Gå til innhold

Min mann venter barn med en annen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

34 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Så da regner jeg med at du ikke har vanskeligheter med  å brødfø din kones ventende barn som ikke er ditt barn? 

Hvis jeg hadde blitt sammen med min ex som har blitt gravid i mellomtiden hadde det blitt med i betrakningen å komplettpakken. Dette er noe som ikke ramler ned fra himmelen sånn uten videre. Ser ennå ikke problemet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

56 minutter siden, O.G. skrev:

Du må uansett regne med at det vil gå penger ut av huset pga denne pulinga til mannen din. 

Jeg spurte deg om du er villig til å brødfø barnet til en annen mann? Barnet som din kone venter med en annen mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hr. Aktiv skrev:

Hvis jeg hadde blitt sammen med min ex som har blitt gravid i mellomtiden hadde det blitt med i betrakningen å komplettpakken. Dette er noe som ikke ramler ned fra himmelen sånn uten videre. Ser ennå ikke problemet. 

Selv om ikke du ser problemet er det andre som anser dette som meget problematisk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Jeg og mitt barn vil miste myye mer tid med min mann hvis jeg går fra ham, enn den tiden han vil tilbringe med sitt nye barn. Tenkt på det?

Anonymkode: d7ac9...6ef

Hvis alt er så grundig gjennomtenkt som du skal ha det til, og du har det perfekte familieliv, så forstår jeg ikke hvorfor du opprettet tråden🤷🏻‍♀️

Anonymkode: fc8ad...6c7

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis alt er så grundig gjennomtenkt som du skal ha det til, og du har det perfekte familieliv, så forstår jeg ikke hvorfor du opprettet tråden🤷🏻‍♀️

Anonymkode: fc8ad...6c7

Noen flere som har opplevd noe lignende? Er så sliten av å hele tiden bekrefte at dette barnet er velkomment, og at jeg ikke føler meg «truet» av det på noen som helst måte

Denne tråden er opprettet ift til alle rundt meg som synes så synd på meg. Hvordan jeg skal forholde meg til disse menneskene. 

Jeg har ikke spurt om hvordan jeg skal takle det nye familielivet mitt, det har jeg under kontroll. 

Anonymkode: d7ac9...6ef

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen flere som har opplevd noe lignende? Er så sliten av å hele tiden bekrefte at dette barnet er velkomment, og at jeg ikke føler meg «truet» av det på noen som helst måte

Denne tråden er opprettet ift til alle rundt meg som synes så synd på meg. Hvordan jeg skal forholde meg til disse menneskene. 

Jeg har ikke spurt om hvordan jeg skal takle det nye familielivet mitt, det har jeg under kontroll. 

Anonymkode: d7ac9...6ef

Det er jo ikke så mye annet å gjøre enn og overhøre/overse dem. Eller bare si at du heller vil prate om noe annet.

Anonymkode: fc8ad...6c7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har noen venner som opplevde det samme, bare at det var hun som rakk å bli gravid med en annen mens det var slutt. Vi var alle litt «wow», men kan ikke huske vi har syntes særlig synd på ham noen gang, tenker bare at hans (og hennes) valg av hverandre for andre gang var meget gjennomtenkt. Litt kompliserende er det jo for den kjernefamilien de ellers er, men gjelder jo i høyeste grad for henne også, med fellesbarn og en samværspappa til én av dem. En fin familie, og det har absolutt godt bra med alle parter så vidt jeg kan bedømme. 

Anonymkode: cfdd2...437

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, O.G. skrev:

Hva var ikke dette om enn antagelser fra din side ?

jmf post #66.

Jeg lister potensielle muligheter, men jeg antar ingen av dem. Og det gjør jeg for å eksemplifisere at nettopp bastante antagelser er meningsløse når vi ikke vet mer enn det vi vet. Du fremsetter din antagelse som en konklusjon, noe som er logisk feil og helt bak mål. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette hadde jeg virkelig aldri giddet å stå i. Hadde mannen min venter barn med ei annen, ville jo dette gått direkte utover MIN privatøkonomi. Nå betaler vi 50/50. Det ville blitt vanskelig for han å fortsette med om pengene hans også skulle begynne å fly ut av husholdningen.

For ikke å snakke om belastningen på barnet vi har. Hun ville heller ikke kunne få helsøsken. For det har vi da ikke råd til når far har skaffet seg barn på egen hånd.

Anonymkode: 75601...457

100% Enig. 

16 timer siden, RoH skrev:

Du er typen menneske som egentlig burde lagt ut under nick. De pengene er helt fullstendig sekundert. TS og mannen bodde fra hverandre, dette svekker økonomin til TS i langt større grad, og også hennes barn, såpass skjønner du. Det følelsemessige aspektet er det som teller, at TS evner å se sin vinkling er intet annet enn beundringsverdig. Jeg skulle ønske jeg hadde en med like stor raushet. Så får vi håpe TS og mannen benytter den nye våren til å ta godt vare på hverandre. 

Jeg kan svare med nick. Ts sitt scenario hadde vært helt utelukket for min del. Å ta tilbake en mann som hadde gjort en annen kvinne svanger?? Aldri i ville helvete. Kjenner det vrenger seg inni meg bare ved tanken. 

