Gå til innhold

YummyMummy

Gjest TyrkiskPepper

Anbefalte innlegg

Gjest Trolltussa
LysOgVarme skrev (12 timer siden):

Det er jo nettop det YummyMummy gjør, daglig 🤣 Oh the irony 😅 

Igjen et bevis på kverulering. Bedre å være saklig enn å vri og vrenge på alt. 

Jeg har ikke fått med meg at hun diskuterer kroppen til andre daglig. Tenker du på en annen influenser? Denne tråden handler om influenceren Veronica Simone🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trolltussa skrev (1 time siden):

Jeg har ikke fått med meg at hun diskuterer kroppen til andre daglig. Tenker du på en annen influenser? Denne tråden handler om influenceren Veronica Simone🤷‍♀️

Om det ikke er daglig så skjer veldig ofte at hun må bruke andre for å fremme sine poeng. Man kan komme langt uten å blande inn andre personer. Det klarer andre som jeg har stor respekt for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (2 timer siden):

Om det ikke er daglig så skjer veldig ofte at hun må bruke andre for å fremme sine poeng. Man kan komme langt uten å blande inn andre personer. Det klarer andre som jeg har stor respekt for. 

Hun viser eksempler ja, men nå var spm om hun snakket om kroppen til andre?👌🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Birdo skrev (18 minutter siden):

Hun viser eksempler ja, men nå var spm om hun snakket om kroppen til andre?👌🏻

Ja, hun snakker om kroppen til andre. Og nei, hun viser ikke eksempler, hun snakker de ned for høye seg selv opp. 

Hun påvirker andre like mye som andre influencere gjør enkelt og greit. Og da må hun tenke seg om på måten hun gjør det på slik som andre influencere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LysOgVarme

Dette må være ren løgn !! Yummymummy skrev på snap igår hun har MANGE MILLIONER visninger daglig. Det høres for meg merkelig voldsomt ut.  Hvor troverdig er dette ? Med sin  61 tusen følgere på snap, hvordan kan hun ha mange millioner visninger pr dag? 

I 2021 var det 5,4 millioner mennesker i Norge, det er både barn og voksne. Finner det derfor hårreisende hun har så mange påståtte visninger på snappen hennes. Noen som har kilde på dette?  

Endret av LysOgVarme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, LysOgVarme said:

Dette må være ren løgn !! Yummymummy skrev på snap igår hun har MANGE MILLIONER visninger daglig. Det høres for meg merkelig voldsomt ut.  Hvor troverdig er dette ? Med sin  61 tusen følgere på snap, hvordan kan hun ha mange millioner visninger pr dag? 

I 2021 var det 5,4 millioner mennesker i Norge, det er både barn og voksne. Finner det derfor hårreisende hun har så mange påståtte visninger på snappen hennes. Noen som har kilde på dette?  

Visninger er ikke personer. Siden snap klikket noen ganger i dag tror jeg hun har en god del visninger fra meg i dag mtp at jeg måtte de gjennom flere gnager for å se alt

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest LysOgVarme
Rosa Sitron skrev (3 minutter siden):

Visninger er ikke personer. Siden snap klikket noen ganger i dag tror jeg hun har en god del visninger fra meg i dag mtp at jeg måtte de gjennom flere gnager for å se alt

Nei jeg vet. Men antall følgere harmonerer ikke med antall visninger. Flere som ikke følger henne kan gå inn og se, men MANGE MILLIONER  visninger, har jeg problemer med å tro er sant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LysOgVarme skrev (46 minutter siden):

Nei jeg vet. Men antall følgere harmonerer ikke med antall visninger. Flere som ikke følger henne kan gå inn og se, men MANGE MILLIONER  visninger, har jeg problemer med å tro er sant. 

Hun har vist screenshot av det, samme med Sara Emilie. Det er så høye tall ifht til følgere at jeg må ærlig si at mitt ME hode ikke fatter nada av de tallene 🙄 men det henger ikke sammen i mitt hodet for å si det sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LysOgVarme
Sharp75! skrev (11 minutter siden):

Hun har vist screenshot av det, samme med Sara Emilie. Det er så høye tall ifht til følgere at jeg må ærlig si at mitt ME hode ikke fatter nada av de tallene 🙄 men det henger ikke sammen i mitt hodet for å si det sånn. 

Mitt hode skjønner det heller ikke.  Mange millioner ?? Det økte fort fra intervjuet på God morgen Næringslivet hvor det var en million visninger. 

