Gå til innhold

Erfaringer med provera og letrozol

jordbarn

Anbefalte innlegg

9 timer siden, GBAA skrev:

CD 18 i går og positiv eggløsningstest og masse symptomer! 😊 
Om egget klarer å slippe blir det min første eggløsning i historien, så er veldig spent på om jeg får tempstigning de kommende dagene.

Fikk positiv CB digital og strimmel i går, og testen var negativ igjen i dag, så det kan se ut som en kort LH topp. Hadde samleie i går og i dag morres. Litt redd det ble for sent 😳 

Så bra 😍 Krysser fingrene! 
Gikk den rett fra runding til fast smiley, eller blinket den først? Husker du skrev CD15, at du ikke hadde noen tegn til at EL var på vei? 

Endret av Lille fjasa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk fast smiley i dag!!! Kan ikke tro det! Føler jeg må reise å kjøpe flere tester 😂 Tempingen viser ikke så mye foreløpig, men det ser jeg kanskje først i morgen eller dagene som kommer? 

Herregud, nå er jeg spent!!!!! 😭

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Lille fjasa said:

Så bra 😍 Krysser fingrene! 
Gikk den rett fra runding til fast smiley, eller blinket den først? Husker du skrev CD15, at du ikke hadde noen tegn til at EL var på vei? 

Ja, gikk rett til fast, men jeg brukte samme monitor som forrige måned og kjøpte til sticks (som egentlig hører til fertilitetsmonitoren) 😄

Ser av posten din under at du også endelig fikk fast! Så utrolig spennende! 👏🏼😄

Jeg så en liten stigning i temp i dag, og håper den fortsetter å stige 🤞🏼

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste dag på Letrozol for meg i dag. «Alltid» slitt med å få eggløsning selv, så får vi se hvordan dette går i første runde :) dumt spm: CD = syklusdag, ikke sant? Og dere regner første dagen i mensen som dag 1? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, GBAA skrev:

Ja, gikk rett til fast, men jeg brukte samme monitor som forrige måned og kjøpte til sticks (som egentlig hører til fertilitetsmonitoren) 😄

Ser av posten din under at du også endelig fikk fast! Så utrolig spennende! 👏🏼😄

Jeg så en liten stigning i temp i dag, og håper den fortsetter å stige 🤞🏼

Skjønner. Samme gjorde jeg 😁 Så spennende nå da 👏🏼 Håper tempen din holder seg høy! 
Har litt svingete temp foreløpig så håper grafen blir lettere å lese etter et par dager 🤞🏼 Vi må holde hverandre oppdatert 🌸💗

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, tetrao skrev:

Siste dag på Letrozol for meg i dag. «Alltid» slitt med å få eggløsning selv, så får vi se hvordan dette går i første runde :) dumt spm: CD = syklusdag, ikke sant? Og dere regner første dagen i mensen som dag 1? 

Stemmer. Syklusdag 1 er første mensdag. CD er syklusdag 😊 Lykke til 🤞🏼 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Lille fjasa said:

Skjønner. Samme gjorde jeg 😁 Så spennende nå da 👏🏼 Håper tempen din holder seg høy! 
Har litt svingete temp foreløpig så håper grafen blir lettere å lese etter et par dager 🤞🏼 Vi må holde hverandre oppdatert 🌸💗

Min temp har også vært ganske svingete, men synes hoppet i dag virket lovende 🤞🏼

Ja, vi må holde hverandre oppdatert - fantastisk om det endelig klaffer 🧡

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Oppdatering: Enkel letrozol gav ikke eggløsning :( Begynner på provera igjen og dobbel dose. Får oppfølging med blodprøve og ultralyd på dag 13 (og eventuell sprøyte, vet noen hva den gjør?). Krysser fingrene! Hvordan greier dere dette psykisk? Synes det er en påkjenning at kroppen "ikke fungerer". 

