Gå til innhold

Min mann venter barn med en annen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han kommer jo til å måtte bruke mange hundre tusen på dette barnet frem til det er 18. Det vil igjen gå utover deres barn og eventuelle ønsker om ferier, hobbyer, hytte osv osv. Synes det er litt rart å gjøre en dame gravid så fort. Er jo vanlig å kjenne hverandre noen år først og ikke hoppe frem og tilbake mellom kvinner og gjøre dem gravide. Ellers synes jeg holdningen din er fin om du føler det slik innerst inne, håper du ikke undertrykker noe som kommer ut senere eller som går utover dette nye barnet som du blir stemor for. Det skal ikke behøve å måtte lide pga denne situasjonen. Håper dere alle finner ut av det :) tvi tvi

Anonymkode: f3fdd...a77

Du er typen menneske som egentlig burde lagt ut under nick. De pengene er helt fullstendig sekundert. TS og mannen bodde fra hverandre, dette svekker økonomin til TS i langt større grad, og også hennes barn, såpass skjønner du. Det følelsemessige aspektet er det som teller, at TS evner å se sin vinkling er intet annet enn beundringsverdig. Jeg skulle ønske jeg hadde en med like stor raushet. Så får vi håpe TS og mannen benytter den nye våren til å ta godt vare på hverandre. 

Endret av RoH
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er alle landets sladrekjerringer samlet i denne tråden? 🤔

Når Ts sier at hun føler situasjonen er under kontroll, og at dette er noe hun kommer til å takle - hva er da deres rett til å undergrave hva hun kjenner? Hvorfor må dere på død og liv mene noe om en situasjon dere ikke er 0% delaktige i engang? Når Ts ikke er ute etter hva dere mener? Det er akkurat slik som dette sladring - og mobbing fungerer! Ts skriver et innlegg om at hun er lei av at andre skal overprøve hennes egne følelser til situasjonen - og dere skriver innlegg på innlegg hvor det er nettopp det dere gjør! Hvorfor så stor trang til å overdramatisere og lage dette til noe spekulativt? Verre ting har skjedd og skjer i historien. 

Ts, dette kommer til å gå bra - fordi du ønsker det skal skal gå bra. Skaff deg evnen til å luke bort negativitet og dramaqueens, og hvis dem at det ikke kunne brydd deg mindre om hva de mener og tror om DIN situasjon. Når alt kommer til alt, er det du som skal leve ditt liv, ikke kaklekjerringene som sliter med å finne noe spennende i eget liv. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner noen dette skjedde med. Det ble til slutt brudd mellom de to og det var vondt for alle involverte, inkludert kvinnens foreldre da de hadde tatt til seg barnet som sitt eget barnebarn. Da det ble slutt da barnet var nesten 3 år fikk de jo aldri se henne igjen. 

Folk syntes nok synd på deg, TS, fordi det ikke er en optimal situasjon. Men det viktigste oppi det her er selvsagt at du husker at barnet er helt uskyldig. H*n er bare en liten baby som ikke ba om å bli født i et ikke-optimalt familieforhold. 

Hvordan er forholdet ditt til barnets mor? Har dere en god tone hvor hun er ok med at mannen har gått tilbake til deg? Kommer du til å syntes det er greit at mannen tilbringer 1-2 timer etter jobb 3-4 ganger i uka sammen med barnet hos moren, og at dette da vil ta mye tid vekk fra deg og deres felles barn? Kommer du til å bli irritert dersom mannen drar dit for å skifte batterier i brannalarmene når du har mast på han i 2 måneder om å bytte batterier på brannvarslerne i deres egen bolig? (Tenkt eksempel, det kan være så mangt hun behøver hjelp til som potensielt kan irritere deg da du kan kjenne deg tilsidesatt) 

Uansett så får du ha lykke til. Jeg håper du alltid klarer å huske at barnets beste er det viktigste her. 

Anonymkode: 9fa8b...9a5

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts har jo en grei holdning til dette om det er slik hun virkelig føler det. Men je tror det kan være greit å også være forberedt på ar ting kan skje, som man ikke er forberedt på. Det kan komme feks helsesituasjoner for barnet dere ikke vet enda, som kan komme til å kreve mye mer enn det dere opprinnelig hadde tenkt av samværstid i starten. Eller det kan hende han vil se sitt nyfødte barn betraktelig mer i starten enn tenkt.

Anonymkode: ad479...3a1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, RoH skrev:

Du er typen menneske som egentlig burde lagt ut under nick. De pengene er helt fullstendig sekundert. TS og mannen bodde fra hverandre, dette svekker økonomin til TS i langt større grad, og også hennes barn, såpass skjønner du. Det følelsemessige aspektet er det som teller, at TS evner å se sin vinkling er intet annet enn beundringsverdig. Jeg skulle ønske jeg hadde en med like stor raushet. Så får vi håpe TS og mannen benytter den nye våren til å ta godt vare på hverandre. 