Endret av Perle
Leifer
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Perle skrev:

100% Ening. 

Jeg kan svare med nick. Ts sitt scenario hadde vært helt utelukket for min del. Å ta tilbake en mann som hadde gjort en annen kvinne svanger?? Aldri i ville helvete. Kjenner det vrenger seg inni meg bare ved tanken. 

Jeg er enig i det. Om det var min kjæreste det var snakk om hadde jeg trolig ikke tatt hun tilbake såsant hun ikke tok abort, men folk er forskjellige og godt er det. Eller...tøft valg. Elsker man noen så elsker man noen, så jeg vet faktisk ikke. 

Endret av HalldirV2
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Perle skrev:

100% Enig. 

Jeg kan svare med nick. Ts sitt scenario hadde vært helt utelukket for min del. Å ta tilbake en mann som hadde gjort en annen kvinne svanger?? Aldri i ville helvete. Kjenner det vrenger seg inni meg bare ved tanken. 

La oss håpe du ikke blir utsatt for det dilemmaet TS har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, HalldirV2 skrev:

Jeg lister potensielle muligheter, men jeg antar ingen av dem. Og det gjør jeg for å eksemplifisere at nettopp bastante antagelser er meningsløse når vi ikke vet mer enn det vi vet. Du fremsetter din antagelse som en konklusjon, noe som er logisk feil og helt bak mål. 

Du spekulerte vilt og det er ikke lov på forumet.

14 timer siden, Snaskesnusken skrev:

Jeg spurte deg om du er villig til å brødfø barnet til en annen mann? Barnet som din kone venter med en annen mann.

Du spør meg om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, O.G. skrev:

Du spekulerte vilt og det er ikke lov på forumet.

 

Ved alle guder... 😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, RoH skrev:

La oss håpe du ikke blir utsatt for det dilemmaet TS har. 

Ja.

 

Endret av Perle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle synes synd på deg fordi du nå må forholde deg til en annen kvinne og hennes barn, og det er stor forskjell mellom å få et bornusbarn med på kjøpet i begynnelsen av et forhold, og å plutselig få et nyfødt barn midt i forholdet (uansett om dere hadde pause eller ikke). Du er himla naiv som tror dette blir som å få et bonusbarn. 

Stemødre pleier ikke å måtte forholde seg til at mannen blir borte for å ta del i en fødsel, må hjelpe mamma hjemme, 1-2 timer er optimistisk. Hva om hun får en fødselsdepresjon og trenger hans fulle støtte? Du kan bare glemme at hun vil ha deg i hus for å hjelpe. 

Anonymkode: 1af2e...ea5

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres litt i overkant optimistisk ut, TS.

Skjønner godt at mange synes synd på deg, det er vel fordi de bryr seg om deg? Men det er jo ditt liv, og du gjør som du vil. Det får du bare fortelle "alle andre".

Det er veldig lite annet man kan gjøre enn å la være å bry seg når man møter uønskede reaksjoner på egne livsvalg. Det tror jeg du også vet, så jeg forstår ikke helt hva som var intensjonen med tråden?

Det eneste rådet jeg kan gi er å sette opp en ny ektepakt der dette forholdet inngår, slik at du på best mulig måte får sikret deg og ditt/dine barn økonomisk dersom det skulle ende i skilsmisse, og når han dør.

Endret av Anonymus Notarius
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 13.1.2019 den 10.40, Tibbie skrev:

For en teit kommentar.

Er han umoden fordi han hadde sex med noen andre etter at han ble singel? Det er nok ganske normalt. Tviler på at de planla at de skulle få barn sammen. Og det er ikke så sikkert at han ville beholde da han fikk beskjed om graviditeten.

Og skal han droppe å være sammen med kvinnen han elsker, og heller være sammen med noen han kanskje bare hadde en Tinder-date med - bare fordi hun er gravid?

I Norge er det lov til å ta abort. Til og med gratis. Hvis denne dama virkelig ikke syntes noe om dette, så er det ingen som tvinger henne.

Avtalen disse tre folka har gjort, er tydeligvis noe som funker for dem. Den som jeg tenker det er verst for, er TS. Når hun er ok med dette, så kan jeg tenke meg at dette går fint for de andre to også.

_______

TS: Jeg synes at du er helt konge. Du har en litt sunnere psyke enn mange av oss andre. Jeg selv vet at jeg hadde vært litt sjalu, selv om at jeg er glad for å ha fått mannen i mitt liv tilbake 🙈 Han er heldig som har deg! ❤️❤️ 

Det er ikke usunt å være sjalu. Å være sjalu fordi mannen/dama har gjort en annen gravid/blitt gravid med en annen kan fint plasseres under sunn og normal sjalusi.

Anonymkode: 4bf1e...91d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor ble gravid med meg mens hun og hennes mann var separert. De fant tilbake til hverandre like før jeg ble født. Min biologiske far ville ikke ha kontakt så min mors mann ble min pappa. De skiltes dessverre fem år senere, men han var fortsatt far for meg og jeg tilbrakte helger og ferier hos han.

Så en litt absurd situasjon kan fint fungere dersom man samarbeider godt.

Anonymkode: f5c8a...57a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...