Kan regnestykket være sånn som dette ? Si hun legger ut 20 snapp snutter i løpet av en dag, og  61 tusen følgere ser disse, da kommer man opp i 1,2 millioner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LysOgVarme skrev (1 time siden):

Det kan nok stemme. Øyet, 👁 viser antall personer. Visninger viser antall visninger, og hver eneste story/snutt blir telt som én. Så antall personer ganger antall stories. Legger hun ut 20 stories/snutter ila én dag vil hun da komme langt over 1 mill visninger om 60 tusen ser på ila 24 timer.  Pluss de som kanskje ser ting om igjen etc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LysOgVarme skrev (25 minutter siden):

Mitt hode skjønner det heller ikke.  Mange millioner ?? Det økte fort fra intervjuet på God morgen Næringslivet hvor det var en million visninger. 

Kan regnestykket være sånn som dette ? Si hun legger ut 20 snapp snutter i løpet av en dag, og  61 tusen følgere ser disse, da kommer man opp i 1,2 millioner. 

Helt riktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LysOgVarme
Anemonen skrev (6 minutter siden):

Helt riktig!

Se det 😅 

Det blir feil framstilt når hun sier mange millioner visninger, for det høres da ut som det er mange millioner personer inne og ser snappene hennes. Dette kunne ikke stemme ift antall følgere. Regnestykket var enklere når jeg først begynte å tenke litt logisk på hvordan hun fikk disse tallene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, LysOgVarme said:

Se det 😅 

Det blir feil framstilt når hun sier mange millioner visninger, for det høres da ut som det er mange millioner personer inne og ser snappene hennes. Dette kunne ikke stemme ift antall følgere. Regnestykket var enklere når jeg først begynte å tenke litt logisk på hvordan hun fikk disse tallene. 

Var det jeg prøvde å si med min post. Men skjønner jeg kunne beskrevet bedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LysOgVarme skrev (45 minutter siden):

Se det 😅 

Ja, og for henne som prøver å være så transparent som mulig i forbindelse med prosessen rundt samarbeid burde hun nok presisere dette bedre. 

De store aktørene som har brukt influencere før vet nok forskjellen og vil be om riktig tall og statistikk. Men hun samarbeider jo med mange som er forholdsvis nye i gamet, og som tradisjonelt ikke bruker snap og influencere. Kan da være mest redelig å påpeke forskjellen selv. Også ovenfor egne seere. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (På 30.1.2022 den 10.28):

Synes Veronica har mye mere ærlige samarbeid/reklame enn mange andre Påvirkere. Det er reklame og spons de lever av, sånn er det bare, og da gir det mere kreditt å reklamere for feks kjøkken enn ett vippeserum som liksom gir lange vipper når du fra før av bruker falske vipper (Isabell Raad) Eller tabletter som skal gjøre det brun samtidig som du tar solarium og bruker selvbruning+tabletter for at håret skal vokse fortere når du bruker parykk og hairextantions (Sophie Elise) 

Veronica er veldig dedikert til sine samarbeidspartnere, f.eks det samarbeidet med Hageland. Veldig utfyllende og vi fikk følge hele prosessen, og fikk veldig mange gode tips og råd til egen hage. Og hun dallet seg ikke opp med et lass sminke og miniklær, hun var gjerne i hagen og filmet i morgenkåpe, usminket og med håret rett til værs. 

Og den kritikken med hva hun spiser; jeg synes det er herlig med en Påvirker som viser at hun spiser det hun ønsker uten å måtte løpe en time på tredemølle etterpå (hvem glemmer vel ikke mannen til fotballfruen sitt utsagn om «pizza i dag, feit i morgen»), at man kan spise sjokolade på en helt vanlig tirsdag uten å ha dårlig samvittighet. At man kan, og bør, være glad i kroppen sin selv om man har noen kilo ekstra. 

Flere her prøver å diskreditere Veronica og påstår at hun taler med to tunger når hun fronter det å være naturlig og mener at hun er falsk pga hun samtidig går på spa, tar ansiktsbehandling og bruker sminke av og til. Det synes jeg bare blir for dumt. Det er å sprøyte kroppen full av Botox og fillers Veronica er i mot, og hennes kjepphest er klinikker som reklamerer for Botox (noe som er forbudt) i sosiale medier. Reklame som mindreårige lett kan komme over. Veronica har aldri vært i mot hårfarging (selv om hun velger å ikke farge håret så mener hun ikke at andre ikke skal gjøre det), og heller ikke motstander av hudpleie. 

Det er skjønnhetstyranniet hun setter fingeren på, det enorme kroppsfokuset våre barn vokser opp med og blir eksponert for i samfunnet. At man er god nok som man er, at man skal være glad i seg selv og kroppen sin selv om man ikke er en size zero. At man må gjennomskue disse Påvirkerene som er proppet fulle av både det ene og det andre samtidig som de påstår at de ser sånn ut pga de daglig tar (sponsete) piller for lengre hår, glattere og brunere hud, bruker vippeserum, bruker lipgloss som gir fyldigere lepper når de i realiteten har tatt fillers. Som reklamerer for tights som skal gi sprettrumpe når de i realiteten har operert inn implantateter i rumpa eller bruker rumpe-innlegg under tightsen. 