Selvsagt skulle du ønske du hadde en sånn kvinne. Alle menn hadde vel synes det var flott å kunne knulle rundt uten kondom og ha en kjæreste som aksepterte det som kom av barn.

For de fleste vil flere tusen hver måned faktisk bety en god del. Det hjelper ikke på følelsene til TS at mannen må betale barnebidrag eller klær, mat, barnehage, skolesaker, hobbyer og alt etterhvert som det blir nødvendig. Pengene er kanskje sekundært men det innvirker på følelsene hennes fordi det blir færre ressurser til deres hjem, hennes barn og mulige flere barn.

Vi vet heller ikke hva som vil skje når han vil omgås sin tidligere flamme alene flere timer hver dag i lang tid. Vil hun prøve å få ham tilbake? Vil han stå i mot fristelsen om hun byr på sex? Jeg hadde aldri klart sjalusien og mistankene. 

Anonymkode: f3fdd...a77

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan du og deres sønn være med mannen din til babyen? Dere må jo bli kjent med barnet dere også

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke synd på deg nei, men så lenge han er en hederlig fyr som vil være til stede for barnet, så har det jo noen konsekvenser for deres forhold, og de rundt deg lurer vel på om du er forberedt på det?

Det er jo en slags "tap-tap" situasjon her; fra din side er det ønskelig at han er til stede som ektemann, men hvor mye tid og kjærlighet han bruker med eksen og deres barn er også en indikator på hans omsorg. Det er jo umulig å gi 100% på begge fronter.

Anonymkode: 5e3c7...4e1

selvfølgelig har det konsekvenser for forholdet deres. Hun får et bonusbarn, som han har laget med en annen kjerring han har pult. Han må enten betale barnebidrag senere som går ut over økonomien deres, eller de må ha ungen og hun må for alltid minnes på at han greide å knulle en annen og gjøre andre gravid i den lille tidsperioden de ikke var sammen. Og kvinner, de er bitter og sjalu som faen, så her blir det flere år med drama og intriger mellom ts og barnemor😅

kan med engang si at jeg aldri hadde godtatt det, hadde han virkelig elsket TS så hadde han ikke gjort en annen gravid på bare noen uker etter brudd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, RoH skrev:

Du er typen menneske som egentlig burde lagt ut under nick. De pengene er helt fullstendig sekundert. TS og mannen bodde fra hverandre, dette svekker økonomin til TS i langt større grad, og også hennes barn, såpass skjønner du. Det følelsemessige aspektet er det som teller, at TS evner å se sin vinkling er intet annet enn beundringsverdig. Jeg skulle ønske jeg hadde en med like stor raushet. Så får vi håpe TS og mannen benytter den nye våren til å ta godt vare på hverandre. 

Lett for TS å mene at dette vil gå bra FØR barnet er født. Det er nok etter fødsel at dramaet kommer 😄 

Anonymkode: 75601...457

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, stardust75 skrev:

selvfølgelig har det konsekvenser for forholdet deres. Hun får et bonusbarn, som han har laget med en annen kjerring han har pult. Han må enten betale barnebidrag senere som går ut over økonomien deres, eller de må ha ungen og hun må for alltid minnes på at han greide å knulle en annen og gjøre andre gravid i den lille tidsperioden de ikke var sammen. Og kvinner, de er bitter og sjalu som faen, så her blir det flere år med drama og intriger mellom ts og barnemor😅

kan med engang si at jeg aldri hadde godtatt det, hadde han virkelig elsket TS så hadde han ikke gjort en annen gravid på bare noen uker etter brudd

Kvinner er bitter og sjalu som faen? Mulig det, når mennene deres får barn med andre kvinner. Menn synes kanskje en tilsvarende situasjon er helt greit?

Anonymkode: 75601...457

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Liven_ said:

Kruttet mitt hører hjemme i situasjoner når imodne mennene som ikke helt vet hva de vil er involvert. Et øyeblikk vil han gå, (til tross for at han har familie og barn (det at han kom tilbake betyr at beslutningen ikke var godt vurdert i utgangspunktet). et annet øyeblikk vil han ha fling og nei ikke fortell meg at dere menn ikke vet hva som skal til for at kvinne ikke skal bli gravid!! Og så noen måneder før termin vil han ikke ha det heller og plutselig vil komme tilbake. 

Og hva vil han i morgen? Gå til tredje kvinne, forlate familien igjen eller dra på en land ferie og bosette seg på Bali fordi at det  ble for mye styr? 

