Gå til innhold

Fordufte fra samboer mens han er på jobb - eller ikke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som alle andre sier, bare dra. Jeg ble glad for å høre at du har familie og venner som skal hjelpe deg. Ingen ting av dette er din feil, bare hans. Han fortjener hverken deg eller noe varsku om at du skal dra. Om han syntes at du er den stygge ulven som dro slik, so what?? La han syntes det da. Hva en psykopat som han tenker om deg skal du bare drite i. Du fortjener et nytt og bedre liv med noen som elsker deg og ikke gjør deg så vondt.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er den eneste måten du kan gjøre det på i din situasjon. Din egen sikkerhet er viktigst.

Er så stolt av deg for at du har funnet styrken til å gå ❤

Sender en stor klem 💖

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du har fått mange gode ord her, så jeg skal ikke kverne på med de samme tingene.

Vil bare kommentere på det du skrev om pizzalagingen og hvordan du reagerte på at han ville lage neste gang.

Han snakket bare om pizza, og du fikk en voldsom emosjonell reaksjon på det. Håper du kan snakke deg selv litt ned fra å romantisere sånne hverdagslige ting fremover. Jeg har selv vært der at jeg blåser ting opp og reagerer derfra. Fuck pizzaen.

Anonymkode: 3edbe...561

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktige nå er å sikre deg etter at du drar. Pass på at alle vet at han ikke skal få den nye adressen din. Helst burde noen bo med deg de første dagene. Kan han passordene dine på ting så endrer du de. Ikke noe særlig om han kan finne deg via mobilen din f.eks, så ingen lokasjon på snap o.l. eller å legge ut hvor du er, bilder av leiligheten osv. Er det noen du stoler på på jobb som du kan få hjelp hos hvis han dukker opp på arbeidsplassen din? 

Anonymkode: 3bda4...d54

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Nå er det bare en dag igjen. Jeg klarer ikke unngå å føle meg som en dritt. Har virkelig vondt i hele meg. Jeg vet at det er rett, men samtidig føler jeg meg egoistisk og jeg har dårlig samvittighet. Jeg er ikke vant til å tenke på meg selv. Jeg setter alltid han først. En liten del av meg vil sitte her når han kommer hjem å fortelle at "Nå flytter jeg", resten av meg vil stå for mitt valg. Hva er rett?

Anonymkode: 48630...f94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

En liten del av meg vil sitte her når han kommer hjem å fortelle at "Nå flytter jeg", resten av meg vil stå for mitt valg. Hva er rett?

Ditt valg er rett. Ikke fortell ham at "nå flytter du"!

Anonymkode: ef200...0e1

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Nå er det bare en dag igjen. Jeg klarer ikke unngå å føle meg som en dritt. Har virkelig vondt i hele meg. Jeg vet at det er rett, men samtidig føler jeg meg egoistisk og jeg har dårlig samvittighet. Jeg er ikke vant til å tenke på meg selv. Jeg setter alltid han først. En liten del av meg vil sitte her når han kommer hjem å fortelle at "Nå flytter jeg", resten av meg vil stå for mitt valg. Hva er rett?

Anonymkode: 48630...f94

Nei. Du må flytte UTEN at han vet det. For når han ikke har noe mer å tape, da vil han bli virkelig farlig! Ikke si noe. Ikke vær der.

Anonymkode: c4082...bd1

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

TS her. Nå er det bare en dag igjen. Jeg klarer ikke unngå å føle meg som en dritt. Har virkelig vondt i hele meg. Jeg vet at det er rett, men samtidig føler jeg meg egoistisk og jeg har dårlig samvittighet. Jeg er ikke vant til å tenke på meg selv. Jeg setter alltid han først. En liten del av meg vil sitte her når han kommer hjem å fortelle at "Nå flytter jeg", resten av meg vil stå for mitt valg. Hva er rett?

Anonymkode: 48630...f94

Sannsynligheten for at han kan bli farlig voldelig når du forteller han at du skal flytte er veldig stor. Så nå må du tenke på din egen sikkerhet. Om noe kan du legge igjen et brev hvor du forklarer hvorfor du har valgt å flytte på denne måten.

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Ulven skrev:

Sannsynligheten for at han kan bli farlig voldelig når du forteller han at du skal flytte er veldig stor. Så nå må du tenke på din egen sikkerhet. Om noe kan du legge igjen et brev hvor du forklarer hvorfor du har valgt å flytte på denne måten.

Kanskje jeg skulle legge igjen et brev, ja. Er det flere som er enige i det?

