ord, og det samme tilbake 💗 Leit å lese om SA. Håper det går veien for deg denne PP 🤞🏼  En liten trøst må være at du faktisk vet at du kan bli gravid? Selv om jeg kan forstå at du tenker på alderen. Men oddsen er jo absolutt på din side for at det skal gå en gang til! 🌸

Jeg er 26 år. Vi begynte å prøve litt før vi egentlig hadde tenkt, fordi jeg visste det var «noe» med meg. Senere utredet med pcos (som antatt). Det er nå 11 mnd siden jeg sluttet med p-piller.
Har aldri vært gravid før...

Jeg blir minst 27 år som mamma da, forhåpentligvis 😊 Håper så inderlig det går snart. 

Ja, jeg er takknemlig for at jeg har er friskt barn, og hadde tenkt at det ble med det enebarnet, men alltid hatt ønske om flere barn.  Hadde slått det helt fra meg med et barn til, siden jeg nesten aldri har eggløsning og menstruasjon helt til gynekologen nevnte Femar/Letrozol,da fikk jeg et lite håp. Trodde ikke det ville fungere,men nå har den faktisk gitt meg eggløsning hver gang,og jeg har blitt gravid selvom jeg dessverre mistet i juni. Så jeg har håpet, og gir meg ikke riktig enda. 

Dere yngre, har hvertfall gode sjanser,god tid. Jeg håper det klaffer for dere🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg er takknemlig for at jeg har er friskt barn, og hadde tenkt at det ble med det enebarnet, men alltid hatt ønske om flere barn.  Hadde slått det helt fra meg med et barn til, siden jeg nesten aldri har eggløsning og menstruasjon helt til gynekologen nevnte Femar/Letrozol,da fikk jeg et lite håp. Trodde ikke det ville fungere,men nå har den faktisk gitt meg eggløsning hver gang,og jeg har blitt gravid selvom jeg dessverre mistet i juni. Så jeg har håpet, og gir meg ikke riktig enda. 

Dere yngre, har hvertfall gode sjanser,god tid. Jeg håper det klaffer for dere🤞

Forstår godt ønske om et barn til. Og som du skriver - det er absolutt verdt å prøve mens man har mulighet.

Jeg tror at hvis vi klarer å bli gravid og få et barn kommer jeg til å fortsette uten prevensjon, og forhåpentligvis kanskje skjer et mirakel. Tror ikke jeg orker å gå gjennom dette en gang til. Alltid ønsket meg flere barn, men nå er jeg takknemlig om vi i det hele tatt får ett 😊😅

Takk igjen for hyggelig ord. Jeg håper også det 😊 Mannen er noen år eldre, men de har jo gjerne flere år på seg enn oss. Blir spennende å høre fra deg hvordan det går videre. Setter stor pris på å lufte tankene med andre som går gjennom det samme 💗  

Endret av Lille fjasa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes yes yes!! Endelig på CD18 kom det fast smiley på eggløsningstesten! Etter 6 dager med blinkene smiley. Fikk EL to dager senere denne runden. Begynte å bli redd for at det ikke skulle komme noe, men nå er jeg SÅ glad. 

Lagt inn mange aksjer i dagene den begynte å blinke, men dag 5 trengte vi en pause. «Heldigvis» blinket den også dag 6 (i går) og da hadde vi sex. Så da ble det aksjelegging i går, så får vi ta en gang til senere i dag. Og i morgen kanskje 🙈 Egget slipper vel ikke før etter 12-36 timer eller noe sånt? 

Uansett ville bare oppdatere. Hvordan går det med dere andre, jenter? 🌸 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Lille fjasa skrev:

Yes yes yes!! Endelig på CD18 kom det fast smiley på eggløsningstesten! Etter 6 dager med blinkene smiley. Fikk EL to dager senere denne runden. Begynte å bli redd for at det ikke skulle komme noe, men nå er jeg SÅ glad. 

Lagt inn mange aksjer i dagene den begynte å blinke, men dag 5 trengte vi en pause. «Heldigvis» blinket den også dag 6 (i går) og da hadde vi sex. Så da ble det aksjelegging i går, så får vi ta en gang til senere i dag. Og i morgen kanskje 🙈 Egget slipper vel ikke før etter 12-36 timer eller noe sånt? 

Uansett ville bare oppdatere. Hvordan går det med dere andre, jenter? 🌸 

Ååå så gøy😊 vi hadde samleie 2 dager før positiv eggløsning test,og 1 gang da eggløsning test var positiv, og 1 gang dagen etter positiv test,og jeg ble gravid. (Men jeg mistet 5+2)Så nå har du store muligheter 😊🤞Jeg er nå på CD 12, så må begynne å teste de neste dagene nå. Håper så veldig på eggløsning og graviditet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...