Gå til innhold

Min mann venter barn med en annen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vil ikke si at det er deg det er synd på. Det er vel moren til barnet som er i vente. Du virker til å ta lett på dette, men det er jo en vanskelig situasjon! Det går nok ikke smertefritt når det skal oppdraes. Ikke er det lett for barnet dere har fra før heller. Helt fint at du ser lyst på det fordi du er glad mannen kom tilbake, men du får jo se etterhvert. Skjønner jo at andre reagerer. 

Anonymkode: a7073...3bd

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

51 minutter siden, Minitroll skrev:

To-tre måneder før termin uten å ha en far kan være vondt. 

Men du vet ikke hvordan hunhar det, eller hbordan situasjonen er ellers, så å synes synd i henne uten grunnlag for det?

Anonymkode: 8eb00...7aa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ikke si at det er deg det er synd på. Det er vel moren til barnet som er i vente. Du virker til å ta lett på dette, men det er jo en vanskelig situasjon! Det går nok ikke smertefritt når det skal oppdraes. Ikke er det lett for barnet dere har fra før heller. Helt fint at du ser lyst på det fordi du er glad mannen kom tilbake, men du får jo se etterhvert. Skjønner jo at andre reagerer. 

Anonymkode: a7073...3bd

Det er ikke sikkert moren til barnet synes synd i seg selv! 

Anonymkode: 8eb00...7aa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke sikkert moren til barnet synes synd i seg selv! 

Anonymkode: 8eb00...7aa

Hvorfor skulle hun ikke det? Det er ikke en god situasjon å være i, spesielt når barnefar har blitt sammen med eksen sin igjen og de i tillegg hadde barn fra før. Nå må de forholde seg til hverandre i mange år fremover. 

Anonymkode: bb06c...8c0

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Ja, de synes synd på deg. Høres plagsomt ut. Men det er faktisk DERES problem. Hva med å bare gi en LANG FAEN i hva de måtte tenke og mene?

Du kan uansett ikke kontrollere hva de skal tenke rundt, spekulere i, og bekymre seg for. At de tenker "stakkars TS, mannen har fått et annet barn, buhu", det er jo DERES tanker det går utover, ikke dine. Du kan uansett ikke gjøre en dritt med hva de tenker. Så hva med å slutte å undre deg på hvorfor, og heller bare fokusere på totalt andre ting. Kjærligheten du har. En artikkel i db om pølser. Katten. Les en bok om Peru. Hva som helst. 

Om de "tvinger" deg til å snakke om det, så sett en grense: Du, jeg har jo sagt tidligere at dette tar jeg helt fint, så nå kan vi godt snakke om noe annet. Med et smil. Og joda, da kommer de bare til å spekulere mer "åh, TS syntes visst dette var betent", men la dem bare. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skulle hun ikke det? Det er ikke en god situasjon å være i, spesielt når barnefar har blitt sammen med eksen sin igjen og de i tillegg hadde barn fra før. Nå må de forholde seg til hverandre i mange år fremover. 

Anonymkode: bb06c...8c0

Nei, det er klart det ikke er en optimal situasjon, men hvorfor hun ikke skulle syntes synd på seg selv? Hva med fordi det er fullstendig nytteløs. Å syntes synd på seg selv er ca. det mest meningsløse i hele verden. Så hvorfor skal hun kaste bort tid på å gråte over spilt melk, den er sur uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har et vennepar dette skjedde med, bare at det var hun som ble gravid med annen før de fant sammen igjen. Biologisk far har ikke ønsket kontakt med barnet. 

Ektemannen har alltid behandlet barnet som sitt eget, og elsker det som sine egne. 

Dere får sikkert noen andre utfordringer, siden annen forelder involvert, men umulig er ikke situasjonen. 

Anonymkode: 968f5...d2a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Rainstorm skrev:

Ja, de synes synd på deg. Høres plagsomt ut. Men det er faktisk DERES problem. Hva med å bare gi en LANG FAEN i hva de måtte tenke og mene?

Du kan uansett ikke kontrollere hva de skal tenke rundt, spekulere i, og bekymre seg for. At de tenker "stakkars TS, mannen har fått et annet barn, buhu", det er jo DERES tanker det går utover, ikke dine. Du kan uansett ikke gjøre en dritt med hva de tenker. Så hva med å slutte å undre deg på hvorfor, og heller bare fokusere på totalt andre ting. Kjærligheten du har. En artikkel i db om pølser. Katten. Les en bok om Peru. Hva som helst. 

Om de "tvinger" deg til å snakke om det, så sett en grense: Du, jeg har jo sagt tidligere at dette tar jeg helt fint, så nå kan vi godt snakke om noe annet. Med et smil. Og joda, da kommer de bare til å spekulere mer "åh, TS syntes visst dette var betent", men la dem bare. 