Anonymkode: 48630...f94

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje jeg skulle legge igjen et brev, ja. Er det flere som er enige i det?

Anonymkode: 48630...f94

Det tenker jeg er greit. Han kommer bare til å forsøke å overtale deg, være utrolig lei seg og love gull og grønne skoger om du blir, eller bli voldelig hvis du er der og forteller han dette. I et brev kan du formulere deg på en måte som gjør at han kanskje (!) forstår ditt valg. Da blir du ikke styrt av følelser eller hans lovord. 

Anonymkode: 7bc3c...385

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slå i hvert fall av telefonen,  ikke gi ham mulighet til å overtale deg til å komme tilbake før du er klar til å stå imot.  Han vil nok prøve både med pisk og gulrot.  Allier deg med noen som kjenner deg godt og som kan hjelpe deg gjennom det verste.  Det blir bedre. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følg planen. Benytt familie, venner eller kjente du kan stole på. Ikke ta telefonen hvis han ringer.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Klarer du å flytte alle tingene dine på en dag? Hvor bor du? Trenger du hjelp?

Anonymkode: 94042...d1f

Noen mennesker altså 🖤  

Hold fast ved planen din TS, det er det eneste riktige å gjøre og det vet du innerst inne. Godt å høre at du får hjelp av familien din. La de være klippen din fremover for det vil garantert komme perioder der du tviler på valget ditt og da er støttende personer som vet om situasjonen din alfa og omega. 

Lykke til. Dette klarer du fint 🌹

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner meg igjen i det du forteller. Bortsett fra at jeg måtte rømme fra min pappa. Han var en god gammeldags og farlig psykopat. Verdens snilleste bestevenn når han hadde lyst, og en voldelig schizofren psykopat i det neste øyeblikket. Det skulle ikke annet enn å si "Ja" i feil tonefall før det smalt. Det gjorde vondt å stå opp for meg selv og kutte kontakten tvert. Gir man slike mennesker forvarsler så er de så uberegnelige. Enten frykter du for livet ditt, eller så gir du dem muligheten til å manipulere deg til å bli, stakkars dem liksom..

Tenk tilbake på alle gangene du har tatt opp dine følelser og behov, har han noen gang tatt dem til etteretning? Eller har samtalen i etterkant stort sett handlet om hva dine følelser får HAN til å føle.. ?

Ønsker deg lykke til, du er modig!

Anonymkode: fa8d4...366

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville helt klart lagt igjen et brev ja. Det ville jeg ha skrevet hvorfor jeg dro, og bedt han om å ikke ta kontakt, og understreket at valget ditt er endelig. Benytt sjangsen til å si alt du vil si, men ikke skriv hvor glad du er i han etc, for det vil gi han håp. 

Har selv vokst opp med en mor som falt for tårer og unnskyldninger gang på gang, selv om volden bare fortsatte. Så mitt råd er null kontakt hvis det er den minste sjangse for at du kan bli overtalt til å komme tilbake. Vær innstilt på at han kommer til å prøve alle taktikker på å få deg tilbake; unnskyldninger, lovnader om gull og grønne skoger, tårer, få deg til å tro at alt er din skyld, true deg, utpressing osv. Jeg hadde bare blokkert overalt. Noe vil mest sannsynlig komme igjennom uansett, men bare beskytt deg mot det så godt du kan.

Masse lykke til!! Heier på deg! ❤️💪

Anonymkode: e047f...0a4

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en jævelig tynn linje mellom ett slag som "bare" sender deg på legevakten vs. ett slag som sender deg til kirkegården. Ikke la ham få muligheten til verken slag eller videre psykisk terror ved å fortelle han at du flytter!

Masse lykke til på mandag TS, jeg håper virkelig at du klarer å gjennomføre flyttingen. Jeg ville også ha meldt ifra til politiet på tlf. 02800 for å informere om situasjonen, alt fra at han har vært voldelig mot deg tidligere til at du flytter nå. Be om besøksforbud og alarm i tilfelle han prøver på noe. Politiet sier ifra til han for deg, så du slipper å forholde deg til han. Så hjelper de deg å få skjult adressen og telefonnummeret ditt fra offentlige registre, da slipper du at han kontakter deg på noen vis. 

Dette kommer til å gå bra TS, vi heier på deg!  Stor klem fra ei som har vært der ❤️ 

 

Anonymkode: 72784...441

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Nå er det bare en dag igjen. Jeg klarer ikke unngå å føle meg som en dritt. Har virkelig vondt i hele meg. Jeg vet at det er rett, men samtidig føler jeg meg egoistisk og jeg har dårlig samvittighet. Jeg er ikke vant til å tenke på meg selv. Jeg setter alltid han først. En liten del av meg vil sitte her når han kommer hjem å fortelle at "Nå flytter jeg", resten av meg vil stå for mitt valg. Hva er rett?

