Gå til innhold

Fordufte fra samboer mens han er på jobb - eller ikke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

 

Enig i siste innlegg her. Skriv gjerne brev, men hold det kort og uten følelser. Legg gjerne til : "familie og venner er informert om avgjørelsen og de ønsker heller ikke å bli kontaktet av deg." 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan har han tatt det i ettertid da?

Anonymkode: 48630...f94

Det er nettopp dette du må droppe å tenke på, TS.

Det spiller ingen rolle hvordan han tar det når du går fra ham. Det er ikke ditt problem, og det verste du kan gjøre er å gi etter for dårlig samvittighet og sympati. Husk at et undertrykkende forhold gjør at emosjonelle reaksjoner hos offeret blir forvridd og forskjøvet; den som har vært undertrykt, ender bisart nok opp med å synes synd på og føle ansvar overfor sin overgriper. Man kan bli banket helseløs, og likevel føle skyld og ansvar den neste dagen. Det er en del av undertrykkelsens logikk, som du må stenge ute og bli kvitt. Over tid vil du finne tilbake til et mer normalt følelsesmønster og selvfølelse, gjerne i samtaleterapi med psykolog (kan sterkt anbefales i den prosessen du har foran deg nå).

Ikke skriv noe brev, det gjør deg bare sårbar. Han kommer til å vri på setningene dine og bruke det som står der til å appellere til din dårlige samvittighet når du er i et svakt øyeblikk. Forestill deg heller at du er en murvegg. Du er taus, sterk, ugjennomtrengelig, alt han prøver på heretter vil bare prelle av. Ikke forklar noe, ikke unnskyld deg, han vet hvorfor du har dratt. Han vet at han er voldelig og undertrykkende. La ham sitte der i den totale tomheten, en tomhet han selv har forårsaket.

Nå må du redde seg selv. Ikke se deg tilbake. 

Anonymkode: d1407...03f

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville også droppet alle detaljene i brevet. 

Det holder at du skriver at du vil ikke være i et forhold med fysisk og psykisk vold. Du ønsker ikke noe videre kontakt og hvis han prøver på noe som helst vil du politianmelde tidligere forhold og skaffe deg besøksforbud. 

Å anmelde bør du vurdere uansett. Du har vært i overlevelsesmodus så lenge nå at når du har kommet deg i trygghet kan det komme reaksjoner. Bruk litt tid på å lande og ta så en avgjørelse på dette. 

Jeg brukte 1,5 år på å ta skrittet mot å anmelde. Jeg forstod faktisk ikke hvor skadet jeg var før jeg kom meg bort og tiden gikk. 

Hvis det ikke allerede er det, bør du skaffe deg dørkamera slik at du ser hvem som er utenfor døren din når det ringer på. Det er et absolutt must for min del for å føle meg trygg. 

Anonymkode: df16e...216

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom deg bort, ikke skriv noe brev, ikke skriv beklager! Bare gå og ALDRI se deg tilbake. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om noen har skrevet det tidligere, men husk helt banale ting som å ikke vis posisjonen din på snapchat, om du har det. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du skal legge igjrn et brev ville jeg skrevet:

Nå er det nok! Jeg har flyttet, ikke ta kontakt med meg, venner eller familie. 

Anonymkode: 39a0c...5e3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er virkelig helt sprø som skriver dette åpent her. Om han leser her klarer han vel å forstå det er deg det er snakk om ??? 

Mormor som laget pizza , en smule avslørende.....! 

Anonymkode: 993d7...6bd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har skriblet litt. Hva synes dere, er det for mye? Jeg burde kanskje ikke beklage meg?