Dette synes jeg var veldig ufølsomt. 

Anonymkode: 6bb38...0bc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Liven_ skrev:

Mannen din høres lite moden ut. 

Først inngår han et forhold med deg, dere får barn, etter 8 år er det slutt og han gjør en annen kvinne gravid etter kort tid. Uten å føle noen moralske forpliktelser til situasjonen forlater han denne kvinnen gravid fordi nå fant han på st dere skulle finne tilbake til hverandre. 

 

Og det mest luksuriøse er at han har så forståelsesfull kvinne som ikke stiller spørsmålstegn til alt dette, er stolt over sik egen holdning og er i full gang med samværplanleggingen. 

Manen er lite moden men har til gjengjeld funnet en kvinne som skulle finne seg i det:)

Strengt tatt du som høres umoden ut med en så rigid holdning. Menn kan ikke ta abort ulikt kvinner, vi har ikke noe valg. Ulykker skjer, være seg mann eller kvinne, med eller uten kondom. Du forutsetter at mannen til ts møtte en ny "kjærlighet", det vet hverken du eller jeg noe om. For alt vi vet kan det ha vært en "fling", og det er ingenting i posten til ts som antyder at mannen ikke føler en moralsk forpliktelse overfor den gravide kvinnen og barnet, for alt du vet kommer han til å stille opp 100% for dette barnet. Så spar kruttet ditt til der det hører hjemme. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette synes jeg var veldig ufølsomt. 

Anonymkode: 6bb38...0bc

Overfor hvem? :P

Jeg skriver jo at jeg føler med TS, det høres plagsomt ut at folk skal mene noe om hennes og mannens liv, det er jo de som skal leve det. Men TS er ikke nødt til å forholde seg til at andre har egne bekymringer. Hva er mest ufølsomt egentlig, å skrive innlegg her om påstår at "men det er jo synd på deg", noe TS nettopp er lei av, eller å fortelle henne at det finnes måter å ikke la dette gå innover livet ens?

Edit: Jeg vet at innlegget mitt er innmari krasst, men det er krasst mot de folkene som påberoper seg retten til å mene og synse om og tråkke inn i andres privatlivet, ikke mot TS. Jeg skjønner innmari godt hun er lei av folk som skal overprøve hva hun selv mener og føler. 

Endret av Rainstorm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han kommer jo til å måtte bruke mange hundre tusen på dette barnet frem til det er 18. Det vil igjen gå utover deres barn og eventuelle ønsker om ferier, hobbyer, hytte osv osv. Synes det er litt rart å gjøre en dame gravid så fort. Er jo vanlig å kjenne hverandre noen år først og ikke hoppe frem og tilbake mellom kvinner og gjøre dem gravide. Ellers synes jeg holdningen din er fin om du føler det slik innerst inne, håper du ikke undertrykker noe som kommer ut senere eller som går utover dette nye barnet som du blir stemor for. Det skal ikke behøve å måtte lide pga denne situasjonen. Håper dere alle finner ut av det :) tvi tvi

Anonymkode: f3fdd...a77

Hundretusener? Det er virkelig ikke noe unikt, utrolig mange andre kvinner lever i dag med stebarn, som mannen må bruke hundretusener på. Disse kvinnene klarer seg helt fint, og det vil også jeg gjøre. Jeg undertrykket ingen følelser, dette barnet er selvsagt helt uskyldig og vil forbli uskyldig resten av sitt liv når det kommer til denne situasjonen her

Anonymkode: d7ac9...6ef

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Vi hadde vært i et forhold i 8 år, et barn sammen. Gikk fra hverandre. Han traff ei ny, hun ble gravid etter kort tid. Nå er det 2-3 mnd til termin. Eksen og jeg har funnet tilbake til hverandre. 

«Alle» synes så synd på meg. Alle, unntagen meg selv. Jeg tenker at jeg er heldig som fikk mannen i mitt liv tilbake, og dette fremtidige barnet er jo ikke unnfanget i utroskap. Det var slutt mellom oss. Jeg velger å tenke at jeg har et bonusbarn snart, ig det er virkelig ikke noe unikt. 

Noen flere som har opplevd noe lignende? Er så sliten av å hele tiden bekrefte at dette barnet er velkomment, og at jeg ikke føler meg «truet» av det på noen som helst måte..

Anonymkode: d7ac9...6ef

Begynner å lure på om navnet ditt begynner på A, og om du egentlig hadde vært sammen med han her i noen flere år enn det du sier her? 