Står det noe om hvem som gjorde det slutt her da? Jeg kunne vært i samme situasjon som ts. Etter jeg hadde vært sammen med mannen noen år, gikk jeg fra ham. Han taklet ikke å være alene og begynte å lete etter en ny ganske fort da han forstod at han ikke klarte å overtale meg til å komme tilbake. Det ble et kortvarig forhold på ca en mnd før de fant ut at det ikke funket. (Hvem har liksom aldri opplevd det?) På den tiden ble hun gravid på p-pillen, og hun tok abort.

Et halvt år senere fant jeg og mannen tilbake til hverandre. Hun kunne like gjerne beholdt barnet, det var utenfor mannens kontroll, og om det hadde plaget meg, så hadde det vel vært til pass for meg. Om noen var vinglete og umoden her, så var det jo jeg. Jeg lærte da...

Anonymkode: 570a2...935

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner er bitter og sjalu som faen? Mulig det, når mennene deres får barn med andre kvinner. Menn synes kanskje en tilsvarende situasjon er helt greit?

Anonymkode: 75601...457

Kvinner er mye mer dramatisk enn menn, det skapes drama og intriger av den minste ting. Menn hadde selvfølgelig ikke likt det selv, men hadde aldri like mye drama rundt det som kvinner. Er en grunn til at 80 prosent av kvinner får problemer med sviger mor, aldri svigersønn og svigerfar. Kvinner er dramatiske og lager tull ut av småting. trenger ikke ha gått på harvard for å vite at det er kjønnsforskjeller mellom oss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Står det noe om hvem som gjorde det slutt her da? Jeg kunne vært i samme situasjon som ts. Etter jeg hadde vært sammen med mannen noen år, gikk jeg fra ham. Han taklet ikke å være alene og begynte å lete etter en ny ganske fort da han forstod at han ikke klarte å overtale meg til å komme tilbake. Det ble et kortvarig forhold på ca en mnd før de fant ut at det ikke funket. (Hvem har liksom aldri opplevd det?) På den tiden ble hun gravid på p-pillen, og hun tok abort.

Et halvt år senere fant jeg og mannen tilbake til hverandre. Hun kunne like gjerne beholdt barnet, det var utenfor mannens kontroll, og om det hadde plaget meg, så hadde det vel vært til pass for meg. Om noen var vinglete og umoden her, så var det jo jeg. Jeg lærte da...

Anonymkode: 570a2...935

Hva søren, er dette ironisk? Det er allmenn kjent at menn forveksler/fordekker behov for hushjelp og sex med kjærlighet, og du gikk på limpinnen og i tillegg skylder på deg selv?! 

Håper ikke ts gikk på limpinnen også!

Anonymkode: c5fd7...fd3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste hadde nok blitt forbanna og også sjalu. For det er jo en veldig vanskelig situasjon, men respekt at du har en slik holdning og fortsatt vil være sammen med han 🙂 Håper dere kan unngå krangling og gjør det beste ut av situasjonen. Håper alt ordner seg.

Lykke til 

Hvorfor er det så synd på hun andre? Dere tar det som en selvfølge hun vil være sammen med han?

Anonymkode: 546c9...158

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, stardust75 skrev:

Kvinner er mye mer dramatisk enn menn, det skapes drama og intriger av den minste ting. Menn hadde selvfølgelig ikke likt det selv, men hadde aldri like mye drama rundt det som kvinner. Er en grunn til at 80 prosent av kvinner får problemer med sviger mor, aldri svigersønn og svigerfar. Kvinner er dramatiske og lager tull ut av småting. trenger ikke ha gått på harvard for å vite at det er kjønnsforskjeller mellom oss

 

59 minutter siden, stardust75 skrev:

selvfølgelig har det konsekvenser for forholdet deres. Hun får et bonusbarn, som han har laget med en annen kjerring han har pult. Han må enten betale barnebidrag senere som går ut over økonomien deres, eller de må ha ungen og hun må for alltid minnes på at han greide å knulle en annen og gjøre andre gravid i den lille tidsperioden de ikke var sammen. Og kvinner, de er bitter og sjalu som faen, så her blir det flere år med drama og intriger mellom ts og barnemor😅

kan med engang si at jeg aldri hadde godtatt det, hadde han virkelig elsket TS så hadde han ikke gjort en annen gravid på bare noen uker etter brudd

Blablabla.... menn er perfekte og kvinner fæle. We get your point 

 

 

Anonymkode: 546c9...158

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Liven_ skrev:

Mannen din høres lite moden ut. 

Først inngår han et forhold med deg, dere får barn, etter 8 år er det slutt og han gjør en annen kvinne gravid etter kort tid. Uten å føle noen moralske forpliktelser til situasjonen forlater han denne kvinnen gravid fordi nå fant han på st dere skulle finne tilbake til hverandre. 