Anonymkode: 876e3...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Oppdatering: Enkel letrozol gav ikke eggløsning :( Begynner på provera igjen og dobbel dose. Får oppfølging med blodprøve og ultralyd på dag 13 (og eventuell sprøyte, vet noen hva den gjør?). Krysser fingrene! Hvordan greier dere dette psykisk? Synes det er en påkjenning at kroppen "ikke fungerer". 

Jeg også måtte ha dobbel dose for å bli gravid. Prøvde enkel først. Fikk el men den var antagelig ikke bra for den var veldig forsinket og ble aldri gravid av noen av «el» som enkel dose gav. Er i gang med 2 pp med dobbel dose nå.. har et barn fra før som ble til etter dobbel dose.. er helt enig med deg. Kjempekjipt å være så avhengig for å kunne få el. Må være så deilig å bare ha el av seg selv..slippe dette her.. men vi må bare stå på

Anonymkode: 0e87a...fbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg fikk heller ikke eggløsning på enkel dose, men det kan se ut som om dobbel gjør susen 🤞🏼

Også enig i at det er kjipt at det skal være så vanskelig. Vi får bare prøve å kose oss og gjøre ting som ikke er så enkelt med små barn (for meg er det restaurantbesøk, god vin og mat, shopping - prioritere meg selv, helt enkelt) 😊

Tipper du får Ovitrelle, som er en sprøyte for å sette i gang eggløsning når gynekolog ser at du er klar for det. 

Jeg skulle ønske at jeg fikk denne sprøyten, istede for å være urolig for at egget slipper.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symptomer her også... Positiv EL test i går, og gaaaanske så vondt i dag 😣 Aldri opplevd det sånn før. Glad-smerter da 🥰

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere damer her inne? @GBAA, hvordan går det med deg? 😊
FF-appen viser at jeg er 5 DPO. Jeg temper og grafen er hittill over streken, så det lover godt... Bare venter nå 🙄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Lille fjasa skrev:

FF-appen viser at jeg er 5 DPO. Jeg temper og grafen er hittill over streken, så det lover godt... Bare venter nå 🙄

Her hadde jeg en pause måned fra Letrozol etter spontanabort. Er på CD35, ikke hatt tegn til eggløsning av meg selv. Så begynner på Provera igjen i dag igjen,men lurer på om jeg skal vente da jeg dessverre har gallestein problemer og kjipt hvis jeg blir gravid igjen nå og egentlig trenger operasjon. Men ultralyd er om 2 uker,så kjipt å vente.... 

Så lei av lange sykluser, alt tar så lang tid... men er fortsatt glad for at jeg fikk eggløsning på Letrozol,og at jeg ble gravid forrige måned  😊hadde ikke trua,så har fortsatt håp igjen. 

Anonymkode: 5c209...421

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har to dager til med Primolut før blødning og dobbel Provera. Hååååper på eggløsning denne gangen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Lille fjasa said:

Så spennende! Hvordan ser grafen din ut? :)

Jeg er 7 DPO i følge FF, og har ikke noen tegn som utpeker seg på at noe er på gang. Grafen min er også fortsatt over streken, hadde faktisk en ganske stor økning plutselig i dag , så det motsatte av en festedipp der da 😂

Når tenker dere begynne å teste? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her hadde jeg en pause måned fra Letrozol etter spontanabort. Er på CD35, ikke hatt tegn til eggløsning av meg selv. Så begynner på Provera igjen i dag igjen,men lurer på om jeg skal vente da jeg dessverre har gallestein problemer og kjipt hvis jeg blir gravid igjen nå og egentlig trenger operasjon. Men ultralyd er om 2 uker,så kjipt å vente.... 

Så lei av lange sykluser, alt tar så lang tid... men er fortsatt glad for at jeg fikk eggløsning på Letrozol,og at jeg ble gravid forrige måned  😊hadde ikke trua,så har fortsatt håp igjen. 