Anonymkode: e0acb...e47

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette hadde jeg virkelig aldri giddet å stå i. Hadde mannen min venter barn med ei annen, ville jo dette gått direkte utover MIN privatøkonomi. Nå betaler vi 50/50. Det ville blitt vanskelig for han å fortsette med om pengene hans også skulle begynne å fly ut av husholdningen.

For ikke å snakke om belastningen på barnet vi har. Hun ville heller ikke kunne få helsøsken. For det har vi da ikke råd til når far har skaffet seg barn på egen hånd.

Anonymkode: 75601...457

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Begynner å lure på om navnet ditt begynner på A, og om du egentlig hadde vært sammen med han her i noen flere år enn det du sier her? 

Anonymkode: e0acb...e47

Og hva så?

Anonymkode: 75601...457

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, HalldirV2 skrev:

Strengt tatt du som høres umoden ut med en så rigid holdning. Menn kan ikke ta abort ulikt kvinner, vi har ikke noe valg. Ulykker skjer, være seg mann eller kvinne, med eller uten kondom. Du forutsetter at mannen til ts møtte en ny "kjærlighet", det vet hverken du eller jeg noe om. For alt vi vet kan det ha vært en "fling", og det er ingenting i posten til ts som antyder at mannen ikke føler en moralsk forpliktelse overfor den gravide kvinnen og barnet, for alt du vet kommer han til å stille opp 100% for dette barnet. Så spar kruttet ditt til der det hører hjemme. 

Kruttet mitt hører hjemme i situasjoner når imodne mennene som ikke helt vet hva de vil er involvert. Et øyeblikk vil han gå, (til tross for at han har familie og barn (det at han kom tilbake betyr at beslutningen ikke var godt vurdert i utgangspunktet). et annet øyeblikk vil han ha fling og nei ikke fortell meg at dere menn ikke vet hva som skal til for at kvinne ikke skal bli gravid!! Og så noen måneder før termin vil han ikke ha det heller og plutselig vil komme tilbake. 

Og hva vil han i morgen? Gå til tredje kvinne, forlate familien igjen eller dra på en land ferie og bosette seg på Bali fordi at det  ble for mye styr? 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Liven_ skrev:

Kruttet mitt hører hjemme i situasjoner når imodne mennene som ikke helt vet hva de vil er involvert. Et øyeblikk vil han gå, (til tross for at han har familie og barn (det at han kom tilbake betyr at beslutningen ikke var godt vurdert i utgangspunktet). et annet øyeblikk vil han ha fling og nei ikke fortell meg at dere menn ikke vet hva som skal til for at kvinne ikke skal bli gravid!! Og så noen måneder før termin vil han ikke ha det heller og plutselig vil komme tilbake. 

Og hva vil han i morgen? Gå til tredje kvinne, forlate familien igjen eller dra på en land ferie og bosette seg på Bali fordi at det  ble for mye styr? 

Dette!

Anonymkode: 4a941...500

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Liven_ skrev:

Kruttet mitt hører hjemme i situasjoner når imodne mennene som ikke helt vet hva de vil er involvert. Et øyeblikk vil han gå, (til tross for at han har familie og barn (det at han kom tilbake betyr at beslutningen ikke var godt vurdert i utgangspunktet). et annet øyeblikk vil han ha fling og nei ikke fortell meg at dere menn ikke vet hva som skal til for at kvinne ikke skal bli gravid!! Og så noen måneder før termin vil han ikke ha det heller og plutselig vil komme tilbake. 

Og hva vil han i morgen? Gå til tredje kvinne, forlate familien igjen eller dra på en land ferie og bosette seg på Bali fordi at det  ble for mye styr? 

Dette blir jo bare spekulasjoner. Vi kjenner ikke detaljene rundt samlivsbrudd og unnfangelsen. 

Anonymkode: 1d067...240

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette blir jo bare spekulasjoner. Vi kjenner ikke detaljene rundt samlivsbrudd og unnfangelsen. 

Anonymkode: 1d067...240

Trenger ikke å vite det for min del for at det ikke skulle være aktuelt å ha mannen tilbake sånn med det første.   

Det er viktig at Ts aksepterer at dette kan skje gjen er alt jeg sier.

Endret av Liven_
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære TS: du har på ingen måte mulighet til å vite hvordan fortsettelsen på dette blir, fordi barnet ikke er født enda. Selv om dette har skjedd uten utroskap så vil jeg tro at dine følelser, mannens følelser og hun som venter barn med mannen din også har følelser rundt dette? For hvis du tror at kjærlighet kan lappe sammen dette sammensuriumet her så værsågod! Det er bare å brette opp armene for alle følelser du ikke ante at du kunne få! Har dere barn fra før? Hvis dere har det, hva sier dere til de? 

 

Anonymkode: ae7c7...036

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...