Gå til innhold

Ting du er lei av på Kvinneguiden


Gjest Winza

Anbefalte innlegg

Gjest New Girl
2 minutter siden, antbug skrev:

 

Nå gidder jeg ikke å utsette meg for det mer og har bedt om å få brukeren min slettet, men jeg synes det er ganske ille at man skal føle seg uønsket som kvinne på et kvinneforum. Takk for ordet.

Oh no! Jeg har likt å lese innleggene dine! Veldig synd du ikke vil være her mer, men skjønner deg i grunn godt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, antbug skrev:

Jeg er lei av negativt fokus på kvinner. Det er nesten ikke mulig å gå inn i en tråd her uten å måtte lese innlegg etter innlegg om hvor fæle vi er. Jeg merker at det begynner å påvirke humøret mitt. Jeg blir faktisk lei meg av det, og jeg opplever det som meningsløst å si imot for da strømmer det på med sinte menn som støtter opp og vil ha krig. Det er så ensidig negativt fokus at det er deprimerende å lese. Det kan virke som mange her mener at det ikke er noe positivt med oss kvinner i det hele tatt. 

Nå gidder jeg ikke å utsette meg for det mer og har bedt om å få brukeren min slettet, men jeg synes det er ganske ille at man skal føle seg uønsket som kvinne på et kvinneforum. Takk for ordet.

De mest rasjonelle og fornuftige er det som møter mest hat. Det er ikke fordi du er kvinne, det er fordi mennesker er idioter ;) 

Anonymkode: e742b...80e

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Brukarar som har masse skrivefeil! Det er smertefullt å forsøke å lese innlegget ditt...! 

-Brukarar som rett og slett ikkje klarar å få fram det dei vil sei. Dei skriver eit innlegg og ingen forstår kva dei prøvar å formidle. Og i nokre tilfeller blir fornærma når folk kjem med konstruktiv kritikk. 

Det "beste" er jo når samme brukaren gjer begge delar...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, antbug skrev:

Jeg er lei av negativt fokus på kvinner. Det er nesten ikke mulig å gå inn i en tråd her uten å måtte lese innlegg etter innlegg om hvor fæle vi er. Jeg merker at det begynner å påvirke humøret mitt. Jeg blir faktisk lei meg av det, og jeg opplever det som meningsløst å si imot for da strømmer det på med sinte menn som støtter opp og vil ha krig. Det er så ensidig negativt fokus at det er deprimerende å lese. Det kan virke som mange her mener at det ikke er noe positivt med oss kvinner i det hele tatt. 

Nå gidder jeg ikke å utsette meg for det mer og har bedt om å få brukeren min slettet, men jeg synes det er ganske ille at man skal føle seg uønsket som kvinne på et kvinneforum. Takk for ordet.

Jeg tenkte litt som deg for noen år siden (ja, har vært her på KG en stund) og var da til og med så dum og naiv at jeg diskuterte med dem. Men jeg ser jo nå at de ikke er representative for den virkelige verden, og at deres edder og galle mot kvinner bare viser hvor bitre og patetiske de selv er. Det er ingenting å ta til seg overhodet.

Anonymkode: 9d337...028

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som skriver at feminister er lesbiske fordi de ikke har sjans på menn. Trodde virkelig i 2017 at man visste at legning ikke er noe man velger.

Anonymkode: e0413...7ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, antbug skrev:

Jeg er lei av negativt fokus på kvinner. Det er nesten ikke mulig å gå inn i en tråd her uten å måtte lese innlegg etter innlegg om hvor fæle vi er. Jeg merker at det begynner å påvirke humøret mitt. Jeg blir faktisk lei meg av det, og jeg opplever det som meningsløst å si imot for da strømmer det på med sinte menn som støtter opp og vil ha krig. Det er så ensidig negativt fokus at det er deprimerende å lese. Det kan virke som mange her mener at det ikke er noe positivt med oss kvinner i det hele tatt. 

Nå gidder jeg ikke å utsette meg for det mer og har bedt om å få brukeren min slettet, men jeg synes det er ganske ille at man skal føle seg uønsket som kvinne på et kvinneforum. Takk for ordet.