Anonymkode: 5c209...421

Så leit å høre 😟 Lykke til med ny runde Provera, og ventetiden hvis du eventuelt må vente de 2 ukene. God bedring!
Godt du finner trøst i at Letrozol faktisk fungerer, og at du KAN bli gravid 💜 Det blir du garantert igjen med en spire som holder fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har to dager til med Primolut før blødning og dobbel Provera. Hååååper på eggløsning denne gangen 

Lykke til 🤞💕Må bare spørre, mener du dobbel Provera eller Letrozol? 🙊

Endret av Lille fjasa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, GBAA skrev:

Så spennende! Hvordan ser grafen din ut? :)

Jeg er 7 DPO i følge FF, og har ikke noen tegn som utpeker seg på at noe er på gang. Grafen min er også fortsatt over streken, hadde faktisk en ganske stor økning plutselig i dag , så det motsatte av en festedipp der da 😂

Når tenker dere begynne å teste? 

Jeg vil si grafen min ser lovende ut. Den er over linjen, med litt variasjon. Steget mest de to siste dagene. Jeg har heller ingen tegn til festedipp enda. Ikke alle som får det heller, og det er jo fortsatt tidlig også 🤔 Men tydelig å se at det har vært en eggløsning ut fra grafen, og det har jeg aldri sett ut fra tempingen før 😊 Så jeg er så spent!! Jeg "kjenner"symptomer med stikkinger og trykk nederst i magen, samt litt såre/ømme brystvorter. Men det kan jo bare være noe med hormoner også, trenger ikke være noe annet enn det. Selv om jeg håper. Jeg tenker at jeg ikke skal teste med tidlig test i hvert fall før 10 DPO. Er redd for å bli skuffet. Foreløpig vil FF appen at jeg skal teste 18 DPO! Sikkert på grunn de lange syklusene den har registrert i månedene i forkant. Så lenge venter jeg i hvert fall ikke 🙈 Når tenker du å begynne å teste? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Lille fjasa said:

Jeg vil si grafen min ser lovende ut. Den er over linjen, med litt variasjon. Steget mest de to siste dagene. Jeg har heller ingen tegn til festedipp enda. Ikke alle som får det heller, og det er jo fortsatt tidlig også 🤔 Men tydelig å se at det har vært en eggløsning ut fra grafen, og det har jeg aldri sett ut fra tempingen før 😊 Så jeg er så spent!! Jeg "kjenner"symptomer med stikkinger og trykk nederst i magen, samt litt såre/ømme brystvorter. Men det kan jo bare være noe med hormoner også, trenger ikke være noe annet enn det. Selv om jeg håper. Jeg tenker at jeg ikke skal teste med tidlig test i hvert fall før 10 DPO. Er redd for å bli skuffet. Foreløpig vil FF appen at jeg skal teste 18 DPO! Sikkert på grunn de lange syklusene den har registrert i månedene i forkant. Så lenge venter jeg i hvert fall ikke 🙈 Når tenker du å begynne å teste? 

Det høres jo veldig lovende ut! 😊 

Jeg kjenner jeg blir litt demotivert av at FF appen gir poenger på hvor sannsynlig en graviditet er, for jeg har «bare» 53 poeng mens de fleste som ender med graviditet ligger på minimum 70. 
Skjønner at det ikke er en fasit, men 😅

Jeg skal prøve å holde meg til tirsdag, som er 10 DPO 🤞🏼😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, GBAA skrev:

Det høres jo veldig lovende ut! 😊 

Jeg kjenner jeg blir litt demotivert av at FF appen gir poenger på hvor sannsynlig en graviditet er, for jeg har «bare» 53 poeng mens de fleste som ender med graviditet ligger på minimum 70. 
Skjønner at det ikke er en fasit, men 😅

Jeg skal prøve å holde meg til tirsdag, som er 10 DPO 🤞🏼😄

Hvor ser man de poengene i appen? 🧐 

Lurt. Er spent på dine vegne 👏🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...