Gå til innhold

Erfaringer med provera og letrozol

jordbarn

Anbefalte innlegg

Har det litt som dere! Føler jeg googler og leser så mye på forum at det tar over livet mitt.. Men greier ikke la være heller 🤷🏼‍♀️ har ikm imorgen om jeg skal gå "etter boka". Men med pco og lange sykluser så er det jo ikke sikkert tr kommer på lenge ennå. Har også fått beskjed om at jeg ikke skal gi opp før 2 uker etter ikm med mindre tr kommer.. Så da går jeg her da, og venter.. Og venter.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, GBAA skrev:

Beklager sent svar og lite aktivitet fra meg, måtte ta en forumpause etter noen dager langt nede. Har tenkt så mye på fare for SA og MA, lest så mye innlegg og googlet at jeg har blitt helt ør. Måtte til slutt distansere meg litt, noe som forsåvidt har hjulpet litt.

Har heldigvis ikke klart å finne plausibel  forsking som støtter opp under påstand om at vi med PCOS har større sjanse for å abortere, og håper det er riktig. 

Har fått stigning på CB Digital til 2-3 uker, så det er positivt. Spent på om den viser 3+ til uka.

Har første tidlig ultralyd tirsdag 25. August, både gruer meg og gleder meg, om jeg kommer så langt. 

Jeg hadde en «romantisk» forestilling at så snart jeg satt med positiv test skulle alt bli bra, men jeg er av en eller annen grunn mer stresset og «nede» nå. 

Huff, her ble det ikke mye positivitet er jeg redd, og jeg høres sikkert mega utakknemlig ut, beklager for det.

Håper alt er bra med deg? Hvor er du i løypa nå? ❤️

Huff, det høres ikke noe særlig hyggelig ut... Håper det går litt bedre nå, og at du snart klarer å finne mer håp og glede. Kanskje etter ultralyden? ❤️ Blir i hvert fall utrolig spennende. Jeg sender deg all lykke jeg kan for at alt skal gå bra for deg! 

Med meg går det greit. Fikk mensen på torsdag, så det var jo litt kjipt. Samtidig er jeg takknemlig for at tablettene ga meg EL. Det funket jo, og nå kom mensen slik som den ellers skulle gjort. Er så rart at man kan bli «glad» for å ha en 33 dagers syklus 😂 Skulle helst ønske jeg ble gravid da.. Men heldigvis får jeg lov av gyn å begynne rett på ny kur igjen, så jeg håper det går på dette tredje forsøket. Begynner på trippel dose på mandag 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Shavasa skrev:

Har det litt som dere! Føler jeg googler og leser så mye på forum at det tar over livet mitt.. Men greier ikke la være heller 🤷🏼‍♀️ har ikm imorgen om jeg skal gå "etter boka". Men med pco og lange sykluser så er det jo ikke sikkert tr kommer på lenge ennå. Har også fått beskjed om at jeg ikke skal gi opp før 2 uker etter ikm med mindre tr kommer.. Så da går jeg her da, og venter.. Og venter.. 

Kjenner meg igjen i det med Google 😂 Nå som mensen har kommet og jeg ikke er i dpo-land lenger, har jeg blitt mye mer meg selv igjen. En liten pause på en måte, før ny runde og nye tanker. Det tar virkelig over alle tanker når man er i DPO! Ventingen er verst... Vente på det ene, så vente på det andre...

Endret av Lille fjasa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er lenge siden sist jeg tok Provera nå, så husker ikke helt hvordan det var. Men det er nå 7 dager siden siste provera pille,fortsatt ikke fått noen blødning. Husker dere at det har tatt flere dager før blødningen kom? Erfaringer?

Anonymkode: 5c209...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er lenge siden sist jeg tok Provera nå, så husker ikke helt hvordan det var. Men det er nå 7 dager siden siste provera pille,fortsatt ikke fått noen blødning. Husker dere at det har tatt flere dager før blødningen kom? Erfaringer?

Tror det skal gå 2-3 dager egentlig.. Jeg blødde før kur var over 🤷🏼‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, Shavasa skrev:

I følge felleskatalogen er det vanlig at blødningen kommer 3-7 dager etter siste pille. Har brukt Provera tidligere,men er over et halvt år siden sist. Noen som har fått blødning seinere her?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

I følge felleskatalogen er det vanlig at blødningen kommer 3-7 dager etter siste pille. Har brukt Provera tidligere,men er over et halvt år siden sist. Noen som har fått blødning seinere her?? 

Jeg har brukt Provera to ganger. Første gang kom blødning én dag etter siste pille. Andre gangen tok det nesten 3 uker før det kom blødning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lille fjasa skrev:

Jeg har brukt Provera to ganger. Første gang kom blødning én dag etter siste pille. Andre gangen tok det nesten 3 uker før det kom blødning. 

Okey, takk for svar. Får bare være tålmodig å vente, vil bare starte med Letrozol nåååå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 kur med dobbel letrozol ser ikke ut til å ha gått veien denne mnd heller, spotting og negativ tidligtest nå;(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Okey, takk for svar. Får bare være tålmodig å vente, vil bare starte med Letrozol nåååå.

Bare hyggelig 🥰 Kjempekjedelig å vente.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Shavasa skrev:

Ikke påvist eggløsning engang.. 😭

Huff 🙁 Så utrolig kjipt ❤️ Hvilken CD er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Tillia skrev:

3 kur med dobbel letrozol ser ikke ut til å ha gått veien denne mnd heller, spotting og negativ tidligtest nå;(

Sender deg en god klem 🙁❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Lille fjasa skrev:

Sender deg en god klem 🙁❤️

Tusen takk😌 setter pris på det. Godt å ha et felleskap her inne med noen som forstår

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Lille fjasa skrev:

Huff 🙁 Så utrolig kjipt ❤️ Hvilken CD er du?

❤️ Ja skjønner ikke hvordan kroppen kan lure en så.. Gynekolog sa det var normalt pga hormonene raser.. Og at kroppen sikkert har prøvd, men ikke fått det til? CD 29.. Så da blir det dobbel dose neste runde.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Shavasa skrev:

❤️ Ja skjønner ikke hvordan kroppen kan lure en så.. Gynekolog sa det var normalt pga hormonene raser.. Og at kroppen sikkert har prøvd, men ikke fått det til? CD 29.. Så da blir det dobbel dose neste runde.. 

Du kan så si... Får håpe at dobbel gjør susen 🤞🏼💗 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, Lille fjasa skrev:

Du kan så si... Får håpe at dobbel gjør susen 🤞🏼💗 

Håper det 🤞🤞💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.8.2020 den 19.20, Shavasa skrev:

Hva gjør du når blødningen starter før kuren er over? 🤔

Anonymkode: b8567...152

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør du når blødningen starter før kuren er over? 🤔

Anonymkode: b8567...152

Jeg fikk beskjed om å fullføre kuren. Begynte å blø dag 6, så startet med letrozol samme dag som siste proveratablett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.7.2020 den 6.33, Lille fjasa skrev:

Så leit.. Har du fått noe for å starte syklus?

Nei, jeg skal utredes av endokrinolog først, tenkte jeg, men ventetiden er lang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...