Anonymkode: 48630...f94

I ditt liv, hvilke person setter du aller høyest, har mest respekt for, føler ubetinget kjærlighet for..er mest dyrebar for deg? Pappa? Mamma? En venninne? Et søsken? Uansett hvem det er; sett denne personen i dine sko, og se for deg alle episodene, se for deg denne personen gå i bakken, med blod i pannen etter et kutt påført av  mennesket hun trodde hun ble elsket av, se for deg denne personen når hun mottar alle de vonde ordene du har mottatt i løpet av dette forholdet, se hvordan hun krummer ryggen for å klare og bære de tunge ordene, se for deg at hun lever i et helvete mens kjæresten bare flirer av det og fester i dagesvis ved siden av denne personen som er knust av angst/sorg/redsel/skamfullhet. Kjenn redselen hun føler 24 timer i døgnet, se hvordan hun går på tærne, lister seg rundt i tilfelle han skal bli provosert over at hun puster på feil måte. Se hvordan hun har utviklet en egen sans for å kunne tolke alle tegnene han sender. Har han et annet tonefall? Er blikket hans anderledes? Har jeg tatt på meg feil klær? Ånei, jeg skulle aldri ha spurt han om vi skulle se akkurat den serien, det er MIN feil at han er så rasende at han må kalle meg for en hore, true meg, le av meg, spytte på meg..

Se så for deg vennen din sitte rundt et bord sammen med personen som har skadet henne så ufattelig, som har manipulert henne og revet bort grunnen under føttene hennes, som har tatt bort alle referansepunkter til hvordan et godt forhold skal være - se for deg at han sier han skal lage pizza til henne en dag. Og hun tror at denne pizzaen er det som skal til for at helvetet han har laget for henne er det som skal fikse alt. Hun gråter av håp, av glede, hun gråter av at hun fortsatt kjenner en liten redsel der, på tross av at hun så ufattelig lykkelig, dette lille sekundet han prøver å tvinne henne rundt lillefingen mens han viser henne et bittelite bilde på hvordan det KUNNE ha vært - om hun ikke hele tiden hadde ødelagt ALT for ham. 

Hva sier du til henne? 

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette klarer du!

En viktig ting: bytt passord over alt. Selv om du mener at han umulig kan vite passordet, bytt uansett. Og bytt gjerne også brukernavn der det er mulig. Opprett ny(e) e-postadresse(r) og slett den/de gamle. Slå av all posisjonsvisning.

Ha alltid døra låst og vinduer på bakkeplan lukket. Ikke åpne døra uten at du er helt sikker på hvem som står utenfor. Be folk om å ringe deg når de kommer, ellers åpner du ikke, spesielt ikke hvis du er alene.

Det er også viktig at den/de som tar telefonen på jobben din vet om situasjonen og at de ikke under noen omstendighet skal svare på spørsmål som;

-om du jobber der

-når du begynner/slutter

-adressen din

Gjør det klart at du vil ha beskjed med en gang hvis noen har ringt og spurt etter deg eller stilt spørsmål om deg. 

Hvordan kommer du deg forresten til og fra jobb? Har du noen du kan kjøre eller gå sammen med? Har du mulighet til å begynne og slutte til forskjellige tider? Gå eller kjøre andre ruter? Ikke gå ut døra på jobb alene hvis du kan unngå det, det er den «beste» plassen å vente for en som vil ha kontakt med deg.

Jeg har vært der du er nå. Jeg byttet jobb, flyttet til en annen by, og hadde postboks i mange år før jeg følte meg trygg nok til å få posten min i postkassen (bodde i blokk med dørtelefon, men hadde naboer som slapp inn nesten hvem som helst...).

Lykke til. Det kommer til å gå bra. Jeg lover.

Anonymkode: e4abe...7c2

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til TS, dette klarer du! Gjør som mange allerede har foreslått -  ha noen sammen med deg når du drar. Fordi det er viktig å ha noen som kan støtte deg gjennom dette:klem:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fleur de lis

Kan bare signere alle andre, men det er utrolig viktig at du ikke forteller han noe før du har dratt. Han kan reagere kraftig, og det må du unngå for alt i verden. 

Lykke til, gjennomfør det du har planlagt, så vil livet bli mye bedre om kort tid :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...