Og til de som drar sjalusikortet og påstår at Veronica går hardt ut pga hun er sjalu på disse tynne «perfekte» influencerene og skriver «hvis hun hadde droppet å trykket sjokolade og kanelsnurrer inn i trynet sitt så hadde hun blitt tynn også»…..seriøst; det sjalusikortet er så oppbrukt! Tror dere som skriver sånt virkelig at disse kjepphestene Veronica har i influencerverdenen kommer av at hun innerst inni har et ønske om å være tynn?? Snakk om å fordumme! Veronica er ei voksen kvinne som er trygg på seg selv og egen kropp. Hva har hun egentlig å være sjalu over? Hun er godt gift, hun har to døtre (som hun skjermer og ikke bruker for å tjene penger sånn som andre Influensere som har barn), hun har ei god inntekt, tjener nok til at hun i fjor kunne kjøpe en mye større enebolig (uten å bruke barna som inntektskilde), hun er sosial og har en solid venninnegjeng, og ikke minst; hun har integritet (noe det skorter på blant mange influencere). Så; hva skal hun være sjalu over?? At hun ikke er tynn?? Det tror jeg bryr henne midt der sola ikke skinner. 

Jeg aner ikke hvem denne bloggeren er. Jeg leser ikke blogger i det hele tatt. For å være ærlig så synes jeg influencere (Gud å jeg hater det ordet) flest gjør mer skade enn godt 

Men ville bare fortelle deg at det du skrev her var vanvittig bra skrevet. Og at du har helt rett. Influencere som fronter sunne verdier og reklamerer for nyttige ting, heller enn skjønnhets og helseprodukter som i beste fall gir dårlige resultat og i verste fall bare er svindel trenger vi flere av 

Kan ikke like dette innlegget nok 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flipit skrev (58 minutter siden):

Jeg aner ikke hvem denne bloggeren er. Jeg leser ikke blogger i det hele tatt. For å være ærlig så synes jeg influencere (Gud å jeg hater det ordet) flest gjør mer skade enn godt 

Men ville bare fortelle deg at det du skrev her var vanvittig bra skrevet. Og at du har helt rett. Influencere som fronter sunne verdier og reklamerer for nyttige ting, heller enn skjønnhets og helseprodukter som i beste fall gir dårlige resultat og i verste fall bare er svindel trenger vi flere av 

Kan ikke like dette innlegget nok 

Takk🌷🌷

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Trolltussa
LysOgVarme skrev (7 timer siden):

Se det 😅 

Men hun sier jo visninger! Og det er visninger?! Er hun ansvarlig for at du ikke skjønner forskjellen? 
Man må ikke kritisere bare for å kritisere. Det er særdeles lite konstruktivt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LysOgVarme
Trolltussa skrev (5 timer siden):

Men hun sier jo visninger! Og det er visninger?! Er hun ansvarlig for at du ikke skjønner forskjellen? 
Man må ikke kritisere bare for å kritisere. Det er særdeles lite konstruktivt!

Jeg kritiserer det jeg finner grunn til å kritisere, og har ikke tenkt å be deg om lov først 😅 Når hun forteller om flere millioner visninger, så blir det å føre samarbeidspartnere bak lyset. DET er kritikkverdig.  Det er mange som ikke forstår denne visning statistikken hun skryter på seg i intervjuer på tv, og ovenfor samarbeidspartner. 

Følte du deg bedre etter ditt forsøk på å latterliggjøre meg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun fører ingen bak lyset; hun sier hvor mange visninger hun har, noe som er sannheten. Er ikke hennes problem at enkelte ikke forstår hva visninger betyr. Det er heller ikke hennes oppgave å drive folkeopplysning på enkelte ord i ordboka. 

Er det noe man ikke forstår så er det ens eget ansvar å sjekke det opp og tillegge seg selv ny kunnskap. Ikke at andre skal detaljforklare det til deg. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, LysOgVarme said:

Jeg kritiserer det jeg finner grunn til å kritisere, og har ikke tenkt å be deg om lov først 😅 Når hun forteller om flere millioner visninger, så blir det å føre samarbeidspartnere bak lyset. DET er kritikkverdig.  Det er mange som ikke forstår denne visning statistikken hun skryter på seg i intervjuer på tv, og ovenfor samarbeidspartner. 

Følte du deg bedre etter ditt forsøk på å latterliggjøre meg? 

Er ikke enige om at det er å sette samarbeidspartner bak lyset. Samarbeidspartnerne hennes er profesjonelle og de hat ansvar for å sette seg litt inn i ting selv. Hadde vært noe annet om antall visninger hadde vært et tall som kunne tolkes som følgere, men tallet er jo såpass høyt at det ikke kan være antall følgere

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...