 

Og det mest luksuriøse er at han har så forståelsesfull kvinne som ikke stiller spørsmålstegn til alt dette, er stolt over sik egen holdning og er i full gang med samværplanleggingen. 

Manen er lite moden men har til gjengjeld funnet en kvinne som skulle finne seg i det:)

For en teit kommentar.

Er han umoden fordi han hadde sex med noen andre etter at han ble singel? Det er nok ganske normalt. Tviler på at de planla at de skulle få barn sammen. Og det er ikke så sikkert at han ville beholde da han fikk beskjed om graviditeten.

Og skal han droppe å være sammen med kvinnen han elsker, og heller være sammen med noen han kanskje bare hadde en Tinder-date med - bare fordi hun er gravid?

I Norge er det lov til å ta abort. Til og med gratis. Hvis denne dama virkelig ikke syntes noe om dette, så er det ingen som tvinger henne.

Avtalen disse tre folka har gjort, er tydeligvis noe som funker for dem. Den som jeg tenker det er verst for, er TS. Når hun er ok med dette, så kan jeg tenke meg at dette går fint for de andre to også.

_______

TS: Jeg synes at du er helt konge. Du har en litt sunnere psyke enn mange av oss andre. Jeg selv vet at jeg hadde vært litt sjalu, selv om at jeg er glad for å ha fått mannen i mitt liv tilbake 🙈 Han er heldig som har deg! ❤️❤️ 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi hadde vært i et forhold i 8 år, et barn sammen. Gikk fra hverandre. Han traff ei ny, hun ble gravid etter kort tid. Nå er det 2-3 mnd til termin. Eksen og jeg har funnet tilbake til hverandre. 

«Alle» synes så synd på meg. Alle, unntagen meg selv. Jeg tenker at jeg er heldig som fikk mannen i mitt liv tilbake, og dette fremtidige barnet er jo ikke unnfanget i utroskap. Det var slutt mellom oss. Jeg velger å tenke at jeg har et bonusbarn snart, ig det er virkelig ikke noe unikt. 

Noen flere som har opplevd noe lignende? Er så sliten av å hele tiden bekrefte at dette barnet er velkomment, og at jeg ikke føler meg «truet» av det på noen som helst måte..

Anonymkode: d7ac9...6ef

Du fikk ham tilbake?

Niks, du ble rundlurt av fyren din til å tro at han faktisk bryr seg. Det er altså da noen utenfor unionen deres som har krav til boet hvis mannen din dør,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Blablabla.... menn er perfekte og kvinner fæle. We get your point 

 

 

Anonymkode: 546c9...158

sa ikke det. men du får lov å tro det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det deg selv du prøver å overbevise TS? Hvorfor lage en tråd her, hvis alt er greit for deg? Ingen av oss som kan gjøre noe med hva andre mennesker sier til deg uansett. 

Har du tenkt grundig gjennom hva dette barnet vil bety for dere? Barnet er blitt til, så nå håper jeg far tar det ansvaret også, men mannen kommer til å tilbringe mye tid med baby og mor. Denne tiden går utover både deg og ikke minst deres felles barn. Er ikke gitt at babyens mor vil ha med deg og barnet på samvær til hver tid. 

Hvordan tenker dere samvær i framtiden? Blir en person til å koordinere ferier med. Jul, nyttår, påske, 17.mai og bursdager. Skal dere alle være sammen? Økonomi? Evt flere barn på deg og mannen? 

Hva sier deres felles barn til dette? 

Anonymkode: fc8ad...6c7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes i grunnen ikke du utviser så imponerende eller beundringsverdige holdninger, jeg. Raushet er en fin egenskap, men det er også viktig å lære sine barn at kvinner bør sette grenser for seg selv, og at ingen mann er så vanvittig viktig at man ikke klarer seg uten. Jeg vokste selv opp med en mor som aksepterte i overkant mye for kjærligheten, og syntes ofte det var ubehagelig å være vitne til som barn og tenåring.

For meg hadde et nytt barn med en annen dame vært langt over grensa for hva jeg hadde ønsket å bruke livet mitt på. Du må selvsagt gjøre det som føles riktig for deg, men jeg synes ikke man kan forvente at omverden skal juble på dine vegne, heller. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La dem bare synes synd på deh! Det vitner bare om trangsynthet og manglende forståelse for at andre reagerer forskjellig og har ulike ønsker og forventninger til livet. 

Kan tenke meg at en del synes synd på meg som er langt oppi 30-årene og ikke har barn feks. Men det er selvvalgt og jeg har ingen interesse for familieliv. 

Det virker som du er en raus og varm person, og det er beundringsverdig at du velger å se på situasjonen på denne måten. Hva andre mener får være deres problem! Bare smil av dem og gå videre med ditt liv.

Anonymkode: 0a59b...2b4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...