Er helt enig. Derfor bruker jeg anonymbruker mange ganger så jeg slipper å bli trakassert og få personangrep slengt etter meg. I tillegg har jeg blokket 12 brukere.
Vær så snill å ikke slett deg! Du bidrar så positivt her inne og er en god stemme igjennom alt det negative. Ikke la de vinne!
:(

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samlivsforumet. Jeg er drittlei. Hvor skal jeg STARTE for å forklare? Kort oppsummert så handler det om personangrep og hets. Det er til tider helt ekstremt inne på samlivsforumet. Hvis noen er uenig med deg, så forfølges du og slipper aldri unna. Alt du sier vris og vrenges på. Alt som kan misforstås og mistolkes misforstås og mistolkes. Mistenker også at det er et SVÆRT så ungt klientell der inne, noe som ikke gjør det enklere akkurat for voksne å ta opp seriøse problemstillinger. Tråder forsøples av vissvass fra umodne femtenåringer. Faktisk anbefaler jeg at Kvinneguiden skifter navn til "Tenåringsguiden". For hver gang voksne forsøker å svare seriøst i en tråd, så overhøvles dem av "bedrevitende" kids.

Anonymkode: e3677...28a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.4.2017 den 13.35, Ardwinna skrev:


Det jeg mente var at når man debatterer en sak er det sjeldent to motstridende grupperinger der alle innenfor samme gruppering står inne for akkurat de samme meningene. Med mindre man representerer en organisasjon og er dens talsperson, argumenterer man på vegne av seg selv som individuell debattant. Selv om man deler noen meninger med andre.
Derfor er jeg lei av "vi" og "dere", og den tendensen enkelte har til å forvente at man står for meninger andre har ytret.

Men takk for grundig leksjon i betydningen av velkjente ord, og ditt innspill om min antatte intelligens (grad av "å skjønne bæret"). Det var en interessant vinkling :ler:

Ikke noe å takke for, det er nemlig alltid den andre vinklingen som kan sette ting litt i perspektiv...
Og bortsett fra det så kan jeg så tilføye, at du altså antar at jeg ikke representerer en organisasjon...
Så da er mitt spørsmål, er ikke det å anta uten egentlig å vite?
Samtidig kan jeg så si at du antok feil :Nikke:

Og da tenker jeg at det siste du skriver kan stå ubemerket fra min side :sjokk:
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingenting2
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenkte litt som deg for noen år siden (ja, har vært her på KG en stund) og var da til og med så dum og naiv at jeg diskuterte med dem. Men jeg ser jo nå at de ikke er representative for den virkelige verden, og at deres edder og galle mot kvinner bare viser hvor bitre og patetiske de selv er. Det er ingenting å ta til seg overhodet.

Anonymkode: 9d337...028

Herregud for noe forbanna pisspreik! Å snu ryggen til å ignorere er vel det dummeste man kan gjøre. Har dere enda ikke innsett at nettet er for alle, og alle søker og googler? Har du døtre? Forteller du dem at de skal ignorere sjåvinisme og kvinnehat? Nei, fortell dem at de skal grow some tits og ta affære, ta til motmæle. Ting blir ikke bedre av å ignorere. Sjåvinismen lever i beste velgående.

Og til alle de som mener at dette kun eksisterer på nett og bare er troll; meningene kommer fra alle de dere omgåes i det daglige som ikke TØR å si meningen sin høyt. De kommer og tar det på nett i stedet. Og ved å la de holde på vinner de. For alle de som googler og leser vil se kvinnehatet lyse mot dem.

Å ignorere er å tape!

@antbug ta deg en pause, og kom tilbake. Det gjorde jeg. Fit for fight!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Askandmaybeitell skrev:

Ikke noe å takke for, det er nemlig alltid den andre vinklingen som kan sette ting litt i perspektiv...
Og bortsett fra det så kan jeg så tilføye, at du altså antar at jeg ikke representerer en organisasjon...
Så da er mitt spørsmål, er ikke det å anta uten egentlig å vite?
Samtidig kan jeg så si at du antok feil :Nikke:

Og da tenker jeg at det siste du skriver kan stå ubemerket fra min side :sjokk:
 

Helt i orden du, da blir det siste jeg skriver at du både bedriver dårlig hersketeknikk og bommer totalt i din oppfatning av meg og mine antatte meninger. Måten du har svart meg viser også tydelig at du kan slutte å klage over at andre er usaklige og kun er ute etter latterliggjøre deg og dine meningsfeller, for her gjør du det samme selv, så det synger etter.
Ha en fin dag! :)
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og @antbug! Du skal så definitivt ikke slette deg! Bli her sammen med oss, værsåsnillmedsukkerpå!
Du er et viktig tilskudd til forumet! :klem:

Jeg er lei av at gode brukere sletter seg...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.4.2017 den 0.47, Ardwinna skrev:

"Vi"? Jeg tror du bør snakke for deg selv.