 

"Jeg beklager, men det måtte bli sånn her. Forholdet vårt startet med at du var utro, noe som tok en stor bit av meg. Jeg mistet selvtilliten og tilliten til deg. Det har ført til mye krangel, og vold, som jeg ikke synes er greit lenger. Du har slengt en bildør i ansiktet mitt, ristet meg flere ganger og dyttet meg så jeg havnet på legevakten. Alle de «små» løftene du har gitt meg blir alltid brutt. «Jeg skal slutte å røyke», «Jeg skal bare ta et par øl til maten» og «Jeg skal ikke drikke meg helt bort». Du røyker, et par øl blir til en tredagers og taxi sjåføren måtte hjelpe meg med å bære deg i seng. Det er bare noen eksempler. Du har sett meg hylgråte med angst til halsen, men du bare ser på meg med et kaldt blikk, så drikker du bare mer eller drar avgårde. Det gir ikke mening i mitt hode hvis man elsker noen. Den siste hendelsen, der jeg lå på gulvet å blødde etter du dytta meg, og venninnen min kom med en kommentar, var nok til at du verken ville hjelpe meg eller bli med på legevakta. Dagen etter ville du ikke se på meg engang. Det fikk meg til å åpne øynene."

TS

Anonymkode: 48630...f94

Troller du eller ?? 

Du er redd for å bli drept og skriver så detaljert her til fremmede ? 

Anonymkode: 993d7...6bd

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville lagt igjen et brev, som kort og konsist forklarer at du har flyttet. Ingen detaljer, ingen følelser, bare informasjon om hva du har gjort.
Jeg ville gjort det, for da en venninne av samboeren min gjorde det samme, la hun ikke igjen et brev, og informerte heller ikke politiet eller lignende. Dermed gikk eksen til politiet og sa at han trodde hun skulle ta livet sitt, og de hjalp ham finne henne.

Anonymkode: ee638...9e4

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Troller du eller ?? 

Du er redd for å bli drept og skriver så detaljert her til fremmede ? 

Anonymkode: 993d7...6bd

Om han leser her nå eller i fremtiden skjønner han jo at det er han det blir skrevet om? 

Moderator bør slette denne tråden ...??

Anonymkode: 993d7...6bd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bruk krefter nå på å vurdere frem og tilbake på om du skal legge igjen et brev eller ikke, og hva du eventuelt skal skrive. Du kan sende ham et brev når du er kommet deg i trygghet i den nye leiligheten din, og har fått ham på avstand og tid til å tenke. Håper alt går bra i morgen. Tenker på deg. Du er sterk! Klem 💛

Anonymkode: f8053...0a2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skriv bare er enkelt kort der du forklarer at du er dratt og legg igjen nøkkelen din.

Anonymkode: 4bba7...c55

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BearMama

Det er sånn de er.

De skader deg og så drar de deg inn igjen sakte, men sikkert med overøsing av kjærlighet og oppfører seg som den perfekte kjæresten. 

Inntil det smeller igjen.

Kom deg bort så fort som mulig, uten et ord.

Politianmeld han, få hemmelig adresse og skift telefonabonnement. Slett alt av SoMe og forsvinn fra jorden overflate.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lykke til i dag Ts ❤️

vi er mange her inne som tenker på deg og heier på deg! 

Anonymkode: f605e...b71

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan skrive et brev, for din egen del, og så brenne det. Du må begynne prosessen med å få ham ut av hodet ditt, han er langt inne der nå. Ikke slipp ham lenger inn med et personlig brev, tankene dine på et papir. Han er ikke velkommen der inne lenger nå. Han fortjener ingenting. Du skylder ham ingenting.

Denne dagen blir stående som en merkedag for deg uansett hva du gjør. Det kan bli dagen du *nesten* kom deg unna, men ikke klarte å gjennomføre det. Jeg håper det blir dagen du greide det.

Jeg heier på deg. Du er sterk. Alle blir knekt av en psykopat, hvis de har singlet deg ut som offer. De er gode på akkurat det, å lese folks svake punkter og knuse dem. Ingen av oss normale folk kan stå imot det, vi er laget på en annen måte. Du er mye sterkere enn du tror. Du vil oppdage det igjen.

Lykke til, dette klarer du❤

Anonymkode: e584c...a69

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:


Jeg ville gjort det, for da en venninne av samboeren min gjorde det samme, la hun ikke igjen et brev, og informerte heller ikke politiet eller lignende. Dermed gikk eksen til politiet og sa at han trodde hun skulle ta livet sitt, og de hjalp ham finne henne.

Anonymkode: ee638...9e4

Dette er et viktig poeng!

Anonymkode: e52bc...197

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...