Det er forresten en annen ting jeg er lei av; at enkelte konsekvent bruker begrepene "vi" og "dere" i diskusjoner, som om det er to grupper mot hverandre der alle innen samme gruppa står for akkurat det samme og må svare for andres meninger.

 

34 minutter siden, Ardwinna skrev:

Helt i orden du, da blir det siste jeg skriver at du både bedriver dårlig hersketeknikk og bommer totalt i din oppfatning av meg og mine antatte meninger. Måten du har svart meg viser også tydelig at du kan slutte å klage over at andre er usaklige og kun er ute etter latterliggjøre deg og dine meningsfeller, for her gjør du det samme selv, så det synger etter.
Ha en fin dag! :)
 

Du burde jo heller fortelle hva du er lei av, med tanke på at du er så flink til å gå på personers utsagn og ikke egentlig tema. 
Og så skal du bestemme om jeg skal snakke for meg selv, for så å forsøke å rette det inn med at om man snakker for en organisasjon så er det noe annet.
Og så sier jeg til deg at jeg snakker for flere enn meg, og så er dette den beste furte meldingen du kan komme tilbake med...
Tørk øynene dine, å spis en kjeks eller noe.
Du takler bare ikke at man gir tilbake med samme mønt, men det er kanskje slik man blir uten reel motstand...
Men der er altså det ute i verden skjønner du.
Er ikke sånn at man så bare kan føle seg krenket, og legge skylden på andre.
Om man starter leken, må man tåle steken...

:edie:
Og en fin dag til deg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At gode brukere sletter seg! Tragisk at man skal føle seg uønsket som kvinne på et kvinneforum.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4/23/2017 den 1.12, Sofia123 skrev:

Er helt enig. Derfor bruker jeg anonymbruker mange ganger så jeg slipper å bli trakassert og få personangrep slengt etter meg.

Virker som det er ganske vanlig. Vet om en rekke brukere som tidligere var aktive under brukernavn, men som nå nesten bare skriver som AB. Dumt at det skal være sånn.

Anonymkode: bef9b...8cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Brukere som vrir alt om til ens egen propaganda. En kan snakke om en sko inne på "aktuelt"-siden og da kommer de løpende inn. Om det er hylling av muslimer, diktatorer, eller din typiske hverdags rasisme. Man kan aldri få diskutere noe uten at disse skal komme med noe ekstremt noe. 

- Brukere som bruker stråmannsargumentasjon. Det går ikke å ha en ordentlig diskusjon før du får høre at "du er skylden for at landet går under", "Du skjønner ingen ting!!" ol. Det virker ut som at man har drept ungen deres. Vet ikke om det er et troll jeg diskuterer med eller ikke.

- Kanskje for lite refleksjon? Bare fordi jeg ikke er enig i det du sier, betyr det ikke at jeg ikke forstår det. Er en såpass reflektert person, men jeg er fortsatt ikke ideologisk enig i det. Du har din mening og jeg har min.

- KILDEBRUK. Guri, fordi du linker en video betyr ikke det at denne videoen er sannheten. Hvor kommer disse kildene ifra? Kan du henvise til det? Hvor er fakta og dokumentasjon? Youtube videoen er ikke legitim før den kan tilbakespores og bli legitimert.

Endret av sommermorgen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Først tok jeg meg nær, men så ble det så hinsides kjedelig at det alltid var de samme "områdene " som ble angrepet: 

- min IQ (ofte dersom min selverklærte "motstander" går tom for argumenter)

- mitt utseende  (ala:" du er nok ei feit burugle som ikke får seg noe")

 - dersom jeg skulle være uheldig og produsere skrivefeil, da kommer grammatikk-naziene på pletten med en gang, overser alt det andre  (vesentlige) jeg har skrevet , og bruker min ene skrivefeil som ammunisjon mot meg. 

- tidligere ville jeg ført på troll på lista, men de drukner liksom som noe åpenbart, patetisk og uskyldig i hele suppa. 

- det forrige punktet gjelder også kvinnehat  (på et kvinneforum, det er veldig trist når man tenker over det). 

Endret av Lunarstone
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...